R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Trnava – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok (križovatka s D1)

Moderátor: Moderátori

R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2016 10:07

Súčasťou riešenia sú dva varianty (modrý a zelený) vedenia súbežnej cesty III/06642 v úseku Banská Bystrica - Šalková - Biotika Slovenská Ľupča. Spoločný začiatok variantov nadväzuje na koncovú úpravu cesty I/66 (R1) navrhnutú v rámci severného obchvatu Banskej Bystrice južne od oplotenia areálu bývalej cementárne. Koniec alternatívneho riešenia sa nachádza za novou mimoúrovňovou križovatkou (MÚK) Šalková situovanou juhozápadne od areálu Biotiky.
V rámci súvisiacich investícií je riešené aj dopravné prepojenie obce Slovenská Ľupča s pozemkami, objektmi a areálmi nachádzajúcimi sa južne od súčasnej cesty I/66. Dopravné pripojenie je navrhnuté v západnom (modrom) variante s pripojením jestvujúceho komunikačného systému pri Hrone ponad cestu I/66 (R1) a trať ŽSR na miestne komunikácie.

Trasa modrej alternatívy v začiatku úseku smeruje v súbehu s budúcou rýchlostnou cestou, ďalej sa za skládkami Cementárne odkláňa vľavo a mimoúrovňovo križuje železničnú vlečku. Následne trasa zatáča vpravo a podchádza v novom podjazde popod cestu (R1).
V súbehu so železničnou vlečkou trasa cesty prechádza do starej trasy cesty (spred 2. Svetovej vojny) ulicou Lupčianskou, v ktorej vedie centrom obce až po jej východný koniec. Za obcou resp. miestnou časťou Šalková sa súbežná cesta zatáča vpravo k železnici a na novom mostnom objekte preklenie železničnú trať Zvolen - Červená Sklala a mŕtve rameno Hrona pod Plavnom. V ďalšom úseku je vedenie súbežnej cesty pripojené na jestvujúcu cestu IIl/06642 pri Biotike v smere do obce Slovenská Ľupča (MÚK Šalková).

Trasa zelenej alternatívy je v počiatočnom a koncovom úseku zhodná z alternatívou modrou. Trasa zelenej alternatívy novej súbežnej cesty zatáča v priestore medzi skládkami odpadu bývalej cementárne a za železničnou vlečkou vpravo a zo strany jestvujúceho mosta nad vlečkou v podjazde podchádza popod rýchlostnú cestu R1. Vzápätí pri opustení hlbokého zárezu trasa súbežnej cesty stúpa v násype do úrovne nového nadjazdu nad železničnou traťou Zvolen - Červená Skala. Za železnicou v smere od Hrona uvažuje s pripojením v stykovej križovatke MK (priemyselná zóna Majer - Šalková). Následne klesá do úrovne jestvujúcej cesty III/06635 a v tesnej blízkosti mosta cez Hron križuje v novonavrhovanej okružnej križovatke (MOK). Za križovatkou prechádza cesta v intravilánovej úprave naprieč miestnymi záhradami smerom k železnici. V blízkosti železničnej stanice Šalková sa trasa súbežnej cesty zatáča východným smerom a prechádza koridorom medzi železničným násypom z ľavej strany a okrajom areálu futbalového ihriska a píly.


celková dĺžka úpravy 7,703 39 km
kategória komunikácie R 22,5/80
šírka jazdného pruhu 3,5 m
šírka spevnenej časti krajnice s vodiacim pruhom 1,5 m
šírka stredného deliaceho pásu 3,0 m

Teleso súčasnej cesty bude prestavané v jednom variante - červenom z priestorových dôvodov v dotknutom území. Smerové vedenie navrhovanej štvorpruhovej komunikácie, s výnimkou krátkeho úseku v km 0,855 - 2,099 severne od Šalkovej, v zásade sleduje osou pravý okraj koruny cesty (+/- cca 1,5 m) tak, aby pravý okraj vozovky ľavého pásu lícoval s jestvujúcim pravým okrajom vozovky. V trase je navrhnutých 10 smerových oblúkov s polomermi 365 m - 3.500 m s prechodnicami dĺžky 120 m.

