Senec a doprava v tejto oblasti

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 12. Mar 2007 11:18

Logistika zostáva naďalej hitom. Nové logistické a distribučné areály budú viac pribúdať aj mimo Bratislavy. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6441

Senec je centrum.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

... moje informácie ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 23:30

BA VÚC by mal v tomto roku spracovať komplexný materiál k tomu, ktoré cesty II. a III. triedy potrebujú opravy a v akom rozsahu a ešte by mal získať aj komplexné údaje o týchto cestách zo strany štátu. Taktiež by sa mal stanoviť postup prerozdeľovania financií na investície mimo mesta BA a v meste BA. Okrem toho prebehne niekoľko jednaní k tomu, že síce sú niektoré cesty v správe VÚC, ale sú na niektorých intenzity, ktoré nie sú ani na mnohých cestách I. triedy a teda štát by si mal tieto cesty prevziať pod svoju správu alebo by sa mal spolupodieľať na ich opravách, respektíve úpravách ako je rozšírenie ciest či výstavba nových cestných obchvatov a to predovšetkým po stránke finančnej.

Konkrétne pre SC to bude znamenať nové jednania k problematike rozšírenia cesty II/503 od PK po SC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Nov 2007 18:48

Územný plán mesta Senec:

http://www.senec.sk/downloads/dokumenty/senec2small.jpg

Na výstavbu nových miestnych komunikácií má ísť v r. 2007 celkovo 1 mil. SKK, na údržbu ciest pôjde 6,8 mil. SKK Celkovo samospráva mesta najviac investovala do rozvoja mesta v r. 2005. V r. 2006 nastal v rozvoji prudký pokles, ktorý v r. 2006 mierne ožíva. Cesty v meste Senec sú celkom OK, je veĺa nových, niekoľko kruhových križovatiek a miestne komunikácie sa priebežne opravujú (výtlky) a podľa potreby sa investuje aj do súvislých povrchov, aj keď v tejto oblasti sú značené rezervy tak ako v každom meste, pretože zatiaľ nie je dosť peňazí na masívne opravy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 12. Nov 2007 17:06

rozsirenie a prelozka cesty Vajnory - Bernolakovo - Senec

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3184
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 12. Nov 2007 22:16

podla mna tato prelozka vyznam zatial iba od Bernolakova na vychod - teda obchvat Velkeho Bielu. Bernolakovo predsa obchvat ma a aj donedavna nebezpecna krizovatka s vedlajsou cestou je zabezpecena celkom dobrym kruhacom :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 12. Nov 2007 22:19

ja si prave myslim, ze tento usek medzi starou seneckou az po senec keby bola do roku 2010, tak by hodne pomohla pri rozsirovani na 3+3 ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 12. Nov 2007 22:23

hm, vidis, to ma nenapadlo :) kompletna cesta 2+2 a v senci troska lepsie vyriesit odbocenie na dialnicu a moze to byt dobra alternativa :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod aquila » 12. Nov 2007 22:30

len tunak narazame zase na ten problem, ze ked bude stara senecka na 2+2 a dialnica na 3+3, tak to zleje vlastne do lievika na 2+2 smer pristavny .. slavny to usek mierova - senecka, ktory mohol byt na 3+3 :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 12. Nov 2007 22:34

Ak sa dostatocne skoro vybuduje D4 aspon na trase D2-D1 + urobi sa par opatreni, aby vodici viac vyuzivali Apollo tak to bude este par rokov udrzatelne ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 12. Nov 2007 23:03

Andrej napísal:Ak sa dostatocne skoro vybuduje D4 aspon na trase D2-D1 + urobi sa par opatreni, aby vodici viac vyuzivali Apollo tak to bude este par rokov udrzatelne ;)


Je to ako had, tie príspevky. :D Celkom dobre ste sa dopĺňali. 8)

Nová cesta, ktorá by sa stavala ako cesta I. triedy, hoci aj 2+2 si ja nemyslím, že je vhodné ju stavať ako ťah od BA na východ. Tu už by sa mali stavať len D/RC a prerábať tie súčasné na D/RC a z ciest II. triedy stavať cesty I. triedy + obchvaty a z nich výhľady na 2+2. A to myslím smrteľne vážne.

