R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

Aký variant strednej casti R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

turiec - maly sturec ( var Ax ) - BB + prelozka I/59
21
13%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + prelozka I/59 + "banska" spojka
19
12%
turiec - turcek ( Var Cx ) - pod BB + rozsirenie terajsej I/59 + "banska" spojka
17
10%
ruzomberok - donovaly - BB ( var F ) + Rx cez turiec k R2
39
24%
ruzomberok - mostenecka/hiadelska dolina - severny obchvat BB - ZV
67
41%
 
Celkový počet hlasov : 163

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Wildk2 » 14. Jún 2016 23:39

jarino napísal:Otvoril som mapu: http://www.ndsas.sk/dialnicna-siet/44346s A poviem hneď, čo treba odtiaľ vyhodiť. R8 a predĺženie R1 BB - RK. A ešte drobné úpravy v trasovaní napr. R3. Netvrdím, že tieto projekty by v budúcnosti znova nemohli vyjsť, len jednoducho teraz by mali byť priority aj vzhľadom na financie úplne niekde inde.
Obávam sa, že tu mnohých o najlepšej variante akou vraj je BB - RK v podobe RC nepresvedčíš.

Stromček to asi myslel, že niečo urobia s pôvodnou cestou, možno aj to rozšírenie na trojpruh. Keď už aj minister povedal, že jednoducho BB - RK cez PPP nevychádza... :D Len prečo nás tu potom ešte niekto presviedča o výhodnosti tohto riešenia, keď akosi z ministerstva už hovoria aj o nejakom povrchovom riešení.
Mne sa ani nezdá, žeby hovoril o nejakej štúdii, kde BB-RK vyšiel lepšie ako R3 cez Turiec, ale možno som to nejako prepočul.


No čo ti na tvoje vyhodenia napíšem. R1 z BB do RK je priorita a už dávno mala existovať. To že by mali R3 vymazať si nemyslím, ale určite nie je prioritou. Ako to už tradične a hlavne na Slovensku býva, ktovie aké bude poradie. Vo väčšine prípadov vyhráva lokálna lobby pred zdravým rozumom. Uvidíme ako sa zachová hrnčiar, ktorý má veľký vplyv na ministra dopravy. Na jednej strane sa narodil v Ružomberku a na strane druhej je primátorom Martina.
Wildk2
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Jún 2016 20:29

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Wildk2 » 14. Jún 2016 23:53

ANDi napísal:Tu mame;
6 & 2564 & 27483

Aj v uzemnom plane je zakreslene I/14 C 11,5/80 [variant R3]
http://www.uzemneplany.sk/upn/vuc-bansk ... icky-navrh

Ak tahat RC z BB tak jedine do Turcianskej kotliny, kedze cesta I/14 cez Maly Sturec je ovela nebezpecnejsia ako Donovaly a na Brezno RC netreba, vacsina sucasnej cesty je lahko rozsiritelna na 4 pruh, ak by si to vyzadovali intenzity.

(predchadzajuci poprosim zmazat)


Do územného plánu sa dá zakresliť čokoľvek a čokoľvek aj zmazať, keď to obecné zastupiteľstvo odklepne.

To že je I/14 cez Malý Šturec nebezpečnejšia trasa nie je žiadny argument pre novú trasu a je to tiež len subjektívny pocit. Súčasná trasa BB-RK cez Donovaly, hlavne v oblasti Korytnica-Liptovská Osada patrí k najnehodovejším úsekom na Slovensku a je na najvyšších priečkach v úmrtnosti. Trasu R1 z BB do RK si nevyžaduje len bezpečnosť, ale hlavne intenzita, životné prostredie a prepojenie európskych koridorov, teda nielen lokálnych.
Wildk2
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Jún 2016 20:29

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Jarda Retarda » 15. Jún 2016 00:02

