R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod lučencan » 27. Okt 2016 22:27

ide o to aby sme mali suvislu siet, to ze bude urobena Batka by bolo super ale kvôli tomu tam investor nepride, treba budovat suvislu siet, ale skoda sa o tom bavit v normalnej krajine by bola R2 uz davno spravena a keby sa zacala len teraz budovat ako sa aj zacala za 10 rokov by bola hotova
lučencan
návštevník
 
Príspevky: 17
Založený: 20. Okt 2016 10:02

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod eric987 » 29. Okt 2016 19:58

eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod mb1000 » 30. Okt 2016 15:22

mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 01. Nov 2016 09:19

Uz nech sa to stavia.
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 01. Nov 2016 15:55

Pekné čítanie na enviroportale. Vypadla MÚK, PHS skrátili na polovicu, vypadli niektoré odlučovače ropných látok... a hlavne sa nahradil profil R24,5 za R17,5. Nie je tam žiadna zmienka o polprofile takže R17,4 tam bude na vždy.

PeterPeter napísal:Uz nech sa to stavia.
Nie sú voľné peniaze a čím je cesta širšia tým sa budú dlhšie hľadať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 01. Nov 2016 18:43

Vlados napísal:Pekné čítanie na enviroportale. Vypadla MÚK, PHS skrátili na polovicu, vypadli niektoré odlučovače ropných látok... a hlavne sa nahradil profil R24,5 za R17,5. Nie je tam žiadna zmienka o polprofile takže R17,4 tam bude na vždy.

PeterPeter napísal:Uz nech sa to stavia.
Nie sú voľné peniaze a čím je cesta širšia tým sa budú dlhšie hľadať.


Tak ked sa to zuzilo hadam preto aby sa to dalo do vystavby. Neviem nie su peniaze sa iba hovori ale cesty horsie ako v rumunsku tak sa to bude musiet riesit.
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod racto » 02. Nov 2016 07:23

Je to vlastne štvorpruh v dvojpruhu.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 02. Nov 2016 11:34

racto napísal:Je to vlastne štvorpruh v dvojpruhu.


Lepšie riešenie ako 1/2 profil.
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Centurion96 » 02. Nov 2016 21:57

Nie je tam žiadna zmienka o polprofile takže R17,4 tam bude na vždy.


Práveže sa tam spomína, že je to polprofil a počíta sa z dobudovaním druhého pásu (asi nie za nášho života :wink: ). Aj pohľad na orthofoto mapu ukazuje, že ľavý pás (R17,5) má byť postavený vľavo od osi rýchlostnej cesty, takže vpravo sa počíta s druhým pásom. Takto v budúcnosti vznikne 5-prúdová rýchlostná cesta (čo dáva zmysel v stúpaní, menej už na rovine).
Centurion96
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 1
Založený: 02. Nov 2016 21:41

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 02. Nov 2016 23:24

Iba v jednom dokumente je až 2x uvedené "1/2"... Je takmer nulová šanca že sa kapacita cesty niekedy vyčerpá (nie je isté že sa nášho života aspoň postaví :wink: ), klasický polprofil by som bral hneď, skapacitnil by sa daný úsek o viac ako 100%.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Centurion96 » 03. Nov 2016 08:47

Osobne si myslím, že klasický polprofil by tu bol nedostatočný. Polprofily prinášajú významnú úsporu času a zlepšenie plynulosti len ak tvoria obchvat mesta, čo nie je tento prípad. Sú tu len dve dediny, a dlhé stúpanie. Keďže aj polprofil má smerové vedenie v kategórií R, tak klasické predchádzanie cez protismer je niekedy ťažšie než na ceste I. triedy. Jeden, dva kamióny a začne sa tvoriť kolóna.
Centurion96
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 1
Založený: 02. Nov 2016 21:41

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Milos » 03. Nov 2016 09:49

Vlados napísal:... Je takmer nulová šanca že sa kapacita cesty niekedy vyčerpá (nie je isté že sa nášho života aspoň postaví :wink: ), klasický polprofil by som bral hneď, skapacitnil by sa daný úsek o viac ako 100%.

Ani na D1 SC-TT ešte nie je vyčerpaná kapacita 3+3 bez odstavných pruhov a ide sa stavať. Ide predsa aj o bezpečnosť. Verím, že ak sa v priebehu rokov prevádzky vyskytne v stúpaní z Mýtnej na Kriváň dostatočný počet prípadov pokazených áut, či skrížených kamiónov v zime, a v ich dôsledku poriadnych kolapsov dopravy (len dúfam, že nie ťažkých havárií), otvorí to kompetentným oči
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Sentilj » 03. Nov 2016 10:31

Milos taketo udalosti "otvaraju oci" len v pripade, ak sa na ich rieseni da co najviac uliat a nabalit, v poslednom obdobi je opojenie mocou tak silne, ze uz sa tie rozkradacky ani nezakryvaju. Inak to naozaj nikoho netrapi, mozno tak poistovne ktore musia plnit...
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 497
Obrázky: 166
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 04. Nov 2016 22:17

Centurion96 napísal:Osobne si myslím, že klasický polprofil by tu bol nedostatočný. Polprofily prinášajú významnú úsporu času a zlepšenie plynulosti len ak tvoria obchvat mesta, čo nie je tento prípad. Sú tu len dve dediny, a dlhé stúpanie. Keďže aj polprofil má smerové vedenie v kategórií R, tak klasické predchádzanie cez protismer je niekedy ťažšie než na ceste I. triedy. Jeden, dva kamióny a začne sa tvoriť kolóna.

