D3 všeobecne

Žilina (križovatka s D1) – Kysucké Nové Mesto – Čadca – Skalité, štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Myslíte, že je potrebné v súčasnom stave preprojektovať nepostavené úseky D3 na nižší parameter?

Nie, malo by sa to stavať tak, ako je to naprojektované, prípadne s malými zmenami projektov
130
76%
Áno, na parameter C22,5
28
16%
V tomto koridore netreba stavať nič, situácia si s výnimkou Svrčinovca nevyžaduje riešenie
13
8%
 
Celkový počet hlasov : 171

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Lorenc » 03. Okt 2016 22:21

No tak Malopolsko na cele s Krakowom su malo autonomni. Vobec nerozumiem tymto Polskym pohnutkam. Vid intenzity 1000 vs 5000. Je tam vobec nejaka konkurencia medzi vojvodstvami? Ten Krakow sa sprava jak vos pod chrastou.

Skor na nasej strane sa zmluvy drzime. Dochadza k minaniu eurofondov na najdrahsie a najnepotrebnejsie useky D3. Teraz ked eurofondy nebudu a ostavaju najlacnejsie useky. To zavana investicnou strategiou z nasej strany. Fiha. :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Maxx787 » 03. Okt 2016 22:29

inak na geografii sme poculi o tom ako warsava a politici situovani z tejto oblasti v podstate zavidia krakowu prirodzeny rozvoj. :-)
ono napojenie katovic a priemyselnej oblasti v okoli je dobre ci uz cez CZ alebo SK teda aj skalite/zwardon. avsak si myslim ze neochota prepojit S7a R3 je dosledkom politickym nie geografickym pretoze geograficky by to davalo zmysel.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Lorenc » 03. Okt 2016 23:14

Ok a nieje tam dovod aby Poliaci nechodili na Slovensko do nasich turistickych oblasti? D3 je teda cisto politicky projekt od Warsaway cez Zilinu az po Bratislavu. Cele to je vtipne lebo vlastime najkratsiu trasu ako spojit krakow budapest a mi tade chodime na rebrinakoch dobreze nie a este sme povytrhali zeleznicu.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod fh » 04. Okt 2016 10:14

Lorenc napísal:Ok a nieje tam dovod aby Poliaci nechodili na Slovensko do nasich turistickych oblasti? D3 je teda cisto politicky projekt od Warsaway cez Zilinu az po Bratislavu. Cele to je vtipne lebo vlastime najkratsiu trasu ako spojit krakow budapest a mi tade chodime na rebrinakoch dobreze nie a este sme povytrhali zeleznicu.


To su konspiracne uvahy . Varsva proti Krakovu, Zilina proti RK a BB, Bratislavu uz ani neviem ako si tam namontoval, este daj tu o tom strykovi zo Zywca ktory to vybavil(oblubena pesnicka isteho 'kvaziodbornika'.... Proste dristy a kecy. Ako vyssie napisal Johhan, je tu nejaka medzistatna zmluva a ta plati, my meskame uz 11 rokov a Poliaci ocakavaju ze svoje zavazky splnime. Za zmenu trasovania na BB uz bol lobovat v Krakove MUDr. Mesik, pozerali co je to tam za exota :D . Trasu Krakow Budapest sa nesnazia Poliaci obnovit v starej trase, to su len nostalgicke recicky par pomylenych ludi na Slovensku ktori chcu spajat tieto mesta cez RK a BB a samotnu BP a Krakow to pramalo zaujima.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Lorenc » 04. Okt 2016 10:41

Určite. Politicky som myslel Bratislavu. Ja proti D3 po Cadcu nic nemam. Zmluva je to je iste je však zaujímave, že sa uz nepocita VRTka v koridore BA-ZA-KATOWICE. A ked relativne hustoosidlena Orava chce poloprofil, tak ich poslu dokelu my mame zmluvu s Poliakmi na D3. Tu idu stovky melonov do 1000-vej intenzity.