Ked sa tu tak ludia ohanaju intenzitami, tak ludia z vychodu momentalne vyuzivaju trasu cez Donovaly do BA, lebo je o dost ryhclejsia a priepustnejsia, ako cesta cez ZA.. Ale ked sa dokonci D1 pri ZA, tak som si na 100% isty, intenzity na Donovaloch poklesnu, lebo ist 60 km z RK do BB po horskom priechode bude jednoducho trvat dlhsie, ako prejst 12km Hubova - Turany. A to este ked bude komplet obchvat RK po D1, tak sa ani vobec nemame o com bavit.. Ja som z Vranova a po dokonceni severovychodnej D1 na ceste do BA kazdy pouziva Donovaly (Aj ked este stale sa najdu ludia, co idu juhom a keby bolo viac R2, tak by to bola vazna alternativa k D1). Lenze podobne myslia ludia z celeho Presovskeho kraja! R1 z BB do RK by mala podla mna zmysel jedine vtedy, keby R1 okolo ZA a MT nestala, alebo by sa aspon nestavala. To je cely problem intenzity na Donovaloch, ze jej pomerne velku cast tvori tranzit vychod-zapad, ktory za 4 roky odpadne. A potom chcem vidiet Value for money v akcii. Ale ak aj po dokonceni severnej D1 budu intenzity raketovo stupat, mozme sa tomto sialenstve zacat realne bavit.

Inak teraz ma napada, ze my vlastne nakladnu dopravu niekolko rokov trackujeme vdaka povinnemu mytu nad 3,5t. Ziera niekto systematicky tieto udaje? Lebo toto je dokonaly nastroj na sledovanie pohybov v doprave a pri planovani cestnej siete uzasna vec. Daju sa viest podrobne statistiky za jednotlivych dopravcov, ci dokonca vysledovat pravidelne trasy jednotlivych vozidiel. Ak by sa to spojilo so sledovanim znaciek vozidiel z Kaliho noveho kameroveho systemu, tak mame velmi podrobny prehlad o dopravnych prudoch v celej SR a politika by pri stavbe ciest isla bokom ;)
Jarda Retarda
diskutujúci
 
Príspevky: 103
Založený: 14. Apr 2016 18:07

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod jarino » 15. Jún 2016 01:03

Wildk2 napísal: R1 z BB do RK je priorita a už dávno mala existovať.

Na papieri...
Wildk2 napísal: To že by mali R3 vymazať si nemyslím, ale určite nie je prioritou.

R3 priorita nie je. Stredná časť R3 sa asi ešte dlho nebude riešiť a ani nebude potreba. Jedine, žeby išiel v prípade nejakých problémov do výstavby obchvat MT. Momentálne prioritou by mali byť vybrané úseky z D1, D3, R2, R3 a R4.
Wildk2 napísal: Ako to už tradične a hlavne na Slovensku býva, ktovie aké bude poradie. Vo väčšine prípadov vyhráva lokálna lobby pred zdravým rozumom.

S tým súhlasím. Momentálne si ale nemyslím, žeby BB-RK mala byť priorita. A ani R3, možno na tú oravskú časť a obchvat MT, zvyšok počká. No myslím si, že R3 bude mať väčší prínos ako R1.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 15. Jún 2016 09:48

Wildk2 napísal:
O žiadnych linkoch som nepísal a ani neviem o linkoch na štúdiu realizovateľnosti. Je to dokument ku ktorému sa vieš na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciám dostať.


To nie je pravda. Ja som som NDS o studie uz ziadal, ale odpovedali mi, ze studie nie je mozne zahrnut pod rozsah informacii, ktore je NDS povinna poskytovat podla zakona o slobodnom pristupe k informaciam. Takze bud mi dokazes samotnou studiu, ze sa k tomu da dostat tak ako hovoris, alebo iba taras.

Wildk2 napísal: Robíte presne to, že tu pôsobíte ako zástupcovia svojho rodného Turca

To si netrafil o 60 km, skor Ty tu posobis ako zastupca Ruzomberka:
Wildk2 napísal: Už 66 rokov sú snahy Ružomberok odrezať a najradšej by niektorí toto niekdajšie župné mesto pod ktoré určitý čas spadalo územie od Považskej Bystrice až po Rožňavu, vymazali zo sveta.


