Oblasť Nových Zámkov a Komárna

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Oblasť Nových Zámkov a Komárna

Odoslaťod Dialniciar » 28. Jún 2005 16:33

Táto oblasť je pomerne veľká (pôvodne som ju chel rozdeliť na dve časti, ale zdalo sa mi to zbytočné, naviac, to by som tu písal 2 mesiace o SR) a investície v nej plánované tomu len zodpovedajú. Ja sa budem snažiť postupne sa venovať všetkým oblastiam infraštruktúry, ale ak by sa vám zdalo, že tu niečo chýba, tak kľudne napíšte, pretože táto oblasť je pomerne náročná. Ja tu budem písať len o dvoch harmonogramoch a to do r. 2006 a do r. 2010 s tým, že ak bude niečo inak, tak to samozrejme upresním. Ak sa aj budú niektoré informácie prelínať s inými oblasťami, tak ma prosím vás ospravedlňte. Finančné krytie jednotlivých oblastí: štátny rozpočet (jednotlivé ministerstvá), samospráva, EÚ.

Cestná infraštruktúra:

V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):

1. Nitra-Nové Zámky-Komárno (priebežné opravy úsekov, kde sú vyjazdené koľaje či iné nerovnosti)
2. Dunajská Streda-Veľký Meder-Komárno (podobne ako v bode 1.)
3. Kolárovo-Komárno
4. Neded-Kolárovo
5. Komoča-Nové Zámky
6. Hurbanovo-Nesvady-Nové Zámky
7. Šurany-Bánov-Nové Zámky (minimálne opravy)
8. Palárikovo-Šurany
9. Tvrdošovce-Nové Zámky
10. Pribeta-Gbelce-Svodín
11. Gbelce-Búč-Moča
12. Bíňa-Stúrovo
13. Iža-Patince-Žitava
14. Nové Zámky-Dvory nad Žitavou-Bešeňov
15. Pribeta-Jasová
16. Marcelová-Šrobárová-Modrany-Bátorove Kosihy
17. Mužla-Štúrovo
18. Číčov-Klížska Nemá-Veľké Kosihy
19. Svätý Peter-Dulovce-Pribeta

Tie prvé body nezávisia ani tak od poradia ako tie ďalšie. Vo všeobecnosti sa preinvestuje v tejto oblasti takmer 185 mil. SKK a to nerátam opravy mostov, ktoré dosiahnu sumu takmer 79 mil. SKK. Opravy budú spočívať predovšetkým vo výmene povrchov ciest, avšak niektoré úseky sa budú rozširovať, postupne až do r. 2010, zároveň s ich opravou. Opravy budú až na nevyhnutné úseky robené v súvislejších dĺžkach.

V rámci diaľničnej siete sa v tejto oblasti ráta s výstavbou RK R7, ktorá bude trasovaná od BA a ďalej cez DS-NZ-v smere na LV. Okrem toho sa ráta aj s výstavbou cesty I. triedy v spomínanom úseku okrem časti BA-DS.

V rámci dlhodobejších plánov sa počíta v tejto oblasti s regionálnou RK, ktorá spojí oblasť NR-NZ-KN a ktorá sa napojí na podobne plánovanú RK v Maďarsku.

Cestné obchvaty:

Nové Zámky - proces prípravných štúdií, riešenie finančných nákladov
Komárno - posudzovanie dopravných riešení, príprava štúdií pre prípadný obchvat
Veľký Meder - príprava projektu pre EÚ aj v rámci ďalších plánovaných investícií v danom meste a jeho okolí
Šurany - prípravné procesy na štúdie či je potreba obchvatu
Kolárovo - podobná situácia ako v Šuranoch
Štúrovo - prípravné fázy pre robenie štúdií v tejto oblasti
Hurbanovo - prípravná fáza projektov pre EÚ a štúdií pre dopravné riešenia v tejto oblasti

Železničná infraštruktúra:

Plánuje sa zmodernizovať časť koridoru, ktorý vedie do Štúrova.

Okrem toho sú schválené viaceré projekty na modernizáciu železničných staníc v celom regióne a ďalšie projekty sa pripravujú, predovšetkým pre EÚ.

Iná infraštruktúra:

V rámci vodárenstva a kanalizácií sa plánujú investície v celkovej výške takmer 5,7 mld. SKK, pričom viaceré stavebné práce už prebiehajú.

