Stránka 2 z 7

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2008 12:39
od Dialniciar
Väčšinou keď prídu záplavy, tak strhnú aj normálne mosty, ...

Regionálna správa a údržba ciest Nové Zámky

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2008 19:48
od Dialniciar
RSaÚC NZ má 17 posýpačov. Ani tie tri nové by situáciu nezachránili, ale aspoň na cesty prvej triedy by stačili, hovorí riaditeľ Regionálnej správy a údržby ciest (RSaÚC), a.s. Nové Zámky Valentín Gál. So snehovými pluhmi musia jazdiť dvadsaťpäťročné Liazky, ktorým "odchádzajú" funkčné a najnovšie i nosné časti. Od 14. novembra sme v plnej zimnej službe. Hneď prvý víkend sa z troch posýpačov v stredisku Šurany pokazili dva. :o

RSaÚC Nové Zámky sa stará o 126 kilometrov ciest I.triedy, 176 km II. triedy a 310 km III. triedy, celkom 612 kilometrov. Tento rok dostala technika zabrať aj v lete. V rámci plánu obnovy a modernizácie Nitriansky samosprávny kraj investoval z úveru vyše 98 miliónov korún do opráv ciest v okresoch Nové Zámky a Šaľa.

Cestárske "veterány" sú v prevádzke celý rok. V lete pracujú pri údržbe ciest, pred zimou ich v dielni "zreparujú", vymenia im nákladné korby za posýpacie zásobníky a osadia radlice. Jeden z posýpačov mal totálne prehrdzavený nosný rám, ďalšiemu museli rozobrať polovicu nápravy, viacerým sa pokazili hnacie motory posýpania. Pochádzajú zo škodoviek 1202 – teda bývalých sanitiek. Skúste ich dnes ešte zohnať. Jeden posýpač tohto typu na jedno naloženie prejde 10 – 15 kilometrov (podľa toho, či sype kameň alebo soľ). Potom sa musí vrátiť po ďalší náklad a pokračovať v trase – ak mu ju medzitým nezafúka. Novými prírastkami vo vozidlovom parku je nakladač snehu a traktor s nastaviteľným šípovým pluhom. Oba sa uplatnia skôr v meste ako pri údržbe ciest v okrese. Ďalšie šípové pluhy ležia na dvore – chýbajú k nim tatrovky, ktoré by ich vládali v snehu tlačiť. Pre prípad silvestrovskej kalamity, akú si pamätáme spred niekoľkých rokov, má RSaÚC zmluvy s majiteľmi ťažkých mechanizmov, traktorov a nakladačov.

Zdroj: RSaÚC NZ

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2008 19:51
od Dialniciar
Vláda SR schválila 70 mil. SKK extra pomoc pre región Komárna. Z tejto sumy sa do dopravy dostane 25 mil. SKK na presunutie a obnovu komárňanského prístavu.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2009 18:39
od Dialniciar
V r. 2008 opravil NR VÚC v okrese KN viaceré cesty, napr. aj:

Cesta II/573 Kolárovo – Dedina Mládeže

Názov stavby: Cesta II/573 Kolárovo – Dedina Mládeže

Miesto stavby: k. ú. Dedina Mládeže,km 40,967 – 42,937

Okres: Komárno

Opis stavebnej úpravy:

Rezanie existujúceho asfaltového krytu hĺbky 50 mm
Odstránenie asfaltového krytu frézovaním hrúbky 50 mm
Zrezanie krajníc hrúbky do 50 mm, šírky 0,5 m
Očistenie povrchu vozovky na celej ploche úpravy
Infiltračný náter s katiónaktívnou emulziou v množstve 1,00 kg/m2
Asfaltový betón ložný na vyrovnanie priečnych sklonov a nerovností vozovky z asfaltového betónu strednozrnného ABS I o priemere hrúbky 5 cm
Postrek živičný spojovací bez posypu kamenivom z cestnej emulzie v množstve od 0,50 do 0,70 kg/m2
Obrusná vrstva vozovky / asfaltový kryt / z asfaltového betónu strednozrnného ABS II o hrúbke 5 cm
Dosypanie krajníc na hrúbku 100 mm a šírky 0,5 m štrkodrvou aj s hutnením
Prehĺbenie cestných priekop na stanovenú hĺbku