Ak sa začne rozširovať D1 BA-TT z 2+2 na 3+3 v r. 2008, tak je pasé, čo bude s cestou I. triedy na SC ... podobne aj na r. 2009 a ja čo viem, tak práveže s novou cestou I. triedy sa plánovalo začať až v r. 2009.

Teda reálne: D1 BA-TT počas prestavby bude riadená políciou, bude tam chaos a nič to neodľahčí. Po dostavbe to bude akurát na 10 rokov, možno viac podľa novej situácie (ďalšie D/RC).

Kým sa postaví D4, hoci len úsek D2-D1 ako píšeš Andrej, tak most Apollo bude plne využívaný stavbami, čo sa v BA stavajú na tomto mieste v hodnote cez 20 mld. SKK. A práveže v tejto dobe sa ešte len bude musieť začať stavať ďalší most alebo sa prijme návrh na rozšírenie Prístavného mostu a jeho spevnenie - len otázka je, kadiaľ sa bude dovtedy jazdiť - takže asi len cez ďalší most.

Dopravná situácia v meste BA a okolí je dnes ťažko udržateľná a pravdupovediac, keď vidím tie nové investície všade kam oko dovidí a žiadne nové dopravné stavby sa nerealizujú (D2 BA-MA na 3+3, D1 BA-TT na 3+3, cesta I. triedy na SC, cesta II. triedy preložka na Modru, oprava a rozšírenie cesty SC-Sereď, D4, R7, 6. most v BA, ...), tak je snáď každému jasné, že dopravné zápchy ukroja Bratislavčanovi a tým v okolí do 30 km každý deň zo svojho času 1 hodinu bežne, 2 hodiny a viac, ak sa niečo stane. A stávať sa bude ... viac ako 1x v týždni.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Ike » 30. Nov 2007 12:59

Vsimol som si ze z BA smerom na SC je 4 pruhova komunikacia zuzena na 2 pruhy...
Zo SC smer BA je takisto 4pruhovka zuzena na 2 pruhy...

pytam sa:
planovalo sa niekedy v minulosti rozsirenie starej Seneckej cesty na 2+2?

planuje sa?
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Dialniciar » 30. Nov 2007 19:28

Ike napísal:Vsimol som si ze z BA smerom na SC je 4 pruhova komunikacia zuzena na 2 pruhy...
Zo SC smer BA je takisto 4pruhovka zuzena na 2 pruhy...

pytam sa:
planovalo sa niekedy v minulosti rozsirenie starej Seneckej cesty na 2+2?

planuje sa?


Neviem o tom, že by sa plánovala. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2007 00:15

2 ike, teoreticky to niekoho napadlo .. a zrejme aj prakticky by sa niekde mozno dala vyhladat nejaka 20-30 rokov stara studia .. by jeden neveril, co vsetko sa za komancov planovalo ;)

ja by som napriklad nebol proti prebadat stare archivy SUDOPu v prahe .. tam by boli ine skvosty, co sa dialnicnej vystavby tyka
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 01. Dec 2007 09:11

Inac na vsetkych starsich mapach je I/62 od BA po SC vyznacena ako vedlajsia cesta s tym, ze hlavna je az od Senca po napojeni II/503 od dialnice. Teda akoby vtedy ratali s tym, ze vsetci co idu smerom od BA na Sered pojdu po SC po dialnici. Je to aj vidiet na parametroch tych par metrov 503-ky + ta MUK v Senci aj s kolektormi :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Ike » 01. Dec 2007 10:31

No to BA 2+2 chapem, konci tam stvorprudova ulica v BA...
ale v SC je to evidentne ze sa ratalo so 2+2 komunikaciou, ta cesta je brutalne siroka...
mozno by to nebolo ani dnes zle... no neviem ako by sa riesil Velky Biel...

obrazova priloha este
koniec BA
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=48.1 ... &z=18&om=1
zaciatok SC
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=48.2 ... &z=18&om=1
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod aquila » 01. Dec 2007 14:37

velky biel by sa riesil prelozkou poza zeleznicu, tak ako sa to planuje riesit aj teraz ;) tam problem nie je ..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3184

ostatne, dokonca prekvapujuco aj na slovensku je zopar dopravnych stavieb kde nielen mysleli na buducnost projektanti ale najma zadavajuci to neosekal ;)

resp mam dojem, ze za komancov postavene stavby boli ozaj dimenzovane na vtedajsie pomery s vyhladom na 30 rokov, vid naprikald petrzalka, ktora ma vlastne celu cestnu komunikaciu temer perfektne rozvrhnutu ..