Ake konspiracie existuje 150 rocny spor medzi mestami MT RK o severojuznom spojeni, alebo aj medzi RK a LM o centrum liptova.
Tak ako dakedy spor medzi Olomoucom a Brnom o centrum Moravy. Tak ako medzi Za-BB atd atd. Moze byt medzi Krakowom a Warsawou.
Iste je ze Krakow smerom na Juh od Rabky nic dialnicne nepripravuje okrem trate do Zakopaneho na 140-160km/h, co ma celonarodny vyznam.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Maxx787 » 04. Okt 2016 11:03

lorenc ma pravdu v geografii je niekolko druhov vztahov medzi mestami ktore menusia byt len politicke napr. BB ZV je jasna konkurencia pricom BB je tlacena politicky ale ZV ma vyhodu v geografickych a socioekonomickych parametroch, na druhej strane TT-NR je kooperacia kde prosperita jedneho mesta podvihne aj druhe mesto, :-)
co sa tyka kysuc tak su jasne gegraficke napojenia na PL a CZ, to ze sa napojenie troch krajin moze spravit pomocou jednej dialnice je vyhoda v kazdom smere a tie dva km R5 je malickost. avsak s cim mam na D3 problem je ze ju protezuju na ukor ostatnych regionov ako orava, gemer, ci horna nitra. preto zastavam nazor ze na by sa mala D3 a R3 stavat vyvazene. okrem toho mi v tomto nazore nahrava to ze okres NO TS maju nizku nezamestnanost a vysoky potencial cestovneho ruchu pricom by im infrastruktura pomohla v raste zamestnanosti a zlepseniu CR. + dostatocne vysoka mobilita obyvatelstva. to vsak nespochybnuje vyznam D3 len to ze treba jedno aj druhe. + mi vadi na D3 ta sialena cena. na vsetkych usekoch ktore su vysutazene. pretoze za tie prachy mohla stat fakt cela R3 po DK.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod fh » 04. Okt 2016 11:21

Lorenc napísal:Ake konspiracie existuje 150 rocny spor medzi mestami MT RK o severojuznom spojeni

Ked sa stavala zeleznica pred 150 rokmi tak prepojenie na juh odmietli zadubene ruzomberske hlavy, Turcania suhlasili, tu mas vysledok. Nehovoriac o rovine cez Turiec versus hory za RK smerom na juh.

Maxx787 napísal:avsak s cim mam na D3 problem je ze ju protezuju na ukor ostatnych regionov



tak je protezovana ze bola niekolko rokov konzervovana a meska sa tam 11 rokov.... mam rad taketo klamstva o protezovanosti :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Lorenc » 04. Okt 2016 11:39

Ked sa stavala zeleznica pred 150 rokmi tak prepojenie na juh odmietli zadubene ruzomberske hlavy, Turcania suhlasili, tu mas vysledok. Nehovoriac o rovine cez Turiec versus hory za RK smerom na juh.


Ružomberčania nikdy nič neodmietli a vždy bojovali o tento koridor stredom. Ako to šlo. V historii sa tento projekt revidoval niekolko razy. Od 1860 cez 1905 cez 1945 po dnes.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod Jonathan » 04. Okt 2016 11:56

A vzdy sa prislo na to, ze je to cez Turiec lacnejsie
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 624
Obrázky: 31
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 04. Okt 2016 16:03

D18 je pôvodne ešte federálny pozostatok keď D18 medzištátnou dohodou medzi PLR a ČSSR viedla zo Žiliny do Tešína kde Považie bolo budované ako trasa na Rakúsko. Po rozpade ČSFR boli prerokované nové body prepojenia ČR si ponechala aj Ostravu aj Tešín. Slovensko a Poľsko sa dohodli na prepojení v oblasti Zwardoňa a to nielen cestnom ale aj železničnom. O tom že toto prepojenie je pre Polsko dôležité svedčí aj fakt že odvtedy nebola uzavretá žiadna dohoda o ďalšom prepojení dialničného typu - S69/R4 nemá dodnes skoordinovaný bod spojenia. R3 má trvalo zablokované napojenie na dialničnú sieť Poľska hoci Slovensko každoročne žiada na Slovensko-polskej medzivládnej komisii o prepojenie S7 /R3 Polsko ho vytrvalo odmieta. Pre PL sú priority jasné S1/D3, železničný koridor na Muzsyny a potom aktualne reko trate Sucha Beskidzka - Zwardoň aby vzniklo slušné priame prepojenie Bratislava-Krakow. Až potom sa začne riešiť R4 .. a možno možno potom R3 - jednoducho nemajú záujem hnať kamiony na polsku oravu - dokonca v jednom období mali v pláne osadiť obmedzenie na Chyžné na 7t keď SR chcela stopnúť D3.


