D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Bratislava (Petržalka – križovatka s D2) – Trnava – Trenčín - Žilina – Prešov – Košice – Záhor, štátna hranica SR/Ukrajina

Moderátor: Moderátori

Kedy je podľa vás potrebné začať so stavbou tunela Višňové ?

Anketa bola ukončená dňa 11. Jún 2014 13:34

Ihneď - t.j. vyhlásiť tender ešte tento rok
132
92%
Postačí neskôr, do r. 2020
4
3%
V ďalekej budúcnosti, t.j. po r. 2020
1
1%
Nikdy - tento úsek by sa nikdy nemal stavať
7
5%
 
Celkový počet hlasov : 144

D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala

Odoslaťod Adaios » 11. Feb 2006 14:37

Dlzka tohoto dialniceho useku je 8,11 km. Stavebne prace by sa mali zacat v r. 2007, skoncit by sa mali v r. 2012 a v tomto roku by sa mala stavba aj otvorit.

Na tomto useku je naplanovany dvojrurovy tunel Visnove v celkovej dlzke 7,5 km.

Tento usek bol zaradeny do programu vystavby cez PPP.

Viac info k useku: http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 1=0&prm2=9

pozn. admin: zlucene temy Lietavska Lucka - Visnove a Visnove - Dubna Skala
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 22. Feb 2006 20:35

Jak to nakonec dopadlo? Bude se stavět tento úsek hned na plný profil nebo si to rozhodne budoucí koncesionář?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 20:37

Lenny napísal:Jak to nakonec dopadlo? Bude se stavět tento úsek hned na plný profil nebo si to rozhodne budoucí koncesionář?


Buduci koncesionar bude stavat to co bude chciet NDS, a.s. a malo by sa stavat hned na plny profil. Na 1/2 profil je zamerom stavat medzi PP a PO na D1. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 22. Feb 2006 20:42

Adoas napísal:Buduci koncesionar bude stavat to co bude chciet NDS, a.s. a malo by sa stavat hned na plny profil. Na 1/2 profil je zamerom stavat medzi PP a PO na D1. :wink:


Tady taky byl záměr stavět na půl profil z důvodu tunelu Višňové. Pak pronikly nějaké zprávy, že se tento úsek bude stavět rovnou na plný profil, ale nic oficiálního. Tak nevím.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 22. Feb 2006 20:43

Lenny napísal:
Adoas napísal:Buduci koncesionar bude stavat to co bude chciet NDS, a.s. a malo by sa stavat hned na plny profil. Na 1/2 profil je zamerom stavat medzi PP a PO na D1. :wink:


Tady taky byl záměr stavět na půl profil z důvodu tunelu Višňové. Pak pronikly nějaké zprávy, že se tento úsek bude stavět rovnou na plný profil, ale nic oficiálního. Tak nevím.


Hlavne bol problem zacat tento tunel z financnych dovodov, stale sa menila cena za jednu a 2 rury a ked sa "objavila" dalsia moznost financovania - PPP - tak je zamer stavat na plny profil. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Branco » 22. Feb 2006 21:00

Plný profil na takomto frekventovanom úseku je najlepším riešením. A Slovensko by malo zmluvu s koncesionárom postaviť tak, aby bolo prioritou vyriešenie najzaťaženejších úsekov, ako aj kompletizácia celej D1. Višňové na plný profil túto požiadavku spĺňa.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod random » 23. Feb 2006 10:47

co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 979
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Lenny » 23. Feb 2006 12:53

random napísal:co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz


Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod random » 23. Feb 2006 13:53

Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


to je sice pravda ... vlastne ide o efekt pumpy avsak velmi zaleziaj od toho ako prudi vzduch tunelom samovolne ... smer prudenia tunelom bez nuteneho vetrania je vzdy iny ... zalezi od pocasia na jednej a druhej strane ... tuneli s dlzkou nad 1,5km by mali mat vetraciu sachtu bez ventilatora (radialne vetranie), nad 3km uz by mal byt instalovany ventilator,ale dneska sa vsetky dlhsie tuneli teda nad 1,5km vybavuju vetraciou sachtou z ventilatotom ... v modernych tuneloch je axialny ventilator nutnostou koli spalinam z vyfukov, tie iba zvysuju efektivnost prudenia vzduchu cez tunelovu ruru ... v tuneloch s obojsmernou prevadzkou je sice horsie vetranie ale aj tak postacujuce ... vysnove bude mat dve vetracie sachty aby sa zebespecil dostatocny odvod spalin z aut ...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 979
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Adaios » 23. Feb 2006 16:33

random napísal:co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz


random,

ty aj nieco stavias :?:

Daju sa bez problemov postavit aj 2 rury naraz vsade na svete. Len v SR nie. Ale skoda komentarov. :idea:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Adaios » 23. Feb 2006 16:34

Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


To je len ciastocna pravda - zalezi hlavne od dlzky tunela. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod random » 23. Feb 2006 16:44

Adoas napísal:
random napísal:co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz


random,

ty aj nieco stavias :?:

Daju sa bez problemov postavit aj 2 rury naraz vsade na svete. Len v SR nie. Ale skoda komentarov. :idea:


ano z LEGO-a :) ...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 979
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Adaios » 23. Feb 2006 18:27

V SR existuju dnes min. 3 skutocne silne stavebne firmy, Skanska, Strabag a DDM Group, ktore dokazu postavit cokolvek a kdekolvek tak nie je problem postavit 2 rury naraz, len to musi stat chciet a teda hlavne zaplatit. Ide o to co chce stat nie o to co chcu firmy. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod JG » 24. Feb 2006 11:25

Adoas napísal:
Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


To je len ciastocna pravda - zalezi hlavne od dlzky tunela. :wink:


Lenny ma uplnu pravdu a nezalezi na dlzke tunela.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 13:47

Odoslaťod Adaios » 24. Feb 2006 16:02

JG napísal:
Adoas napísal:
Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


To je len ciastocna pravda - zalezi hlavne od dlzky tunela. :wink:


Lenny ma uplnu pravdu a nezalezi na dlzke tunela.