V rámci protipovodňový opatrení ešte nie sú presné sumy, ale celková suma sa zatiaľ odhaduje na viac ako 2 mld. SKK, pričom táto suma zahŕňa predovšetkým rekonštrukčné práce korýt väčších vodných tokov v tomto regióne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 19:58

Cesty na juhu Slovenska sú síce rovné, ale s častými 90% zákrutami a sú dosť úzke. Ale ich opravenie stojí menej ako niekde na severe. Nemusí sa riešiť zosun svahu a nie je problém ani s rozšírením ciest. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 18:31

Odoslaťod Dialniciar » 20. Júl 2005 11:13

Alexander Velky napísal:Cesty na juhu Slovenska sú síce rovné, ale s častými 90% zákrutami a sú dosť úzke. Ale ich opravenie stojí menej ako niekde na severe. Nemusí sa riešiť zosun svahu a nie je problém ani s rozšírením ciest. :lol:


AV,

práveže problém s rozšírením ciest je dosť značný, pretože cesty majú často nedostatočne riešené krajnice, je tu aj dosť zlé spevnenenie krajníc, takže rozšírenie je dosť náročné po finančnej stránke. Nehovoriac o tom, že tie cesty majú pravouhlé zákruty preto, že dané pozemky/polia nie sú vo vlastníctve štátu, takže sa dajú len ťažko nejako zásadne opravovať. Pravdo je len to, že nie je problém fyzický z dôvodov, že je to nížina a nie hornatý povrch, kde sú priestorové problémy a stavajú sa často estakády/tunely. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Feb 2006 19:31

Cez most len jeden pruh. Rekonštrukcia Alžbetinho mostu v Komárne. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2966
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Apr 2006 15:48

Aj sem pridám niekoľko nových informácií.

Cestná sieť v tomto regióne sa takmer vôbec nezmenila, stav ciest sa ale nezhoršil. Počas tejto zimy sa ukázali veľké nedostatky v údržbe ciest, pretože strojné vybavenie stredísk na údržbu ciest nie je v dobrom technickom ani kvantitatívnom stave, čo vzhľadom na priemerný vek sypačov (15 rokov) ako aj fakt, že cesty sú tu bez akýchkoľvek prírodných bariér - výsledkom boli časté záveje, neprejazdné cesty, veľa dopravných nehôd.

Presne tak ako bolo plánované sa začalo opravovať viacero cestných mostov, spravili sa hlavne náterové práce, ale aj opravy povrchu ako aj ďalšie rôzne statické merania atď. a v samotnom Komárne sa stavia most cez Dunaj, viac tu - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13 .

Na niektorých cestách sa opravil povrch, ale problémom stále zostávajú úzke cesty, s častými dlhými prechodmi cez obývané oblasti, rastúce intenzity dopravy a pre nevysporiadané pozemky sa stále nedajú riešiť 90 stupňové zákruty mimo obcí.

NR VÚC, pod ktorý táto oblasť spadá zatiaľ nevyčlenil peniaze na opravy ciest II. a III. triedy naviac tak ako tomu bolo napríklad v BA, ZA, PO a KE VÚC a pridal sa už aj TN VÚC.

Štát prostredníctvom SSC opravuje hlavne cestné mosty a čo sa týka diaľnic, tak sa plánuje stavať RC R7, ktorá sa však reálne ešte stavať nezačala - plánom je 1/2 profil na úseku DS-NZ. Ďalekým výhľadom zostáva viacpruhová cesta, ktorá spojí NR a KN práve cez NZ a podobne plánuje aj Maďarsko viacpruhovú cestu v smere na Komárom.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 24. Apr 2006 12:43

V sobotu uzavretý hraničný priechod Komárno - Komárom. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3521
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Máj 2006 20:25

Obec Trávnica. V posledných troch rokoch investovala obec takmer tri milióny korún do rekonštrukcie miestnych komunikácií. „Každý rok-dva sa snažíme pokryť najhoršiu ulicu, zatiaľ sme urobili tri. Namiesto jednoduchých poterov sme dali položiť riadne asfaltové koberce, ktoré by mali vydržať dlhšie,“ hodnotí starosta. A ešte oveľa viac a aj dôvody, prečo obec radšej investuje do opráv ciest ako keby mala robiť iné projekty :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3641
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Aug 2006 21:37

Rekonštrukcia dunajského mosta medzi Komárnom a Komáromom pokračuje. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4434

