od devil » 07. Jan 2009 08:59
myto cestovnemu ruchu nijak vazne neublizi, tak ako si ludia zaplatia cestu do chorvatska a spat zaplatia si aj domace dialnice.
ide skor o nasu znamu miestnu dopravu, a obsluhu uzemia ktorou sa odovodnuju dialnice. paralelne cesty pre osobne auta sa neodvazi spoplatnit ziadna vlada ak nechce spachat harakiri, mozno ani nakladne, az na cesty paralelne s dialnicami ktore su spoplatnene aj teraz.
mozeme pocitat s vyskou myta najmenej 1 Sk, cim vacsie budu zavazky statu (uvery, splatky PPP) tym viac, stat bude postupne presuvat vsetky tarchy, vratane stavania novych ciest na ich uzivatelov.
pri jazde SC-BA cca 2x15 km 22x mesacne to bude cez 650 Sk, npr. MT-ZA 2x25 km 1.100 Sk, pri vyse 40 km dochadzani uz okolo 2.000 Sk. v tom nie su vikendove nakupy, navstevy, dovolenky atd...to sa pocita s tym ze k vyraznejsiemu presunu dopravy nedojde -pri zvyseni o par desiatok halierov to uz neplati- ale z dovodu ktory sa zovseobecnil....paralelna cesta sa definovala ako obchadzka, nekvalitna cesta so zlymi parametrami predlzujuce trasu casovo aj km. z tohoto nic neplati na BA-SC, alebo ZA-MT atd. a je velmi velka miestna premavka, pri branisku, novej bani prave naopak...to potom suvisy s temou ci treba 3+3 pruhy...a v neprospech, alebo ci treba rozsirovat cestu do SC alebo cestu pod strecnom, a vyzera to ze ano.