R3 Tvrdošín - Nižná

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod mareks96 » 22. Feb 2015 23:29

Najsmutnejsie na tom je ze keby sa to stavia zo ŠR tak za 15 rokov by bola hotova cela D4, vratane tunela Karpaty a R7 dokonca az po DS za 150 milionov rocne, keby sa useky tendruju postupne, s odstupom rok - dva nehovoriac o tom co by sa dalo za 30 rokov...
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Vlados » 22. Feb 2015 23:56

To by na tom nebola taká ryža, vlastne kontinuálny príjem na 30 rokov, niečo ako dividenty alebo renta zo 4. piliera.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 23. Feb 2015 10:39

uz som zvedavy ako budu vsetky kamiony chodit miesto oravy cez kysuce len preto ze tam je D3, ved E77 od TS do ZV je super v podstate priamy tah, D3 je oproti tomu naokolo blizsie.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Jano1 » 24. Feb 2015 14:35

Urcite D3 nezoberie vsetky kamiony z Oravy, ale cast sa presunie. To zalezi od toho, odkial kam tie kamiony idu. Uz v roku 2010 mal priechod Svrcinovec 4940 NA/24, kym priechod Trstena len 1662 NA/24h. Cize Trstena sa moze dostat pod tisicku otvorenim D3 a I/11+D3 Svrcinovec - Cadca moze prekrocit 7 tisic NA/24h v roku 2018.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod mareks96 » 24. Feb 2015 15:27

A dalsia vec je ze na D3 tlacila Polska strana. Teda je logicke ze EK tiez podporuje D3, pretoze zastava zaujmy vacsej ekonomiky, teda Polska. Myslim si ze Svrcinovec-statna hranica bude potrebne rozsirit este pred 2030. R3 fakt nema velky vyznam s vynimkou obchvatov. Tie by sa mohli stavat v polprofile, kludne aj s urovnovymi napojeniami na 1/79. Ovela vacsiu dolezitost ako R3 ma R4, nehovoriac o prepojeniach vychod-zapad.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Andrej » 24. Feb 2015 17:25

Severna R3 priblizi dialnicnu siet podstatne vacsiemu poctu obyv. ako severna R4. A vzhladom na mizerne parametre I/59 je velmi potrebna v celom useku DK-PL.

EK zial podporuje vystavbu iba 1 tahu, co je velmi na skodu. Pritom keby sa na D3 nestavali 1-2 useky (Strazov-Brodno a KNM-Oscadnica), D3 by to uskodilo len minimalne a naopak R3 mimoriadne pomohlo. Takto ide vsetko na D3 a obyvatelom Oravy ostali len oci pre plac.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Jano1 » 24. Feb 2015 18:18

Faktom je, ze I/59 Dlha nad Oravou - Trstena nema vyhovujuce parametre a tie obchvaty tam treba. DK - Oravsky Podzamok treba len ciastocnu rekonstrukciu I/59.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Andrej » 24. Feb 2015 22:58

Ciastocna rekonstrukcia I/59 pomoze len po obed Bziny, odtial su parametre cesty mizerne, cize velmi by sa zisla aspon cast useku DK-Or.Podzamok. To vsak zrejme nebude mozne postavit pokial nebude zname trasovanie obchvatu DK.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod ANDi » 24. Feb 2015 23:27

Ale okolo Bziny je to len cca jeden kilometer a jedna ostra zakruta, to nie je take hrozne. Ovela horsie vzhladom na bezpecnost, plynulost a komfort (ako motoristov, tak obyvatelov) su potom vsetky tie dediny od Sedliackej Dubovej vratane chybajuceho obchvatu Tvrdosina, kde je 17,6 km rozdelene na 3 useky... Inac by sme sa asi mali presunut do temy R3 vseobecne.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod devil » 26. Feb 2015 15:28

Urcite D3 nezoberie vsetky kamiony z Oravy, ale cast sa presunie. To zalezi od toho, odkial kam tie kamiony idu. Uz v roku 2010 mal priechod Svrcinovec 4940 NA/24, kym priechod Trstena len 1662 NA/24h. Cize Trstena sa moze dostat pod tisicku otvorenim D3 a I/11+D3 Svrcinovec - Cadca moze prekrocit 7 tisic NA/24h v roku 2018.


kamiony sa presunu ked sa im skrati trasa. zoberme si smer od krakowa a od katowic. od krakowa po E77 by to bolo totalne blizsie naokolo takze tam sa z trstenej nepresunie nic. smerom na MT a ZA bude pre kamiony najvyhodnejsie skalite ale to neznamena ze doteraz vsetci isli cez trstenu pretoze cez cesko a svrcinovec to vychadza asi zarovnako. takze sa moze presunut "cast z casti". smerom od katowic na ZA urcite nikto nechodi cez trstenu. a smerom na BB asi tiez nie.