Uzávierka mosta pre vozidlá v oboch jazdných pruhoch potrvá do pôvodne plánovaného termínu 19. augusta.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Aj most, aj obchvat

Odoslaťod Dialniciar » 05. Sep 2006 11:19

Podpísali zmluvu o druhom komárňanskom moste. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4686

Nový most, dlhý 590 metrov, by mal stáť v západnej časti obidvoch miest. Financie na spracovanie štúdie získalo Komárno z európskych fondov. Štúdia potvrdila nevyhnutnosť realizácie nového cestného mosta, vrátane severného obchvatu mesta. V súčasnosti spája obidve mestá jediný most, 110 rokov slúžiaci Alžbetin most. Ten už nevyhovuje po technickej stránke ani svojim šírkovým usporiadaním frekventovanej tranzitnej doprave a zaťažuje centrá oboch miest negatívnymi účinkami z dopravy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 20. Sep 2006 16:01

Ako vyriešia novozámockú „križovatku smrti“? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4903
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod mapman » 28. Sep 2006 22:43

Územný plán mesta Komárno:

http://www.komarno.sk/docs/2006_05_05_upn.jpg

Za povšimnutie stojí severný obchvat mesta a východná tangenta. A v pláne sú aj dva nové mosty cez Dunaj.
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 647
Obrázky: 75
Založený: 24. Feb 2005 14:40
Bydlisko: CZ 170 00

Odoslaťod Dialniciar » 28. Sep 2006 22:55

mapman napísal:Územný plán mesta Komárno:

http://www.komarno.sk/docs/2006_05_05_upn.jpg

Za povšimnutie stojí severný obchvat mesta a východná tangenta. A v pláne sú aj dva nové mosty cez Dunaj.


To je dobrý odkaz. :P :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 04. Okt 2006 19:41

Projekty na nový most v Komárne za 23 miliónov korún. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5161
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 05. Okt 2006 13:46

Obnova mosta Márie Valérie

Inžinierske stavby, a. s.
ASB 1-2/2005

Prvá zmienka o premostení Dunaja medzi maďarským Ostrihomom a slovenským Štúrovom je z roku 1215. V roku 1762 bol postavený tzv. plávajúci most a v roku 1842 most pontónový. Vzhľadom na zvyšujúce sa požiadavky cestnej a vodnej dopravy sa na konci 19. storočia vybudoval trvalý oceľový most, ktorý uviedli do prevádzky 28. septembra 1895 a nazvali po hlavnej vojvodkyni Márii Valérii, dcére cisára Františka Jozefa. V 20. storočí padol za obeť druhej svetovej vojny. Dnes opäť stojí a spája ľudí tak ako kedysi.

Myšlienka obnovy mosta vznikla pri príležitosti 100. výročia jeho pôvodného odovzdania do prevádzky. Konkrétne podmienky realizácie mosta sa určili v medzinárodnej zmluve medzi Slovenskou a Maďarskou republikou. Celková investícia na obnovu mosta dosiahla hodnotu 11,7 mil. eur. Z tejto sumy sa 10 miliónov eur hradilo z fondu Phare a rozdiel z rozpočtov obidvoch zúčastnených krajín v rovnakom pomere.

Na začiatku stavby bolo treba vyčistiť priestor pod mostom. Na dne Dunaja ležali výbušniny, ktoré tu zostali ešte z čias vojny. Nadväzne na tieto práce sa z riečiska Dunaja odstránili časti pôvodnej železobetónovej dosky a oceľovej konštrukcie poľa medzi piatym a šiestym pilierom. Z dôvodu vytvorenia podmienok pre tretí plavebný koridor, potrebný na zachovanie plynulosti lodnej dopravy, koryto rieky sa bagrovaním v poli prehĺbilo v potrebnom rozsahu. V okolí návodných pilierov sa po vyčistení od vrakov vytvorila ochrana pilierov kamennou rovnaninou, ktorá sa uložila na filtračnú geotextíliu. Po realizácii týchto prác sa pristúpilo k rekonštrukcii mostných opôr a pilierov.