Wildk2 napísal: Aký význam by malo jeho prioritné pripojenie na severo-južnej trase, keď na sever je Malá Fatra a cesta logicky nemôže pokračovať ďalej
Mala Fatra sa da obist z Martina severo zapadne (na Katowice) aj severo vychodne (na Krakow), co je dalsia vyhoda, lebo je krizovatkou a zbiehaju a rozdeluju sa tu dopravne toky na viacere smery.
Ak by Mala Fatra mala byt problem, tak Banska Bystrica ma na sever ovela rozlahlejsie pohoria - Velku Fatru (aj v nazve to mas) a Nizke Tatry.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 15. Jún 2016 10:13

eric987 napísal:Este jedna vec - studovalo sa niekedy seriozne prepojenie BB-Turiec ? Ako je to tam s chranenymi uzemiami, geologiou atd. ? Podla mna by taketo riesenie bolo najlepsie z tohto hladiska, ze by spajalo Zvolensku a Turciansku kotlinu - obe solidne zaludnene s na slovenske pomery velkymi mestami (MA, BB, ZV). Nic v zlom, ale aj ked R3 dotiahnete k Sklennemu a potom popod Raztocno na Handlovu, stale zostane nie malo km medzi Handlovou a ZH, ktore by neviedli prave najlahsim terenom. Navyse, asi sa zhodneme, ze oblast Handlova ZH, nieto este Kremnica ci udolie Revucej, bude mat taky potencial na rozvoj ako Turiec a ZV-BB. Navyse, BB je sidlom mnohych vyznamnych institucii s celoslovenskou posobnostou (v rychlosti ma napada FR, UPV) takze mala by byt dobre dopravne dostupna z vacsiny uzemia. Zo zapadu je to jednoznacne R1, z prevaznej casti vychodu R2. Zostava sever. R1 ? Okrem lokalpatriotov sme sa asi zhodli, ze je to blbost veduca uzemim tak akurat vtakov a seliem (pre oponentov - ake jedno vyznamnejsie sidlo po svojej dlzke mina ???). Dopravna obsluznost teda miziva. R3 ? Seriozne, nik by pri takejto vzdialenosti nezachadzal tych 40 km ci kolko to vychadza. Takze prepojenie TR-BB sa tu nuka ako najlepsi kompromis bez potreby subeznych RC, ktore z vacsej alebo mensej casti vedu uzemim nikoho.

Moja rec. Variant C ide uplne mimo Natura 2000 (v modrom aj cervenom subvariante podla druhej mapy), varianty A2 a A1 treba prepracovat, lebo juhozapadna hranica Natury vedie priblizne od Kordik po Cremosne
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 15. Jún 2016 10:32

Jarda Retarda napísal:Inak teraz ma napada, ze my vlastne nakladnu dopravu niekolko rokov trackujeme vdaka povinnemu mytu nad 3,5t. Ziera niekto systematicky tieto udaje? Lebo toto je dokonaly nastroj na sledovanie pohybov v doprave a pri planovani cestnej siete uzasna vec. Daju sa viest podrobne statistiky za jednotlivych dopravcov, ci dokonca vysledovat pravidelne trasy jednotlivych vozidiel. Ak by sa to spojilo so sledovanim znaciek vozidiel z Kaliho noveho kameroveho systemu, tak mame velmi podrobny prehlad o dopravnych prudoch v celej SR a politika by pri stavbe ciest isla bokom ;)

Ani netreba myto, na Tebou spominane ucely staci sledovat pohybujuce sa mobilne telefony (ktore uz ma dnes kazdy) a ich pripajanie sa do BTS (podobne ale nie cez BTS to robi Google maps vo vrstve Trafic) a mas komplet dopravu aj obsadenost vlakov. V USA to uz robia, na Slovensku udajne musia este vyriesit ochranu dat pred zneuzitim a identifikovanim konkretnych ludi.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod devil » 15. Jún 2016 13:02

Moja rec. Variant C ide uplne mimo Natura 2000 (v modrom aj cervenom subvariante podla druhej mapy), varianty A2 a A1 treba prepracovat, lebo juhozapadna hranica Natury vedie priblizne od Kordik po Cremosne


vzdialenost DK-BB je momentalne o 30 km kratsie ako DK-MT cize pripadna trasa cez sturec musi byt naplanovana tak aby co najviac zmiernilo obchadzku, v opacnom priapade budu problemy na donovaloch aj nadalej a okrem lokalky RK-BB tam bude jazdit kadekto.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 15. Jún 2016 14:54

ANDi napísal:Tu mame;
6 & 2564 & 27483

Aj v uzemnom plane je zakreslene I/14 C 11,5/80 [variant R3]
http://www.uzemneplany.sk/upn/vuc-bansk ... icky-navrh

Ak tahat RC z BB tak jedine do Turcianskej kotliny, kedze cesta I/14 cez Maly Sturec je ovela nebezpecnejsia ako Donovaly a na Brezno RC netreba, vacsina sucasnej cesty je lahko rozsiritelna na 4 pruh, ak by si to vyzadovali intenzity.