Zhotoviteľ: ViOn a. s. Zlaté Moravce

Doba realizácie: 04.08.2008 - 04.09.2008

Počas úpravy:

Obrázok

Po úprave:

Obrázok
Obrázok
Obrázok

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2009 18:42
od Dialniciar
V r. 2008 opravil NR VÚC v okrese KN viaceré cesty, napr. aj:

Cesta II/589 Pribeta – prieťah obcou

Názov stavby: Cesta II/589 Pribeta – prieťah obcou

Miesto stavby: k. ú. Pribeta, km 14,859 – 17,203

Okres: Komárno

Opis stavebnej úpravy:

Rezanie existujúceho asfaltového krytu hĺbky 50 mm
Odstránenie asfaltového krytu frézovaním hrúbky 50 mm
Zrezanie krajníc hrúbky do 50 mm, šírky 0,5 m
Očistenie povrchu vozovky na celej ploche úpravy
Infiltračný náter s katiónaktívnou emulziou v množstve 1,00 kg/m2
Asfaltový betón ložný na vyrovnanie priečnych sklonov a nerovností vozovky z asfaltového betónu strednozrnného ABS I o priemere hrúbky 5 cm
Postrek živičný spojovací bez posypu kamenivom z cestnej emulzie v množstve od 0,50 do 0,70 kg/m2
Obrusná vrstva vozovky / asfaltový kryt / z asfaltového betónu strednozrnného ABS II o hrúbke 5 cm
Dosypanie krajníc na hrúbku 100 mm a šírky 0,5 m štrkodrvou aj s hutnením
Prehĺbenie cestných priekop na stanovenú hĺbku

Zhotoviteľ: ViOn a. s. Zlaté Moravce

Doba realizácie: 25.08.2008 - 12.09.2008

Počas úpravy:

Obrázok

Po úprave:

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2009 12:47
od Dialniciar
NR VÚC v r. 2008 opravil aj most v k.ú. Štúrovo:

Oprava mosta v k.ú. Štúrovo

Názov stavby : Oprava železničného nadjazdu na ceste II/509 ev. č. 007

Staničenie: 37,681 km

Poloha : extravilán obce Štúrovo

Dĺžka premostenia : 60,95 m

Šírka mosta : 11,00 m

Plocha mosta : 670,45 m2

Rok postavenia : 1964

Stavebný stav : 3

Zhotoviteľ : NOVIN spol. s. r. o. Žilina

Doba realizácie : 4. 12. 2007 – 30. 6. 2008

Záručná doba : 60 mesiacov

Pred opravou:

Obrázok
Obrázok

Počas opravy:

Obrázok
Obrázok
Obrázok

Po oprave:

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2009 12:51
od Dialniciar
NR VÚC realizoval aj opravu cesty II. tr. v okrese NZ:

Cesta II/588 Gbelce- hr. okr. Levice

Názov stavby: Cesta II/588 Gbelce- hr. okr. Levice

Miesto stavby: cesta II/588 v km 16,370- 18,870

Okres: Nové Zámky

Opis stavebnej úpravy :

Infiltračný náter v množstve 1,0 kg/m² na neodfrézovaný kryt vozovky
Asfaltový betón ložný na vyrovnanie priečnych sklonov a nerovností vozovky z ABS tr. III hr. 5 cm
Spojovací postrek v množstve 0,5 kg/m2
Obrusná vrstva vozovky z asfaltového betónu strednozrnného ABS II hr. 4 cm.

Rozsah prác: km 16,370 km - 18,870 km, v dĺžke 2 500 m

Zhotoviteľ: EKOM PLUS, s.r.o., Dunajská Streda

Doba realizácie: 08.09.2008 - 14.10.2008

Pred úpravou:

Obrázok

Počas úpravy:

Obrázok

Po úprave:

Obrázok

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2009 17:42
od Dialniciar
Cesta I/64 pri obci Komjatice (okres Nové Zámky) bude do 24.4.2009 z dôvodu opravy povrchu vozovky čiastočne uzavretá. Uzávierka je situovaná od obce smerom na Šurany a jej dĺžka je cca 1500 m. Doprava je dočasným dopravným značením usmernená do jedného jazdného pruhu a regulovaná pracovníkmi.

