Stránka 1 z 10

II/520 - preložka cesty Nová Bystrica-Oravská Lesná

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 09:21
od magnus
Informacie este dodam. Ale stavba je to zaujimava, aj ked ide o dost zly suflikovy projekt.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 09:43
od expwy
Stavbu mali realizovat Vodohospodari z ich rozpoctu uz v case ked sa budovala v tychto miestach priehrada. Preco sa tak nestalo neviem, mozno budu vediet ini.

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 13:30
od aquila
no myslim, ze ked to mali aj vtedy na starosti vodohospodari a nebolo to postavane, tak sa to uz z ich penazi temer uricte nepostavi ..

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 13:44
od expwy
aquila napísal:no myslim, ze ked to mali aj vtedy na starosti vodohospodari a nebolo to postavane, tak sa to uz z ich penazi temer uricte nepostavi ..


To je uplne jasne ze to z ich penazi uz nepojde, je to pase, ale pojde to pekne krasne z kapitoly doprava :D

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 13:49
od aquila
inak na orave by sa vazne hodilo mat viac penazi na ceste, tam je to vazne katastrofa :-/ aj ked teraz kedze su pod ZA VUC tak snad sa blyska na lepsie casy, aj ked kysuce budu samozrejme na tom lepsie

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 13:55
od expwy
Svata pravda aquila! Ved ZA VUC si tusim zobral priblizne pol miliardovy uver na opravy vozoviek ciest II. a III. triedy v ich sprave (sumu neviem presne nechcem zavadzat). Takze toto leto by mali byt vidiet vysledky v reale :D

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 14:42
od Alexander Velky
MH napísal:Svata pravda aquila! Ved ZA VUC si tusim zobral priblizne pol miliardovy uver na opravy vozoviek ciest II. a III. triedy v ich sprave (sumu neviem presne nechcem zavadzat). Takze toto leto by mali byt vidiet vysledky v reale :D


Bolo to viac ako 500 mil. Sk (tiež to neviem teraz presne) ako 1. kraj (VÚC) na Slovensku a zakázku vyhral Doprastav. Kto iný v tomto regióne? :lol:

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2005 09:18
od Caesar
MH napísal:Svata pravda aquila! Ved ZA VUC si tusim zobral priblizne pol miliardovy uver na opravy vozoviek ciest II. a III. triedy v ich sprave (sumu neviem presne nechcem zavadzat). Takze toto leto by mali byt vidiet vysledky v reale :D


Ak vieš len o 0,5 mld. SKK ako o úveri, tak potom celková suma bude ešte vyššia, cca. 0,8 mld. SKK.

Ja som vedel len o tom, že úver+št.rozp.+rozp.samospr. dosiahne hodnotu do 0,6 mld. SKK na 3-4 roky opráv a následnej údržby ešte v priemere okolo 10 rokov a takisto viem, že sa plánuje aj 2. kolo v r. 2008 v hodnote ďalších 500 mil. SKK.

Okrem iného, toto bude PPP, celkové náklady na opravu 1 km cesty dosiahnu 2 mil. SKK, kým keby to opravoval štát, tak náklady by boli 1,5 mil. SKK na 1 km, tak ako tomu je pri opravách ciest I. triedy. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 20:41
od Dialniciar
aquila napísal:inak na orave by sa vazne hodilo mat viac penazi na ceste, tam je to vazne katastrofa :-/ aj ked teraz kedze su pod ZA VUC tak snad sa blyska na lepsie casy, aj ked kysuce budu samozrejme na tom lepsie


Kysuce sú na tom podobne ako Orava, čo sa týka opráv cestnej siete.

Jediným rozdielom je rýchlejšia výstavba D3 a R5 voči R3. :?

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2005 20:54
od Alexander Velky
Dy,

možno v rámci teraz investovaných financií je na tom Orava tak ako aj Kysuce, ale v rámci cestnej siete mimo ciest I. triedy, t.j. hlavne cesty II. a III. triedy sú predsa len na Kysuciach o čosi v lepšom stave ako na Orave a aj premávka cez Trstenú a ďalšie obce je výrazne väčšia ako na Kysuciach, cez Čadcu, nehovoriac o otvorenom tuneli Horelica a obchvate Čadce. :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2005 11:12
od Dialniciar
Alexander Velky napísal:Dy,

možno v rámci teraz investovaných financií je na tom Orava tak ako aj Kysuce, ale v rámci cestnej siete mimo ciest I. triedy, t.j. hlavne cesty II. a III. triedy sú predsa len na Kysuciach o čosi v lepšom stave ako na Orave a aj premávka cez Trstenú a ďalšie obce je výrazne väčšia ako na Kysuciach, cez Čadcu, nehovoriac o otvorenom tuneli Horelica a obchvate Čadce. :lol:


AV,

tak to je pravda, ale v rámci teraz plánovaných investícii sa ten rozdiel zmenší, aj keď je pravdou, že D3 a R5 budú skôr ako R3, takže v tomto bude vždy na tom lepšie oblasť Čadce/Kysúc než Orava, a aj pretože, že Kysuce sú v spádovej oblasti ZA a tá bude ešte dlho istým "motorom" v tomto regióne.

