Granite a devil majú pravdu, bolo to skutočne tak. Ja len doplním, že vtedy malo diaľnice na starosti federálne Ministerstvo vnútra a naše slovenské MD malo na starosti len cesty I., II. a III. triedy. Slováci vtedy o diaľniciach moc nevedeli, odborníkov bolo veľmi málo a nemali o ne veľakrát ani záujem. Pre predstaviteľov slovenského MD - cestárov diaľnica častokrát znamenala len dve cesty vedľa seba, mimochodom niektorí tam sedia dodnes. Okolo roku 1989 malo federálne MV naplánované na začiatok výstavby dokonca 2 úseky v Bratislave a to "D61 Viedenská - Prístavný most" a "D61 Mierová - Senecká". Už vtedy existovala podrobná projektová dokumentácia na tieto stavby, ktoré sa o 10 rokov len oprášili. Slovenskí predstavitelia však tieto stavby odmietli realizovať s argumentom ich momentálnej nepotrebnosti. To isté bolo o 2 roky neskôr s úsekom D61 Horná Streda - Nové Mesto - Trenčín a obchvatom Trenčína čo už bola federálna D1. Tento sa nakoniec ako jediný začal realizovať ako prvá diaľničná stavba samostatného Slovenska. Takže tých diaľnic mohlo mať Slovensko dokonca ešte viac, ale vo veľa prípadoch sme ich sami nechceli a odmietli budovať.
V tom čase, bola naprojektovaná celá D2 vrátane povrchového variantu Lamačská - Staré Grunty, ktorý sa už vtedy začal preprojektovávať na tunelový kvôli tomu, že veľa vtedajších papalášov malo na Patrónke a okolí svoje rezidencie.
Ďalej bola naprojektovaná celá D61 od rakúskych hraníc až po Trenčín a D1 od Trenčína po Belušu a niektoré úseky na Liptove a Spiši. Preto V. Mečiar nemal problém rozbehnúť výstavbu diaľnic nevídaným tempom, lebo všetko mal pripravené, ale vtedy sa aj začalo pripravovať veľa úsekov na D1 a D18-dnešná D3...