ja som tiez pocul tu "famu" ze z okolia zywiec-zwardon bol vysoko postaveny uradnik ktory pomohol tejto trase. o jej vyzname svedci tych 1058 aut denne a polovicny profil RC ktora je plna pruhov na stupanie, fajna cesta a to je vsetko. to ze poliaci odmietaju dalsie tahy je len o tom ze nepovazuju slovensko-polsku dopravu za perspektivnu ked vidia cisla ako vyse 11.000 aut cez tesin alebo cisla na nemecko. normalny clovek nebude uvazovat sposobom je cez skalite pojdu auta co chodia cez vysny komarnik a pod.....

poliaci nemaju v ruke NIC cim by nas mohli k niecomu donutit. Sk tak ci tak potrebuje postavit npr. obchvaty na orave bez ohladu ci polsko nieco postavi alebo nie alebo ci krakow a budapest tuto trasu ignoruju alebo nie. mozeme sa tvarit ze to nie je taky a hentaky koridor ale tym len skodime obciam/ludom na tej ceste kt. ma zufale parametre a na rozdiel od skaliteho tam je aj nejaka doprava. a svrcinovec - skalite sa mohlo nechat tak na neurcito.

tak je protezovana ze bola niekolko rokov konzervovana a meska sa tam 11 rokov.... mam rad taketo klamstva o protezovanosti :lol:


z balika 2014-2020 co je najvacsi balik odkedy sme v EU ide strazov-brodno a svrcinovec-skalite + cadca-svrcinovec co je spolu 800 mil. eur. cize 800 mil. eur pre 50 km dlhy tah sa najde ale na R2 sa nebude pokracovat od krivana a ani od obchvatu banoviec, pocka si aj soroska aj dediny medzi oravskym podzamkom a trstenou, kdeze protekcia pre D3.....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod fh » 04. Okt 2016 16:45

devil napísal:z balika 2014-2020 co je najvacsi balik odkedy sme v EU ide strazov-brodno a svrcinovec-skalite + cadca-svrcinovec co je spolu 800 mil. eur. cize 800 mil. eur pre 50 km dlhy tah sa najde ale na R2 sa nebude pokracovat od krivana a ani od obchvatu banoviec, pocka si aj soroska aj dediny medzi oravskym podzamkom a trstenou, kdeze protekcia pre D3.....


Práveže zakonzervovanie a 11 ročné zdržanie D3 spôsobilo že sa teraz mohli nájsť peniaze aj na ďalšie úseky, lebo mohla byť postavená.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 05. Okt 2016 07:36

a za tych 11 rokov by sa peniaze zobrali odkial ? zeby sa zase ubralo RC ? 50 km tah na periferii ako priorita....hanba, sprenevera....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 05. Okt 2016 08:07

johhan napísal: To hádam nemyslíš vážne ? Potom sa sa nedivte že ten štát vyzerá ako vyzerá. Medzištátna dohoda v oblasti cestnej infraštruktúry s cieľom prepojenia dopravných sietí sa nie len neľahko uzatvárajú ale ešte ťažšie rušia.


kazda zmluva sa da zrusit, alebo neplnit, keby slovaci nezacali s tym nezmyselnym slepym crevom pri skalitom, tak si poliaci mozu trhnut a zrejme by ani nic nestavali max po bielsko biala. su zle zmluvy, ktore sice staty nechcu vypovedat, vid vatikanska zmluva, ale nasledky su desne.