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2005 11:35
od aquila
tak aj na tomto useku uz sa deju "divy" a zazraky ;)

dakujem mangusovi za fotky

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=68

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2005 03:48
od bodrik
Zdravim all.
Vedel by mi niekto z vas poskytnut akekolvek info o pripravovanom prihranicnom (CR/SR/PR) cestnom koridore:
Makov - Cadca - Namestovo - Sucha Hora (prechod na uzemie PR),
s pokracovanim Sp. Stara Ves - Stara Lubovna - Bardejov - Svidnik - Medzilaborce - Palota?
Tento koridor je definovany v KURS (koncepcia uzemneho rozvoja Slovenska) 2001.
Potrebujem to k mojej bakalarskej praci. Ide najma trasovanie a geoekologicku charakteristiku tohto priestoru.
Z tohto dopravneho koridoru by ma zaujalo najma vedenie (plan/nakres, pripadne mapy v mierke 1:50 000, 1:25 000, pripadne 1:10 000,
alebo aj inej mierky s vrstevnicami) pri vystavbe useku cesty II/520, medzi obcami Nova Bystrica (okres Cadca) a Oravska Lesna (okres Namestovo). Cesta bola v tomto useku prerusena vystavbou vodarenskej nadrze Nova Bystrica. V sucasnosti (ako som sa mohol presvedcit) uz prebieha vystavba novej cesty.
Taktiez by ma zaujimalo trasovanie tohto koridoru (pripadne varianty trasovania) medzi Suchou horou a Sp. Starou Vsou na Polskom uzemi. Ak by o tomto neboli ziadne informacie, potesil by ma aj pripadny kontakt na niekoho kompetentneho z polskej strany, alebo odkaz na nejaku internetovu stranku, clanok, ci iny zdroj (literaturu) s tym suvisiacu.
Este by som rad vedel ci su v planoch nejake prelozky (obchvaty miest/obci a pod.) na cestach: I/77 (v useku Hniezdne (SL) - Svidnik), I/73 (v useku Svidik - krizovatka s II/557),
II/557 (v useku Stropkov - krizovatka s I/73)
a na celom useku tychto ciest: II/487, II/520, II/543 a II/575.
Celkovo uvitam akukolvek informaciu suvisiacu s celym koridorom Makov... ...Palota.
Tiez by som rad vedel ake je najvyssie povolene stupanie pri planovani trasy cesty I.triedy. Ak sa nejake informacie najdu, budem rad, ked mi o nich date nejakym sposobom vediet. pokiel mozno co najskor, nakolko ma suri termin odovzdania prace (22.8.). Najlepsie by bolo (ak by mi niekto nieco chcel poslat), ak by to poslal aj trebars postupne po castiach... cim skor, tym lepsie...
Ak by sa nic nenaslo, pracu mozem vypracovat aj bez toho, avsak uz na nizsej urovni. Vopred diky za pripadne poskytnutie info.

bodrik

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2005 15:04
od aquila
mangus vlozil do galerie aj pekne zakreslenie mapy ..

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=198

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 21:09
od Caesar
Tie fotky vo fotogalérii sú skutočne pekné. Konečne sem niekto vložil aj priebeh výstavby normálnej cesty s presnejším popisom. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2005 17:19
od aquila
podla tohoto

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=58259

ma vystavba trvat az do roku 2009. nie je to nejako dlho? vsak to je skoro 5 rokov! a je to len 10 km ...

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2005 17:24
od Adaios
aquila napísal:podla tohoto

http://www.etrend.sk/generate_page.php?page_id=58259

ma vystavba trvat az do roku 2009. nie je to nejako dlho? vsak to je skoro 5 rokov! a je to len 10 km ...


