Stránka 1 z 9

Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2005 16:57
od Dialniciar
V tejto oblasti sa budem venovať viacerým oblastiam ako aj viacerým časovým harmonogramom. Ak by tu niečo chýbalo, čo vás zaujíma, napíšte.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

1. Trnava-Veľké Kostoľany-Madunice
2. Veľké Kostoľany-Trebatice
3. Vrbové-Piešťany-Radošina
4. Hlohovec-Veľké Ripňany
5. Hlohovec-Rišňovce-Nitra
6. Trnava-Budmerice-Modra
7. Trstín-Boleráz-Šelpice-Trnava (lokálne súvislé úseky, vyjazdené koľaje)
8. Piešťany-Ostrov
9. Trnava-Cífer-Kaplná-Blatné
10. Hlohovec-Dvorníky
11. Šintava-Pata
12. Trnava-Zeleneč-Majcichov-Sládkovičovo

V rámci opráv sa budú ešte upresňovať presné km, celkové investíčné náklady dosiahnu cca. 105 mil. SKK bez samosprávnych investícií. A táto suma ešte nepokrýva aj ďalšie úseky, ktoré však nie sú ešte známe. Na týchto úsekoch sa bude postupne vymieňať povrch na zlých úsekoch, kde sú vyjazdené koľaje alebo iné nerovnosti. Vysprávkovanie jednotlivých zlých častí daných úsekov sa bude robiť priebežne v celej oblasti, čo však už nespadá do danej sumy ani vyššie spomínaných plánovaných opravovaných úsekov.

Ohľadom diaľnice D1 a RK R1 plánované opravy nepíšem, pretože tie patria do inej témy, keďže významom sú celoštátne, nie regionálne.

Cestné obchvaty:

Trnava - realizácia severného obchvatu a príprava južného obchvatu.
Piešťany - príprava jednotlivých variantov a projekty pre EÚ ohľadom celých Piešťan.
Sereď - príprava na štúdie a projekty pre severný obchvat
Hlohovec - príprava projektu pre obchvat a ďalších projektov pre EÚ

Letecká doprava:

Trnava - príprava posúdenia potreby letiska
Piešťany - transformácia, privatizácia, zapojenie samosprávy, lepšie spojenie s mestom

Železničná doprava:

Postupná rekonštrukcia železničného koridoru ...-TT-PN-...
Plánovaná rekonštrukcia železničných nástupiští v TT a v ďalších obciach ako aj vypracovanie daných projektov pre EÚ.

Iná infraštruktúra:

1. V oblasti vodárenstva a kanalizácie celkové investície v lokalite ako aj s už začatými investíciami dosiahnu postupne do r. 2005 takmer 4,5 mld. SKK, pričom najviac v oblasti Trnavy a Piešťan.

2. V rámci protipovodňových opatrení sú naplánované 3 poldre a postupné čistenie a úprava miestnych vodných tokov v celkovej hodnote takmer 0,6 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 19:04
od Alexander Velky
Treba jednoznačne udržiavať hlavné ťahy, pretože tie sú v TT kraji na tom dosť dobre a treba vyriešiť spojenie HC-NR, pretože toto je cesta smrti. :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 16:40
od Caesar
Alexander Velky napísal:Treba jednoznačne udržiavať hlavné ťahy, pretože tie sú v TT kraji na tom dosť dobre a treba vyriešiť spojenie HC-NR, pretože toto je cesta smrti. :lol:


Na tejto ceste sa už v minulosti preinvestovalo viac ako 40 mil. SKK na vybudovanie pripájacích/odbočovacích pruhov ako aj rozšírenie vozovky, aj keď ešte by "to chcelo" investíciu vo výške viac ako 120 mil. SKK. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 20:17
od Dialniciar
Nejaké zásadné úpravy na ceste HC-NR sa tento rok neplánujú, až v r. 2006 sa plánuje, že sa rozšíri časť cesty, ale ani to nebude žiadna výrazná investícia, ktorá by zlepšila parametre tejto cesty v celom úseku. :)

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 23:25
od roberto1923
Potešilo ma, že sa uvažuje o RC medzi HC a NR. :D
Môže niekto "kompetentný" napísať bližšie (plány, realizácia)? Už teraz je cesta cez HC neúnosná, tak ako vo väčšine okresných miest. O "ceste smrti" do NR ani nehovorím. Ja ako obyvateľ HC ju dobre poznám, ale niekoľko ďalších ľudí už na nebezpečnosť cesty doplatilo. A nielen pokrčenými plechmi......

