Moderátor: Moderátori
nonick napísal:Len pre upresnenie, Svrcinovec - Skalite roztendroval este Figel. Podla mojho nazoru, tazko teraz robit nejake zavery, spekulacie a porovnavat sucasne intenzity, ked je tam zakaz aut nad 12t. Ked sa to otvori a hlavne ked poliaci postavia ten posledny chybajuci usek okolo Wegierskej Gorky, tak potom sa mozme pozriet na realne intenzity a zhodnotit, nakolko to boli vyhodene peniaze. Ze to bolo predrazene, to je druha vec, ale koniec koncov, ktory usek vytendrovany za poslednych 5 rokov nebol...
jarino napísal:...
Videl som nejaký harmonogram, kde sa rátalo, že Wegierska Górka mala byť koncom 2020 hotová, čo by sedelo s naším Bukov - Svrčinovec. Ale zrejme s takým harmonogramom rátali, ak by mali financie z CEF.
Tam treba pozerat hlavne do buducnosti, bo dobudovani z polskej strany sa o intenzitu netreba vobec obavat. Je to sice len expresna cesta ale treba to povedat tak ako to je. Parametre dialnice na SK a v PL sa nedaju porovnat. Staci sa previes po S1 z Bielsko Biala do Zywiec a hned je jasne ,ze v PL expresna cesta ma uroven rovnaku ako u nas dialnica. Takze aj ked z ich strany to papierovo dialnica nie je tak podla parametrov je to rovnaka dialnica ako ide napr. z Hricov do Ziliny ak nie lepsia. Treba si uvedomit ze v oblasti Katowice-Krakow ktore su blizko SK hranic zije spolu takmer 9 milionov ludi , cize hustota zaludnenia je tam naozaj velka.... Napriklad spominany usek S1 z Bielsko do Zywiec je vedeny 2+2 ale je tam rezerva na dalsi pruh v kazdom smer , aj mosty su robene na 3+3 + odstavne pruhy....a nemyslim si ze sa ta premavka naraz skonci 30km od SK hranic a bude naraz stacit cesta prvej triedy....ano ta premavka na SK teraz nie je ale len preto ,ze to nie je dobudovane a je tam zakaz nad 7,5....ked to bude dobudovane intenzita bude vysoka.
duro_z_dediny napísal:Podľa tohto http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 55551.html je šanca na zaradenie obchvatu Węgierskiej Górki do financovania cez eurofondy nulová, vzhľadom na odhadovanú cenu okolo 347 mil. € .Tým pádom ani rok 2020 aktuálne nemožno brať vážne ( i keď GDDKiA Katowice hovorí o tomto dátume). Fakt je taký, že miestni poľskí predstavitelia na čele s wójtom Gminy Węgierska Górka si reálne uvedomujú, že po dokončení úseku Svrčinovec - Skalité sa intenzita dopravy (veľmi pravdepodobne) zmení v oblasti Węgierskiej Górki, Ciśca a Milówki tak značne, že sa buď vytvoria zápchy samé osebe, alebo sami obyvatelia cestu zablokujú. Nakoniec, bolo to aj predmetom poslaneckej interpelácie v poľskom Sejme poslancom PIS Stanisławom Szwedom.
jarino napísal:
...na financovanie cez CEF uvádzali 240 miliónov, no už som sa dočítal v jednom poľskom fóre o sume 347 miliónov. Ak ten úsek má 8,53 km, tak to vychádza na 40 miliónov eur/km.
Lorenc napísal:...Ono by to cele nevadilo, keby sa kvoli tymto usekom nezdrzovala oravska r3.
Diaľničný úsek D3 Skalité - štátna hranica s Poľskou republikou sa začal budovať v roku 1997 s plánovaným termínom dokončenia v roku 2008 v celkovej dĺžke 3,175 kilometra (km). Národná diaľničná spoločnosť (NDS) dnes dala do užívania 370 metrov dlhý úsek, ktorý podľa hovorcu spoločnosti Marcela Jánošíka zabezpečí motoristom komfortnejší prístup k štátnej hranici, kde úsek nadväzuje na rýchlostnú cestu.
Fakty sú fakty a toto je jeden z nich. Ak sme podpísali zmluvu s Poliakmi ohľadne prepojenie na Zwardoni v r.1995, nemáme inú možnosť, než ju dodržať. Po dokončení tohto úseku a prípadne Čadca,Bukov-Svrčinovec príde aj na R3. Najskôr, ale to už bude bez eurofondov.
To hádam nemyslíš vážne ? Potom sa sa nedivte že ten štát vyzerá ako vyzerá. Medzištátna dohoda v oblasti cestnej infraštruktúry s cieľom prepojenia dopravných sietí sa nie len neľahko uzatvárajú ale ešte ťažšie rušia.aquila napísal:nevypovedanie tejto zmluvy je asi najvacsia skoda, ze sa to nezviezlo pri tom antimeciarovskom hone na carodejnice
devil napísal:Fakty sú fakty a toto je jeden z nich. Ak sme podpísali zmluvu s Poliakmi ohľadne prepojenie na Zwardoni v r.1995, nemáme inú možnosť, než ju dodržať. Po dokončení tohto úseku a prípadne Čadca,Bukov-Svrčinovec príde aj na R3. Najskôr, ale to už bude bez eurofondov.
a zmluva obsahovala aj konkretny termin dokoncenia, resp. nejake sankcie ?
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.