To sú také úvahy pre rok 2030.
Urbanizačný potenciál Turca sa okrem aglomerácie MT-Vrútky neprejavil v žiadnom inom meste Turca a to potenciál hlavnej trate cez Kremnicu prepoj cez Šturec aj na PD, toto miesto potenciálne predurčoval. Tak snívanie o 150 tísicových Turčianskych Tepliciach sa skončilo už v roku 1930.
Najskôr sa prejavil niekde v tejto osi za socializmu až v novom meste Žiar nad Hronom. Aj to táto os je plne dodefinovaná cez Handlovú až dnes.

Fiktívne trasy typu spravme si dopravné ihrisko mimo Bratislavu mi prídu faktže vzletné. Trasa PD-HA-ZH-ZV-BB funguje dnes celkom intenzívne po kúsku R2 a R1 cca 80 km s R2 to bude ešte výrazne menej ak sa nemýlim.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 15. Jún 2016 17:50

devil napísal:
Moja rec. Variant C ide uplne mimo Natura 2000 (v modrom aj cervenom subvariante podla druhej mapy), varianty A2 a A1 treba prepracovat, lebo juhozapadna hranica Natury vedie priblizne od Kordik po Cremosne


vzdialenost DK-BB je momentalne o 30 km kratsie ako DK-MT cize pripadna trasa cez sturec musi byt naplanovana tak aby co najviac zmiernilo obchadzku, v opacnom priapade budu problemy na donovaloch aj nadalej a okrem lokalky RK-BB tam bude jazdit kadekto.


Zas tu krútiš E77 !!! Koridor E77 rastie roky postupne, nech je ako má v R1.

https://www.google.sk/maps/@48.455802,20.3127004,6z
Naposledy upravil Lorenc dňa 15. Jún 2016 17:59, celkovo upravené 1 krát.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 15. Jún 2016 17:58

So svojou staznostou na pokrutenu E77 sa obrat na Europsku uniu. Ked nam poskytuje eurofondy, ziada aj respektovanie pravidiel sustavy chranenych uzemi NATURA 2000, cim zabezpecuje zachovanie prirodneho dedictva pre EU ako celok.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 15. Jún 2016 18:23

Opäť píšem k prírodu mám v úcte, popravde ani toto riešenie R1 sa mi nevidí, čo sa týka zmierňujúcich vplyvov na ŽP. Neposunulo sa to príliš. Naturu 2000 pripomínam nebude rešpektovať žiaden z návrhov R3 z DK ku D1. Pre prirodzenosť urbanistických ekonomických a dopravných vzťahov potvrdiť tento koridor bude všeobecne prospešné.
S prihliadnutím na ekologickú záťaž v údolí, má projekt aj veľa ďaľších ekologických výhod už len to, že tu pribudne 12km tunelov.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod rastislav5 » 15. Jún 2016 20:37

A ja opat pripominam, ze k R1 existuje alternativa, ktora obchadza NATURU a vseobecne prospesne ju bude obist.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod eric987 » 18. Jún 2016 21:59

Na enviroportali sa objavil aj obchvat RK ako zmena navrhovanej cinnosti : http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... zovatka-d1

Ide predovsetkym o zmenu najpojenia R1 na D1, podla vsetkeho sa napoji pri moste 214 (povodne 213). Trasa sa tak skrati na 6,33 km (povodne 7,36 km) a "zlacnie" na 131,909 mil. € (povodne 182,613 mil. €). Odpadne tiež potreba tunela Mních.