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 08:57
od Caesar
roberto1923 napísal:Potešilo ma, že sa uvažuje o RC medzi HC a NR. :D
Môže niekto "kompetentný" napísať bližšie (plány, realizácia)? Už teraz je cesta cez HC neúnosná, tak ako vo väčšine okresných miest. O "ceste smrti" do NR ani nehovorím. Ja ako obyvateľ HC ju dobre poznám, ale niekoľko ďalších ľudí už na nebezpečnosť cesty doplatilo. A nielen pokrčenými plechmi......


Roberto,

nechcem ťa nejako sklamať, ale žiadna RC sa medzi HC a NR stavať nebude. Nie je to ani v žiadnych plánoch.

Kde si to našiel? 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 09:21
od Dialniciar
roberto1923 napísal:Potešilo ma, že sa uvažuje o RC medzi HC a NR. :D
Môže niekto "kompetentný" napísať bližšie (plány, realizácia)? Už teraz je cesta cez HC neúnosná, tak ako vo väčšine okresných miest. O "ceste smrti" do NR ani nehovorím. Ja ako obyvateľ HC ju dobre poznám, ale niekoľko ďalších ľudí už na nebezpečnosť cesty doplatilo. A nielen pokrčenými plechmi......


To som ja nikde nenapísal, že by sa tu mala stavať nejaká rýchlostná komunikácia.

Ani sa to neplánuje. To, že sa cesta rozšíri a zmení sa klopenie zákrut, to je plán, ale ten sa bude uskutočňovať ešte dlho a výsledkom zostane cesta I. triedy, širšia s dostatočnými krajnicami a menším počtom zákrut, s väčším počtom rozšírených križovatiek, prípadne s väčším počtom odbáčacích pruhov a samozrejme to bude cesta s novým povrchom.

Tu nie je dôvod stavať RK, paralelne s R1 TT-NR. :lol:

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 19:14
od roberto1923
Caesar, Dry
Aspoň tá prestavba by bodla :shock:
Nepotešíte ma aspoň obchvatom HC? :(

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 20:47
od Alexander Velky
roberto1923 napísal:Caesar, Dry
Aspoň tá prestavba by bodla :shock:
Nepotešíte ma aspoň obchvatom HC? :(


No neviem ako obchvat okolo HC, veď teraz sa tam dokončila rozsiahla oprava centra ako aj niektorých priľahlých ulíc. :lol:

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 21:05
od roberto1923
Alexander Velky napísal:
roberto1923 napísal:Caesar, Dry
Aspoň tá prestavba by bodla :shock:
Nepotešíte ma aspoň obchvatom HC? :(


No neviem ako obchvat okolo HC, veď teraz sa tam dokončila rozsiahla oprava centra ako aj niektorých priľahlých ulíc. :lol:


To máš síce pravdu, len zabudol si na jednu vec: cesta v centre sa mierne prepadáva. Vyriešilo sa to jednoducho - obmedzením rýchlosti na 40....
Podľa mňa by časť cesty mali zavrieť a opravovať, a opravovať, a opravovať....

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2005 21:23
od Caesar
HC má naplánovaný obchvat po tej stránke, že by ho potreboval, ale nikde som nepostrehol takú správu, že by sa mal stavať.

PN a HC sa budú musieť nejaký čas uspokojiť s tým, že ležia pri D1. Jedine TT ako krajské mesto bude mať severný obchvat, pretože sa nachádza pri D1 aj R1 a prechádza ňou aj tranzit v smere na ČR. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 19:05
od Dialniciar
V rámci rozvoja tejto oblasti HC má len malý vplyv nad TT a PN, takže ak sa bude stavať nejaký tunel, tak pri PN. Podobne to je aj s obchvatom, PN ho potrebujú viac.

