Radoľa nie je jediné kritické miesto. Dopravu zahusťuje a spomaľuje množstvo obcí na trase, dopravné obmedzenia, neprehľadné zákruty, atď.
Celá situácia na trase budúcej D3 je nasledovná (aby potrebnosť D3 už konečne pochopili aj osoby neznalé miestnych pomerov):
1.
ZA, Strážov - ZA, Brodno: štvorprúd s množstvom odbočiek a rizikových miest
trasa:
súčasná cesta cez Strážov a Žilinu je preťažená, no stále je relatívne rýchla, i keď plná výtlkov a chaotického radenia v pruhoch po dostavbe úseku sa skráti prejazd cez ZA a kolóny sa zrejme presunú zo Strážova na koniec privádzača v Brodne
2.
ZA,privádzač - Brodno: momentálne štvorprúd s 90km/h, v časti úseku 70km/h kvôli výstavbe (toto obmedzenie bude po dostavbe D3 Strážov-Brodno zrejme zachované kvôli pripájaniu dopravy z estakády)
trasa: na konci úseku náhle zúženie na dvojprúd spojené s obmedzením rýchlosti na 50km/h a rizikový odbočovací pruh na dočasný most do Rudiny/Vranieho
neexistuje trvalá paralelná obchádzková trasa, iba poľná rozbitá cesta (i 10km/h je priveľa, poškodenie podvozku zaručené)3.
Brodno - KNM: dvojprúdový nehodový úsek poznačený každodennými kolónami od konca ZA-privádzača až po KNM
trasa: dve neprehľadné zákruty, dve rizikové križovatky do obce Oškerda; jedna upchatá semafórová križovatka v Radoli, kritická dvojitá križovatka v Povine
paralelná obchádzka existuje iba cez obec Oškerda len v časti úseku, potom až cez Radoľu-KNM-Povinu (50 km/h, permanentné kolóny a nemožnosť vyjsť nazad na I/11)
4.
KNM - Oščadnica: dvojprúdový, relatívne rovný a prehľadný úsek
trasa: riziková zákruta s križovatkou Kys. Lieskovec, spomalený prejazd na 70km/h okolo obce Kysucký Lieskovec, kde sú tri pripájacie križovatky, komplikovaný výjazd z obce Ochodnica na I/11, nehodový úsek na dlhej tiahlej (ale prehľadnej) zákrute, po rovinatej časti prudké stúpanie do kopca pred Krásnom nad Kysucou (= kolóny kvôli pomalým kamiónom), mierne nebezpečná križovatka Krásno nad Kysucou
paralelná trasa neexistuje od Poviny do odbočky na Ochodnicu, a medzi odbočkou na Ochodnicu a odbočkou na Krásno nad Kysucou, časť Skačkov (inak prejazd len cez obce = 50km/h)
5.
Oščadnica - Čadca, Bukov: dvojprúdový úsek 90% trasy má trvalé obmedzenie na 60km/h
trasa: rizikovým výjazd na Oščadnicu, časté smrteľné dopravné nehody, celodenne priebežne uzatváraný obojsmerný tunel Horelica poznačený kolónami
paralelná trasa existuje cez obce Oščadnica a Čadca, Horelica (prevažne 50km/h, resp. 70km/h)
6.
Čadca, Bukov - Svrčinovec: prejazd cez mesto a mestskú časť Podzávoz neustále upchatý (dlhé kolóny), v zime častokrát aj viac než 12-hodinové státie pri kalamite
trasa: kolóny od tunela Horelica až do Čadce, spomalenia na semafóroch, problematické križovanie regionálnej železnice, kritická odbočka na mestskú časť Milošová, úzky most na Podzávoze, kritická križovatka v Podzávoze, rizikové križovatky a výjazdy bočných ciest, časté nehody, komplikovaná križovatka vo Svrčinovci, ďalší úzky most vo Svrčinovci, ďalšie komplikované železničné priecestie
paralelná trasa existuje iba cez Horelicu a Bukov pre osobné automobily (no riskujete nehodu/poškodenie nápravy na hrozných výtlkoch)
7.
Svrčinovec-Skalité: úzky dvojprúd cez intravilán obcí, dopravné obmedzenia pre nákladnú dopravu, budovaný polprofil by mal všetky problémy odstrániť po otvorení
trasa: úzka cesta cez obce, ktorá sa v časti navyše zosúva (takmer po celý čas 50 km/h)
paralelná trasa existuje iba v časti obce Čierne, a to formou prejazdu cez centrum obceZáverom: kvôli tranzitu majú všetky menované obce nesmierne komplikovaný výjazd na I/11, tranzit + nákladné pracovné stroje tvoria kolóny, možnosť predbiehať spomaľujúce vozidlá je (bezpečná) iba na štyroch miestach. Bežný prejazd v minulosti CA-ZA bol 25-30 minút, teraz min. 50 minút, v špičke hodina a viac. Ak vás nepresvedčí táto argumentácia, tak potom sa vzdávam.