R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Hodina otázok: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod KN.SK » 12. Nov 2015 23:05

Zsolt Simon bol isté dve obdobia tiež priamo pri správe/riadení štátu, a nič v otázke, ktorú on sám položil, neurobil (aj s ostatnými). Idú voľby, treba loviť a balamutiť. Už sú vycapené plagáty politikov, ako sa o nás "postarajú". Čert ako diabol. A potom nič. Len vykrúcačky.
Mne sa veľmi nepozdáva výstavba v polprofiloch. Len predražené je to napokon.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2015 08:25

Tie estakády nad údolím sa budú stavať v polovičnom profile čiže 1 most ako 4-pruh, kategórie 17,5. Jazdné pruhy o šírke 2 x 3,5 m, stredný deliaci pás šírky 1,5 m betónové zvodidlo. Plný profil 24,5 tam zatiaľ nevychádza ani omylom a náklady sú šialené. Navrhnuté je to tak, že ak niekedy v budúcnosti bude potrebný skutočný 4-pruh, tak vedľa sa bude dať dostavať ďalší 2 pruhový most s odstavným pásom. Zo 4-pruhového 17,5 m širokého mosta sa odstráni betónové zvodidlo, premaľuje sa na 3-pruh s odstavným pásom, kde 1 z pruhov bude ako stúpací.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Bager3 » 13. Nov 2015 09:01

Konecne dobre a rozumne riesenie myslim.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod aquila » 13. Nov 2015 10:50

podla tohto clanku to chcu zacat v 12/2017 ... az sa mi to neche verit, ale ak ozaj zacnu v 2018 tak klobuk dole ..

a tie koliky su skor asi robene kvoli tomu, ze sak podla tohoto ma byt dodane DSP do konca tohto roku.. a do konca buduceho by sa malo poriesit aj majetkopravne vysporiadanie

http://www.roznava.sk/priparava-rychlos ... j-cesty-r2
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 13. Nov 2015 10:55

no, to by bolo teda riadne stupidne riesenie. ked uz to ma byt 17.5 m, tak urcite lepsie by bolo, ak by to bol rovno dvojpruh aspon smerom do kopca a jednopruh dole. alebo, este lepsie, nechat to ako 4-pruhovu jednotku s tym, ze 2+1 pruhy dokopca by boli po estakade a 2 pruhy dole po starej ceste. Zmysel polprofilovej dialnice hned vedla polprofilovej jednotky mi fakt unika. Je snad cielom za maximalne peniaze minimalizovat moznost predbiehania vlecucich sa kamionov?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2015 12:13

expwyho navrh je skvely. Podobne sa stavaju rozne useky rychlociest v Rakusku a je tam obvykle povolena rychlost 100km/h. Konecne sa takto uvazuje aj u nas.

Cely usek vsak ma dlzku vyse 22 km. Bude sa v takomto prevedeni stavat cely, alebo iba komplikovana cast s estakadami a zvysok useku plny profil?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 13. Nov 2015 13:30

v com konkretne je jeden pruh hore a jeden dole s 1.5-m odstupom lepsi nez 2 pruhy hore a jeden dole a len s dvojitou ciarou?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2015 13:34

Este raz si precitaj prispevok od expwy ;-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 13. Nov 2015 13:43

Mna ten jeho popis matie. Ale ak tym chce povedat, ze na moste bude stvorprudovka akurat s trocha uzsimi pruhmi, tak to samozrejme beriem ako vyborne riesenie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Miro » 13. Nov 2015 14:20

Ja som to presne tak pochopil: Zatiaľ na jednom moste 2+2 pruhy bez odstavných, po dobudovaní druhého mosta budú smerom hore 2 pruhy plus stúpací pre pomalé vozidlá, smerom dole 2 pruhy plus odstavný. Vynikajúco vymyslené.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Andrej » 13. Nov 2015 14:22