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 21:01
od Branco
Caesar napísal:HC má naplánovaný obchvat po tej stránke, že by ho potreboval, ale nikde som nepostrehol takú správu, že by sa mal stavať.

PN a HC sa budú musieť nejaký čas uspokojiť s tým, že ležia pri D1. Jedine TT ako krajské mesto bude mať severný obchvat, pretože sa nachádza pri D1 aj R1 a prechádza ňou aj tranzit v smere na ČR. 8)


Takže aspoň niečo. Caesar, nenájde sa vizualizácia najmä obchvatu HC, prípadne popis, kadiaľ by varianty obchvatu mali viesť.

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 21:16
od Branco
Dy napísal::

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

1. Trnava-Veľké Kostoľany-Madunice
2. Veľké Kostoľany-Trebatice
3. Vrbové-Piešťany-Radošina
4. Hlohovec-Veľké Ripňany
5. Hlohovec-Rišňovce-Nitra
6. Trnava-Budmerice-Modra
7. Trstín-Boleráz-Šelpice-Trnava (lokálne súvislé úseky, vyjazdené koľaje)
8. Piešťany-Ostrov
9. Trnava-Cífer-Kaplná-Blatné
10. Hlohovec-Dvorníky
11. Šintava-Pata
12. Trnava-Zeleneč-Majcichov-Sládkovičovo



Vyjadrím k cestám Vrbové-Radošina a Hlohovec-Veľké Ripňany. Keďže som dosť častý vodič po týchto trasách, nie je mi jasné v čom spočíva ich oprava, keďže všeobecne sú podľa mňa v pomerne dobrom stave.

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2005 22:55
od Dialniciar
Branco napísal:Vyjadrím k cestám Vrbové-Radošina a Hlohovec-Veľké Ripňany. Keďže som dosť častý vodič po týchto trasách, nie je mi jasné v čom spočíva ich oprava, keďže všeobecne sú podľa mňa v pomerne dobrom stave.


Tým sa myslí pravidelná údržba a prípadné zámery, ktoré sa tam plánujú, rozšírenie na niektorých úsekoch a riešenie svahov. :wink:

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 21:18
od Alexander Velky
Branco napísal:Vyjadrím k cestám Vrbové-Radošina a Hlohovec-Veľké Ripňany. Keďže som dosť častý vodič po týchto trasách, nie je mi jasné v čom spočíva ich oprava, keďže všeobecne sú podľa mňa v pomerne dobrom stave.


Všeobecne dobrý stav znamená čo? Nová cesta, nový povrch?

Pre predstavu, oprava 1 km AB krytu stojí 1,5 mil. Sk, takže ak sa má opraviť povedzme 10 km úsek, tak sa nerobí celý AB krytom, ale len nástrekom 3 mm asfaltovej vrstvy. Tá sa do 5 rokov síce "zjazdí", ale splní si svoj účel na 100%. Branco, to čo píše Dy, to znamená, že o tieto úseky sa štát postará. To je všetko. Malo by ťa to tešiť. :lol:

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 22:54
od roberto1923
Alexander Velky napísal:
Branco napísal:Vyjadrím k cestám Vrbové-Radošina a Hlohovec-Veľké Ripňany. Keďže som dosť častý vodič po týchto trasách, nie je mi jasné v čom spočíva ich oprava, keďže všeobecne sú podľa mňa v pomerne dobrom stave.


Všeobecne dobrý stav znamená čo? Nová cesta, nový povrch?

Pre predstavu, oprava 1 km AB krytu stojí 1,5 mil. Sk, takže ak sa má opraviť povedzme 10 km úsek, tak sa nerobí celý AB krytom, ale len nástrekom 3 mm asfaltovej vrstvy. Tá sa do 5 rokov síce "zjazdí", ale splní si svoj účel na 100%. Branco, to čo píše Dy, to znamená, že o tieto úseky sa štát postará. To je všetko. Malo by ťa to tešiť. :lol:


Alexander Velky, je jasné, že si z fachu. Poopravil by som Ťa len v jednom na základe skúseností.
V HC bol pravdepodobne tiež nastrekovaný asfalt. No nezjazdilo sa to za 5 rokov ako píšeš, ale za necelý rok. :cry:
Je to úsek od Lidla po kruhový objazd.