Na krajných oporách mosta sa z dôvodu rozširovania rozobrali krajné časti až po hranu založenia, betón opôr v rozsahu potrebnom na zhotovenie nového úložného prahu, ako aj kamenné násypy a kužele za oporami. Búracie práce sa uskutočnili len v minimálnom potrebnom rozsahu. Steny výkopov sa zabezpečovali klincovaním, ktoré pozostávalo z vŕtaných klincov a zo striekaného betónu vystuženého kari sieťou.
Opory sa rozšírili dobudovaním betónových pilierov na samostatných základových pätkách, ktoré sa založili na mikropilótach. Piliere sa vzájomne spojili železobetónovým úložným prahom a zabezpečovacím prahom uzatváracieho múrika. Celé opory sa po zhotovení monolitickej časti obložili kamenným obkladom zo spišského travertínu s hrúbkou 10 cm. Obklad sa kotvil stavebnou kotvou s nehrdzavejúcej ocele BV/SK. Na takto upravené opory sa v definitívnom štádiu osadili ornamentálne ozdoby z nehausenskej žuly, ktoré tvoria zábradlie mosta.

Pretože stav mosta bol nevyhovujúci a bola treba zmeniť pozdĺžny profil mosta, museli sa zvýšiť a rekonštruovať piliere. Pri oprave sa museli zbúrať na danú úroveň, štvrtý a piaty pilier sa dodatočne spevnili v drieku injektovanými mikropilótami. Potom sa piliere dobudovali na projektovanú úroveň. Betonáž nadstavbových častí, ktorá na niektorých pilieroch dosahuje výšku až 8 m, sa vykonávala postupne do debnenia, ktoré tvorili vždy tri rady vopred zhotoveného travertínového kamenného obkladu. Pred rekonštrukciou druhého, tretieho a šiesteho piliera bolo treba najprv zdvihnúť pôvodné krajné polia a umiestniť ich na dočasné podpery, ktoré sa neskôr v prípade pilierov zabetónovali ako ich súčasti. Počas celej rekonštrukcie sa prístup k návodným pilierom zabezpečoval pontónovým mostom dlhým 60 až 180 m.

Obe pôvodné krajné mostné polia sa z dôvodu zdvíhania spevnili. Konštrukcie sa po demontáži pôvodnej mostovkovej konštrukcie, osadenej v zmontovanom stave a doplnenej spriahnutou železobetónovou mostovkou, obnovili. Chýbajúce mostné polia sa nanovo vyrobili podľa vzorov spred vyše sto rokov a dopravili v demontovanom stave do areálu prístavu papierne v Štúrove. V týchto priestoroch sa jednotlivé elementy zmontovali do mostných polí vážiacich 610 ton a dlhých 102 až 119 m. Tieto mostné polia sa potom naplavili pomocou špeciálne vytvoreného súlodia k pilierom mosta a uložili na ložiská. Súčasťou rekonštrukcie bola aj protikorózna ochrana všetkých konštrukcií, izolácia a asfaltový kryt mostovky, nové dobové zábradlie, svietidlá a ďalšie prvky.

Most sa nachádza na 1 718,5 riečnom km Dunaja medzi mestami Esztergom a Štúrovom. Pozostáva z piatich polí toku Dunaja, na ktoré nadväzuje jedno pole nábrežného mosta na maďarskej strane, tzv. malý most. Most je pôdorysne priamy, vozovka je vo zvislom zakružovacom oblúku s polomerom 4 000 m. Vrchol mostovky je v strede stredného poľa s rozpätím 119 m. Na moste vedie cestná vozovka s pôvodnou konštrukciou so šírkou 6 m medzi obrubami, cyklistická dráha a chodník pre peších sú uložené na konzolách. Mostné polia tvoria priehradové nosníky kosákovitého tvaru a dolná mostovka. V dolných krajných poliach sa ponechali pôvodné hlavné nosníky, ktoré sa zrekonštruovali a spevnili. Chýbajúce konštrukcie hlavných nosníkov v troch stredných poliach sa obnovili v pôvodnom tvare. Mostovka v poliach nad tokom je ortotropná z oceľového plechu, priečnych trapézových plechov, pozdĺžnych a priečnych výstuží. Priehradová konštrukcia nábrežného mosta je na maďarskej strane vyhotovená z nového materiálu v pôvodnom tvare a nesie spriahnutú železobetónovú mostovku. Aj ďalšie konštrukčné časti mosta – chodníky, zábradlia, kamenné rímsy, osvetľovacie telesá – sú vybudované so zachovaním charakteristických foriem pôvodného mosta.

ASB 1-2/2005
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Dec 2006 13:08

Tak zistil som, že v tejto téme prispievam takmer len ja. :o :shock: :?

