Dálnice D47 je plánována už od roku 1963. Původně byla plánována v úseku u Brna (D1) - Vyškov - Kojetín - Přerov - Lipník nad Bečvou - Ostrava - Polsko. V roce 1992 po změně trasy D1 byla vymezena v úseku Chropyně - Lipník nad Bečvou - Ostrava - Polsko, poté v roce 1996 měla začínat u Hulína. Dle plánu z roku 1999 měla začínat v Lipníku a nakonec bude D47 po dokončení dálnice D1.
Samotná výstavba D47 byla zahájena stavbou Tučapy - Vyškov (9,7 km), byla zprovozněna 30. červenec 1992, která však je součástí D1.
Poté se dlouho nic nedělo až v roce 2001 došlo k zahájení stavby Ostrava, Rudná - Hrušov (8,5 km) výstavby přeložek a mostů. Samotná stavba byla zahájena až v roce 2002 (její část), zbytek byl zahájen v srpnu 2003. Zprovozněna bude v červnu 2007.
Kromě této stavby jsou ve stavbě úseky Hrušov - Bohumín 1. stavba (4,5 km), která bude zprovozněna v červnu 2007, Bílovec - Ostrava, Rudná (11,7 km) a Hrušov - Bohumín 2. stavba(4,2 km).
Letos by měly být zahájeny úsek Lipník nad Bečvou - Bělotín - Hl.Životice - Bílovec (45,3 km) a Bohumín - Polsko (6,1 km).
D47 měla být realizována pomocí PPP, ale nakonec smlouva byla zrušena a stát zaplatil pokutu 20 mil. Eur. Koncesionář byl vybrán bez výběrového řízení a celá dálnice byla velmi prodražená.
Celá dálnice by měla být v provozu v roce 2009. Náklady na stavbu jsou 49 miliard Kč.