Moderátor: Moderátori
Kanky napísal:ANDi, za prejazd po D1 a D2 na uzemi BA neplati momentalne nikto, ani kamiony...mytnu jednotku na SK musia mat momentalne vsetky vozidla nad 3,5 ton, ale sdzba za prejazd BA je nulova...takto je to asi 1,5 - 2 roky, nepamam si presne...
rezortný hovorca Martin Kóňa napísal:... Kým nebude známa táto suma, vnímame akúkoľvek kritiku výhodnosti či nevýhodnosti len ako politický útok pred prichádzajúcimi parlamentnými voľbami
Peterman napísal:Pristy27, devil
V tom článku sa Ineko možno až príliš zameralo na nedostatočne využitie nového obchvatu. Lebo ta diaľnica je potrebná tak či tak, možno v prvé mesiace nepreberie toľko zataze, ale postupne sa naplní (podobne to vyzeralo aj s mostom Apollo); budu ju využívať okrem tranzitu aj ľudia z zakolia Šamorína a DS na cestu do Volkswagenu, či priemyselnej zóny na Záhorí, ale mozno aj do centra aby sa vyhli zápche na terajšom obchvate; ludia bývajúci Rakúskych a maďarských dedinách na cestu do východnej casti BA a ďalej; ako aj tí z východného okolia na cestu na letisko Schwechat, do Rakúska a Maďarska, aj do Petržalky a cestu na smer DS a KN. Skôr sa malo zamerať na predraženie ako také.
Poznám dobre situáciu pri výstavbe diaľnic v A a D (nebudem to tu zbytočne rozoberať - to je naveľa a nadlho), a preto si trúfnete povedať, že predraženie je asi v rozmedzí 420-560 mil €.
A to sú peniaze za ktoré by mohla byt postavená napr. R2 Kriváň - Lučenec
Takto by to asi riešili Nemci i Rakúšania aj pri 3-4 násobnej cene pracovnej sily. Nechali by stavebným firmám primeraný zisk a bolo by to ekonomicky efektívne a v rovnováhe pre všetky zúčastnené strany
devil napísal:verejna doprava vo vacsich mestach vacsinou bezi na kolajniciach. vlaky/elektricky v zapchach stat nezvyknu....ale je lepsie utopit miliardy pod dunajom ako postavit 4-5 novych el. trati, zopar zel. zastavok atd.....
btw. bolo povedane ze vacsina aut ide do BA a obchvat nepotrebuje. a tiez ND nie je len tranzit. treba predsa zasobovat BA obchody a biznis centra ci institucie a centraly tovarom.
Vlados napísal:@peterle, asi si nepostrehol rozdiel medzi vysúťaženou cenou, štátnou expertízou a stavebnými nákladmi PPP ponuky..
@pristy27, prínos južnej časti D4 je väčší ako servernej. Radšej nech sa nič za takú cenu nestavi! Raz sa to opäť podarí vyhrať nad lobistami takže je tu nádej, že sa dielo postaví za zlomok ceny PPP (ako to bolo napr. v prípade Višnového... počítam aj to čo bude preplatené z EÚ príspevku, veď aj to sú naše dane). Chcem vedieť či by si kúpil dom/byt, ak by si niekde bývať potreboval. Vedel by si že sused kúpil za bežnú cenu 100-150 tis. a Ty by si identický mohol kúpiť za 400-600tis. plus úroky? Ja by som v tomto prípade radšej doživotne býval v podnájme za 500-700-1000€.
Ak by sa akože PPP započítali do štátneho dlhu, tak by červené prasce nemali čo vidlami prehadzovať.. Nech sa postaví D4 ako skutočné PPP, nech koncesionár vyberá mýtne 100€ za prejazd a príde si na rovnaké love ako plánuje!
Mostu Lafranconi a Sitina sa obávaš, našťastie globálny dopravcovia nie. Ak to nepôjde cez BA, pojde to cez BP alebo Brno, a keď nie tadiaľ tak Krakov alebo Prahu alebo vlakom, loďou... Doprava Senec - Aupark by nemala byť závislá na diaľnici.
PS: Aj dnes som stál pred Lafranconi, ale to neznamená že si nechám zapredať obličku.
pristy27 napísal:K tomu Visnovemu mas pravdu v tom, ze vysutazena cena je polovicna voci expertize ale hodnotil by som to radsej az ked sa to dostavia ak sa do dostavia a tiez ako to bude postavene...
Ale v kazdom pripade sa s jeho vystavbou nikto neponahlal lebo cena podla expertizy bola naozaj vysoka. Z priebehu vystavby som, ale trosku skepticky a uvidime ci nebudu tiez nejake dodatky.
Tunel Karpaty je ale planovany az 10 Km dlhy, cize este asi o 2 Km dlhsi, cena stavebnych nakladov bude teda este vyssia, aj ked geologicke pomery by mali byt lepsie.
Co sa tyka ale aj tejto severnej a aj juznej casti na tento obchvat nebudes nikdy moct vyuzit eurofondy, cize cakanie je uplna hlupost. A niekde som cital ze najdrahsia dialnica je ta nepostavena...
Uplne sa s tymto stotoznujem. Junckerov fond je tiez nepouzitelny takze ti ostava iba statny rozpocet alebo nejaka forma statnej akciovky s vkladom z inych zdrojov.
Ty uz vies teraz cenu co nas to bude stat? Chcel by som ta upozornit ze toto je cena statnej expertizy, vysutazena moze byt aj o dost nizsia ako pri Branisku, aj ked tomu osobne az tak moc neverim.
K tej tvojej teorii s podnajmom si treba pozriet vily v okolo Ciernej vody, Rusoviec a podobne. Ludia sa niekedy neuspokoja s podnajmom
Globalny dopravcovia sa neobavaju nikdy nicoho, lebo ich to nezaujima...
Staci si pozriet ake masy kamionov chodia po D2. Zda sa mi ze v poslednej dobe asi aj kvoli kontrolam v Rakusku na hraniciach sa ich pocty trochu zvysili.
Ale uvidime ked D4 postavaju a teda ak ju postavaju...
Ta tvoja teoria s presmerovanim dopravy nejako ale nefunguje. Preco teda tie kamiony stoja aj tak na Pristavnom moste v zapche a nejdu cez tu tvoju Budapest alebo Brno? Nie som si uplne isty ako sa kamion dostane z Budapesti alebo Viedne do Krakova.
Suhlasim s tebou, ze viacej by sa mohlo vozit vlakmi a lodami ale bohuzial sa nevozi.
Neviem ako inak by si chcel zo Senca do Auparku ist ak nie pod dialnici... Po Ivanku mas sice staru cestu a potom mozes kluckovat cez mesto, prest mostom Apollo a paralelne s dialnicou po Einsteinovej.
Ale pre kamion to asi nebude uplne vhodna trasa.
No a preco si stal na Lafranconi, ked sa toho ti tvoji globalni dopravcovia neobavaju?
Ale to ako som ja pisal nevyriesi ani D4, skor zhorsi, ale asi az casom.
Takze o svoju oblicku sa bat nemusis
A niekde som cital ze najdrahsia dialnica je ta nepostavena...
Vlados napísal:Na 30 km jazdu nie je potrebné mať diaľnicu.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.