Lorenc napísal:Tak mám informáciu, že R1 sa nebude robiť EIA má sa vyjsť z tej 2010.
Dopravný model sa robil, čo nové porovnávať.
Ja som ten dopravný model videl a mal v ruke
Pre ilustráciu citujem:
Vývoj dopravy na cestách I. triedy, ktoré budú ovplyvnené budúcou rýchlostnou cestou R3 dosahoval za posledných 5 rokov oveľa vyššie nárasty dopravy, ako predpovedali koeficienty rastu 2010/2005. Zistený trend vývoja zodpovedá charakteru a rozvoju obsluhovaného územia a ukazujú, že koeficienty rastu nie úplne vystihujú vývoj v regióne, ktorý bol medzi rokmi 2005 -2010. Rozdiely sú hlavne v jednotlivých „významovo“ odlišných cestách, ale všetky cesty vykazujú enormne vysoký nárast ťažkej nákladnej dopravy (N3). Význam cesty II. triedy II/519 sa ukázal na jednoznačne najvyšších rastoch dopravy.
Takmer všetky analyzované úseky vykazovali vyšší rast ako sa predpokladal na cestách I. triedy, dokonca vyšší rast ako sa predpokladal na diaľnici D1. Vývoj dopravy potvrdil význam prepojenia po ceste I/65 v smere sever – juh. Vysoký podiel nákladnej dopravy v dopravnom prúde poukazuje na význam tranzitného charakteru nákladnej dopravy.
Vykonané prieskumy v rokoch 2012 a 2014 ako aj analýza podrobnej skladby dopravného prúdu, ktorá vzala do úvahy odpočet prívesov a návesov pri skupine stredných a ťažkých vozidiel poukázali na to, že hodnota RPDI pri CSD vykazuje vyššie hodnoty denných intenzít ako je skutočnosť.
Na základe zistených údajov boli aktualizované údaje na dotknutej cestnej sieti.
.
Ono tento mimoriadny prieskum 2014-2015 bol realizovaný vo veľkom stredoslovenskom okruhu - RK-BB-ZV-ZH-Kremnica-PD-TR-MT a má jednu zaujímavú perličku - jedného dňa (ešte pred odovzdaním modelu) sa v Bruseli zjavil jeden lobista ktorý na DG-MT mával prieskumom že ako ich žilinská loby klame a zavádza že má v ruke dôkazy že R1 koridor je prirodzenou spojnicou S-J že na I/59 bolo namerané 17000 vozidiel z toho 1800 kamiónov a na I/65 iba 5600. Čísla predsa neklamú
. A tu pán z DG vytiahol zo šanónu ten istý prieskum a povedal pozrieme si to ( ten šanón bola zhodou okolností schvaľovačka rekonštrukcie I/65 betónky ) to prvý krát lobistovi skysol úsmev
a pán z DG sa ho pýta " prečo ste mi hovoril údaj z úseku pred križovatkou I/14 x I/59 ? keď na vrchole Donovál je sčítací úsek a ten vykazuje intenzitu 7900 a 1000 NA." Ďalej pán z DG pokračoval - keďže I/65 je TEN-T koridor mám aj tam údaj keďže sme konzultovali jeden projekt a keďže porovnávame trasnport Sever juh musíme zobrať celý koridor teda aj paralelné trasy alebo body bez možnosti vetvenia dopravného prúdu napríklad také Príbovce to je 16 500 z toho 3300 NA alebo súčet I/65 II/516 a paralelných ciest III triedy a to je nejakých 20500, 3500NA". po ďalšej hodine skysol kompletne. Nechápem prečo si niektorí myslia že v EU nevedia nič o doprave na Slovensku
.
Podiel NA na Donovaloch je 10-15% v Turci 20-30% - I/65D Martin má 27337/5060NA + I/65 Martin 19459/2070NA ... R1 BB Hušták 30205/4018NA a I/66 Hušták 15660/2505NA