Moderátor: Moderátori
wazari napísal:Niekde v materialoch o nosnom dopravnom systeme v Bratislave sa pisalo aj o mozno buducom zapusteni do zeme trati na lavom brehu v centre. A par krat sa hovorilo aj o moznom zeleznicnom tuneli v smere stanica v Petrzalke - Trnavske Myto, vyuzitelnom aj pre nosny system.
wazari napísal:Niekde v materialoch o nosnom dopravnom systeme v Bratislave sa pisalo aj o mozno buducom zapusteni do zeme trati na lavom brehu v centre. A par krat sa hovorilo aj o moznom zeleznicnom tuneli v smere stanica v Petrzalke - Trnavske Myto, vyuzitelnom aj pre nosny system.
Lenny napísal:S přibývajícími linkami metra bude nutné přikupovat nové soupravy a postavit další depa. Jedno depo bratislavě stačit nebude. V Praze na nejvytíženější lince C jezdí 40 souprav, ve špičce má interval 1-2 minuty, délka linky je cca 20 km a má 17 stanic.
Osobně přeju každému většímu městu metro, protože je to nejrychlejší dopravní prostředek po městě, nezavislé na okolní dopravě a jede za každého počasí.
Antagonis napísal:MHD v BA je na tom zle, chýbajú peniaze na modernizáciu autobusov, električiek, trolejbusov. Chýbajú peniaze na prevádzku (nízka cena lístkov), malá podpora štátu na rozvojové programy.
Takže šetriť sa musí. Možno sa to mierne zmení, ale výrazne sa to zlepšovať nebude. Je to "sila zvyku", napr. verejná doprava v Bruseli mešká každý deň bežne aj 10 min., niekedy aj 20 min. Hlavné mesto EÚ.
wazari napísal:Ked sa povie nizka cena listkov, tak si vzdy spomeniem na ceny listkov v Prahe - tam su este nizsie.
No, a v Bruseli maju metro, vcelku funkcne (ak akurat nestrajkuju). Samozrejme na povrchu mavaju riadne zapchy, ale autobusy tam obcas maju aj samostatne pruhy len pre ne.
Ale toto moje konstatovanie je velmi zjednodusene.
Antagonis napísal:wazari napísal:Ked sa povie nizka cena listkov, tak si vzdy spomeniem na ceny listkov v Prahe - tam su este nizsie.
No, a v Bruseli maju metro, vcelku funkcne (ak akurat nestrajkuju). Samozrejme na povrchu mavaju riadne zapchy, ale autobusy tam obcas maju aj samostatne pruhy len pre ne.
Ale toto moje konstatovanie je velmi zjednodusene.
Ja som presne vedel, že niekto bude atakovať moje slabé miesta v tomto príspevku, ale som pripravený reagovať ešte lepšie:
Nízka cena lístkov v Prahe už skončila, prišlo výrazné zdraženie. A okrem toho treba si uvedomiť silu mesta Praha a silu mesta Bratislava, je tu iná podpora MHD, aj iné priority, aj iné sumy peňazí.
Brusel. Ano, je tam metro. Je tam pohodlné cestovanie, pretože verejné prostriedky mestskej dopravy nie sú preplnené a sú tiché/upratané, v dobrom štandarde, sú ekologické, ... len ja by som povedal tak, že to je Brusel a ak sa pozrieme na Belgicko ako také, tak je to úplne normálne.
Takže porovnávať pruhy, či vybavenosť je scestné, pretože Brusel nie je Bratislava. Podobne ako Belgicko nie je Slovensko. Už len ten rozdiel v HDP.
Ja som chcel len poukázať na to, že aj v takom meste ako Brusel, je meškanie autobusov bežným javom. Nedávno tam protestovali vodiči autobusov, že nemohli mať už ani prestávky, pretože meškanie by sa prehĺbilo o ďalších niekoľko minút.
wazari napísal:[Zeby som ti sadol na lep?
Co sa tyka Prahy, o zdrazeni som nevedel a ku zvysku: ako som napisal, moje konstatovanie je velmi zjednodusene - kedze som cakal, ze sa niekto do toho obuje
A Brusel - nuz, MHD tam doplaca na zapchy, ktore su tam o dost vacsie ako v Bratislave, kazdy tam beha autom a den bez aut (tusim 22. 9.) tam nema prudku podporu.
Adoas napísal:
3. V BA sa rekordne investuje do vystavby novych bytov a do obnovy bytov, stavaju sa nove obchodno-priemyselne centra, BA sa formuje. A rozrasta. Medzi r. 2010-2015 sa postavi aj 6. most, ktory bude sucastou stavaneho obchatu okolo BA, ktory sa snad cely dokonci v r. 2020.
4. Potom uz nebude co stavat na zlepsenie dopravy, snad uz len jeden most - ale ten uz zasadne nic nezmeni. Takze po r. 2020 sa zacne realne uvazovat (aj ekonomicka sila regionu uz tu bude), ze treba postavit 1-4 trasy metra. A bude sa stavat.
wazari napísal:Su tu este tie tri tunely
- severna tangenta,
- z Race do Lamaca,
- a v ramci obchvatu do Stupavy
ak by boli hotove v r. 2020, bolo by to fajn...
Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.