Moderátor: Moderátori
tr3mp napísal:Ja si myslím, že bicykel je aj dopravný prostriedok (z globálneho hľadiska vo väčšine prípadov) aj športová potreba (v menej prípadoch). Podobne ako auto, pri ktorom tiež existuje motošport a nik netvrdí, že sa kvôli tomu má prestať používať na dopravu
Presne ako vravíš, keď sa chcem niekam dopraviť tak využijem najlepší spôsob aký môžem. V tvojom prípade je to bicykel málokedy (ale podľa formulácie predsa len niekedy, takže v tom prípade je bicykel naozaj dopravný prostriedok). U veľa ľudí je to dokonca aj na Slovensku najvhodnejší dopravný prostriedok na väčšinu ciest. Skús ísť napr. do Piešťan a povedz ľuďom, že nech prestanú používať bicykel na jazdu v meste, že je to športové náčinie a že majú jazdiť mimo mesta, čo ti povedia
Nič netreba znásilňovať, keď je vyhodnejšie auto či MHD, treba ho použiť. A ak je výhodnejšie použiť bicykel, treba použiť ten a nie sa tváriť, že na cesty nepatrí.
A k hraniu futbalu na parkovisku. Pred tridsať rokmi pri práznych parkoviskách to bolo bežné, dnes je naopak bežné parkovanie na detských ihriskách
aquila napísal:bratislava je v principe malicka a keby sa tu urobilo NORMALNE cyklotrasy, tak rapidne klesne aj pocet aut. ja napriklad by som velmi rad jazdil na bicykli aj v bratislave, ale neda sa. resp nie pokial sa nechcem nechat zabit. ked si to zoberiem, ze vo viedni uplne bezne som chodil aj na bicykli aj na korculiach do prace, ale v BA sa pomaly uz ani po hradzi neda jazdit ..
okorec napísal:suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané.
aquila napísal:alebo chod do holandska im povedat, ze bicykel nie je dopravny prostriedok )
bratislava je v principe malicka a keby sa tu urobilo NORMALNE cyklotrasy, tak rapidne klesne aj pocet aut. ja napriklad by som velmi rad jazdil na bicykli aj v bratislave, ale neda sa. resp nie pokial sa nechcem nechat zabit. ked si to zoberiem, ze vo viedni uplne bezne som chodil aj na bicykli aj na korculiach do prace, ale v BA sa pomaly uz ani po hradzi neda jazdit ..
i15 napísal:okorec napísal:suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané.
napriklad ked si nejaky strasne dolezity manazer povie, ze on proste "musi" ist po obycajnej ceste 130, lebo stat mu nevie postavit dialnicu na vychod. Taketo porusovanie predpisov je tvrdo trestane. U cyklistov sa porusovanie toleruje, lebo nikoho neohrozuju na zivote. Myslim ze je to spravne, ale cyklisti by na oplatku mohli byt ku autam viac tolerantni.
okorec napísal:suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané. narážal som hlavne na to keď na ceste prvej triedy stretnem balík 15 cyklistov v elasťákoch ako tvoria zapchu a tvária sa ako keby boli v práve. a tiež na sťažnosti, že je málo cyklotrás s čím nesúhlasím (nevyjadrujem sa ku BA, tam situáciu nepoznám a viem, že môže byť špecifická).
aquila napísal:... ale v BA sa pomaly uz ani po hradzi neda jazdit ..
Andrej napísal:okorec napísal:suhlasim s tebou. len by som doplnil, že ak niekto využíva auto na motoršport v bežnej premávke tak je to tvrdo trestané. narážal som hlavne na to keď na ceste prvej triedy stretnem balík 15 cyklistov v elasťákoch ako tvoria zapchu a tvária sa ako keby boli v práve. a tiež na sťažnosti, že je málo cyklotrás s čím nesúhlasím (nevyjadrujem sa ku BA, tam situáciu nepoznám a viem, že môže byť špecifická).
Minimalne v Rakusku je to aj v zakone, ze cyklisti mozu jazdit vo dvojrade (baliku), pokial maju licenciu a je ich viac ako x (12?). A to maju cyklisti v Rakusku nepomerne lepsie podmienky mimo ciest, ako u nas, kde je inak toto pravidlo policajtmi bezne tolerovane. Navyse, co je to par sekundove zdrzanie cyklistami oproti desiatkam minut stratenych za pomalym kamionom alebo traktorom?
i15 napísal:U cyklistov sa porusovanie toleruje, lebo nikoho neohrozuju na zivote.
