Xenon presne viem na co narazas
ani mne s nepozdava to, ze ked odstavim jednu ruru, tak nemoze byt docasne doprava v druhej
avsak ked si zoberieme, ze jedna rura bude aj nadalej funkcna (v co dufam) tak len jeden smer pojde po starej ceste teda to nebude take sialene ako v sucasnosti
Cestoval si metrom niekedy?
prud vozidiel v tuneli sa sprava +/- rovnako, teda tlaci vzduch pred sebou ako metro
teda ked mas obojsmernu premavku tak sa dve hmoty stretnu niekde uprostred, ako v Branisku a potom "smrad".
v jednosmernej premavke aka bude vo Visnovom, bude prud vozidiel vytlacat emisie von z tunela.
ak sa prekrocia povolene emisne hodnoty tak sa spustaju ventilatory aby sa tomu pomohlo, ono to nemusi byt na full vykon, staci tak 20 % aby sa tomu prudeniu pomohlo
pri poziari je to ine, pretoze tam je tvorba emisii radovo vacsia nez pri beznej premavke + miesto CO2 (co je hlavny produkt motorov) vznika kvoli nedostatku kyslika prevazne CO teda ovela nebezpecnejsi plyn, preto treba pouzit ventilatory na plny vykon aby mohli ludia v tuneli bezpecne opustit tunelovu ruru
skor nez sa otravia CO :-/
k zaujimavostiam: rastliny hlavne stromy produkuju O2 z CO2 ktory sa nachadza v danej lokalite, preto je tato zmena vyznamna, CO2 ktore bude vypustane z portalov bude spracovavane porastom v portalovej oblasti. uz nie v strede narodneho parku kde bude situovana vetracia "nudzova sachta"
ano budes sa pohybovat v emisiach aut ktore si vypustil ty a ludia co boli v tuneli par minut pred tebou
ale vzhladom na dost prisne emisne limity to nebude take zle
a v tuneli sa doporucuje zapinat vnutornu cirkulaciu
avsak ked si vezmeme znecistenie ovzdusia vo velkych mestach tak den v BA je pre tvoje zdravie horsi nez 5 minut v tuneli