johhan napísal:D18 je pôvodne ešte federálny pozostatok keď D18 medzištátnou dohodou medzi PLR a ČSSR viedla zo Žiliny do Tešína kde Považie bolo budované ako trasa na Rakúsko. Po rozpade ČSFR boli prerokované nové body prepojenia ČR si ponechala aj Ostravu aj Tešín. Slovensko a Poľsko sa dohodli na prepojení v oblasti Zwardoňa a to nielen cestnom ale aj železničnom. O tom že toto prepojenie je pre Polsko dôležité svedčí aj fakt že odvtedy nebola uzavretá žiadna dohoda o ďalšom prepojení dialničného typu - S69/R4 nemá dodnes skoordinovaný bod spojenia. R3 má trvalo zablokované napojenie na dialničnú sieť Poľska hoci Slovensko každoročne žiada na Slovensko-polskej medzivládnej komisii o prepojenie S7 /R3 Polsko ho vytrvalo odmieta. Pre PL sú priority jasné S1/D3, železničný koridor na Muzsyny a potom aktualne reko trate Sucha Beskidzka - Zwardoň aby vzniklo slušné priame prepojenie Bratislava-Krakow. Až potom sa začne riešiť R4 .. a možno možno potom R3 - jednoducho nemajú záujem hnať kamiony na polsku oravu - dokonca v jednom období mali v pláne osadiť obmedzenie na Chyžné na 7t keď SR chcela stopnúť D3.
.
Pôvodne termín mal byť 2005 komplet D3 zo strany SR - sankcie nie sú ani ich netreba Poliaci jednoducho zablokujú akékoľvek iné prepojenie. Jednoducho poliaci trvajú na tejto trase a vybavené, oni si to vedia ošetriť tak že vás donútia plniť dohody :-)


tak by zablokovali akekolvek ine prepojenie. nic by sa nestalo, len prirodzeny vyvoj, ze by sa postupne budovali obchvaty na R3, mozno by sa postavil na slovensku ten kusok R5, ktory je radovo dolezitejsi, a nevymyslalo by sa s nezmyslami ako strazov - brodno .. co by najzbytocnejsim usekom v prepocte na km ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod pohodak » 05. Okt 2016 08:14

[quote="devil":7hejwzdg] poliaci nemaju v ruke NIC cim by nas mohli k niecomu donutit.[/quote:7hejwzdg]

no toto nie je tak celkom pravda, medzinarodne dohody a diplomacia nie je zrovna o racionalite alebo trieskani do stola v krcme alebo brblani o lesoch a lukach za zilinou, kazdy ma nejake zaujmy a ked sa raz na niecom dohodneme treba to plnit, inak sa to moze vratit ako bumerang ci uz v cestnej infrastrukture (kludne sa moze stat ze PL sa komplet vyserie na nejake prepojenie na SK pokial nebude D3) alebo inde (na medzinarodnej urovni sa riesi X inych veci kde budeme potrebovat podporu PL a budeme mat leda tak hovno)...to ze na D3 je x chyb od trasovania cez poradie vystavby az po tendre je druha vec, ktora ale nespochybnuje co pisem vyssie

[quote="devil":7hejwzdg] Sk tak ci tak potrebuje postavit npr. obchvaty na orave bez ohladu ci polsko nieco postavi alebo nie alebo ci krakow a budapest tuto trasu ignoruju alebo nie. mozeme sa tvarit ze to nie je taky a hentaky koridor ale tym len skodime obciam/ludom na tej ceste kt. ma zufale parametre a na rozdiel od skaliteho tam je aj nejaka doprava. a svrcinovec - skalite sa mohlo nechat tak na neurcito [/quote:7hejwzdg]

suhlas, akurat je problem ze raz sa podpisala dohoda ze prepojenie je primarne cez D3, mne osobne to samozrejme dava viac zmysel cez R3 ale uz je ozaj neskoro plakat nad rozliatym mliekom, toto sa malo riesit 15 rokov dozadu, bohuzial zvitazila opat raz politika a nie racio
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod aquila » 05. Okt 2016 08:49