Pripajam aj ortofotomapu: http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=33878
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod ANDi » 19. Jún 2016 00:03

To je asi prva rozumna vec na tomto useku, inac vychodny obchvat RK aspon v polprofile by sa mohol postavit cim skor.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod eric987 » 19. Jún 2016 20:20

ANDi napísal:inac vychodny obchvat RK aspon v polprofile by sa mohol postavit cim skor.

Tak napriklad medzi MUK pri SCP a D1 sa vraj ocakavaju pre rok 2026 25-tisicove intezity (robilo to HBH, cize cesi; druha vec moze byt, ake podklady boli pouzite), cize aspon pre tuto cast by sa ziadal hned plny. Mimochodom, take odbocovaky pre MUK Martincek by sa podla mna mohli kludne spravit v ramci stavby Hubova - Ivachnova, ked sa uz aj tak odklada cely usek.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Maxx787 » 19. Jún 2016 21:14

ono aj keby sa cely postavil na full by to nebolo zle. ale potom pokracovanie na BB nie je velmi treba riesit okrem opravy povrchu pripadne rozsireniu na 2+1 na donovaly.
tych 25 tisic sa mi zda asi aj dost...tak 10 tranzit+ 5000 zdroj RK. to by mozno bolo take realnejsie, ale aj tak to vyzera na full.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod aquila » 20. Jún 2016 12:14

20 mio /km neni uplne prestrelena cena, ale mohlo by to byt aj lepsie, to mozno vyriesi zlty FIDIC a normalna sutaz (aj ked podla posledneho kartelu na troch usekoch som skepticky).

tento zmeneny variant je fakt dobry napad a vyriesi aj ten "problem" s tym ze MUK ivachnova je az za dedinou .. cim by sa mol zrusit aj ten najazd z I/18 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod eric987 » 20. Jún 2016 12:55

aquila napísal:20 mio /km neni uplne prestrelena cena, ale mohlo by to byt aj lepsie, to mozno vyriesi zlty FIDIC a normalna sutaz (aj ked podla posledneho kartelu na troch usekoch som skepticky).

Tak cca 1,2 km dlha estakada na 6,3 km dlhom useku sa na cene musi prejavit rovnako ako aj MUK Martincek prakticky cela na mostoch a dalsie 2 MUK spolu s privadzacmi. Co ale by bolo vhodne do buducna zmenit je robit tu estakadu aspon ako 1 DC, nie zasa nezmysel so 6 dilataciami aby o 20 rokov bolo co opravovat.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 22. Jún 2016 12:27

V tejto štúdii D1-Rk Juh neponechali nič na náhodu a použili intenzity z viacerých zdrojov. Stále tam chýba uvažovaná križovatka
Hubová resp. RK sever -DK. Ten privádzač Martinček vyzerá účelovo zložitejší aby sa vyhlo tunelovému variantu. Lisková zamietla beztunelový 5 rokov dozadu, lebo celá obec by bola zovretá D-čkou a R-kou. Prepojenie R3-R1 by sa v prípade tunela Mních mohlo riešiť takým typom ako Križovatka v Liskovej popod Hrad a s priamymi pruhmi v smere Sever- Juh. Ak by to fungovalo, čo sa týka priestoru.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Lorenc » 19. Júl 2016 15:33

Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Wildk2 » 23. Júl 2016 20:36

jarino napísal:
Wildk2 napísal: R1 z BB do RK je priorita a už dávno mala existovať.

Na papieri...
Wildk2 napísal: To že by mali R3 vymazať si nemyslím, ale určite nie je prioritou.

R3 priorita nie je. Stredná časť R3 sa asi ešte dlho nebude riešiť a ani nebude potreba. Jedine, žeby išiel v prípade nejakých problémov do výstavby obchvat MT. Momentálne prioritou by mali byť vybrané úseky z D1, D3, R2, R3 a R4.
Wildk2 napísal: Ako to už tradične a hlavne na Slovensku býva, ktovie aké bude poradie. Vo väčšine prípadov vyhráva lokálna lobby pred zdravým rozumom.

S tým súhlasím. Momentálne si ale nemyslím, žeby BB-RK mala byť priorita. A ani R3, možno na tú oravskú časť a obchvat MT, zvyšok počká. No myslím si, že R3 bude mať väčší prínos ako R1.