Zdroj: www.zjazdnost.sk

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2009 11:39
od Dialniciar
V Nesvadoch v okrese Komárno by mal v budúcnosti vzniknúť rekreačný komplex s termálnym kúpaliskom za zhruba 33 miliónov eur. Projekt pripravuje obec, ktorá má k dispozícii 49 hektárov majetkovoprávne vysporiadaných pozemkov.

Pracuje sa na tom už zhruba desať rokov. Momentálne sa dokončuje projekt pre územné rozhodnutie a hľadáme investorov. Eurofondy zapojiť neplánujú.

V najbližších rokoch by chcela obec zrealizovať prvú fázu projektu za 3,3 až 3,9 milióna eur. Zahŕňa infraštruktúru, parkoviská, budovu so sociálnymi zariadeniami a šatňami a štyri bazény. Celoročne by bol v prevádzke sedací bazén, cez leto k tomu pribudne jeden detský, ďalší sedací a 25-metrový vonkajší plavecký bazén.

V roku 2008 dala obec vyhĺbiť geotermálny vrt s hĺbkou 1,5 kilometra. Geologické práce, ktoré Nesvady zaplatili z vlastného rozpočtu a z úveru, stáli 420-tisíc eur. Okrem toho vlastní obec ešte jeden starší vrt zo šesťdesiatych rokov. Termálna voda má teplotu okolo 65 stupňov Celzia. Je to veľmi dobrá voda, lebo je mierne zásaditá a takých je v okolí málo. Nezanáša, je mineralizovaná a vhodná na liečbu nervových, kožných a pohybových ochorení. Výstavba rekreačného areálu je zahrnutá v územnom pláne obce aj Nitrianskeho samosprávneho kraja.

Podobný projekt plánuje aj neďaleká obec Dvory nad Žitavou, ktorá dala zrevitalizovať starý vrt s termálnou vodou zo začiatku osemdesiatich rokov. Teraz sa snaží zohnať na projekt peniaze. Odhadované náklady sú tiež 33 miliónov eur.

Zdroj: starosta Haris

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2009 23:45
od Dialniciar
Cesta I/64 medzi obcami Šurany a Komjatice v okrese Nové Zámky je od 13.7.2009 od 8:00 do 31.7.2009 do 18:00 z dôvodu opravy povrchu vozovky čiastočne uzavretá. Premávka je dočasným dopravným značením usmernená do jedného jazdného pruhu.

Zdroj: www.zjazdnost.sk

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2009 11:59
od Dialniciar
I/64
0-1
stavebná činnosť

Odklon dopravy s celkovou hmotnosťou nad 6t, na ceste I/64-most v k.ú. Komárno, v termine od 17.8.2009 do 31.12.2009 v case od 9:00 do 24:00 z dôvodu havarijneho stavu mosta. Odklon dopravy pre osobné automobily a dopravnú obsluhu a autobusovú dopravu s celkovou hmotnosťou nad 6t bude riešeny od križovatky ciest I/63 a I/64 - po ceste I/63 - Mederčská ulica po okružnú križovatku s MK Hadovská a Platanová alej, pokračuje po Platanovej aleji až po Velkodunajské nábrežie, cez ktore sa pripojí na cestu I/64 pred haničným mostom s Maďarskom. Pre motorové vozidlá s celkovou hmotnostou nad 6t bude riešený presmerovaním na cestu I/63 v smere Bratislava, do Velkého Medera na cestu I/13 na hraničný most - Medveďov.

Zdroj: www.zjazdnost.sk

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2009 13:58
od Lionheart
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12748

"Šoféri sa tu musia predierať. Sprava míňajú mohutné platany a hneď zľava len na pár centimetrov oprotiidúce autá. Cesta do Maďarska cez mestá Komárno a Komárom je najnovšie tesná a zdĺhavá. Z takmer polminútovej rovinky je zrazu pätnásťminútová obchádzka. Príčinou je oprava starého mosta."

