Moderátor: Moderátori
bodrik napísal:PPP na úsekoch s málo silnou intenzitou je finančne slabo návratná.
bodrik napísal:PPP na úsekoch s málo silnou intenzitou je finančne slabo návratná.
V takých regiónoch je lepšie stavať zo štátneho rozpočtu, cez štátne úvery so záporným úrokom.
PPP by sa oplatilo na tuneli Karpaty a zvyšku D4 a na R1 BA-Sereď. Tiež aj na zvyšných úsekoch R3 a na južnom obchvate KE, teda R2 + nadväzný úsek po cca Moldavu.
Úseky D1 nerátam, tie sú už zahrnuté v eurofondoch. Vrátane obchvatov PO a KE. Výnimkou je iba Turany - Hubová. Tam by PPP išlo.
Z ostatných úsekov možno ešte na R3 obchvat ZV a úsek R3 od D1 po DK. A na R2 prvý úsek od D1 a obchvat ZV.
Lorenc napísal:Vyzerá to tak, že sa pripravujú balíky PPP. Stavili na ekonomicky úpadkové regióny. Nieje to zlá myšlienka,
len čo napr. Turany-Hubová, Oravská R3, R1, alebo tunel Karpaty ?
Zrejme zvýšia PPP limit, logicky by malo byť Dve PPP západ, Jedno stred, Jedno východ.
Keď má napr úsek pri Nitre 24 000 aut za 24/h a stojí 4,5mld a nejaká podobná 50 km trasa 12 000 aut za 24/h a stojí 1,9 mld. Kde je rozdiel.
.devil napísal:Vlados, mozes 3x hadat.
Keď má napr úsek pri Nitre 24 000 aut za 24/h a stojí 4,5mld a nejaká podobná 50 km trasa 12 000 aut za 24/h a stojí 1,9 mld. Kde je rozdiel.
cisla su predpokladam z nejakej mudrej studie.
Lorenc napísal:Skutočný to sa nedá to je len vysvetlenie udalosti. Je tam R1 prišiel tam Jaguar. Keby nebola asi nepríde. V Žiline prišla KIA chcela diaľnicu. To bol ideálny prípad. Najprv infraštruktúra potom závody, funguje to takto odjakživa
@devil, nebudem hádať. Prosím ukáž finančnú návratnosť. O koľko sa viac vybralo/vyberie na mýte? O koľko sa viac predá/vyberie na známkach? Koľko ušetríme času, PHM, životov atď.
ecce napísal:Intenzity sice maju vplyv na vyhodnost vystavby (ci dany usek robit alebo nie), nie je mi vsak zname, akym presne sposobom by mali mat vplyv na sposob financovania (preco by sa mal pri vyssich intenzitach PPP oplatit viac).
Vlados napísal:tá výhodnosť je uvádzaná z pohľadu súkromného partnera. Pri správnom PPP súkromný partner má platby priamo od používateľov, napr. mýto, a on na seba berie riziko či dielo bude využívané alebo nie, t.j. vyššia intenzita = možný vyšší príjem.
aquila napísal:aku rezervu potom ma Pr1bina ked nas bude stat vyse 4 miliardy euro ? aj napriklad oproti PPP pre obchvat bratislavy, ktory je dlhsi, komplikovanejsi a napriek tomu radovo lacnejsi
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.