Moderátor: Moderátori
Steve napísal:Pánové a dámy, přicházím na toto fórum jako občan České Republiky se zájmem o dálnice v středoevropském prostoru. Prostudoval jsem trasování všech slovenských dálnic a RC, jedno ovšem nechápu a to je D3. Kdo proboha tuhle věc vymyslel? To je už ale asi jedno, ale potřebuji vědět hlavní smysl této dálnice. Můžete mi někdo napsat odkaz na nějaký novinový článek, kde by bylo psáno o výstavbě S69 v Polsku? Čtu se zájmem i o R5!! Kam to vyústí? Když si prohlédnete pozorně trasování RK v České Republice o nějaké R48 vedenou do těchto lokalit není řeč. R48 povede do českého Těšína a dále do Polska.V tomhle občanům SR něksdo ukrutně lže.
Steve napísal:No to musí být teda hodně daleká budoucnost ohledně R5, protože podle aktuální mapy dálnic a rychlostních komunikací se v ČR na pokračování R5 neuvažuje viz.http://www.rsd.cz
Ten plán dálnic a RC v Polsku znám, tady jde spíš o to, proč D3 má být hlavní spojení s Polskem, proč ne R3?
Steve napísal:Tak tyto odkazy pochopitelně znám, ale tam se nedočtu co se nového postavilo.
Steve napísal:Proč D3 povodím Kysuce?Kdo to vymyslel a jaký to má účel?
Steve napísal:Stejně přechod Skalité není tak používaný jako Trstená ne?
devil napísal:Nemozem nespomenut ze obmedzenia sa nijak netykaju premavky do 3,5 tony, a tak odhadujem ze ak by aj bola cesta prejazdna pre kamiony tak max. by to dosiahlo dokopy cca. 3 000 aut.
JG, skuste sa zamysliet nad tym preco tam v minulosti nik nedaval tah "E" a ani cestu I. triedy. Asi chapali ze by to nebola najefektivnejsia investicia. Najrozumnejsie su tahy cez Cechy a urobit pripojku R5, CA je hotova a zvysok preprojektovat na RC. Na skalite rozsirit a spevnit I/12.
Vam sa paci jazdit po uzkej klukatej ceste, kde je problem dosiahnut priemernu rychlost 50 km/h?
Na to, ze je v Skalitom hranicny priechod si musia vodici zvyknut, stale chyba na mnohych mapach.
devil napísal:Vam sa paci jazdit po uzkej klukatej ceste, kde je problem dosiahnut priemernu rychlost 50 km/h?
To s tym nema nic spolocne, existuje mnoho inych ciest II. triedy, kde sa jazdi kolko sa jazdi a ani v pripade lepsej cesty by tadial nejazdilo 10x viac aut. Skuste mi vysvetlit v com su kysuce taky zazracny kraj ze prave tam treba urobit trucdialnicu, ked predtym tam nebol medzinarodny koridor ani cesta I. triedy. Obchvat Ca je hotovy v 1/2 profile. Su tam tazke terenne podmienky, a inde by boli radi ze je to takto hotove.Na to, ze je v Skalitom hranicny priechod si musia vodici zvyknut, stale chyba na mnohych mapach.
Vy zvyknete s oblubou tvrdit nie tranzit je najdolezitejsi ale miestna doprava, ktora to pozna. T.j. to je dost slaba vyhovorka a ja som tento prechod nasiel zatial v kazdej mape a mapy si prezerám akurat dost.
Obchodna vymena stupa so vsetkymi krajinami. A hlavne ked bude Schengen hotovy hranice budu uplne priepustne. Hlavne aby boli prechody dobre rozmiestnene. Skalite ma jednu velku nevyhodu, lezi na samom severozapade a je blizko paralelnej trasy. Ma vyznam ako regionalne prepojenie ale ako koridor TEN bol navrhnuty chybne - z politickych dovodov, a velkolepo (D namiesto RC) projektovany a "ekonomickych" dovodov. Nie je ale az taky problem v tom ze nieco je navrhnute ale v tom ze kvoli blizkosti ceskej trasy to nie je prioritna potreba a je to silne neefektivna investicia vzhladom na teren tak ako cela D3 okrem HP-ZA a okrem CA, kde predsa zavázi environmentalne hladisko. To ze 1. úsek D3 hore od ZA ma pri relativne vysokej 10 000 intenzite 2,4 % IRR hovori za vsetko. A tiez je chybne porovnavat intenzitu Oravy s Kysucami, lebo potom treba dodat aj pripustne intenzity. I/59:544, 586, 496, 619, 414, 938, 603, 345 voz/hod. a takmer vsade cesta kat. 7,5
I/11: 720, 701, 637, 821, 990, 682 v/hod. Kat. 9,5, 10,5 aj 11,5 sirka a lepsie obchadzky. Nieco take by stacilo aj na Skalitom, kde je to 600-700 voz/hod. stacilo by urobit rektifikaciu, ostranit nejake tie uzke nadjazdy a pod. a a kapacita by niekolkonasobne prekracovala terajsiu aj buducu premavku.
aquila napísal:co sa tyka IRR medzi ZA a KNM. tam je to tiez problem v tom ze je to docela grandiozne navrhnute, aj ked asi inak to nejde. vlastne docela dlha estakada /mosty pri hricovskej priehrade idu dalej hned do tunelu, cize tam ta IRR podla povodneho planu vazne nebude nic moc.
JG napísal:aquila napísal:co sa tyka IRR medzi ZA a KNM. tam je to tiez problem v tom ze je to docela grandiozne navrhnute, aj ked asi inak to nejde. vlastne docela dlha estakada /mosty pri hricovskej priehrade idu dalej hned do tunelu, cize tam ta IRR podla povodneho planu vazne nebude nic moc.
Snad ma nikto nezhltne, ked zopakujem, ze ZA,Strazov - Brodno moze pockat a doprava bude vedena dalsich 15-20 rokov 4 pruhovou cestou cez Zilinu az po Brodno. Odtial by som postavil 3,5 km D3 po KNM,juh (maximalne 5,5 km az nad KNM) a dalej az od CA na sever.
devil napísal:Vysvetlite mi ale jedno. Ak si vezmem ze prechod do Polska je nejakou tou obchadzkou mozny aj dnes tak stale nechapem zmysel tej trasy. Co prinesie? Ako je mozne davat do programu vystavby cesty s takymi nakladmi ked ich buduce vyuzitie nakladom vobec nezodpoveda. Lebo kysucania si to tak praju
pre ten region by stacilo vazne par drobnosti
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.