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2009 11:24
od Dialniciar
Úplná uzávierka cesty I/64 v mieste estakády vedúcej ku sklopnému mostu v katastrálnom území mesta Komárno, v termíne od 2.12.2009 od 7:00 do 3.4.2010 do 16:00 z dôvodu havarijného stavu estakády. Obchádzka pre osobné automobily do 3,5 t a dopravnú obsluhu a autobusovú dopravu s celkovou hmotnosťou do 20 t bude riešený od križovatky ciest I/63 a I/64 - po ceste I/63 - Mederčská ulica po okružnú križovatku s MK Hadovská a Platanová alej, pokračuje po Platanovej aleji až po Velkodunajské nábrežie, cez ktoré sa pripojí na cestu I/64 pred haničným mostom s Maďarskom. Pre motorové vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 t bude riešený presmerovaním na cestu I/63 v smere Bratislava, do Veľkého Medera na cestu I/13 na hraničný most - Medveďov.

OdoslaťOdoslané: 20. Jan 2010 21:02
od Dialniciar
Primátor mesta rokuje o premávke na moste nad Dunajom :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12964

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2010 09:21
od Dialniciar
NR VÚC opravil v r. 2009 prieťah Novými Zámkami, cestu II/563 :arrow:

Priemerná šírka vozovky a spevnenej krajnice je 8,5 m.
Dĺžka stavebnej úpravy 1 430 m.
Hrúbka nového AB krytu: 5 cm

Fotogaléria stavu pred opravou a po oprave: http://www.unsk.sk/showdoc.do?docid=3387 .

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 16. Mar 2010 14:14
od Dialniciar
V Komárne sa stavia 2. KO v hodnote 900 tis. € :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13252

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2010 11:14
od stephanus1987
V priebehu niekoľkých týždňov, až mesiacov by malo dôjsť k podpisu medzinárodnej zmluvy medzi SR a MR o výstavbe nového komárňanského mosta cez Dunaj západne od oboch miest. Zmluva je vypracovávaná maďarskou stranou, následne po vypracovaní bude do tridsiatich dní zaslaná slovenskej strane na posúdenie.
Podpisom zmluvy teda otázka, či sa bude stavať, padne. Otázkou bude iba kedy sa bude stavať. Projekt by mal stáť zhruba 67 milióv eur, čo vraj nie je závratná suma (rekonštrukcia Margitinho mostu v Budapešti stojí viac ako 105 miliónov eur). Z toho zhruba 27 miliónov slovenskú a 40 maďarskú stranu. Dôvodom takéhoto rozdielu v nákladoch je, že na maďarskej strane bude na most viesť viacero cestých prípojok.
Podpisom zmluvy bude realizácia projektu závisieť už iba od práce úradu vlády oboch krajín.
Podľa primátorov oboch miest, ak pôjde všetko hladko bez treníc a bez toho aby im niekto hádzal polená pod nohy, tak by most mohol stáť už v roku 2012-2014.

Zdroje: http://www.bumm.sk a http://www.komarom.org

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2010 11:19
od stephanus1987
Rozdielne názory, ktoré vznikli ohľadom polohy nového mosta cez Dunaj v Komárne, posunuli prípravu a podpis zmluvy zhruba o rok. Alternatívou bola totiž poloha východne od mesta, naľavo od ústia Váhu v lokalite Harčáš, keďže západné umiestnenie mosta vyhovuje viac "južnému Komárnu", kde vedie priamo k tunajšiemu priemyselnému parku (kam ale za prácou docházajú aj stovky ľudí zo Slovenska z celého okresu). Alternatíva východného mosta sa prvýkrát vynorila v súvislosti s plánom premiestnenia Komárňaského prístavu do tejto lokality. Na tejto strane mesta však už tak či tak figuruje v dlhodobých plánoch vybudovanie ďalšieho (tretieho) mosta. A to mosta rýchlostnej cesty, vedúcej zo severu paralelne s I/64.
Tiež je otázne, aké by mal premiestnený a rozšírený prístav v súčasnosti využitie, aj keď určite by mal perspektívu sa stať dôležitým strediskom pre tovary smerujúce z Dunaja na Váh, po ukončení výstavby Vážskej vodnej cesty niekedy v ďalekej budúcnosti. Asi 25 kilometrov na západ sa totiž stavia veľký riečny prístav a logistický park Győr-Gönyű.

