Moderátor: Moderátori
Tomas PO napísal:Pokial som spravne pochopil tu diskusiu na STV, tak z prveho balika chce Figel prioritne postavit Janovce-Jablonov (o druhom profile Jablonov-Studenec ani slovo) a Fricovce-Svinia, so zacatim na jar 2011, cez eurofondy.
Otazka cislo 1 na Vas - zachytili ste, ako sa stavia k usekom Dubna Skala-Ivachnova? Planuje sice alternativu BB-RK cez Hliadelske sedlo, to vsak az 2012 (nerealne podla mna).
Otazka cislo 2 na Vas - Vazny tvrdi, ze vsetky eurofondy v ramci OPD na 207-2013 su uz alokovane tak, ze sa ich vycerpa 100% a teda ze nie su na useky byvaleho PPP1 planovane. Ma pravdu?
B; napísal:Balik padol, ale aj v nadstavenom case sa deju veci:
viewtopic.php?f=35&p=115523#p115523
Štát udelil konzorciu so Širokým pokutu 10 miliónov eur
Čumil napísal:B; napísal:Balik padol, ale aj v nadstavenom case sa deju veci:
viewtopic.php?f=35&p=115523#p115523
Štát udelil konzorciu so Širokým pokutu 10 miliónov eur
Asi ich ten Sestak definitivne vytocil.
B; napísal:Z rozhovoru so Samudovskym (DPS):
Keď teda veríte, že štát bol zodpovedný za zlyhanie projektu, prečo nezažalujete ich vy?
Nepredbiehajme. Analyzujeme ďalšie možnosti, no podľa koncesnej zmluvy obe strany znášajú vlastné náklady.
koncesionár neodovzdal všetku dokumentáciu, ktorá je potrebná na to, aby štát mohol nielen prevziať stavenisko, ale mohol aj pokračovať vo výstavbe po vykonaných prípravných prácach.
"Na to, aby sme mohli tieto úseky ďalej vytendrovať a budúci zhotoviteľ bol schopný využiť zakladanie mosta a prevziať za budúci most záruku, potrebujeme nejaký rozsah dokumentov. Toto sú veci, ktoré potrebujeme dostať od koncesionára a ktoré nám stále nebol schopný dodať," uviedol Kovalčík s tým, že profesionálny stavebník takúto dokumentáciu musí mať. Na druhom rokovaní ministerstva s koncesionárom o odovzdaní staveniska, ktoré bolo začiatkom septembra, rezort dopravy vyslovil želanie, aby sa tak stalo do piatich týždňov. "Zástupcom konzorcia sa to zdalo dlho, že prečo tak dlho, oni to vedia rýchlejšie," pripomenul Kovalčík reakciu konzorcia.
Žiadne peniaze neboli dostupné, lebo nebolo žiadne platné stavebné povolenie. Ak mimovládne organizácie spochybnili legálnosť procesu posudzovania vplyvov na životné prostredie, spochybnili tým aj vydanie všetkých povolení. Toto skúmala Európska komisia. Nielen EIB, ale ani žiadna iná banka by nevstúpila do financovania takého megaprojektu s tým, že sa to hocikedy môže skončiť na Európskom súde a zastaví sa projekt. Kto potom splatí peniaze?
Korene sporu však siahajú ešte ďalej. Na začiatok celého projektu. Ten sa pripravoval ešte za ministrovania Pavla Prokopoviča, ktorý v roku 2005 požehnal trasu. Tá sa však nevidela ochranárom. Po zmene vlády minister Ľubomír Vážny hlasy environmentalistov nevypočul a na projekte sa pokračovalo.
Plne rozumieme rozhodnutiu Slovenska zastaviť tento projekt. Je to v poriadku. Vítame rozdelenie veľkého balíka a ísť cestou transparentných súťaží na kratšie úseky
hellion O))) napísal:Mňa by zaujímalo o čo mu vlastne ide? Chce aby sa 3. balík zrušil? Aby sa vypísal nový tender a aby ho zázračne vyhrali slovenské firmy? Bol by prvý, ktorý by kričal, ako Figeľ zastavil diaľnice...
Andrej napísal:Chce byt videny. A media mu to pekne zeru, kedze si nevedia prepocitat perceuntalny rozdiel medzi statnou expertizou a konecnou cenou balikov.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.