od DrX » 02. Jún 2012 11:54
Andrej, ani R3 a R4 nikdy neboli sucastou CORE, a ani nebudu, lebo su sucastou doplnkovej siete (v ktorej podla v marci schvalenej mapy su aj R1 a R2). A teda, ked sa moze z PO1 stavat R4, ktora nie je castou CORE, tak sa bude moct aj R2, ked sa ta marcova uprava TEN-T zacne uplatnovat aj na Slovensku.
Johhan, detaily neviem, ale web EU jasne hovori "Brussels, 22 March 2012 – Transport ministers today reached agreement on proposals to transform the existing patchwork of roads, railways, airports and canals into a unified European transport network. The proposed Regulation for Guidelines for Trans-European Networks (TEN-T) will remove cross-border bottlenecks, upgrade infrastructure and streamline cross-border transport operations for passengers and businesses throughout the EU. " Neviem, kde v tom je uvedene, ze sa z toho bude skrtat. Ale mozno hej, uvidime.
No a co sa tyka zeleznic, podla mna to tam dopadlo celkom dobre: v doplnku je zahrnuta juzna vetva BA-ZV-KE, akoaj vetva Cierne more-Kosice-Krakow-Balt. Jedine, na co sa Slovensko mohlo chytat bolo, aby vysokorychlostna trat Budapest-Ukrajina sla cez Kosice. To ale v BA a ZA urcite nikto nechce, aby vychod jazdil do Europy inak ako cez Zilinu/BA, takze ta rychlostna trat pojde cez Debrecin a Zahony. Takze to dopadlo najlepsie ako mohlo (dufam, ze ziadneho snilka nenapadlo, ze vysokorychlostne trate sa budu tahat cez slovenske kopce...)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (
aktualizácia maj 2023)