Jarino, Jarino. Neviem prečo normálne nediskutuješ a len útočíš. Evidentne nemáš o R1 veľké znalosti a to ani o intenzite, nehodovosti, zjazdnosti v zime. Eurokoridoroch. To čo si myslíš akceptujem, je to tvoj názor. Zdrž sa prosím ťa útokov a znižovania hodnoty názoru druhého diskutujúceho.
Wildk2
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Jún 2016 20:29

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod Wildk2 » 23. Júl 2016 20:49

rastislav5 napísal:
Wildk2 napísal:
O žiadnych linkoch som nepísal a ani neviem o linkoch na štúdiu realizovateľnosti. Je to dokument ku ktorému sa vieš na základe zákona o slobodnom prístupe k informáciám dostať.


To nie je pravda. Ja som som NDS o studie uz ziadal, ale odpovedali mi, ze studie nie je mozne zahrnut pod rozsah informacii, ktore je NDS povinna poskytovat podla zakona o slobodnom pristupe k informaciam. Takze bud mi dokazes samotnou studiu, ze sa k tomu da dostat tak ako hovoris, alebo iba taras.

Wildk2 napísal: Robíte presne to, že tu pôsobíte ako zástupcovia svojho rodného Turca

To si netrafil o 60 km, skor Ty tu posobis ako zastupca Ruzomberka:
Wildk2 napísal: Už 66 rokov sú snahy Ružomberok odrezať a najradšej by niektorí toto niekdajšie župné mesto pod ktoré určitý čas spadalo územie od Považskej Bystrice až po Rožňavu, vymazali zo sveta.


Wildk2 napísal: Aký význam by malo jeho prioritné pripojenie na severo-južnej trase, keď na sever je Malá Fatra a cesta logicky nemôže pokračovať ďalej
Mala Fatra sa da obist z Martina severo zapadne (na Katowice) aj severo vychodne (na Krakow), co je dalsia vyhoda, lebo je krizovatkou a zbiehaju a rozdeluju sa tu dopravne toky na viacere smery.
Ak by Mala Fatra mala byt problem, tak Banska Bystrica ma na sever ovela rozlahlejsie pohoria - Velku Fatru (aj v nazve to mas) a Nizke Tatry.


Rastislav. Nebudeme tu súdiť čo je pravda a čo nie je. Možno si nemal šťastie na správneho úradníka, ktorý riešil tvoju žiadosť. Dokazovať ti nič nemusím. Pokojne si mysli, že som si to vymyslel, mne to je jedno.

60km som možno netrafil ale istotne je to dlhšia trasa a nie malá obchádzka. A na čo by bola taká obchádzka?

Samozrejme aj Vysoké Tatry sa dajú obísť, alebo spraviť popod ne tunel. Aký význam by mala trasa na Katowice, keď pri Žiline rastie trasa na Poľsko? Koľko km je ZA od MT si odpovedaj sám. Trasa z RK na Poľsko a odtiaľ až k Baltskému moru existovala od praveku v podobe jantárovej cesty. Ja si nemyslím, že by boli vtedy ľudia hlúpi. Prečo dala Mária Terézia vybudovať hlavnú trasu z Budapešti, BB cez Malý Šturec do Liptovských Revúc, RK a ďalej na sever? Akiste je to lepšia trasa.

Trasa BB-RK má ísť prakticky pomedzi dve pohoria tebou spomínanú Veľkú Fatru a Nízke Tatry. Neviem prečo sa odvolávaš na názvy, keď trasa ide pomedzi tieto dve pohoria a tunel popod Hiadeľské sedlo je v masíve Nízkych Tatier. Od MT je na sever priamo celý masív Malej Fatry. A aj keď je podľa tvojej štúdie slov malá, tak stojí priamo v možnej trase na sever a bol by to nezmysel ju obchádzať, alebo raziť cez ňu tunel. Preto nikto nikdy neprišiel s takouto myšlienkou.
Wildk2
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 11. Jún 2016 20:29

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod jarino » 23. Júl 2016 23:46

Wildk2 napísal: Jarino, Jarino. Neviem prečo normálne nediskutuješ a len útočíš. Evidentne nemáš o R1 veľké znalosti a to ani o intenzite, nehodovosti, zjazdnosti v zime. Eurokoridoroch. To čo si myslíš akceptujem, je to tvoj názor. Zdrž sa prosím ťa útokov a znižovania hodnoty názoru druhého diskutujúceho.


