Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Ste že prepojenie tratí Kraľovany-Trstená a Nowy targ-Czarny Dunajec?

Áno
26
87%
Nie
4
13%
 
Celkový počet hlasov : 30

Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod EmBe » 25. Jan 2010 00:16

Kedysi vraj takéto prepojenie bolo aj postavené. Za Trstenou sú ešte zbytky tejto trate. Čo myslíte, malo by zmysel prepojiť opäť naše štáty traťou? Ja by som bol za.
Keby sa trať posunula bližšie k obciam Liesek, Čimhová, Vitanová, Hladovka a Suchá Hora a spravili sa zastávky. Keď už nie osobná doprava tak aspoň nákladná a ak by sa to oplatilo, tak elektrifikovať :)
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod kraken » 25. Jan 2010 17:56

Rosina napísal:Kedysi vraj takéto prepojenie bolo aj postavené. Za Trstenou sú ešte zbytky tejto trate. Čo myslíte, malo by zmysel prepojiť opäť naše štáty traťou? Ja by som bol za.
Keby sa trať posunula bližšie k obciam Liesek, Čimhová, Vitanová, Hladovka a Suchá Hora a spravili sa zastávky. Keď už nie osobná doprava tak aspoň nákladná a ak by sa to oplatilo, tak elektrifikovať :)


Já jsem jednoznačně pro a těším se na to!
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 14:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod EmBe » 25. Jan 2010 18:08

kraken napísal:
Rosina napísal:Kedysi vraj takéto prepojenie bolo aj postavené. Za Trstenou sú ešte zbytky tejto trate. Čo myslíte, malo by zmysel prepojiť opäť naše štáty traťou? Ja by som bol za.
Keby sa trať posunula bližšie k obciam Liesek, Čimhová, Vitanová, Hladovka a Suchá Hora a spravili sa zastávky. Keď už nie osobná doprava tak aspoň nákladná a ak by sa to oplatilo, tak elektrifikovať :)


Já jsem jednoznačně pro a těším se na to!


Vraj sa o tom aj diskutovalo niekedy na začiatku tohto storočia ale už je dlhšie ticho. :? Veľmi by som bol rád keby sa to spravilo. :)
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Odoslaťod jano.z » 26. Jan 2010 02:23

Aké by bolo napojenie tejto trate do siete PKP? Sú nejaké odhady tovarových tokov, ktoré by na takúto trať smerovali?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 20:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 26. Jan 2010 11:37

Pokiaľ sa pamätám, tak boli plány na Ro-Lo dopravu kamiónov v trase S - J. Problém sú asi úzke miesta pri Kraľovanoch. Ale myslím, že ak by sa to prepojenie niekedy obnovilo, malo by to pozitívny impulz na rozvoj územia.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 833
Obrázky: 208
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod mino » 26. Jan 2010 11:55

magnus napísal:Ale myslím, že ak by sa to prepojenie niekedy obnovilo, malo by to pozitívny impulz na rozvoj územia.


cestovny ruch nevynimajuc...chcelo by to nejaku relevantnu studiu
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod EmBe » 26. Jan 2010 16:42

magnus napísal:Pokiaľ sa pamätám, tak boli plány na Ro-Lo dopravu kamiónov v trase S - J. Problém sú asi úzke miesta pri Kraľovanoch. Ale myslím, že ak by sa to prepojenie niekedy obnovilo, malo by to pozitívny impulz na rozvoj územia.


Už to sa mi zdá skúšali. A asi to aj dobre dopadlo, prešli tadiaľ asi tie vagóny s kamiónmi. V tom by problém asi nebol.
Nevolá sa to náhodou RO-LA? :)
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Odoslaťod mino » 26. Jan 2010 17:33

mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod duli » 26. Jan 2010 18:25

to co sa pise v tom druhom clanku je uz zavedene? da sa ist z BA na oravu? len by ma zaujimalo kolko to stoji ci by sa to kamionom neoplatilo viac ako platit myto.
duli
diskutujúci
 
Príspevky: 226
Obrázky: 5
Založený: 21. Jún 2009 14:19
Bydlisko: Lipt.Mikulas

Odoslaťod EmBe » 26. Jan 2010 18:33

duli napísal:to co sa pise v tom druhom clanku je uz zavedene? da sa ist z BA na oravu? len by ma zaujimalo kolko to stoji ci by sa to kamionom neoplatilo viac ako platit myto.