Skoda, ze sa takto neuvazovalo na Svrcinovec-Skalite, ale aj na inych usekoch s vysokymi nakladmi a relativne nizkou intenzitou.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod plš » 13. Nov 2015 14:48

Andrej, práca konštruktéra aj projektanta je skokovitá: každým novým projektom ďalší krok k dokonalosti. Po dokončení projektu, keď ho strčia konečne pred nos množstvu ľudí, určite niekto tresne nejaký bombový nápad. V dokončenom projekte v realizácii však už zmeny neurobíš. A je veľmi dobre, keď na zlepšovák sa nezabudne /po rokoch/, ale po nejakom mesiaci sa využije u iného projektu. Avšak pracovník /tu investora/ musí byť šikovný a vyžiadať si to hoc aj u iného projektanta.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2015 17:53

Práveže projektanti o tomto riešení nechceli ani počuť, že to nie je normové riešenie, tak ho apriori odmietali...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2015 17:58

Aj r4 Lipníky - Svidník bude v takejto konfiguracii. Stále však hovoríme o polovičnom profile. O pokračovaní R2 ešte nie je rozhodnuté.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod eric987 » 13. Nov 2015 18:17

DrX napísal:Mna ten jeho popis matie. Ale ak tym chce povedat, ze na moste bude stvorprudovka akurat s trocha uzsimi pruhmi, tak to samozrejme beriem ako vyborne riesenie.

Pruhy nebudu uzsie, pri 24,5 mas sirku pruhov standardne 3,5m, uzsi bude len SDP (o 1,5 m) a nebudu odstavaky (2x2,5m)

Andrej napísal:expwyho navrh je skvely. Podobne sa stavaju rozne useky rychlociest v Rakusku a je tam obvykle povolena rychlost 100km/h. Konecne sa takto uvazuje aj u nas.
Cely usek vsak ma dlzku vyse 22 km. Bude sa v takomto prevedeni stavat cely, alebo iba komplikovana cast s estakadami a zvysok useku plny profil?

Rovnako sa riesil aj most cez Ohre na R6 pri Sokolove, avsak tam sa pouzil obluk a piliere z povodneho mostu postaveneho na 1/2 profil. Dufam ale ze nikoho nenapadne tam dat obmedzenie na 100, 3,5 m siroke pruhy pri porovnatelnej intenzite kludne bezpecne dovoluju plnych 130, staci ak sa pri zmene kategorii nespravia priliz "strme" nabehy.

expwy napísal:Aj r4 Lipníky - Svidník bude v takejto konfiguracii. Stále však hovoríme o polovičnom profile. O pokračovaní R2 ešte nie je rozhodnuté.

expwy, nebodaj sa R4 planuje stavat na 2+2 ? :o
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod expwy » 13. Nov 2015 18:26

Na 2+2 nie ale na 4+0 ;-)
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod plš » 13. Nov 2015 18:52

Expwy, dôvody projektanta, čo ma letkom napadajú:
1. jednoduchosť pre projektanta typické bežne viackrát použité riešenie s premyslenými a pripravenými detailami v šuplíku
2. zložitejšia realizácia, tiež stavebné firmy nie sú na atyp. riešenia pripravené /v sklade nemá nachystanú skruž, debnenie, .../ viď nešťastný kurimanský most /VHS prenechal Boegl&Krýsl, ten poriešil neskúsenou subkou/
3. Tebou menovaný dôvod normové = neprestrelné riešenie, časom overené, navonok nikomu nič netreba vysvetľovať a zdôvodňovať, veď opakované riešenie
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod i15 » 13. Nov 2015 18:58

namiesto takých "špecialitiek" by radšej mohli zvážiť prestavbu cesty Kriváň-Mýtna na 2+1 a k tomu poloprofil Mýtna-Lovinobaňa, ktorý sa plánoval za Figeľa
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Kanky » 13. Nov 2015 19:27

Andrej napísal:Skoda, ze sa takto neuvazovalo na Svrcinovec-Skalite, ale aj na inych usekoch s vysokymi nakladmi a relativne nizkou intenzitou.