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 23:07
od Alexander Velky
roberto1923 napísal:Alexander Velky, je jasné, že si z fachu. Poopravil by som Ťa len v jednom na základe skúseností.
V HC bol pravdepodobne tiež nastrekovaný asfalt. No nezjazdilo sa to za 5 rokov ako píšeš, ale za necelý rok. :cry:
Je to úsek od Lidla po kruhový objazd.


roberto1923,

je to možné. Vo všeobecnosti, nemala by sa takto cesta opravovať a už vôbec nie v mestách. Na cestách I. triedy, kde je premávka vydrží takáto oprava 2-3 roky, potom už tá vrstva nie je súvislá a v podstate by to chcelo ďalšiu opravu, ale vydrží ešte ďalšie 2 roky, kým bude v stave, ako pred tým nástrekom.

V meste to "nemá šancu vydržať" dlhšie než 1 rok na frekventovaných miestach je to aj menej než rok a začnú sa prejavovať nedostatky.

A aby som to doplnil, kraje, ktoré si vzali úvery a budú využívať PPP na opravy, budú platiť v priemere 2 mil. Sk za 1 km opraveného AB krytu. :lol:

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 11:12
od Branco
Alexander Velky napísal:
Branco napísal:Vyjadrím k cestám Vrbové-Radošina a Hlohovec-Veľké Ripňany. Keďže som dosť častý vodič po týchto trasách, nie je mi jasné v čom spočíva ich oprava, keďže všeobecne sú podľa mňa v pomerne dobrom stave.


Všeobecne dobrý stav znamená čo? Nová cesta, nový povrch?

Pre predstavu, oprava 1 km AB krytu stojí 1,5 mil. Sk, takže ak sa má opraviť povedzme 10 km úsek, tak sa nerobí celý AB krytom, ale len nástrekom 3 mm asfaltovej vrstvy. Tá sa do 5 rokov síce "zjazdí", ale splní si svoj účel na 100%. Branco, to čo píše Dy, to znamená, že o tieto úseky sa štát postará. To je všetko. Malo by ťa to tešiť. :lol:


AV, dík za vysvetlenie.
Poviem otvorene, nie som priamo zo stavbárskeho fachu. Ako vodiča ma zaujíma plynulosť a pohodlnosť jazdy. Na úseku napr. Hlohovec-Veľké Ripňany som si nevšimol žiadne diery v asfalte, okraje cesty sa zdajú byť pevné, čo by podľa mňa chýbalo, sú nočné odrazky na okraji cesty, kto nepozná túto cestu a jazdí v noci, má to ťažké.... Tiež železničný prechod vo Veľ. Ripňanoch - jeho prejazd by potreboval úpravu, prípadne 90stupňová zákruta pred Ripňanmi, rozšírenie celej cesty. Obchvaty Dolného Trhovišťa, Lužianok, či Veľ. Ripnian by bodli, ale zrejme teraz nepripadajú do úvahy..

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 13:24
od Caesar
Branco napísal:Obchvaty Dolného Trhovišťa, Lužianok, či Veľ. Ripnian by bodli, ale zrejme teraz nepripadajú do úvahy..


Tak tieto obchvaty tu tak skoro nebudú. 8)

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2005 15:14
od Alexander Velky
Branco napísal:... čo by podľa mňa chýbalo, sú nočné odrazky na okraji cesty, kto nepozná túto cestu a jazdí v noci, má to ťažké.... Tiež železničný prechod vo Veľ. Ripňanoch - jeho prejazd by potreboval úpravu, prípadne 90stupňová zákruta pred Ripňanmi, rozšírenie celej cesty. Obchvaty Dolného Trhovišťa, Lužianok, či Veľ. Ripnian by bodli, ale zrejme teraz nepripadajú do úvahy..