aj dubravka a karlovka mali dobre komunikacie.. pokial ich nezacali neunosne zahustovat ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Ike » 03. Dec 2007 10:31

hej hej.. komancovia boli v tomto lepsi ako dnesni architekti...

napr. pochybujem ze pri stavbe dialnice D1 konkretne BA obchvatu sa ratalo s rozsirenim, resp je tam rezerva... (netvrdim ze tie 3+3 mali spustit hned, ale mali ratat s tym ze mozno o 30 rokov sa zrekonstruuje cely pristavny mozst a rozsiri sa)


ale napr ten Senec... ten vjazd je tam krasne vidno ze sa tam ratalo so 4 prudovkou... povedal by som ze aj ten nadjazd PK-GA je rieseny tak aby sa dal rozsirit... aj to ze je to riesene mimourovnovo... povedal by som ze to bol fakt nostradamus co to navrhoval... keby tam dnes bol kruhac, alebo svetelna krizovatka tak koniec...
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2007 21:56

Plánovanie bolo síce dobré, ale zas sa nepredpokladal rast automobilizmu. Faktom totiž je, že D1 BA-TT bola postavená bez toho, aby sa dala rozšíriť, napriek tomu, že už vtedy bolo odporučenie postaviť 3+3 jazdné pruhy. Široké cesty v BA regióne však boli široké málo na rozšírenie, ale akurát široké pre vojenské účely. Lebo Bratislabu bolo treba vedieť ochrániť "pred nebezpečným západom" a len ťažko by to išlo v samotnom meste. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2008 22:52

Pri diaľnici postavia golfový raj za miliardy :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8965

Pri obci Veľký Biel. Investícia predstavuje 5-5,5 mld. SKK. Viac v článku ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 21. Jan 2008 13:15

Ak by sa dala lacnejsie a rychlejsie aspon na niektorych usekoch rozsirit stara senecka cesta tak by to bolo mozno efektivnejsie riesenie pre dopravu ako D1 na 3+3. Kym sa totiz zacne rozsirovat tak prejde este vela vody dole Dunajom ... Ved budme optimisti. Pri vyjazde z BA na staru senecku by bolo dobre rozsirit cestu aspon na 2+2 pruhy aspon po krizovatku pri METRE (Ivanka/Dun). A doplnit to tam mimourovnovou kriziovatkou. Od Ivanky sa totiz da ist na SC aj cestou cez Bernolakovo-Dedinka-Turen ... To by pomohlo riesit dopravne zapchy hlavne v case pondelkovych a piatkovych spiciek pri havariach na D1. Vtedy sa obvykle zapcha aj stara cesta zo SC na BA!
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Lionheart » 21. Jan 2008 13:16

Ale neviem ci som nebol v tejto sekcii OT.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod Dialniciar » 21. Jan 2008 13:30

Lionheart napísal:Ale neviem ci som nebol v tejto sekcii OT.


Nie si OT. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lionheart » 21. Jan 2008 13:44

Iba doplnim: Usek od tabule BA po Ivanku/Dn je cca 3 km ale jej rozsirenie by pomohlo v kratkom case riesit dopravne problemy na vyjazde/ vjazde do mesta a zaroven aj cely usek po SC. Otazka je pod koho to spada - stat/samosprava/VUC...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod expwy » 21. Jan 2008 13:52

Lionheart napísal:Otazka je pod koho to spada - stat/samosprava/VUC...

Je to cesta I. triedy I/61, takže je vlastníkom je štát a správcom Slovenská správa ciest (SSC), Investičná výstavba a správa ciest Bratislava.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod aquila » 21. Jan 2008 14:45

ono bude potreba aj 3+3 na D1 a aj staru senecku na 2+2 minimalne po sladkovicovo .. a este lepsie keby to potiahli okolo galanty po novom obchvate na 2+2 po sered ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.