No čo už. Pokračujme ďalej v problematike. :arrow:

Mesto Nové Zámky (NZ) je významnou cestnou aj železničnou križovatkou. Teda je to dopravná križovatka SR. Z NZ sa dostanete vlakom na 4 svetové strany. Pri tej príležitosti by mi mohol niekto povedať, ako je na tom železničná stanica v NZ ?

Okrem toho je to aj významná cestná križovatka. Stretávajú sa tu cesty I. triedy I/64 a I/65 s cestou II. triedy II/563 s ďalšími cestami III. triedy. Teda jednoznačne toto mesto potrebuje cestný obchvat, ideálne stavaný na 1/2 profil parametru rýchlostnej cesty (RC) zatiaľ v severo-južnom vyhotovení.

Okrem toho je tu v pláne RC R7, tá napojí NZ na mesto Dunajská Streda a keďže tu žiadna iná priama cesta neexistuje, tak sa zásadne zlepší aj hospodárske prepojenie celého regiónu s hlavným mestom BA. RC R7 bude zároveň riešiť západo-južný variant cestného obchvatu.

V rámci mesta Komárno je nutné povedať, že sa plánuje postaviť druhé premostenie cez rieku Dunaj ( http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13 ), no žiadne iné významné aktivity sa neplánujú. Za roky 2005-2006 sa opravilo viacero mostov v regióne, čo bola priorita mostného programu.

Jedným z najväčších problémov tohto regiónu sú cesty III. triedy. Pomaly sa opravujú. Celkovým problémom tohto regiónu je dlhodobo klesajúci štandard zimnej údržby cestnej siete a to všetkých kategórií. Vzhľadom na to, že ide o región, kde sa ľahko tvoria záveje a technika údržby ciest je v nevyhovujúcom stave a nedostatočnom počte, tak sa často stáva, že cesty sú neprejazdnými z dôvodu tvorenia sa závejov. Citeľne tu chýbajú zábrany proti tvoreniu závejov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Mar 2007 19:33

Komárnu pribudne do rozpočtu 16,7 milióna korún :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6402

Viac pôjde aj na opravy ciest.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Mar 2007 00:15

Dočká sa novozámocká „križovatka smrti“ rekonštrukcie? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6498

Komárňanský parkovací systém zmenia až v lete :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6497
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod aquila » 23. Júl 2007 00:00

I/76 Štúrovo, Nánska v rokoch 2008 az 2009 za 48,5 mil sk

I/75, I/64 Nové Zámky, križovatka v rokoch 2009 az 2010 za 46 mil skk
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 464
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 01. Nov 2007 22:05

Mesto Nové Zámky

PRIORITY ROZVOJA MESTA VO VOLEBNOM OBDOBÍ 2006 - 2010

1. Vybudovanie priemyselného parku
2. Príprava projektov na čerpanie Eurofondov
3. Komplexné riešenie problému obytných domov na ulici Kasárenskej a Hradnej
4. Rekonštrukcia mestských komunikácií
5. Rozvoj kolektívnej bytovej výstavby a podpora individuálnej bytovej výstavby
6. Rozvoj termálneho kúpaliska za účelom predĺženia sezóny – ubytovanie a vybudovanie kanalizácie
7. Reorganizácia, podpora a rozvoj športu, športu pre deti a mládež, športu pre všetkých

Dopravná infraštruktúra a regionálna dostupnosť

- pokračovať v rekonštrukcii mestských komunikácií
- dobudovať bezbariérové chodníky a vstupy do budov
- dobudovať posledné nespevnené ulice mesta
- vybudovať nové parkovacie plochy
- vybudovať spomalovacie prahy
- podporiť budovanie bezpečných križovatiek
- vybudovať podchod pod dvoma mostami pre chodcov
- podporovať rekonštrukciu a rozvoj kanalizačnej siete

Viac na stránkach mesta: http://www.novezamky.sk/

Mesto Komárno

Územný plán mesta

http://www.komarno.sk/docs/samosprava/2 ... y_plan.doc
http://www.komarno.sk/docs/samosprava/2 ... riloha.jpg