no toto nie je tak celkom pravda, medzinarodne dohody a diplomacia nie je zrovna o racionalite alebo trieskani do stola v krcme alebo brblani o lesoch a lukach za zilinou, kazdy ma nejake zaujmy a ked sa raz na niecom dohodneme treba to plnit, inak sa to moze vratit ako bumerang ci uz v cestnej infrastrukture (kludne sa moze stat ze PL sa komplet vyserie na nejake prepojenie na SK pokial nebude D3) alebo inde (na medzinarodnej urovni sa riesi X inych veci kde budeme potrebovat podporu PL a budeme mat leda tak hovno)...to ze na D3 je x chyb od trasovania cez poradie vystavby az po tendre je druha vec, ktora ale nespochybnuje co pisem vyssie


od poliakov sme za poslednych 20 rokov aj tak ziadnu podporu nemali a aj co sa tyka infrastruktury, tak slovensko absolutne neriesili, vid aj terajsie presmerovanie S1 resp premenovanie S69. oni si velmi rozumne riesia najma svoje veci a kaslu na nejake slovenske zaujimy ..

to iste malo robit slovensko a mohli sme mat uz skoro miliardu euro v inych projektoch ako D3 .. proste nevidim ziaden rozdiel medzi tym, ze ci bude D3, alebo nebude na polsko, ziaden ..

uz to opakujem asi po neviem kolky krat, na celej D3 stacilo privadzac KNM, poriesit obchvat cadce, a postavit R5, pokoj na dalsich 20 rokov.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod fh » 05. Okt 2016 08:55

devil napísal:a za tych 11 rokov by sa peniaze zobrali odkial ? zeby sa zase ubralo RC ? 50 km tah na periferii ako priorita....hanba, sprenevera....


este napis sabotaz , vlastizrada :D a 50 te roky mame pripomenute :D
A co tak tie peniaze zobrat z niekolkonasobne predrazenej Pribiny a este predrazenejsieho obchvatu BB ktory si vas sudruh Vazny z BB dal postavit????
Nuz ked sa divas z BB kraja na Kysuce tak sa ti to moze zdat periferia....

aquila napísal:kazda zmluva sa da zrusit, alebo neplnit, keby slovaci nezacali s tym nezmyselnym slepym crevom pri skalitom, tak si poliaci mozu trhnut a zrejme by ani nic nestavali max po bielsko biala. su zle zmluvy, ktore sice staty nechcu vypovedat, vid vatikanska zmluva, ale nasledky su desne.


Slovensko by si na medzinarodnej scene ziskalo meno ako nespolahlivy a vierolomny partner. Podpisat medzinarodne zmluvy a potom si nimi vytriet zadnu cast tela to by mi tak sedelo na SAS a Sulika zvlast, takze mas u nich dalsi bod :D , alebo aspon u tabulkoveho excelistu Kovalcika 8)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod juancarlos » 05. Okt 2016 09:42

aquila napísal:
no toto nie je tak celkom pravda, medzinarodne dohody a diplomacia nie je zrovna o racionalite alebo trieskani do stola v krcme alebo brblani o lesoch a lukach za zilinou, kazdy ma nejake zaujmy a ked sa raz na niecom dohodneme treba to plnit, inak sa to moze vratit ako bumerang ci uz v cestnej infrastrukture (kludne sa moze stat ze PL sa komplet vyserie na nejake prepojenie na SK pokial nebude D3) alebo inde (na medzinarodnej urovni sa riesi X inych veci kde budeme potrebovat podporu PL a budeme mat leda tak hovno)...to ze na D3 je x chyb od trasovania cez poradie vystavby az po tendre je druha vec, ktora ale nespochybnuje co pisem vyssie


od poliakov sme za poslednych 20 rokov aj tak ziadnu podporu nemali a aj co sa tyka infrastruktury, tak slovensko absolutne neriesili, vid aj terajsie presmerovanie S1 resp premenovanie S69. oni si velmi rozumne riesia najma svoje veci a kaslu na nejake slovenske zaujimy ..

to iste malo robit slovensko a mohli sme mat uz skoro miliardu euro v inych projektoch ako D3 .. proste nevidim ziaden rozdiel medzi tym, ze ci bude D3, alebo nebude na polsko, ziaden ..

uz to opakujem asi po neviem kolky krat, na celej D3 stacilo privadzac KNM, poriesit obchvat cadce, a postavit R5, pokoj na dalsich 20 rokov.