presuvat sa bude urcite NA od zywca. od b-b a katowic to vychadza v prospech skaliteho 5-10 km a dalej na zapad uz od gliwic je kratsia doterajsia trasa cez cesko a svrcinovec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod jarino » 17. Máj 2015 11:51

Začína konanie na predĺženie platnosti SP do 30.6.2018
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 17. Máj 2015 13:43

keby to dovtedy postavili by bolo dobre...niekedy rozmyslam, ze by sme mohli I/59 zablokovat na chvilu, aby videli ze tu cestu treba postavit.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod sm2011 » 16. Dec 2015 10:24

Nemate nahodou info ako to vypada s budovanim tohto useku ? uz by mohli aspon tych 5km postavit.....
sm2011
návštevník
 
Príspevky: 26
Založený: 17. Nov 2015 12:37

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Sentilj » 16. Dec 2015 10:34

Financovanie len zo štátneho rozpočtu, žiadne €-fondy takže na R3 Nižná si ešte počkáš.... :(
Pritom ideálny úsek kde začať výstavbu aspoň v polovičnom tempe, možno by sa mohli vyjadriť veci znalejší - je to výrazný rozdiel v cene ak by sa napr. tento úsek budoval pomaličky 5-6 rokov?
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod aquila » 16. Dec 2015 10:52

cim dlhsie budujes, tym je to paradoxne drahsie, cize taka cesta nevedie

skor by viedla cesta smerom, nech tlacia na optimalizaciu projektu, lebo napriklad to odpocivadlo ako aj MUK nizna spolu s privadzacom je podla mna hlupost a radsej nech to radsej ozaj potiahnu po podbiel .. a ked uz chcu tak nech sa urobi pri podbieli MUK na II/584 a nizna by mala obchat.

ale na toto by podbiel podla mna nepristupil, keby sa doprava zrazu rozliala aj na II/584 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod sm2011 » 16. Dec 2015 14:42

Sentilj napísal:Financovanie len zo štátneho rozpočtu, žiadne €-fondy takže na R3 Nižná si ešte počkáš.... :(
Pritom ideálny úsek kde začať výstavbu aspoň v polovičnom tempe, možno by sa mohli vyjadriť veci znalejší - je to výrazný rozdiel v cene ak by sa napr. tento úsek budoval pomaličky 5-6 rokov?

Priznam sa ,ze sa takmer nic nevyznam do problematiky eurofondov a preto som prekvapeny ,ze tato trasa nepojde cez eurofondy, nakolko je to medzinarodna trasa E77. Ta ista trasa ako na trase KRAKOW- Warszawa , tiez E-77 a poliaci ho maju kompletne rozstavany alebo v tendroch a je to 300km. A stavaju to myslim z EU penazi, neverim,ze by tak velky usek stavali z rozpoctu , z tych 300km je priblizne 50km ukoncenych , ostatne su v tendri alebo uz rozostavane. Ale este raz opakujem , nevidime do problematiky eurofondov ,takze si mozno zle myslim,ze kazda trasa europskeho vyznamu z oznacenim E by mohla by stavana z EU penazi alebo aspon z vacsej casti.
sm2011
návštevník
 
Príspevky: 26
Založený: 17. Nov 2015 12:37

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod LubosG » 16. Dec 2015 14:52

Sentilj asi myslel tie eurofondy tak, že na tento úsek už bohužiaľ "nezvýšilo", nebol takou prioritou vlády (ministerstva d.) ako iné úseky, na ktoré sa ten "mešec" z EU prerozdelil :-) Ďalší bude tak za 5 rokov, možno.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod sm2011 » 16. Dec 2015 15:02

aquila napísal:cim dlhsie budujes, tym je to paradoxne drahsie, cize taka cesta nevedie

skor by viedla cesta smerom, nech tlacia na optimalizaciu projektu, lebo napriklad to odpocivadlo ako aj MUK nizna spolu s privadzacom je podla mna hlupost a radsej nech to radsej ozaj potiahnu po podbiel .. a ked uz chcu tak nech sa urobi pri podbieli MUK na II/584 a nizna by mala obchat.

ale na toto by podbiel podla mna nepristupil, keby sa doprava zrazu rozliala aj na II/584 ..