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2010 11:24
od stephanus1987
Nový most cez Dunaj bude mať veľký význam nielen pre samotné mestá na oboch brehoch Dunaja, ale aj z dôvodu presmerovania a lepšieho rozloženia tranzitnej dopravy. Odbremení sa Medveďovský tranzit v smere na Székesfehérvár (Stolničný Belehrad), s čím počítajú aj južný susedia a z rozvojových plánov mesta Győr (Ráb) zmizol plán rozšírenia hlavnej cesty na štyri jazdné pruhy medzi týmito mestami, a ponovom sa počíta s rozšírením na štyri pruhy medzi mestami Komárom a Székesfehérvár v dvoch etapách (1.Komárom-Kisbér, 2. Kisbér-Székesfehérvár). Vďaka novému mostu bude na túto cestu existovať kvalitné spojenie mimo mesta, prostredníctvom južného obchvatu Komáromu, ktorého budovanie bolo nedávno započaté a bude mať priame napojenie na nový most, ako aj štvorpuhovú cestu smerom k diaľnici M1 a ďalej do Székesfehérváru k diaľnici M7.

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2010 16:11
od Dialniciar
Dve cesty v okrese Komárno do roka obnovia :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13666

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 17:59
od Dialniciar
Dopravné obmedzenia čakajú na vodičov v Kolárove v okrese Komárno. :arrow:

viewtopic.php?f=35&t=13884

*opravuje sa cesta II/573
*stavia sa kruhová križovatka

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 19:15
od Dialniciar
Cesta I/64 Nové Zámky - rozšírenie :arrow:

Vypracovanie a dodanie dokumentácie pre stavbný zámer/dokumentácie pre územné rozhodnutie, dokumntácie pre stavebné povolenie a dokumntácie pre ponuku v podrobnostiach dokumentácie na realizáciu stavby.

Celková konečná hodnota zmluvy: 59995,6800 EUR (-27,7%)
Začiatočná predpokladaná celková hodnota zákazky: 83000,0000 EUR

Zdroj a ďalšie informácie: http://www.ssc.sk/sk/Verejne-obstaravan ... irenie.ssc

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2010 10:55
od Andrej
http://www.e-vestnik.sk/#EVestnik/Detail/19576
NÁZOV ZÁKAZKY PODĽA VEREJNÉHO OBSTARÁVATEĽA
Cesta I/64 Komárno - hranica - Nitra - Hlohovec - D1
II.3) STRUČNÝ OPIS CHARAKTERU A MNOŽSTVA ALEBO HODNOTY TOVAROV ALEBO SLUŽIEB
Vypracovanie a dodanie technickej štúdie a zámeru podľa zákona č. 24/2006 Z.z. pre stavbu " Cesta I/64 Komárno - hranica - Nitra - Hlohovec - D1 ".
Predpokladaná hodnota zákazky (ak je známa) bez DPH:
Hodnota: 673 000,0000 EUR

Ak som spravne pochopil, ide o novu cestu I. triedy na skratenie cesty E75, co by bolo len logicke a odlahcilo by to aj D1 BA-TT. Dobre, ze sa zbytocne neplanuje dalsia D ani RC, radsej nech postavia kvalitnu dvojprudovku oznacenu ako cestu pre motorove vozidla s max. 110 km/h. Aj ked je to zrejme este otazka relativne dalekej buducnosti.

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2010 11:32
od aquila
skor si myslim, ze je to technicka studia na styl i/51 teda ze sa to zoberie sice komplexne, ale v principe sa bude jedna o viacere prelozky...

aj ked to pokracovanie na hlohovec a D1 mi jasne neni, kedze I/64 ide na topolcany/novaky ..

sice v UPN je uz nakreslana nove "RC" co sa odpaja od R1 este pred MUK lehota .. ale ci to ma byt nova I/64 ..

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=3256

ale ide kazdopadne v skoro celej trase v novom koridore pozdlz I/64 ...

Re: Oblasť Nových Zámkov a Komárna

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2010 11:41
od Andrej
Ak to bude sluzit ako nova trasa E75, bude len logicke, aby mala jednotne cislovanie cesta I. triedy. A ktovie, ake bude v tej dobe cislovanie, I/64 NR-BN by mohla byt cislovana podla R - teda I/8.