D3 sa začala stavať tuším v 1996 takže tvojich vytúžených 20 rokov pokoja už prešlo. Ináč ja osobne by som to ako pokoj nenazýval, lebo za ten čas len sústavne narastala doprava do dnešných rozmerov. (ak si niekto myslí, že ďalších 20 rokov bude doprava klesať, tak potom škoda drať klávesnicu) A áno ak to tu niekto chcel mať napísané tak tá skoro 1 ml. Eur sa mohla dať niekde inde. Napríklad na prepotrebný jeden úsek D1 Turany-Hubová dĺžky cca 13,5km.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 05. Okt 2016 13:18

A co tak tie peniaze zobrat z niekolkonasobne predrazenej Pribiny a este predrazenejsieho obchvatu BB ktory si vas sudruh Vazny z BB dal postavit????


kludne ich zober a banky ti zoberu aj gate aj kozu ti stiahnu, tam totiz terminy su, podakuj sa za to ficovi, nielen vaznemu z BB, aha, a este mikimu a miklosovi ze za 8 rokov pravicovej vlady nevedeli postavit par desiatok km klukatej R22,5. lebo reformy.

Slovensko by si na medzinarodnej scene ziskalo meno ako nespolahlivy a vierolomny partner. Podpisat medzinarodne zmluvy a potom si nimi vytriet zadnu cast tela to by mi tak sedelo na SAS a Sulika zvlast, takze mas u nich dalsi bod :D , alebo aspon u tabulkoveho excelistu Kovalcika 8)


presne ako pise aquila, pre polsko sme nezaujimava destinacia. to len privrzenci D3 kecaju ako x milionove sliezsko tlaci na D3 a privzenci donoval o prepojeni BP-KR. diplomati sa na seba usmeju, konstatuju ze treba dialnice, daju si obed a idu prec. a potom vidime ze polsko postavi dialnicu na ostravu a expresowku v plnom profile na tesin a nedokonci ani poloprofil na skalite, a uplne kaslu na S7 na rabku tak ako madari na M2 dalej od vacu. ale hlavne ze 80.000 krajske mesta, kt. pred socializmom boli velke dediny vedia ako a co treba spajat.

zmluva nema terminy dokoncenia takze aky vierolomny partner (?), kdhaci ti vysvetlia co to znamena :lol: nespolhaliva je vlada lebo ako sa hovori Nikto vam nevie dat tolko, kolko vie vlada slubit ! privadzac do KM a R11,5 CA-svrcinovec a zvysok na plnenie slubov na RC.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod fh » 05. Okt 2016 13:55

devil napísal:
kludne ich zober a banky ti zoberu aj gate aj kozu ti stiahnu, tam totiz terminy su, podakuj sa za to ficovi, nielen vaznemu z BB, aha, a este mikimu a miklosovi ze za 8 rokov pravicovej vlady nevedeli postavit par desiatok km klukatej R22,5. lebo reformy.


a ked to slo za lacno, postavilo sa to absolutne predrazene..ministrom dopravy bol sudruzenko BB Vazny ten vam to tam hodil ako prve a predrazene zlodejstvo, teraz ostava to len platit, 30 rokov na to vyhadzovat peniaze. Keby ze postavili prve PPP na D1 tak by si pisal ze za to moze Zilina, ked je to ale na BB tak Fico. Samozejme ze aj Fico, ale spolus Vaznym z BB.

devil napísal:
presne ako pise aquila, pre polsko sme nezaujimava destinacia. to len privrzenci D3 kecaju ako x milionove sliezsko tlaci na D3 a privzenci donoval o prepojeni BP-KR. diplomati sa na seba usmeju, konstatuju ze treba dialnice, daju si obed a idu prec. a potom vidime ze polsko postavi dialnicu na ostravu a expresowku v plnom profile na tesin a nedokonci ani poloprofil na skalite, a uplne kaslu na S7 na rabku tak ako madari na M2 dalej od vacu. ale hlavne ze 80.000 krajske mesta, kt. pred socializmom boli velke dediny vedia ako a co treba spajat.