Branco,

tebe nič nechýba na danom úseku, ale nakoniec by sa toho našlo dosť, to čo si napísal, je dosť veľa.

A tie obchvaty, tak tie sa tak skoro robiť nebudú, aj keď je zámer, aby sa budovalo viac obchvatov na Slovensku, ale tieto stavby sa tu ešte len začali rozbiehať a treba riešiť najmä hlavné ťahy. :lol:

Re: Oblasť Trnavy, Hlohovca a Piešťan

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 11:24
od Dialniciar
Branco napísal:Na úseku napr. Hlohovec-Veľké Ripňany som si nevšimol žiadne diery v asfalte, okraje cesty sa zdajú byť pevné, čo by podľa mňa chýbalo, sú nočné odrazky na okraji cesty, kto nepozná túto cestu a jazdí v noci, má to ťažké.... Tiež železničný prechod vo Veľ. Ripňanoch - jeho prejazd by potreboval úpravu, prípadne 90stupňová zákruta pred Ripňanmi, rozšírenie celej cesty. Obchvaty Dolného Trhovišťa, Lužianok, či Veľ. Ripnian by bodli, ale zrejme teraz nepripadajú do úvahy..


Branco,

to, čo ty píšeš, tu by boli potrebné investície vo výške niekoľkých mil. SKK. dokonca aj sumu 10-20 mil. SKK by si prekročil a s tými "okrajami cesty" tiež nemáš úplnú pravdu.

A to ešte nerátam tie obchvaty, ktoré sú absolútne nereálne nasledujúce obdobia.

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 18:53
od Caesar
Investícia PSA PC pri TT, ktorá prinesie SR vyššiu pridanú hodnotu a ktorá zvýši obchodnú výmenu tovaru SR so zahraničím sa ešte viac začína vyplácať, pretože PSA rozšíri svoju fabriku finančne o cca. 14 mld. SKK, zamestná o 1 500 ľudí viac než plánoval a bude vyrábať úplne nový model auta. :arrow:

Peugeot chce zvýšiť investície v Trnave - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2180

PSA oficiálne potvrdil zvýšenie výroby v Trnave - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2189

PSA má dostať od SR investičné stimuly 54 mil. eur - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2190

Toto je skutočne veľmi dobré rozhodnutie tohto investora. Jednoducho sa tu spája toľko faktorov, že to už inde v Európe nie je:

1. Veľmi dobrá poloha pre fabriku. Diaľnica D1, RC R1, železnica, neskôr aj vodná cesta.

2. Relatívne lacná, ale kvalifikovaná pracovná sila a v dostatočnom počte.

3. Nevznikajú tu takmer žiadne problémy s výstavbou a naopak štát aj mesto TT viac investujú do škôl, do cestného obchvatu okolo TT a stavia sa aj ďalšia potrebná infraštruktúra ako sú byty atď.

PSA si to vie oceniť a investuje aj on ako investor napr. do škôl v regióne. Táto investícia veľmi pomôže celej spádovej oblasti okolo TT. 8)

OdoslaťOdoslané: 09. Dec 2005 20:13
od Dialniciar
Tá ďalšia investícia PSA, to je skutočne ako keby sem smerovala 4. automobilka ako to povedal aj premiér.

TT sa bude rozrastať a to je dobre. Už to nebude len "prilepenec k BA". :wink:

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2006 21:46
od Dialniciar
Výstavba obchvatu je SSC stále viac sledovaná a podporovaná, pretože tlačia aj súčasní hlavní investori v meste aj nový investor - PSA. Problémom sú však niektorí majitelia pozemkov. Obchvat bude zatiaľ dlhý 4,5 km, bude to cesta I. triedy a náklady budú 1,3 mld. SKK. Plán je začať v lete r. 2006 a prvá etapa by mohla byť v r. 2007 hotová. Pre vodičov teda správa, že reálne ešte 2 roky doprava v TT nebude lepšia. :lol:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2529