Moderátor: Moderátori
stanley napísal:tak moment ze trasovanie Paludza-LH sa nemeni to mas odkial? pokial dobre viem tu ma nastat prelozka trate a ma sa vybudovat uplne novy terminal s novou stanicou v LM(smerom blizsie ku dialnici) a trat sa bude niekde pri Hradku napajat na povodnu trasu.. aspon tak to bolo a je vsade prezentovane a pokial viem aj samotny starosta a zastupitelstvo v LM to schvalilo
Lorenc napísal:Ostava povodny variant 160km, nie trasa v povodnej stope to som myslel. Čiže bez modifikacie pôvodneho projektu ako sa to bude robit pri Strbe zo 160 na 140km/h.
Stavba bola rozdelená na 5 etáp, ktoré boli ďalej projektované samostatne:
1. etapa:
Zahŕňa úsek trate Poprad – dočasná výhybňa Lučivná, čo predstavuje 12,868km pôvodnej
trate, skrátenej po modernizácii na 12,700km. V rámci etapy je zmodernizovaná železničná
stanica Svit a dva traťové úseky. Na preložke žel. trate bude vybudovaná nová železničná
zastávka Lučivná. Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h
(s parametrami do 200km/h).
Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 12,700km nová trať (pôvodne 12,868km)
• Preložka trate: 2,791km (21,98% z celkovej dĺžky)
• Mosty: 9 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 7068m
2. etapa:
Zahŕňa úsek trate Lučivná – Važec, čo predstavuje 11,444km pôvodnej trate, skrátenej po
modernizácii na 9,905km. Celý modernizovaný úsek je navrhnutý pre
traťovú rýchlosť min. 160km/h (s parametrami do 200km/h).
Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 9,905km nová trať (pôvodne 11,444km)
• Preložka trate: 9,608km (97% z celkovej dĺžky)
• Ozubnicová železnica: predĺženie o 2,916km
• Tunely: Kolombiarok – 1 210m
Štrba - 2 498m
Hencnava - 1 060m
• Mosty: 5 cestných, 9 železničných
• Protihlukové steny: 75m
• Zásnežky: 2935m
3. etapa:
Zahŕňa úsek trate Važec – železničná stanica Východná, čo predstavuje 7,039km pôvodnej
trate, skrátenej po modernizácii na 6,92km. Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h (s parametrami do 200km/h).
Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 6,920km nová trať (pôvodne 7,039km)
• Preložka trate: 4,194km (57,10% z celkovej dĺžky)
• Nový železničný zvršok: 12,802km
• Tunely: Dúbrava – 1330m
Zámčisko - 155m
• Mosty: 7 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 4866m
4. etapa:
Zahŕňa úsek trate železničná stanica Východná (mimo) – železničná stanica Liptovský
Hrádok (mimo), čo predstavuje 11,530km pôvodnej trate, skrátenej po modernizácii na
10,3km.
Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h (s parametrami do 200km/h).
Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 10,300 km nová trať (pôvodne 11,530km)
• Preložka trate: 7,953km (77,21% z celkovej dĺžky)
• Nový železničný zvršok: 20,496km
• Tunel: Červený Kút Južná tunelová rúra 4884m
Severná tunelová rúra 4863m
• Mosty: 6 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 652m
5. etapa:
Zahŕňa úsek trate Liptovský Hrádok – výhybňa Paludza (mimo), čo predstavuje 20,297km
pôvodnej trate, skrátenej po modernizácii na 18,550km. Celý úsek je navrhnutý pre traťovú rýchlosť min. 160km/h
(s parametrami do 200km/h).
Rozhodujúce ukazovatele etapy:
• Dĺžka etapy: 18,550km nová trať (pôvodne 20,297km)
• Preložka trate: 14,583km (71,85% z celkovej dĺžky)
• Nový železničný zvršok: 43,507km
• Tunel: Paludza – 630m
• Mosty: 39 nových a rekonštruovaných
• Protihlukové steny: 5734m
eric987 napísal:Pretoze bolo ovela jednoduchsie tahat trat udolim Hornadu ako krizom - krazom po kopcoch medzi PO a SNV. Praveze aj vtedajsia mestska rada Presova "lobovala" za to, aby zeleznica isla okolo PO, avsak dost slabo. Stacilo to iba na vybudovanie odbocky.
Lorenc napísal:eric987 napísal:Pretoze bolo ovela jednoduchsie tahat trat udolim Hornadu ako krizom - krazom po kopcoch medzi PO a SNV. Praveze aj vtedajsia mestska rada Presova "lobovala" za to, aby zeleznica isla okolo PO, avsak dost slabo. Stacilo to iba na vybudovanie odbocky.
A je to jednoduchšie ? V parametroch 160 km/h?. Zaveste to ak je štúdia.
Lorenc napísal:Stavba bola rozdelená na 5 etáp, ktoré boli ďalej projektované samostatne:
2.ETAPA SA SKRESÁVA 1.ETAPA A 5.ETAPA SÚ URČITE 160KM, 3. A 4. ETAPA NEVIEM
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.