Cena verejnej práce (rok 2009)

Variant Kapitálové výdavky v €
Zelený variant 99 450 707
Modrý variant 98 879 871

zdroj: www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/i-66- ... nska-lupca

mapa zameru:

6367
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Milos » 27. Júl 2016 10:50

Podľa môjho názoru by zatiaľ bohato postačovalo dokončenie po MÚK Šalková (pri Biotike), vrátane preložky súbežnej cesty. Potiaľto sa to podľa mňa malo stavať v rámci PPP2, keď už doň pretlačili severný obchvat BB. Takto je to už zopár rokov provizórium, bez reálnej možnosti dostať sa napr. na bicykli legálne od BB smerom na Slovenskú Ľupču, Brezno. Okrem toho je už doprava na tomto úseku I/66 hlavne v pracovných dňoch všetko iné, len nie plynulá. Čiastočne je to kvôli odbočke na Šalkovú bez odbočovacích pruhov, ale ani intenzita dopravy tu nie je v pracovných dňoch nízka.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod aquila » 27. Júl 2016 12:38

no ale ta cena za 8 km skoro 100 mio euro je docela dost, ale hej, urcite sa to dalo poriesit a v podstate keby nesiel prietah BB cez PPP a tie iste peniaze isli alikovotne, tak je to uz postavene.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 01. Aug 2016 12:18

Vysvetlí mi niekto význam tohoto úseku bez tunela pod Donovalmi? Tento úsek ma porovnateľné intenzity ako DK-RK. Vôbec by som tu nestaval žiadnu 4 pruhovku. Dokonca ide poza dediny.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod garip » 01. Aug 2016 13:39

tento usek by nakoniec ani ziaden tunel popod Donavaly potrebovat nemusel. Malo by sa pokracovat radsej smerom na Brezno a ten nezmysel R1 popod Donovaly nadobro pochovat!
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 01. Aug 2016 13:46

tento usek by nakoniec ani ziaden tunel popod Donavaly potrebovat nemusel. Malo by sa pokracovat radsej smerom na Brezno a ten nezmysel R1 popod Donovaly nadobro pochovat!


RC a D nikdy nekončia apendixom alebo v lesoch, ale sa spajaju do siete kukni si mapu. Mať sekundárnu vetvu D1 idúcu cez južné oblasti je nezmysel?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod garip » 01. Aug 2016 14:03

Lorenc, napis mi, preco tak vehementne obhajujes nielen tu, ale aj v inych sekciach fora, potrebu R1 z BB do RK. Vsetci ti tu piseme, ze to je nepotrebne prepojenie, intenzity po dostavani D1 na Donovaloch klesnu a alternativa R3 je vyhodnejsia. Uz si zacinam mysliet, ze budes odniekial z ministerstva, NDS alebo inych pochybnych institucii a tu si len prisiel obhajovat tento nezmysel a pripadne dalsie rozkradanie financii cez PPP.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 01. Aug 2016 14:39

Garip venuj sa téme. Nehovorím že to musí ísť cez PPP. Ja obhajujem len trasovanie.
Možno ste sa utvrdili v niečom čo nieje úplne tak to je môj postoj. O tom je diskusia nie?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod vladi87 » 01. Aug 2016 17:29

Ja osobne nie som z ministerstva, som rodak z Banskej Bystrice a urcite podporim tento projekt :P
Obrázok používateľa
vladi87
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 403
Obrázky: 8
Založený: 05. Jún 2009 07:38

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 01. Aug 2016 20:32

Lorenc napísal:Garip venuj sa téme. Nehovorím že to musí ísť cez PPP. Ja obhajujem len trasovanie.
Možno ste sa utvrdili v niečom čo nieje úplne tak to je môj postoj. O tom je diskusia nie?