Myslím že to vyskúšali ale potom už s tými vlakmi nič nerobili, neprevádzkuje sa to.
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Odoslaťod rado » 26. Jan 2010 23:46

Taktiež si pamätám, že sa to skúšalo, ale osobne som taký vlak na Orave nikdy nevidel, tak z toho usudzujem, že sa to v súčasnosti neprevádzkuje.

V tomto článku (a jeho diskusii) je tiež niečo na túto tému:
:arrow: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... opravu.asp
Obrázok používateľa
rado
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 828
Obrázky: 5
Založený: 27. Feb 2008 21:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Odoslaťod EmBe » 27. Jan 2010 08:01

rado napísal:Taktiež si pamätám, že sa to skúšalo, ale osobne som taký vlak na Orave nikdy nevidel, tak z toho usudzujem, že sa to v súčasnosti neprevádzkuje.

V tomto článku (a jeho diskusii) je tiež niečo na túto tému:
:arrow: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... opravu.asp


Som tam regnutý a sledujem či sa tam niečo nepíše ale tiež dlhšiu dobu už nepíšu o tejto trati. :(
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod rado » 11. Apr 2010 13:00

Takže vyzerá to tak, že sa bývalé teleso železnice z Trstenej do Suchej Hory využije pre novú cyklotrasu, ktorá by v budúcnosti mala byť súčasťou 230km cyklotrasy okolo Tatier:

:arrow: http://orava.sme.sk/c/5319097/obce-by-m ... cesty.html
Obrázok používateľa
rado
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 828
Obrázky: 5
Založený: 27. Feb 2008 21:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod EmBe » 11. Apr 2010 15:52

Jj, už sa o tom hovorilo dávnejšie. A keby robili tú trať tak by to dúfam ani nepoužili. Snáď by to dali bližšie k obciam ako som písal. :)
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod EmBe » 01. Nov 2012 11:17

Nemá niekto prosím mapku tohto prepojenia? :) Vďaka.
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 477
Obrázky: 486
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod rado » 01. Nov 2012 11:29

Rosina napísal:Nemá niekto prosím mapku tohto prepojenia? :) Vďaka.

Malá mapka sa dá nájsť v obrázkoch pod týmto článkom: Po stopách trate Trstená - Suchá Hora
Obrázok používateľa
rado
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 828
Obrázky: 5
Založený: 27. Feb 2008 21:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod Lorenc » 03. Okt 2016 22:40

Existuje taka 500 stranova studia, o optimaliazcii tejto trate robila sa okolo 2011. Nejake strany som aj videl. V parametroch bola riesena na 70km/h. Na vlaky.net je vsak zaujimava historicka suvislost o.bojoch o bod pripojenia. Nowy Targ vs Zakopane a Rk vs Kralovany.

Po rokoch som sa dopatral kade to malo ist. V Polsku na Biely Dunajec do ZE. Na Slovensku povodne cez Valasku Dubovu tunelom na Jasenovu cez Dk zrejme v trase sucasnej hlavnej cesty a okolo Rk zhruba v trase D1 okolo Mnichu a popri Liskovej na stanicu.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 766
Obrázky: 19
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: Prepojenie trate Kraľovany-Trstená s poľskou stranou

Odoslaťod Lorenc » 03. Mar 2017 14:16

36241 Na tejto skicke som nakreslil ako to zrejme malo byť trasovane. Od Rk po Dk.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 766
Obrázky: 19
Založený: 06. Máj 2005 10:43


Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: jarino a 0 hostí.