Pripravované investície

Odbor územného rozvoja, výstavby a správy majetku, Oddelenie výstavby a údržby

2007

- Vybudovanie príjazdovej komunikácie k IBV Nová Stráž – napojenie na št. cestu I/63 - 3 800 000 Sk
- Prestavba hospodárskej budovy na nájomné byty nižšieho štandardu časť Harčáš 39 bytových jednotiek – I. etapa - 10 845 805 Sk
- Vybudovanie technickej vybavenosti, Harčáš - 4 850 000 Sk
- Rekonštrukcia miestnej komunikácie a chodníku Jókaiho ul. II. etapa - 10 000 000 Sk
- Rekonštrukcia miestnej komunikácie Obchodná ul., Nová Stráž - 6 000 000 Sk
- Rekonštrukcia a modernizácia detských ihrísk - 2 000 000 Sk

Viac na stránkach mesta: http://www.komarno.sk/
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2007 22:22

Firma Yssel chce v Palárikove investovať takmer 1,2 mld. Sk. Spoločnosť plánuje do roku 2012 vytvoriť 560 nových pracovných miest. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8804
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2008 13:28

Niekoľko fotiek: Štúrovo - Most Márie Valérie :arrow:

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=69
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Peter Olejár » 22. Apr 2008 19:56

V Kolárove majú najdlhší riečny most z dreva: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9986

.. je to skor ako raryta, viem ze to neni cestny most :wink:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 14:02

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2008 15:44

Nové Zámky: Minulý týždeň oficiálne začali výstavbu podchodu pre chodcov a cyklistov popod dva z troch železničných mostov na Šurianskej ulici. Podľa primátora Gejzu Pischingera ide o jednu z najfrekventovanejších ciest, kde je dôležité zvýšenie bezpečnosti. Ako uviedol riaditeľ závodu realizátorskej firmy z Prievidze Ctibor Brokeš, súčasné mosty sa zachovajú. Odstráni sa kamenný pilier, odťaží zemina, most sa vystuží betónovým pilierom a mikropilótmi do hĺbky približne 9 metrov. Samotné podchody budú široké 2,5 metra a dlhé takmer 7 metrov. Mesto do nich investuje viac ako 14 miliónov korún. Súčasťou stavby bude aj prefabrikovaná dlažba chodníka s vymedzenými pruhmi pre chodcov a cyklistov.

Premávka na železničnej trati bude vylúčená približne mesiac. Práce by mali trvať dva mesiace.

Zdroj: MsÚ NZ
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod Dialniciar » 16. Nov 2008 15:46

Komárno: Obyvatelia mesta dlho žili v nádeji, že v roku 2008 im uľahčí život aspoň jeden kruhový objazd. Niekoľko mesiacov sa vo veci naoko nič nedialo. Primátor mesta už aj vtedy zdôrazňoval, že ide o cesty 1. triedy, ktoré nepatria pod kompetenciu mesta.

Investorom prvého komárňanského kruhového objazdu v blízkosti nákupného strediska Kaufland je Slovenská správa ciest, stavbu realizuje spoločnosť Cesty Nitra. Mesto prispeje menšou čiastkou, ako bolo pôvodne plánované. Termín ukončenia prác ovplyvní niekoľko faktorov.
Križovatku nie je možné úplne uzatvoriť, pod cestou sú uložené dôležité inžinierske siete vrátane hlavného vodovodného potrubia. Termín jednotlivých prekládok závisí od majiteľov vedení a problémy môžu nastať aj s dodávkou vody do domácností. Rýchlosť výstavby okrem toho ovplyvní i počasie nasledujúcich mesiacov. Podľa informácií realizátorov môže byť objazd teoreticky postavený aj za tri mesiace. Najneskorší termín bol vytýčený na august 2009. Mesto prispeje sumou 3,5 milióna slovenských korún. Je to o pol druha milióna menej, ako schválilo mestské zastupiteľstvo. V mestskej kase však zostane viac peňazí, z ktorých v tomto roku stihneme v rámci investičnej výstavby zrealizovať iné plány. Samotná výstavba je však drahšia o 5 miliónov korún, nakoľko na žiadosť obyvateľov priľahlých obytných domov je potrebné postaviť i protihlukový múr.

Zdroj: MsÚ KN
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod fugyx » 16. Nov 2008 18:35

Peter Olejár napísal:V Kolárove majú najdlhší riečny most z dreva: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9986

.. je to skor ako raryta, viem ze to neni cestny most :wink:

čo sa stane keď prídu záplavy...
Obrázok (Laura Pausini fan club) NEW ALBUM - PRIMAVERA IN ANTICIPO
Obrázok
fugyx
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2008 08:20
Bydlisko: Nová Dubnica, okr. Ilava

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.