Možno to považuješ za útočenie, ja to považujem za zhodnotenie reality a priamu konfrontáciu s Tvojimi tvrdeniami, hoci to zároveň môže byť aj "zníženie hodnoty názoru druhého diskutujúceho". Aspoň vieš, na čom konkrétne sa minimálne ty a ja zásadne nezhodujeme. :)
Mám rozvíjať diskusiu o niečom, na čo by bolo nutné investovať nie najmenej prostriedkov s otáznym využitím? Keby som tu vytiahol v diskusii, že prečo sa nestavia diaľnica napr. Čierna nad Tisou - Michalovce - Humenné - Medzilaborce, lebo je to budúci koridor, tak by ma tu tiež rozdupali a vysmiali. Lenže o takej potrebe veru nie som presvedčený, tak ako nie som presvedčený o BB - RK (x ľudí tu nie je presvedčených napr. o D1 a D3). Teoretizovanie, či sa dajú Malá Fatra, Veľká Fatra, Chočské vrchy, Tatry, Nízke Tatry obísť alebo nedajú je podľa mňa v tomto prípade zbytočné už minimálne vzhľadom na finančné možnosti.
Samozrejme nie som spokojný so sieťou nakreslenou v súčasnosti, minimálne R8 tam nemá čo robiť, a taktiež riešenie okolo BB by sa malo prehodnotiť.
Predĺženie R1 je priorita na papieri, nejaká tá štúdia, nejaké drísty pred voľbami v BB a potom zasa ticho aspoň na dva roky. Reálne ako som napísal, netreba ani jedno (BB-RK) ani druhé (R3). V Turci stačí opraviť cestu 1. triedy, nič viac, ani to nie sú schopní... Jedine na tej Orave namiesto preložiek cesty 1. triedy by som to riešil rovno polprofilom R3.
Skutočné priority by mali byť inde, teda aspoň podľa mňa minimálne vzhľadom na možnosti tejto krajiny. Ak odmyslíme tie, kde už prebieha realizácia: všetky tendrované, obchvat BA - minimálne určité úseky, Turany - Hubová, Brodno - KNM, od Mýtnej po Figu, Soroška, Kapušany - Lipníky, prípadne obchvaty MT, PO atď. Samozrejme opravy a investície do ciest 1. triedy.
BB - RK sa môže pomaly projektovať, netvrdím, že v budúcnosti by sa to postaviť nemohlo, ale realizácia má ešte hodne dosť času. Tak sa zdá, že ešte nevieme, ako nakoniec bude trasovaná R3 na juhu. Náhliť sa s týmto projektom by bolo proti zdravému rozumu, keď nevieš, ako to bude celkovo vyzerať. Historické trasy ciest môžeme uznať, no oveľa viac by som prihliadal na súčasnosť. Nehodové úseky: http://www.minv.sk/?nehodove-useky-v-ba ... ckom-kraji . Zjazdnosť hádam nebudeme riešiť diaľnicami... Drahé riešenie. Podľa Nariadenia 1315/2013 je BB-RK zaradený do súhrnnej siete. A teraz R3 cez Turiec: http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... _ten_t.jpg
Základná sieť pozostáva z tých častí súhrnnej siete, ktoré majú najvyšší strategický význam pre dosahovanie cieľov rozvoja transeurópskej dopravnej siete.
Súhrnná sieť sa skladá zo všetkých existujúcich a plánovaných dopravných infraštruktúr transeurópskej dopravnej siete, ako aj z opatrení podporujúcich efektívne a sociálne a enviromentálne udržateľné využívanie takýchto infraštruktúr.
Členské štáty vynaložia všetko úsilie s cieľom dobudovať súhrnnú sieť do 31. decembra 2050.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R1 Banska Bystrica - Ruzomberok

Odoslaťod okorec » 26. Júl 2016 00:16

táto téma je duplicitná ku novozaloženým vláknam jednotlivých podúsekov. keďže jestvuje aj téma R1 všeobecne, mala by byť táto téma uzavretá.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Predchádzajúca

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.