Lorenc, akékoľkovek pokračovanie RC na RK je hlúposť na n-tú. Do ceny tejto trasy je nutné započítať tunel pod Urpínom, inak by sa BB vrátila do stavu pred stavbu preložky I/66 ktorý Vážny honosne nazval R1.
Alternatívou k D1 je R1+R2. Za tých 1,5 mld. by sa dala dostavať východná R2 hoc len pol profilovo :wink:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Aug 2016 07:25

Alternativou je R7+R2, takze je zbyotcne stavat R2 pri zvolene, radsej R7 pri NZ... Ale ked si to tak vezmem tak, co momentalne chodim Svidnik - BA, stale sme isli cez Donovaly (stale iny vodic), len raz cez zilinu, raz dokonca cez certovicu... Z mojho subjektivneho pohladu mi pride ze po R1 sa cesta da lepsie uzit, klukata atd. Zatial co D1 od Ziliny a dole, je to v podstate "rovna" a je to nuda.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 02. Aug 2016 14:21

Vlados to nehovor, hned sa dozvieme ze ako velmi treba prepajat BB a cely juh s oravou a liptovom... :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 02. Aug 2016 14:33

Nie budeme jazdiť z Nitry cez Žilinu do Svidnika aby sme sa tešili z 21 km tunelov cez ktoré pôjdeme 90 kou.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod DrX » 02. Aug 2016 14:40

Z Nitry do Svidnika normalne cez cez Martin, a zilinske ani bystricke tunely netreba.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 02. Aug 2016 14:48

A Likavka- Turany s 12 km si kde nechal a budúce Prielohy Šajbu a Rematu s ďaľsími 7 km :-D
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod DrX » 02. Aug 2016 15:05

Na D1 tunely budu tak jak tak, cize tymto sa len lepsie vyuziju a ziadne nove sa nepostavia. A "Prielohy Šajbu a Rematu" nie je na R3. Tam je Certov vrch, a to je len 1km, aj to nie nutny.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 02. Aug 2016 15:16

Nie budeme jazdiť z Nitry cez Žilinu do Svidnika aby sme sa tešili z 21 km tunelov cez ktoré pôjdeme 90 kou.


preco si myslis ze NR - SK ma byt suvisla dialnica ? potom preco nie R8 PD-TO-NR-NZ-KN ? zeby preto lebo tam netreba tunel pod donovalmi....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 02. Aug 2016 15:29

Čo tu pletiete R8 a R3 to bol vtip. šup do koša.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 02. Aug 2016 15:36

a ty co sem pleties ze ako sa bude jazdi z nitry do svidnika ? sup do kosa.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Vlados » 02. Aug 2016 22:44

devil napísal:Vlados to nehovor, hned sa dozvieme ze ako velmi treba prepajat BB a cely juh s oravou a liptovom... :lol:

a to som kde napísal?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod devil » 03. Aug 2016 14:17

nepochopil si moju ironiu na adresu Lorenca, nevadi....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 03. Aug 2016 14:22

Ani ty moju so Svidníkom. Ved si moderator tak to trashuj ne?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod Lorenc » 01. Sep 2017 09:18

17.3.2017, keď NDS updatovala web a stav príprav bolo napísane nasledovne.

Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
stav prípravy: Proces dokumentácie pre územné rozhodnutie
8,10 km


dnes tam je napísané

Banská Bystrica - Slovenská Ľupča
stav prípravy: Proces dokumentácie pre stavebné povolenie
8,10 km


Žiadna objednávka NDS zaznamenaná nebola pokiaľ viem...
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod betonarka » 03. Sep 2017 20:55

zeby sa konecne zacala hybat aj zvysna R1 smerom na RK, uz by bolo na case.. aby sa na tom zacalo makat naplno.. a potom vytendrovat hned za tym aj Lupca-Korytnica.. nech to ma kontinualny spad.. dobudovanie severnej casti R1 by mala byt hned po D1 dalsia priorita(vlada by mala sa snazit lobovat v eu o dalsie eurofondy,mali by sme pritlacit na brusel) ,tie intenzity smerom od RK po BB su tam niekedy doslova hrozne az neunosne.. najma okolo obeda a tesne po obede
betonarka
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 07. Aug 2017 11:30

Re: R1 Banská Bystrica - Slovenská Ľupča

Odoslaťod expwy » 03. Sep 2017 21:19

Brusel túto cestu nikdy nepodporí, pre nich je to neprijateľný variant tak ako z dopravno-ekonomického pohľadu, tak aj z pohľadu životného prostredia.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Ďalšia

Naspäť na R1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.