Moderátor: Moderátori
magnus napísal:Skôr by bolo potrebné mať dlhé nájazdové vetvy križovatky. Ono je to celé dôsledok tzv. zrýchľovania stavby diaľnic počas poslednej Dzurindovej vlády a následnej Ficovej vlády s Vážnym v kresle, keď sa vylúčili tunely (vraj kvôli zrýchleniu a zlacneniu výstavby diaľnic, chichi), upravovali sa normy na pozdĺžne sklony a vznikli takéto húsenkové dráhy v údolí Váhu alebo napríklad aj na R1 medzi BB a RK.
Yoggy52 napísal:magnus napísal:Skôr by bolo potrebné mať dlhé nájazdové vetvy križovatky. Ono je to celé dôsledok tzv. zrýchľovania stavby diaľnic počas poslednej Dzurindovej vlády a následnej Ficovej vlády s Vážnym v kresle, keď sa vylúčili tunely (vraj kvôli zrýchleniu a zlacneniu výstavby diaľnic, chichi), upravovali sa normy na pozdĺžne sklony a vznikli takéto húsenkové dráhy v údolí Váhu alebo napríklad aj na R1 medzi BB a RK.
kde konkretne BB - RK?
...áno je to trochu lepšie.... v jednej z variant je navrhnutý 8km dlhý tunel so 4% pozdĺžnym sklonom, čo je trošku na hrane "pohodlnej resp. bezproblémovej prevádzky" ... Z dôvodu optimalizácie R1, je potrebné popod N.Tatry, uvažovať s tunelom dĺžky 11,50 - 13,90 km (ale patrí do inej témy)
O konečnej trase rozhodne ministerstvo životného prostredia. Bude záväzné aj pre ministerstvo dopravy, ktoré sa ním bude riadiť. Ak sa rozhodne pre Korbeľku, na 13-kilometrovom úseku budú dva tunely s celkovou dĺžkou takmer deväť kilometrov. Pôvodný termín ukončenia rok 2019 sa však určite posunie pri obidvoch variantoch. Optimisti hovoria o roku 2025.
caki napísal:z dodatku c. 5 medzi dodavatelom EIA a NDS:5.3 Zhotovitel sa zavazuje zabezpecit Posudok EIA v termine 30.9.2016
5.4 Zhotovitel sa zavazuje zabezpecit Zaverecne stanovisko EIA vydane v zmysle zakona ....... v termine 31.10.2016
Dôležité úseky v príprave
D1 Bratislava – Trnava, rozšírenie
Cena: 367 miliónov eur
D1 Turany – Hubová
Cena: 738 miliónov eur (odhad Value for Money)
D1 Branisko, ľavý pás
Cena: 300 miliónov eur
D1 Prešov, západ – Prešov, juh
Cena: 356 miliónov eur
R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany
Cena: 240 miliónov eur
medima napísal:... Bude Korbeľka, kto si myslí, že nie, je naivec.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.