JG,

aspon nereaguj ked nevies o com pisem ja. Pri kratkych tuneloch sa napriklad vobec nevetra. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod JG » 25. Feb 2006 01:02

Adoas napísal:
JG napísal:
Adoas napísal:
Lenny napísal:Dva tubusy se také lepé větrají než jeden tubus s obousměrným provozem. U dvou tubusů je podélné větraní, což je lepší než příčné v případě tubusu s obousměrným provozem.


To je len ciastocna pravda - zalezi hlavne od dlzky tunela. :wink:


Lenny ma uplnu pravdu a nezalezi na dlzke tunela.


JG,

aspon nereaguj ked nevies o com pisem ja. Pri kratkych tuneloch sa napriklad vobec nevetra. :wink:


Lenze Lenny porovnava pozdlzne a priecne vetranie.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 13:47

Odoslaťod Lenny » 25. Feb 2006 03:45

random napísal:co ja viem ... urcite sa tam zide aj ta druha rura ... takto ten tunel bude omnoho bezpecnejsi ...
... mozno cisto koli rychlejsiemu uvedeniu do prevadzky by bolo jednu z ruru vyrazit a vybavit skor ako tu druhu (rozdelenie pracovnej sili na dve fronty zvysuje casovu narocnost) ... takto by ten usek mohol byt prejazny mozno aj o rok skor ako keby sa uviedli obe rury doprevadzky naraz


Je jedno jestli se razí jeden či dva tubusy. V případě 2 tubusů jsou čtyři čelby, které razí nezavisle na sobě. Ražbu jednoho tubusu neuspěcháš tím, že na ni převedeš i razící stroje z druhého tubusu. Jen by se pletly a zpomalovaly. Časový rozdíl vzniká jen při zakládání portálů a vrtaní mikropilotového deštníku jako ochrany při zahajování.
Argument, že jeden tubus by mohl být zprovozněn o rok dříve než tubusy dva je lichý. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 25. Feb 2006 13:41

Lenny napísal:... lichý ...


Off-topic :arrow: co je to slovo lichý :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 25. Feb 2006 15:13

Adoas napísal:Off-topic :arrow: co je to slovo lichý :?:


lichý = nesprávný
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Saget » 25. Feb 2006 15:41

Lenny napísal:
Adoas napísal:Off-topic :arrow: co je to slovo lichý :?:


lichý = nesprávný


lichý - myslím že aj nepárny nie ?
Obrázok používateľa
Saget
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Obrázky: 37
Založený: 26. Máj 2005 22:42
Bydlisko: Bratislava - DNV

Odoslaťod Lenny » 25. Feb 2006 16:08

Saget napísal:
Lenny napísal:
Adoas napísal:Off-topic :arrow: co je to slovo lichý :?:


lichý = nesprávný


lichý - myslím že aj nepárny nie ?


Já myslel lychý jako nespravný, ale jinak zaleží na kontextu, může být i jako nepárný.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod random » 26. Feb 2006 00:17

nemyslim si ze by bol tento argument nespravny ... hlavne ide o to aky velky je tok penazi ... a ak je ten tok prilis maly na to aby vyzivil 4 celby tak je lepsie pre znizenie casu uvedenia tunelu na 1/2 profil presunut vacsiu cast penazi na jednu ruru ...pritom do uvedenia prvej rury do prevadzky (pri takto dlhom tuneli) by sa prerazila aj druha rura a teda pocas prevadzky by sa uz nic nerazilo a teda nebolo by ani ziadne ohrozenie sprevadzkovanej rury ... to nieje o mnozstve ludi a strojov ktore tam pracuju ale o managmente ....
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 979
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Adaios » 26. Feb 2006 00:19

random,

ale management nie su peniaze a hlavne ide najprv o peniaze. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 26. Feb 2006 00:29

random napísal:nemyslim si ze by bol tento argument nespravny ... hlavne ide o to aky velky je tok penazi ... a ak je ten tok prilis maly na to aby vyzivil 4 celby tak je lepsie pre znizenie casu uvedenia tunelu na 1/2 profil presunut vacsiu cast penazi na jednu ruru ...pritom do uvedenia prvej rury do prevadzky (pri takto dlhom tuneli) by sa prerazila aj druha rura a teda pocas prevadzky by sa uz nic nerazilo a teda nebolo by ani ziadne ohrozenie sprevadzkovanej rury ... to nieje o mnozstve ludi a strojov ktore tam pracuju ale o managmente ....


Toto by se Ti prodražilo. Protože zařízení staveniště je umístěno před tunelem většinou v trase. Takto by jsi ho musel umístit mimo trasu, což máš zábor pozemků a následná rekultivaci navíc. 8)

Na toku peněz až tak moc nezáleží, dá se vyřešit třeba dodavatelským úvěrem nebo jinak. Firmy sami nemají zajem na tom, aby si prodlužovali termín, protože na tom moc nevydělají.

4 čelby jsou většinou u tunelů nad 1 km. U kratších jsou jen dvě a razí se z jedné strany nebo proti sobě.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Branco » 28. Mar 2006 13:10

Podľa:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3260 sa v najbližších dňoch očakáva vydanie územného rozhodnutia a vyhlásenie prvého tendra na náš prvý PPP diaľničný úsek.
Šarluška spomína tri roky trvanie výstavby, hmm, ak by sa to za ten čas stihlo, super.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Ďalšia

Naspäť na D1

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: gyro a 4 hostí.