Tak toto je ozaj na plac alebo na take buchnutie po stole, ze sa s tym nevyslo pred vystavbou svr-ska...ale ked to bude aspon na r4, tak aspon 1 palec hore
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod devil » 13. Nov 2015 21:27

Pruhy nebudu uzsie, pri 24,5 mas sirku pruhov standardne 3,5m, uzsi bude len SDP (o 1,5 m) a nebudu odstavaky (2x2,5m)


3,5 x 2pruhy x 2smery + SDP 1,5 m je 15,5m a nie 17,5m, chybaju 2m cize bude este 1m krajnica v oboch smeroch ? btw. znie to dobre aj z hladiska nakladov si myslim...ale nakolko su tieto info doveryhodne ?

Otazka je, preco miesto mostov alebo tunela jednoducho neist po povrchu, teda sledovat teren. A ak v doline nie je miesto pre 4 pruhy, tak dva pruhy v doline a dva v zareze ako na R1.


lebo je tam chranene uzemie. ziadny variant ciste po povrchu nebol nasilu pretlacany, uz pred 10 rokmi boli 3 varianty z toho 2 tunelove a 1 netunelovy. tunelovy neznamenal nijaky dlhy tunel len kombinaciu 2-3 kratsich tunelov a mostov a netunelovy zase o to dlhsie mosty. cize tak ci onak sa pocitalo s tym ze toto bude velmi narocny usek, netypicky pre planovanu R2. na netunelovom useku trvalo mindop, ostatne organizacie ktore mozno chceli tunely to brali ako kompromis.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 13. Nov 2015 22:58

Dik za vysvetlenia. No, ked inak nedaju, tak nech to robia na tej estakade. A niekedy okolo 2020 by RC mohla byt pri LC. To by nebolo zle...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod eric987 » 14. Nov 2015 11:33

devil napísal:3,5 x 2pruhy x 2smery + SDP 1,5 m je 15,5m a nie 17,5m, chybaju 2m cize bude este 1m krajnica v oboch smeroch ? btw. znie to dobre aj z hladiska nakladov si myslim

Je to velmi zjednoduseny prepocet, napr. ak by si na to siel odpocitavanim dostanes 18 m (24,5-1,5 SDP - 2x2,5 Odstavny pas = 24,5-6,5 = 18). Takto vyzera priecny rez kategoriou 24,5 : gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=31663 . Prakticky SDP je tam 3,5 m, akurat ze tych 2x0,25 m sa zaratava do jazdnych pasov a uplne si vynechal vodiace ciary (4x0,25 m). Podla mna sirkove usporiadanie bude nasledovne:
spevnena kranica - vodiaci pruzok - 2x jazdny pruh - vodiaci pruzok - SDP - vodiaci pruzok - 2x jazdny pruh - vodiaci pruzok - spevnena krajnica
0,5 m - 0,25 m - 2x 3,5 m - 0,25 m - 1,5 m - 0,25 m - 2x3,5 m - 0,25 m - 0,5 m (= 2x0,5+4x0,25+4x3,5+1,5 = 1+1+14+1,5=17,5)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod devil » 14. Nov 2015 11:39

0,5 m spevnena kranica no necudujem sa ze to projektantom nepacilo....nie je to bezpecne ale stale ovela lepsie mat toto na par km ako neurobit nic.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 14. Nov 2015 14:56

devil napísal:nakolko su tieto info doveryhodne ?

môžeš im skutočne veriť.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 15. Nov 2015 13:54

devil napísal:0,5 m spevnena kranica no necudujem sa ze to projektantom nepacilo....nie je to bezpecne ale stale ovela lepsie mat toto na par km ako neurobit nic.

našiel som miesto, ktoré plus mínus zodpovedá navrhovanému riešeniu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.