Oblasť Nitry a Zlatých Moraviec
Odoslané: 17. Júl 2005 16:06
V tejto oblasti sa budem venovať predovšetkým cestnej infraštruktúre a predovšetkým časovému harmonogramu do r. 2006. Kvôli náročnosti hľadania informácií, ak by vám tu niečo chýbalo, napíšte.
Cestná infraštruktúra:
V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):
1. Nitra-Lapáš-Vráble
2. Vráble-Žitavce-Maňa
3. Vráble-Slepčany-Zlaté Moravce
4. Tesárske Mlyňany-M. Vozokany-Kozárovce
5. Vráble-Čifáre
6. Lefantovce-Oponice
7. Nitra-(Cabaj-Čápor)
8. Nitra-Lehota-Veľké Zálužie
9. Zlaté moravce-Topoľčianky-Skýcov
Predovšetkým by sa mali udržiavať v "zjazdnom stave" všetky hlavné ťahy, tie sa teda budú priebežne opravovať, predovšetkým cesta NR-ZM-Nová Baňa a cesta NR-TO a NR-NZ. Na hlavných ťahoch sa budú opravovať najmä vyjazdené koľaje. Presné km sa budú ešte upresňovať.
Ohľadom RK R1 nepíšem, pretože tá je celoštátneho významu, ale momentálne prebiehajú pripravné práce na úseku Nitra-Hronský Beňadik.
Cestné obchvaty:
Nitra - tento cestný obchvat sa delí na 2, severný a južný. Južný obchvat bude výrazne dlhší, ale narozdiel od severného nepotrebuje žiadny tunel. Severný obchvat NR je už čiastočne vyriešený, ale na jeho úplné dokončenie by bol potrebný ešte tunel a úprava viacerých križovatiek. Momentálne prebiehajú prípravné práce ohľadom možného financovania ako aj príprava projektov atď. tak, aby obchvat NR bolo možné vybudovať hneď po dokončení RK R1 po BB.
Zlaté Moravce - tu sa plánuje obchvat, ešte nie je známa jeho konečná trasa ani finančné náklady
Vráble - tu sa v súčasnosti obchvat realizuje
Letecká doprava:
V rámci leteckej dopravy sa začalo uvažovať o vybudovaní menšieho letiska v NR.
Železničná doprava:
Plánujú sa rôzne štúdie pre modernizáciu železničného koridoru HC-NR ako aj ďalšie trasy, avšak neráta sa zatiaľ so žiadnou výraznou investíciou.
Práve v oblasti NR kraja prišlo k výraznému zhoršeniu situácie na lokálnych železničných tratiach, ktoré prestáva štát úplne financovať a okrem toho sa nachádza aj MHD v NR vo väčších finančných problémoch.
Okrem toho sa však uvažuje o modernizácii železničnej stanice v NR.
Iná infraštruktúra:
V oblasti vodárenstva a kanalizácie celkové investície v lokalite ako aj s už začatými investíciami dosiahnu postupne do r. 2006-10 takmer 7 mld. SKK, pričom však táto suma už zahŕňa aj finančné prostriedky určené na ochranu ŽP.
Financovanie: štátny rozpočet, samospráva, EÚ
Cestná infraštruktúra:
V rámci opráv cestnej siete sa budú opravovať tieto úseky (do r. 2006):
1. Nitra-Lapáš-Vráble
2. Vráble-Žitavce-Maňa
3. Vráble-Slepčany-Zlaté Moravce
4. Tesárske Mlyňany-M. Vozokany-Kozárovce
5. Vráble-Čifáre
6. Lefantovce-Oponice
7. Nitra-(Cabaj-Čápor)
8. Nitra-Lehota-Veľké Zálužie
9. Zlaté moravce-Topoľčianky-Skýcov
Predovšetkým by sa mali udržiavať v "zjazdnom stave" všetky hlavné ťahy, tie sa teda budú priebežne opravovať, predovšetkým cesta NR-ZM-Nová Baňa a cesta NR-TO a NR-NZ. Na hlavných ťahoch sa budú opravovať najmä vyjazdené koľaje. Presné km sa budú ešte upresňovať.
Ohľadom RK R1 nepíšem, pretože tá je celoštátneho významu, ale momentálne prebiehajú pripravné práce na úseku Nitra-Hronský Beňadik.
Cestné obchvaty:
Nitra - tento cestný obchvat sa delí na 2, severný a južný. Južný obchvat bude výrazne dlhší, ale narozdiel od severného nepotrebuje žiadny tunel. Severný obchvat NR je už čiastočne vyriešený, ale na jeho úplné dokončenie by bol potrebný ešte tunel a úprava viacerých križovatiek. Momentálne prebiehajú prípravné práce ohľadom možného financovania ako aj príprava projektov atď. tak, aby obchvat NR bolo možné vybudovať hneď po dokončení RK R1 po BB.
Zlaté Moravce - tu sa plánuje obchvat, ešte nie je známa jeho konečná trasa ani finančné náklady
Vráble - tu sa v súčasnosti obchvat realizuje
Letecká doprava:
V rámci leteckej dopravy sa začalo uvažovať o vybudovaní menšieho letiska v NR.
Železničná doprava:
Plánujú sa rôzne štúdie pre modernizáciu železničného koridoru HC-NR ako aj ďalšie trasy, avšak neráta sa zatiaľ so žiadnou výraznou investíciou.
Práve v oblasti NR kraja prišlo k výraznému zhoršeniu situácie na lokálnych železničných tratiach, ktoré prestáva štát úplne financovať a okrem toho sa nachádza aj MHD v NR vo väčších finančných problémoch.
Okrem toho sa však uvažuje o modernizácii železničnej stanice v NR.
Iná infraštruktúra:
V oblasti vodárenstva a kanalizácie celkové investície v lokalite ako aj s už začatými investíciami dosiahnu postupne do r. 2006-10 takmer 7 mld. SKK, pričom však táto suma už zahŕňa aj finančné prostriedky určené na ochranu ŽP.
Financovanie: štátny rozpočet, samospráva, EÚ