Zlozita geologia a len 1 km je postaveny a 2 su zacate, ... takymto tempom aj do r. 2010. :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2005 19:04
od magnus
Adoas:

tam je kopec "pruserov", preto si tiez myslim, ze ta stavba bude trvat dlhsie. Dlho trvalo vysporiadanie vlastnickych vztahov (stavba sa vlastne zacala, a az nasledne sa zistilo, ze na cudzich a nevykupenych pozemnkoch). Problemom je pristup do trasy (realne zlozity teren a obmedzena moznost vybudovat pristupove cesty), problemom je trasa samotna a problemom je i geologicka stavba. Proste sa naakumulovalo niekolko vaznych veci, ktore sa mali dotiahnut este pred vlastnou stavbou.
pokusim sa zaktualizovat fotky a spravis si obraz.

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2005 17:26
od Dialniciar
Za 900 mil. SKK sa postaví cesta dlhá 10 km v náročnom prostredí, kde sú rôzne problémy presne ako magnus napísal od pozemkov až po samotnú výstavbu, ktorá je sťažená práve tým, že je problémom stavať cestu tam, kde nie je žiadne spojenie a napojenie. Preto sa aj stavia z oboch koncov a snaha je postupne ísť ďalej.

Treba si tiež uvedomiť, že sa bude stavať tak dlho aj preto, že SR nemá na to, aby dávala ročne viac ako 200 mil. SKK na nejakú jednu novú cestu.

SSC má obmedzený rozpočet a regiónov, kde niečo chýba a kde sú dopravné problémy je veľmi veľa. V každom prípade cena za 1 km cesty je už v pláne na sume 90 mil. SKK. Ešte tak pred 10 rokami bola cena za 1 km na úrovni 50 mil. SKK. V stredne ťažkých podmienkach. :lol:

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2005 10:30
od Andrej
Dy napísal:SSC má obmedzený rozpočet a regiónov, kde niečo chýba a kde sú dopravné problémy je veľmi veľa. V každom prípade cena za 1 km cesty je už v pláne na sume 90 mil. SKK. Ešte tak pred 10 rokami bola cena za 1 km na úrovni 50 mil. SKK. V stredne ťažkých podmienkach. :lol:


Niekde som dokonca cital, ze cesta medzi Liptovom a Oravou zo Zuberca do Lipt. Matiasoviec cez horske sedlo, ktora sa stavala v r. 1985(?)-1989, stala okolo 100 mil. Sk. A tipujem, ze bola este o dost narocnejsia, ako spominana cesta medzi Kysucami a Oravou.

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2005 13:05
od Dialniciar
Andrej napísal:
Dy napísal:SSC má obmedzený rozpočet a regiónov, kde niečo chýba a kde sú dopravné problémy je veľmi veľa. V každom prípade cena za 1 km cesty je už v pláne na sume 90 mil. SKK. Ešte tak pred 10 rokami bola cena za 1 km na úrovni 50 mil. SKK. V stredne ťažkých podmienkach. :lol:


Niekde som dokonca cital, ze cesta medzi Liptovom a Oravou zo Zuberca do Lipt. Matiasoviec cez horske sedlo, ktora sa stavala v r. 1985(?)-1989, stala okolo 100 mil. Sk. A tipujem, ze bola este o dost narocnejsia, ako spominana cesta medzi Kysucami a Oravou.


Reagujme vecne pán kolega. :lol:

Vie(š)te čo je to priemerná cena? :?:

Ja som písal o priemernej cene 50 mil. SKK na 1 km cesty.

K diaľniciam. Vie(š)te ako sa stanovuje cena diaľnice? ... Tento rok je na diaľnice viac ako 15 mld. SKK na investície na výstavbu. A malo by sa postaviť teda 30 km diaľnic. ... Sú rozostavané úseky a postaví sa 14 km. To nezodpovedá ničomu. Priemerná cena je výsledkom nie za rok postavených diaľnic, teda skutočne že sa stavia viac náročných úsekov. Priemerná cena znamená priemer medzi úsekmi v nížinách a v horách. Obrazne povedané.

To už je nevyhnutné spochybňovať moje údaje? V každom detaile?

Veď potom iste, aj diaľnica bude stáť 1,5 mld. SKK na 1 km. Ale priemerná cena bude oveľa nižšia. :lol:

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2005 14:37
od Andrej
Dy napísal:Reagujme vecne pán kolega. :lol:

Vie(š)te čo je to priemerná cena? :?:

Ja som písal o priemernej cene 50 mil. SKK na 1 km cesty.

K diaľniciam. Vie(š)te ako sa stanovuje cena diaľnice? ... Tento rok je na diaľnice viac ako 15 mld. SKK na investície na výstavbu. A malo by sa postaviť teda 30 km diaľnic. ... Sú rozostavané úseky a postaví sa 14 km. To nezodpovedá ničomu. Priemerná cena je výsledkom nie za rok postavených diaľnic, teda skutočne že sa stavia viac náročných úsekov. Priemerná cena znamená priemer medzi úsekmi v nížinách a v horách. Obrazne povedané.

