Moderátor: Moderátori
Náklady na výstavbu piatich úsekov D1 predstavujú 2,4 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty. Medzinárodné konzorcium ponúklo v tendri na projektovanie, financovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu úsekov 3,3 mld. eur, neskôr táto suma dodatkami vzrástla na 4 mld. eur.
Podľa súkromných firiem nie je nezrealizovanie zmluvy celkom jednoznačne len vinou ich neschopnosti zohnať financie. Jednou z prekážok financovania bol podľa nich fakt, že štát nedokázal pripraviť projekty a trasu v súlade s ekologickými zásahmi do prírody. Práve to bolo aj dôvodom niekoľkomesačného váhania Európskej investičnej banky (EIB), či poskytne na projekt miliardu eur. Súkromné firmy pred letom upozorňovali, že práve o toto by sa mohli opierať pri žalovaní štátu za odstúpenie projektu.
Andrej napísal:Ano mas pravdu, mal som tam preklep a ako najprioritnejsi usek som myslel DS-Turany. Osobne si myslim, ze by ani prilis nevadilo, ak by sa useky Hubova-Ivachnova a Janovce-Jablonov stavali etapovite, najprv na 1/2 profil a po jeho otvoreni sa sustredit na druhu polovicu. Oba useky maju casti s pruhom pre pomale vozidla, v ktorych by mohli byt 2+1 pruhy.
Milos napísal:A k tomu by som zrušil MÚK Likavka na úseku Hubová - Ivachnová a nahradil ju MÚK Martinček s privádzačom aj k Likavke a na I/59 smerom na DK. Je to tam teraz riadne dokatované, les však časom vyrastie
Gardenboy napísal: veď sme to videli akým tempom sa stavalo v rokoch 1993 - 2006.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.