No MUK Nizna je fakt blbost ked dalsia krizovatka Podbiel je vzdialena len priblizne 3km od stredu Niznej.....tym padom musi byt aj pre Niznu prijatelna. A krizovatka Podbiel obsluje ovela vacsiu oblast ludi a dolezity smer cesty na Rohace.
Co sa tyka Podbiela ,ze by na to nepristupil kvoli vacsej premavke cez obec.. . Ja si myslim,ze by to slo urobit pomerne jednoducho a to tak ,ze by sa cesta II/584 pred Podbielom odklonila mierne doprava cize blizsie k rieke studeny potok a pozdlz neho sa na pojila na I/59 napr.vacsim kruhacom . Ta cesta alebo toto napojenie by od MUK Podbiel merala od 500m do 1km , kedze neviem kde je presne MUK Podbiel. No ci uz 1km alebo 500m , urcite by to nebolo extremne navysenie vydavkov,je tam rovina,ziaden kopec. A tym padom napojenie na Niznu by bolo uplne pohodle ,racionalne a Podbiel by to mal taktiez vyriesene a navyse by sa usetrilo vela penazi zrusenim MUK Nizna.
sm2011
návštevník
 
Príspevky: 26
Založený: 17. Nov 2015 12:37

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod devil » 16. Dec 2015 15:32

Priznam sa ,ze sa takmer nic nevyznam do problematiky eurofondov a preto som prekvapeny ,ze tato trasa nepojde cez eurofondy, nakolko je to medzinarodna trasa E77.


eurofondy proste nestacia, a konkretne na R3 sa nezvysili preto lebo bola uprednostnena D3 a par ludi dokonca veri tomu ze ak bude D3 tak kamiony uz nebudu jazdit cez oravu ale cez kysuce.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod sm2011 » 16. Dec 2015 16:41

To znamena ,ze tych par ludi ma skutocne velmi zlu zemepisnu orientaciu :-) . Ak by mi niekto poslal kamion napr.zo ZV do Krakowa cez D3 ked bude hotova tak je to o 40% km na vyse a to by boli naklady ktore by na tomto useku pre mna znamenali nerentabilnost,resp.minus. To je asi nieco take ako keby niekto poslal kamion zo Zvolena do Ruzomberka cez Ziar nad Hronom a Martin a prehovaral ma ,ze ked sa tento usek vybuduje /myslim Ziar-Martin/ tak malokto bude chodit do RK cez BB zo Zvolena.
sm2011
návštevník
 
Príspevky: 26
Založený: 17. Nov 2015 12:37

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Andrej » 16. Dec 2015 17:32

Aj keby bolo eurofondov dostatok, EK ma problem s tym, ze sa jedna o paralelny tah ku D3, pricom je ochotna financovat len 1 z tahov a preferuje samozrejme ten, kde su vyssie intenzity (D3).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod devil » 16. Dec 2015 17:43

aky paralelny tah, Sk vlada mohla poziadat o vyriesenie bodovych zavad. a kedze nechcela ani to tak sa vypustil nezmysel o presmerovani tranzitu na D3.

mimochodom v cechach je D47 a R48 su ovela blizsie ako D3-R3, min. R48 isla z fondov. nechcem teraz rozoberat ci to ma zmysel ale proste EK tomu nebranila pokial viem.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod sm2011 » 16. Dec 2015 23:19

Zaujmave ked citam co pisete o tych fondoch. Ja akurat nechapem tomu ,ze v PL sa dialnice / rychlostne cesty stavaju uz par rokov skutocne vo velkom , myslel som ,ze sa to po EURO 2012 uplne pribrzdi ale opak je pravdou , myslim,ze 2015-2016 bude u nich asi rekordny rok co sa tyka zaciatku novyh stavieb. Tym len narazam na to,ze ako je to mozne ,ze u nich EU fondy su , u nas niesu.... Mozno sme ich minuli na dolezitejsie veci ako su napriklad nadherna namestia v dedinach ako v tej mojej za 800 000 EUR :mrgreen: .
sm2011
návštevník
 
Príspevky: 26
Založený: 17. Nov 2015 12:37

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod ANDi » 17. Dec 2015 00:23

Aj u nas boli EF, ale sa nevyuzili... Potom sa prosikalo o predlzenie cerpania... A teraz pred volbami sa robila narychlo kopa predrazenych a niektorych aj zbytocnych projektov, len aby sa mohli nasledne chvastat, aki su sikovni a ake vysoke % vyuzili...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod zoom » 17. Dec 2015 07:56

devil napísal:eurofondy proste nestacia, a konkretne na R3 sa nezvysili preto lebo bola uprednostnena D3 a par ludi dokonca veri tomu ze ak bude D3 tak kamiony uz nebudu jazdit cez oravu ale cez kysuce.

Ono je každému jasné, že kamióny na Orave budú, ale D3 určite časť tohto tranzitu prevezme. Akú veľkú sa uvidí po dokončení, teraz to nevieš ani ty.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.