Moderátor: Moderátori
expwy napísal:Beriem tvoj argument a chápem ťa, najmä ak si z DNV. Inak Stupava-Juh nie je na území mesta BA, ale to je teraz jedno. Chcel som týmto len ukázať, že neexistuje pravidlo, akým spravodlivo určiť ktoré úseky majú byť spoplatnené a ktoré nie, a že tvoj pohľad je čisto subjektívny. Práve aj kvôli tomuto by som spoplatnil všetky úseky na území mesta BA, lebo diaľnica nemá prioritne riešiť vnútromestskú dopravu a ak áno tak práve za toto nech sa platí.
pristy27 napísal:Tieto dialnice sice neriesia prioritne vnutromestsku dopravu, ale v mnohych pripadoch ju do velkej miery pomahaju riesit.
...tam nebudes kupovat dialnicnu znamku na to aby si sa rano dostal do prace kedze prejdes cez Pristavny most.
Tomas PO napísal:To je irelevantne. Dialnice vobec nemaju co riesit vnutromestsku dopravu.
Tomas PO napísal: Preco? Ked chces ist dialnicou, zaplat. Ja tiez chodim do roboty a musim mat dialnicnu. Chodim z PO do KE a za dialnicu si priplatim. Vzdialnosti su porovnatelne.
Tomas PO napísal:a po apole sa ist neda? podla mna vyuzivas najrychlejsiu a najkomfortnejsiu trasu, za ktoru by si si mal priplatit. podobne ako ja. a 25 km PO-KE vs. nejakych 25 km v BA nie je az taky rozdiel, aj ked uznavam, ze to porovnanie je trochu netradicne. uviedol som ho len pre ilustraciu
Andrej napísal:Ja suhlasim s Tomasom a rocnu dialnicnu znamku pritom väcsinu rokov nemam a BA obchvat pravidelne vyuzivam.
Jediny problem vidim v BA mostoch, ktore boli stavane zaroven ako mestske. Po dostavani paralelnych mostov/mostu k Pristavnemu by som vsak nevahal spoplatnit cely BA obchvat. Dialnice patria NDS a kto po nich jazdi denne, rocne najazdi na nich aj 1000 km a nema sa po nich co vozit zadarmo.
pristy27 napísal:Prepac, ale absolutne nesuhlasim s tym aby boli vsetky dialnice (obzvlast v Bratislave ale aj inych mestach v intravilane) spoplatnene. Tieto dialnice sice neriesia prioritne vnutromestsku dopravu, ale v mnohych pripadoch ju do velkej miery pomahaju riesit. Netreba zabudat, ani nikde v zapadnej Europe nemas spoplatnene dialnice v meste. Ak si to myslis, tak si to over, krasnym prikladom by ti mohli byt dialnice vo Francuzku, Spanielsku, Taliansku. V Nemecku je to tiez zadarmo, ale tam sa za dialnice neplati pre osobne auta do 3.5 tony vobec. To, ze je to tak v Rakusku/Viedni neznamena, ze to tak je na celom svete.
pristy27 napísal:Navyse dialnice na uzemi mesta Bratislavy bez dobudovania D4 su riesene nie ze netradicne ale naozaj hlupo. 2 zo 4 funkcnych mostov su riesene ako dialnicne. To znamena, ze vnutromestska doprava medzi Petrzalkou a mestom naozaj nema inu moznost ako vyuzivat aj dialnicne mosty. Kedze mam dialnicnu znamku, je mi to osobne jedno, ale na cestach chosia aj ini, ktori, nikdy Bratislavu autom nemusia opustit, pripadne druhe auta v rodine a tam nebudes kupovat dialnicnu znamku na to aby si sa rano dostal do prace kedze prejdes cez Pristavny most. Som za to aby bola nova dialnica D4 ak sa niekedy postavi spoplatnena v celej dlzke. Tak isto pre kamiony, nech sa spoplatni aj D1 a D2 na uzemi mesta, aby boli nuteni mesto obchadzat.
pristy27 napísal:(...) Ak by si pouzival spominany most Apollo tak by si sa naozaj priblizil k tej tebou spominanej hodnote 25 km. Voci 10 po "mestskom" Pristavnom moste.
Milos napísal:
Pristy, v tomto si nenormálne prestrelil - v skutočnosti je ten rozdiel nepatrný. Aj ja občas jazdím cez Apollo, keď idem po Einsteinovej a na Prístavnom je zápcha, pričom na Apolle sa ešte nestihla vytvoriť. Potom sa na D1 pripojím za Prístavným mostom namiesto pred ním.
V druhej časti Tvojho príspevku sú už rozumné argumenty. Na to, či by som spoplatnil alebo nespoplatnil vnútromestské D/RC, zatiaľ nemám jednoznačný názor, uvediem len jednu poznámku - treba rozlišovať medzi nutnosťou mať diaľničnú nálepku a spoplatnením prostredníctvom elektronického mýta pre vozidlá do 3,5t v budúcnosti. V prípade spoplatnenia mýtom by sa to dotklo viac vodičov a pri slovenskej náture väčšiny z nich by sa pravdepodobne dosť zahltili vnútromestské komunikácie. Na druhej strane by to mohlo pre mnohých ľudí mierne zvýhodniť používanie MHD oproti jazde autom (napr. pri cene 5 centov/km by len mýtne za 5 km jazdu po obchvate tvorilo polovicu z ceny 15-minútového lístka na MHD, a to nehovorím o výhodnosti električeniek).
besnypes napísal:podla mojho nazoru ak sa vonkajsi obchvat D4 spoplatnil, a prejazd mestom by zostal zadarmo, myslim ze by vsetci radsej volili cestu mestom aj za cenu ze to bude trvat dlhsie
bude to mat podobny efekt ako ked sa zaviedlo myto pre nakladne auta na dialniciach a cestach prvej triedy, cast tranzitnej dopravy sa presunula na cesty 2. a 3. triedy
Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.