Moderátor: Moderátori
expwy napísal:Všetky D a R aj prieťahy mestom vrátane všetkých úsekov D1, D2 a D4 v Bratislave by mali byť spoplatnené bez rozdielu aj nálepkou aj mýtom. Vo svete je to bežné - stačí sa pozrieť do susedného Rakúska.
Andrej napísal:Oba dialnicne mosty v BA maju 4-pruhovu alternativu s dobrymi parametrami aj napojenim.
Rakusko bol priklad, kedze sa tam pouzivaju dialnicne znamky ako u nas. Da sa tiez pouzit priklad z IT ci F, kde sa plati myto. Uz aj v D uvazuju nad spoplatnenim celej dialnicnej siete, je to vsak tazko politicky priechodne.
Vsetky D a RC patria do majetku NDS, takze ma pravo spoplatnit tieto useky, ktore su navyse jedny z najdrahsich na vystavbu a najnarocnejsich na udrzbu.
mel napísal:pristy,
spoplatnenie dialnice je spoplatnenie dialnice ... 50 EUR za rok za ten komfort stoji. Kolko dalo mesto NDS za to, ze za nich riesi dopravu cez DUnaj, ked uz sa tak rozohnujes? Prd. A aj preto by mali byt dialnice spoplatnene bez vynimky.
expwy napísal:Mestské dialnice v Taliansku, Francuzku, ci Spanielsku su z myta vynate iba preto, že fungujú na starom systéme výberu mýta pomocou ručného výberu na mýtniciach. Logicky je nereálne stavať na mestských diaľniciach mýtnice, kde každé 2-3 km je križovatka, spôsobovalo by to obrovské kolapsy mestskej dopravy a vzhľadom na veľkosť mýtnic by ich nebolo kam umiestniť. Ver tomu, keby to vtedy išlo tak to veselo spoplatnia. Si len zober aké kolapsy vznikajú pred veľkými mestami, kde končí tzv. uzavretý mýtny systém ručného vyberania ako napr.Zagreb-Lučko, Venezia-Mestre, Trieste, Miláno, rôzne mestá vo Francúzsku a pod.
Avšak všade tam, kde výber poplatku za užívanie diaľnice nie je závislé na prerušení toku dopravného prúdu, ale je vyberaný paušálny poplatok formou nálepky alebo poplatok za km prostredníctvom elektronického mýta (Nemecko-nákladné automobily, Rakúsko, Švajčiarsko, USA, Austrália, Malajzia, atď.) sú diaľnice spoplatnené celoplošne bez výnimky.
ELZ napísal:mel napísal:pristy,
spoplatnenie dialnice je spoplatnenie dialnice ... 50 EUR za rok za ten komfort stoji. Kolko dalo mesto NDS za to, ze za nich riesi dopravu cez DUnaj, ked uz sa tak rozohnujes? Prd. A aj preto by mali byt dialnice spoplatnene bez vynimky.
Mel, tu si prestrelil, dopravu cez Dunaj po Pristavnom moste (moste Hrdinov Dukly) a po moste Lafranconi neporiesila NDS ale este socialisticke centralizovane planovane hospodarstvo a tento majetok sa pri decentralizacii dostal do majetku spravy ciest a neskor NDS.
mel napísal:a preto chceme mat zadarmo vsetky dialnice, nemocnice a nulovu nezamestnanost, lebo toto vsetko sme za socializmu mali. Sorry.
ELZ napísal:Mel, argumentuj ... ak to co si napisal si myslel tak, ze takto uvazujem, tak si na hlbokom omyle. Socik som zazil, ale uz v nom nestihol pracovat. Skus kriticky mysliet a uvazovat nad vecou z roznych uhlov pohladu a nie len tak niekoho zhadzovat.
Naspäť na Diaľničná spoločnosť a mýto
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.