zmluva nema terminy dokoncenia takze aky vierolomny partner (?), kdhaci ti vysvetlia co to znamena :lol: nespolhaliva je vlada lebo ako sa hovori Nikto vam nevie dat tolko, kolko vie vlada slubit ! privadzac do KM a R11,5 CA-svrcinovec a zvysok na plnenie slubov na RC.


troche si to domotal, v prvom rade poliaci videli nasu mnohorocnu necinnost tak po tom ako rozbehli vystavbu nasim smerom tak ju potom aj obmedzili a necudujem sa im. A to sa pamatam ako v minulych rokoch nas vyzyvali k pokracovaniu ale nestalo sa. Oni slovo drzali my nie. Terminy tam nemusia byt ale vidno kto sa k tomu ako staval. Preto pokracovali na cesku stranu lebo tam sa stavalo na oboch stranach a ostravsko s tesinskom maju lepsie a silnejsie vazby na Polsko ako my. Druha vec je ze Polsko chcelo spojenie dialnicneho typu aj s nami takze ako nezaujimava destinacia urcite nie sme.
P.S. o vierolomnosti byvaleho KDH ja nemam pochybnosti, ale na druhej strany vdaka Figelovi mame na Visnovom cenu o ktorej sa mozno nesnivalo ani tebe.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod devil » 05. Okt 2016 15:03

a ked to slo za lacno, postavilo sa to absolutne predrazene..ministrom dopravy bol sudruzenko BB Vazny ten vam to tam hodil ako prve a predrazene zlodejstvo, teraz ostava to len platit, 30 rokov na to vyhadzovat peniaze. Keby ze postavili prve PPP na D1 tak by si pisal ze za to moze Zilina, ked je to ale na BB tak Fico. Samozejme ze aj Fico, ale spolus Vaznym z BB.


nieze by som pisal ale aj pisem ze ano moze za to ZA loby, akurat jej to nevyslo lebo bola taka hlupa ze si neuvedomila ze v tom case nemala sancu dostat uver na PPP1 a 3. pre vladu to bola vacsia priorita ako R1 ale banky to nezaujimalo. PPP bolo vymyslene najma kvoli potrebam zafinancovat D1 lebo sa vedelo ze je tak megalomanska ze fondy 2007-13 nestacia. R1 sa tam dostala cez vazneho resp. aby sa nepovedalo ze na juhu sa nic nestavia. aj za meciara sa cerpali uvery najma na D1 na vysoke uroky a tiez nds bola zalozena aby sa cez jej uverove moznosti bez garancie statu mohla skor dokoncit dialnica kvoli KII. a som zvedavy aky financny trik sa este spusti kvoli megapredrazenej a zbytocnej D3.

v prvom rade poliaci vedeli co je pre nich podstatnejsie a len zadubenec ma problem priznat ze to nie su kysuce a ZA. neobtazuj sa faktami ako pocet obyvatelov npr. ostravska. tam ide DIALNICA aj RYCHLOSTNA CESTA a na kysuce ide "spojenie dialnicneho typu" v nadvaznosti na dialnicu II/487. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod okorec » 05. Okt 2016 15:49

z Čadce denne ide cez Ostravu na Prahu 10 priamych vlakov v kategórii EC z čoho polovica sú súkromní prepravcovia, čiže žiadne lobby alebo politika. z Ostravska smerom na Kysuce sú rozostavané (budúci rok budú dokončené) dva úseky 4 prúdovej cesty v kategórii S24,5/100 a posledný chýbajúci 5,4 km dlhý úsek v rovnakej kategórii bude rozostavaný budúci rok. tým bude kompletná 4 prúdovka od Ostravska a teda od Prahy (a ďalej na západ) až po Bystřicu, a od Bytřice po Svrčinovec je 15 km kvalitnej cesty prvej triedy výlučne mimo obcí, výlučne s MÚK a s tretími pruhmi v stúpaniach.

