Existuje k tomuto už 11 možností. Ja uvediem len jednu.
Popis situácie: Dopravná situácia v r. 2015. Štát má rozostavanú diaľnicu D4 a jeden cestný obchvat okolo niektorého mesta v jej okolí. Diaľnica D2 cez BA by potrebovala rozšíriť. Diaľnica D1 je rozšírená a rekonštruuje sa sa cesta Senec-Sereď. Investície v regióne stúpajú a to hlavne logistické spoločnosti. Rozvíja sa v blízkosti Malých Karpát aj turistický ruch a veľké mestá Bratislava a Trnava sa rozrastajú do počtu obyvateľov aj do počtu spolupráce medzi sebou až medzi nimi a Viedňou. V Rakúsku sa rozhoduje o vybudovaní "severnej" diaľnice na Slovensko do oblasti Malaciek. Taktiež sa uvažuje o rýchlovlaku. Energetické prepojenie sa zlepšilo. Modernizovaný koridor existuje a spája reálne už Bratislavu s Tatrami. Začína sa uvažovať o splavnení rieky Morava a splavnenie Váhu v Žiline sa realizuje. Diaľnica v Maďarsku v smere na BA už je dostavaná na plný profil.
Riešenie: Dostavanie diaľnice D4 s pokračovaním cez Malé Karpaty s napojením na novú rakúsku diaľnicu. Veľký obchvat Bratislavy.
Nutné postaviť:
1. Minimalizovanie "klasických" vyvolaných investícií a uprednostnenie výstavby rozvinutej dopravnej infraštruktúry. Dostavanie diaľnice D4 si bude vyžadovať rozsiahle MÚK ako aj nadväzujúce cestné obchvaty a rekonštrukcie ciest v podobe ich rozšírenia.
2. Výstavba diaľničného mostu cez rieku Morava a výstavba cestného obchvatu Malaciek ako aj prestavba MÚK s inými cestami.
3. Výstavba tunela dlhého cca. 10,5 km cez pohorie Malé Karpaty na parameter 1+1+1, kde v strednej tunelovej rúre bude servisná aj úniková tunelová rúra a dve krajné budú s 2+2 jazdnými pruhmi ako aj s odstavnými pásmi. K tomu podľa štúdie 2 kratšie tunely v dĺžkach 0,8 km a 0,6 km. Medzitým výstavba estakádami.
Náklady:
1. D4 a súvislosti vo výške 1 mld. EUR.
2. Severná časť veľkého obchvatu vo výške 0,6 mld. EUR.
3. Stred v nákladoch cca. 1,4 mld. EUR.
Celkové náklady: cca. 3 mld. EUR.
Financovanie:
Pri účasti PPP koncesia na 22 rokov. Max. tieňové mýto: 10% nákladov rozložených na 22 rokov + inflácia.