ANDi napísal:Samozrejme, ze je nizsia. Ale aj preto, ze ich jazdi po cestach ovela menej ako aut. Ale to neznamena, ze im budeme tolerovat arogantne spravanie.
Kedysi som na bickyli jazdil dost, ale vzdy som sa spraval tak, aby som co najmenej zavadzal. A aj v ramci vlastnej bezpecnosti, nebudem sa pchat vozidlam do cesty... Radsej zastanem a pockam kym vozidla prejdu, aj ked by som mal mat prednost... Vsak je dost podstatny rozdiel, ci ma brzdit 100kg z 30 km/h, alebo 2 tony z 90 km/h.
okorec napísal:btw, toto mi na ludoch velmi vadi. ja kvoli svojmu pohodliu obmedzim tvoje pohodlie, ved tych 30 sekund ta nezabije. keby som ta v noci prepadol s nozikom v ruke a povedal ti, ze daj mi 5% toho co mas v penazenke, tak mi das tych par eur a mozno to ani nenahlasis na policii. vsak tych par eur ta nezabije a mohlo to byt aj horsie. lenze ja o tyzden olupim niekoho druheho a vypytam si 10%, lebo 5% mi preslo ako nic. a ono sa to skutocne deje. ludia dajte nam 19% z toho co zarobite, my s tym nieco spravime. viete co, 19% nam uz nestaci, dajte nam 20%.
tu ide o princip, ze ludia su absolutne neohladuplni a siahaju do prav a slobod druhych. to je pre mna neprijatelne. sloboda je pre mna posvatna.
priznavam, ze aj ja to obcas spravim. napriklad vychadzam z vedlajsej cesty, ponahlam sa a vopcham sa tam niekomu, kto musi spomalit na hlavnej. lenze ja si potom spytujem svedomie a mrzi ma to a preto sa snazim to nerobit. lenze dnesny stav v spolocnosti je ten, ze ked mna niekto obmedzi a ja sa na to nahnevam a zatrubim na neho, tak v ociach spolocnosti som ja ten zly, aj ked ja som v tomto pripade "obetou".
Andrej napísal:okorec napísal:btw, toto mi na ludoch velmi vadi. ja kvoli svojmu pohodliu obmedzim tvoje pohodlie, ved tych 30 sekund ta nezabije. keby som ta v noci prepadol s nozikom v ruke a povedal ti, ze daj mi 5% toho co mas v penazenke, tak mi das tych par eur a mozno to ani nenahlasis na policii. vsak tych par eur ta nezabije a mohlo to byt aj horsie. lenze ja o tyzden olupim niekoho druheho a vypytam si 10%, lebo 5% mi preslo ako nic. a ono sa to skutocne deje. ludia dajte nam 19% z toho co zarobite, my s tym nieco spravime. viete co, 19% nam uz nestaci, dajte nam 20%.
tu ide o princip, ze ludia su absolutne neohladuplni a siahaju do prav a slobod druhych. to je pre mna neprijatelne. sloboda je pre mna posvatna.
priznavam, ze aj ja to obcas spravim. napriklad vychadzam z vedlajsej cesty, ponahlam sa a vopcham sa tam niekomu, kto musi spomalit na hlavnej. lenze ja si potom spytujem svedomie a mrzi ma to a preto sa snazim to nerobit. lenze dnesny stav v spolocnosti je ten, ze ked mna niekto obmedzi a ja sa na to nahnevam a zatrubim na neho, tak v ociach spolocnosti som ja ten zly, aj ked ja som v tomto pripade "obetou".
Ja sa na to pozeram z ineho pohladu. Tak, ako by mal byt vodic ohladuplny k chodcom - pustit ich na prechode, ak ich je viac, vyraznejsie spomalit v obci bez chodnikov, ci ku inym vozidlam (slusnych prikladov je neurekom) - rovnako ohladuplne by mohol tolerovat aj cyklistov. Su to rovnako ludia a tiez plnohodnotni ucastnici cestnej premavky.
Obzvlast, ked si uvedomim, ze ten cyklista, ktoreho som prave bezohladne obehol, mohol ist tiez radsej autom, zdrzat ma dlhsie v krizovatke a zabrat mi parkovacie miesto...
Naspäť na Ostatná infraštruktúra, pozemné stavby a developerská činnosť
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.