Trnavský samosprávny kraj zadefinoval v roku 2006 isté ciele na rok 2009, no posunul ich na rok 2012 83,27% ciest II. a III. triedy bude v stave veľmi dobrom (ostatné v dobrom alebo vyhovujúcom)
žiadne cesty nebudú v havarijnom stave alebo v stave nevyhovujúcom (ak aj taká situácia vznikne, do roka sa vyrieši)
Aktivity, ktoré od roku 2006 bežia*Odstraňovanie nevyhovujúcich technických parametrov ciest
*Zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky (odstraňovanie kritických nehodových lokalít, kolíznych bodov a pod.)
*Rekonštrukcia a modernizácia úsekov ciest II. a III. triedy vrátane rekonštrukcie a budovania dopravných subsystémov
*Výstavba nových úsekov ciest II. a III. triedy vrátane rekonštrukcie a budovania dopravných subsystémov
*Výstavba, rekonštrukcia a modernizácia ciest IV. triedy
*Výstavba, rekonštrukcia a modernizácia miestnych mostov a lávok
Ciele, ktoré od roku 2006 bežia*Zvýšiť kvalitu vzájomného prepojenia vidieckych a mestských sídel prostredníctvom zvyšovania kvality komunikácií I., II. a III. triedy
*Zvýšiť kvalitu miestnych komunikácií IV. triedy
Možnosti financovania:*Operačný program Doprava
*Regionálny operačný program
*Program rozvoja vidieka SR 2007 – 2013
*Vlastné zdroje samosprávneho kraja a obcí
*Bankové úvery
Príjemcovia podpory:*Slovenská správa ciest
*Vyšší územný celok
*Obec
Trnavský samosprávny kraj eviduje takmer 2000 km chodníkov pri svojich cestách, rovnako viac ako 1100 parkovísk, pričom tieto čísla sa zvyšujú. Úrad sa zameria na spoluprácu s obcami tak, aby sa realizovala aj ostatná technická infraštruktúra, aby opravené cesty neboli potom zase rozkopané. Zvyšuje sa bezpečnosť a rovnako tak sa rozvíjajú aj cyklotrasy.
Fakty k cestnej siete z pohľadu potrebnej obnovyDĺžka cestnej siete TTSK zostala medzi rokmi 2002 až 2006 takmer konštantná (1 947,828 km v roku 2002 a 1 950,988 km v roku 2006). Berúc do úvahy celkovú územnú rozlohu pripadá na 1 km2 rozlohy TTSK 0,47 km cestnej siete. V tomto porovnaní TTSK predstihuje aj veľkosťou rozsiahlejší BBSK (0,34 km.km-2), ako aj priemyselne vyspelejší BSK (0,39 km.km-2).