...kým kolektory môžu okrem obcí obslúžiť územie vo vlastníctve stoviek majiteľov, výstavba MÚK Triblavina v zmenenej konfigurácii obslúži iba úzky okruh LP a jednu obytnú zónu...
toto je mozno pravda, ale to este ani zdaleka neznamena, ze kolektory su to prave riesenie, najma ak sa porovnaju naklady na kolektory a rozsirenie I/61 a obchvatmi sv. jura a PK. ... a samozrejme V. Bielu
Rozsirenie I/61 je oproti kolektorom neporovnatelne lepsie riesenie. Tato rozsirena cesta bude (vzhladom k blizkosti D1) z velkej casti plnit funkciu kolektorov. trochu zanalyzujem situaciu z mojho pohladu:
obce na I/61 a na juh od nej - tito by volili v drvivej vacsine radsej I/61 ako kolektory.
II/502: ludom by sa neoplatilo trepat sa cez groby na kolektory podobne ako sa im to neoplati na rozsirenu I/61, tymto pomozu jedine spominane obchvaty.
Chorvatsky Grob: tu je to viacmenej jedno, ci kolektory alebo rozsirenie I/61. isto sa budu velmi tesit z I/61 rovnako ako by sa tesili z kolektorov
Slovensky Grob: dnes je to viacmenej jedno, ci stoja v zapche na Ciernu vodu a Vajnory alebo na I/61 pri metre. po novom drviva vacsina ludi zvoli I/61, co bude mat za nasledok citelny ubytok aut smerujucich na Vajnory. Rozsirenie I/61 by malo teda velmi podobny, alebo dokonca rovnaky efekt ako kolektory.
Cierna voda a okolite baziny: si tiez v ovela vacsej miere zvolia I/61, ale tu je to take 50/50. cas ukaze, ono sa to utrasie. Tipujem, ze viac aut pojde na I/61 cez Ch. grob. znova efekt podobny kolektorom.
Vajnory: tym, ze citelne menej aut pride do Vajnor zo severovychodu, si trochu (nie uplne) vydychnu aj Vajnnorcania.
Rybnicna ulica: tu to uz take citelne nebude, ale trochu sa to zlepsi aj tu, kedze bude menej aut prichadzat od vajnor na KO. Oddiali to upchavanie Rybnicnej od KO, na Rybnicnej sa nebude az tak dlho stat, lahsie sa bude dat vojst na KO. Nebude to az take markantne, ale ake-take zlepsenie tam bude.
z toho mi vyplyva, ze rozsirenie I/61 pocitia aj ludia ktori si myslia, ze sa ich to priamo netyka. to rozsirenie ale bude musiet byt spravene naozaj rozumne. vsetci vidime, ako sa to da spravit nerozumne (DHL). vsetky krizovatky treba spravit mimourovnove. staci si predstavit, keby sa od KONRADu pokracovalo von z mesta plynulo v dvoch pruhoch 80tkou a nestalo sa na 2 semaforoch a nezlievalo sa to vsetko do 1 pruhu.
ked sa I/61 rozsiri, po utraseni sa moze diskutovat, ci treba extra cestu alebo nie. hlavne tato nova hypoteticka cesta by mala ustit do BA v inom bode, teda nie ako by ustili kolektory. INak som zvedavyci po rozsireni I/61 budu tie 4 pruhy na D1 opodstatnene. Ono totiz ak bude I/61 kvalitna cesta a zadarmo, tak ju pred D1 uprednostia mozno aj ludia priamo z SC a ti co prichadzaju po I/62. Toto rozsirenie nemalo byt pred tymi 10 rokmi diskutovane, ale realizovane.