To už je nevyhnutné spochybňovať moje údaje? V každom detaile?

Veď potom iste, aj diaľnica bude stáť 1,5 mld. SKK na 1 km. Ale priemerná cena bude oveľa nižšia. :lol:


Dy, nepochopil si ma, ale O.K.,zle som sa asi vyjadril :oops:
Tych 100 mil. Sk som myslel na cely usek tej cesty medzi Liptovom a Oravou, neviem, kolko ma celkovo km, odhadujem tak 10-15 km.
Ja som praveze chcel este zviditelnit ten rozdiel, kolko stali cesty pred 10-20 rokmi a kolko stoja dnes :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 21:55
od Caesar
Cesty sa zdražili tak ako aj ostatné tovary, ale na druhú stranu sa zlepšila technológia výstavby atď.

Nedá sa porovnávať na základe tohto úseku, ten je vysoko problematickým a možno cena aj presiahne 900 mil. SKK. Uvidí sa ako sa bude stavať v r. 2006, či sa bude stavať na maximum, lebo záleži ako bude SSC posúvať peniaze. 8)

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2005 22:17
od Dialniciar
Andrej napísal:Dy, nepochopil si ma, ale O.K.,zle som sa asi vyjadril :oops:
Tych 100 mil. Sk som myslel na cely usek tej cesty medzi Liptovom a Oravou, neviem, kolko ma celkovo km, odhadujem tak 10-15 km.
Ja som praveze chcel este zviditelnit ten rozdiel, kolko stali cesty pred 10-20 rokmi a kolko stoja dnes :wink:


V poriadku. To sa inak nedá tak ľahko porovnávať na základe 2-3 úsekov, ktoré sa dnes stavajú a porovnávať ich s 2-3 úsekami ktoré sa stavali pred 10-20 rokami.

Cesty zdraželi tak ako zdražel asfalt, pohonné látky, iné stavebné materiály, náklady na mzdy, stroje, pridaná hodnota. Dnes sa už stavajú len cesty, ktoré sú skutočne potrebné stavajú sa teda kvalitne, s kanalizáciou, s meraniami a s istými štandardami čo sa klopenia zákrut týka, ďalej ich šírky v zákrutách, stúpanie a následné klesanie atď.

Nedá sa porovnávať zdraženie ciest so zdražením diaľnic, pretože pri diaľniciach je nespočetné množstvo iných investícií a iných technických požiadaviek, než aké boli v minulosti atď. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2006 23:01
od Dialniciar
Dy napísal:
Andrej napísal:Dy, nepochopil si ma, ale O.K.,zle som sa asi vyjadril :oops:
Tych 100 mil. Sk som myslel na cely usek tej cesty medzi Liptovom a Oravou, neviem, kolko ma celkovo km, odhadujem tak 10-15 km.
Ja som praveze chcel este zviditelnit ten rozdiel, kolko stali cesty pred 10-20 rokmi a kolko stoja dnes :wink:


V poriadku. To sa inak nedá tak ľahko porovnávať na základe 2-3 úsekov, ktoré sa dnes stavajú a porovnávať ich s 2-3 úsekami ktoré sa stavali pred 10-20 rokami.

Cesty zdraželi tak ako zdražel asfalt, pohonné látky, iné stavebné materiály, náklady na mzdy, stroje, pridaná hodnota. Dnes sa už stavajú len cesty, ktoré sú skutočne potrebné stavajú sa teda kvalitne, s kanalizáciou, s meraniami a s istými štandardami čo sa klopenia zákrut týka, ďalej ich šírky v zákrutách, stúpanie a následné klesanie atď.

Nedá sa porovnávať zdraženie ciest so zdražením diaľnic, pretože pri diaľniciach je nespočetné množstvo iných investícií a iných technických požiadaviek, než aké boli v minulosti atď. :lol:


Ešte ďalšie doplnenie: asfalt už zdražel úplne, predbehol samotný materiál - CB (cementbetón) kryt, pretože sa musí asfalt na výrobu AB (asfaltbetón) krytu dovážať zo zahraničia a cementu je dostatok. Len nie je technológia a samotné pokladanie CB krytu je drahšie ako pokladanie AB krytu, o výhodách a nevyhodách sa diskutuje už vo viacerých témach. CB kryt je vo všetkých tuneloch a mal by sa dávať podľa mňa aj na všetky mosty a vyťažené úseky.