tvoje vysmievanie sa ukazuje len to, že sa pozeráš iba na geografické mapy a obrázky kysuckej prírody na googli, a nevieš reálne aký je tam stav. že v Čadci bežne doprava kolabuje ako v 500-tisícových mestách, že premávka je hustá na hlavných ťahoch v celom regióne, že je tam skutočne enormný presun ľudí a tovarov. a možno prepojenie regiónov Žilina-Ostrava nie je také podstatné ako Ostrava-Katovice, ale na slovenské pomery sa proste jedná o extrémne dopravné toky a obchodné a priemyselné väzby.

minulý týždeň som sa nevyhol tomu, že som musel ísť trasu MT-Třinec medzi 14:30-17:00 a to proste ideš v súvislej kolóne 2 a pol hodiny od MT až po Třinec. občas stojíš, občas ideš krokom a keď ideš chvíľkami aspoň tých 80, tak si rád, že konečne sa trošku hýbeš. taká je realita. a napríklad ja osobne, keď mám porovnať ako často chodím z Čadce na smer Č. Těšín vs. smer Žywiec, tak je to cca 50/50, čiže aj tie väzby smerom na Bielsko-Bialu sú podľa dosť silné. však uvidíme po zrušení zákazu ND cez Skalité.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod BoroZA » 05. Okt 2016 15:54

Okorec, ďakujem ti za tvoj príspevok, už som si začínal myslieť, že celú situáciu medzi ZA a ČR/PL vnímam zle ja. ;) Absolútne sa stotožňujem s tým, čo si uviedol, mám úplne rovnaké poznatky z tejto trasy a z regiónu.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod fh » 05. Okt 2016 16:09

Okorec velmi dobre napisane, zhrnul si situaciu velmi jasne, len zadubenec to nepochopi :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod milan_KM » 05. Okt 2016 16:37

Oháňanie sa cenami na D3 je tiež trocha odveci. Samotná cesta za ne nemôže, je jasné, že vďaka terénu, budu sumy vyššie ako na rovine kde sa stavalo doteraz.
Ale keď si zhrnieme posledne súťažené úseky:

Svrčinovec - Skalité
Kartel, platba za rýchlu výstavbu a polprofil. Samozrejme neodovzdané načas.

Strážov - Brodno
Očividne umelé navýšenie ceny. Reálna ponuka Skansky bola o 50M menej, ale vyšachovaná zo všetkých tendrov.

Bukov - Svrčinovec
Ďalší kartel, očividné delenie úsekov medzi firmy

Takže keď si to zhrniem, keby sa úseky netendrovali pod zlodejmi, reálne sa mohlo ušetriť pokojne aj 100+M len na týchto 3 úsekoch.
Strážov - Brodno Figeľ už raz zrušil, takže rozumné riešenie a presun financí inam zase nevyšiel vďaka tým istým zlodejom čo prišli po ňom.

Takže ešte raz celá D3 dopláca na zlodejov vo vláde. Je akurát smola, že to padlo zrovna na tento ťah, lebo keby sa takto tendrovali úseky na R2 (aj sa napr Pstruša - Kriváň) tak tu nikto necekne ani pol slova lebo je to za ich oknom.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Svrčinovec - Skalité

Odoslaťod pecik » 05. Okt 2016 16:39

Presne tak chlapci! Klobuk dolu, pred vami. Ja nemam nervy tu odpisovat a vysvetlovat nejakym tupcom od PC z vychodu, Ba, ci BB, aka je skutocna situacia na Kysuciach, ked si tu tito "administratori" predsa presli celu europu, o Slovensku nehovoriac. Skoda, ze iba prstom po mape. Keby oni zazivali to, co sa deje denne v Cadci a okoli na vlastnej kozi, asi by papule inak otvarali. Ale nam, kysucanom to nevadi, ved vsetky nase cesty predsa vedu do Polskych hor a lesov... Odporucam ti devil, zdvihnut prdel od PC a chod sa povozit kusok dalej za humno, mozno spoznas iny svet...
pecik
diskutujúci
 
Príspevky: 223
Obrázky: 38
Založený: 30. Mar 2014 14:21

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na D3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.