To stúpanie tam bude okolo 4%, preto na ňom musí byť prídavný pruh, t.j. boli by tam 1+2 pruhy. Na rovine by bolo 1+1. Na dnešné a budúce intenzity by toto postačovalo aj na 20 rokov.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 04. Nov 2016 22:38

Zas pleties priciny a nasledky. Praveze nepostavenie 4pruhu by sposobilo, ze narasty intenzity by boli slabe, lebo proste vsetok tranzit KE(a dalej)-BA(a dalej) by dalej jazdil cez BP (resp exoti cez PO+ZA). Ked bude R2 postavena tak, aby sa dalo ist suvislo aspon 110kmh (tj, ze ta nemoze spomalit kazdy kamion a kazda dedina), tak sa tam vrati aj tranzit napr. MI-TT a intenzity silne porastu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod babar » 04. Nov 2016 23:08

Ja chapem pridavny pruh do kopca od Mytnej po Krivan
Ale od Tomasoviec po Mytnu je to viac menej rovina
Ci dokonca klesanie, takze tam budu v buducnosti v plnom profile
Tri pruhy po rovine ci dokonca z kopca? Alebo to tam rozsiria inak?
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 263
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 04. Nov 2016 23:41

DrX napísal:Zas pleties priciny a nasledky. Praveze nepostavenie 4pruhu by sposobilo, ze narasty intenzity by boli slabe, lebo proste vsetok tranzit KE(a dalej)-BA(a dalej) by dalej jazdil cez BP (resp exoti cez PO+ZA). Ked bude R2 postavena tak, aby sa dalo ist suvislo aspon 110kmh (tj, ze ta nemoze spomalit kazdy kamion a kazda dedina), tak sa tam vrati aj tranzit napr. MI-TT a intenzity silne porastu.

Trochu sa nechápeme. Na rovine by nebol ani tretí pruh :wink: Tranzit "a ďalej" - "a ďalej" nám môže byť ukradnutí, nech si jazdí hoc aj cez BP... aj tak len ničí cesty a životné prostredie. R v polprofile sa dá ísť 110km/h, tak sa jazdí napr. pri Tornali. Aby intenzity silne porástli bolo by potrebné postaviť 100km R2 do 2030, aspoň v polprofile. (čím dlhšie úedy budú 2+2 tým budú zákonite kratšie)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2016 00:53

Zajimve, ze tu nam tranzit a dalej moze byt ukradnuty, ale pri D3 mame (teda mate) plne huby toho, ako ju musime stavat, lebo tranzit do Polska. A to tu som mal tym a dalej praveze este na mysli mesta na SK ako Michalovce a Humenne, ktore tiez potrebuju byt napojene na svoje hlavne mesto, alebo Trnava, ktora tiez potrebuje byt napojena na ostatne mesta pozdlz R1+R2.

R v polprofile sa da ist 110kmh, ale nie za kamionom alebo busom, ktory ma MPR 80-90kmh. Presne preto treba 4-pruh - a som rad, ze aspon po LC bude, a som smutny, ze od LC po Sorosku asi nie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 05. Nov 2016 01:16

Z medzinárodného tranzitu (ktorý väčšinou má preťažené NA) nemám žiadne prínosy, preto by bolo vhodné ak by ná obchádzal... Aj Michalovce/Humenné - Videň (a ďalej) môžu už na východe opustiť krajinu, alebo ísť po žiaľ nedokončenej D1.

V polprofile sa mimo plnej čiary dá aj prebiehať ;) Je otázne kedy ten 2+2 bude... od Detvy po Moldavu/Šacu nie je potrebný, dokonca na 1/2 dnes netreba ani polprofil. Ak by sme boli na tom ako Dubaj, tak by sme mohli dovoliť aj luxus v podobe 2+2 až po Ukrajinu.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 05. Nov 2016 10:02

Vlados napísal:Z medzinárodného tranzitu (ktorý väčšinou má preťažené NA) nemám žiadne prínosy, preto by bolo vhodné ak by ná obchádzal... Aj Michalovce/Humenné - Videň (a ďalej) môžu už na východe opustiť krajinu, alebo ísť po žiaľ nedokončenej D1.

V polprofile sa mimo plnej čiary dá aj prebiehať ;) Je otázne kedy ten 2+2 bude... od Detvy po Moldavu/Šacu nie je potrebný, dokonca na 1/2 dnes netreba ani polprofil. Ak by sme boli na tom ako Dubaj, tak by sme mohli dovoliť aj luxus v podobe 2+2 až po Ukrajinu.


Podla tejto logiky by sme ani ziadne dialnice stavat nemali. Samozrejme ze sa da v pol profile prebiehat, vecer alebo v noci ked nejdu oproti auta, cez den tazsie nakolko oproti ide vela aut.
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod i15 » 05. Nov 2016 10:44

Vlados napísal: Na dnešné a budúce intenzity by toto postačovalo aj na 20 rokov.


Súdiš podľa sčítania dopravy 2015 v réžii VÚD? Podľa neho netreba stavať nič, okrem D3. Náhoda? :) ZV-LC má zmysel stavať rovno na plný profil, polovičný jedine ak by sa oprášil projekt Mýtna-Lovinobaňa
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2016 17:21

Vlados napísal:Z medzinárodného tranzitu (ktorý väčšinou má preťažené NA) nemám žiadne prínosy, preto by bolo vhodné ak by ná obchádzal... Aj Michalovce/Humenné - Videň (a ďalej) môžu už na východe opustiť krajinu, alebo ísť po žiaľ nedokončenej D1.

V polprofile sa mimo plnej čiary dá aj prebiehať ;) Je otázne kedy ten 2+2 bude... od Detvy po Moldavu/Šacu nie je potrebný, dokonca na 1/2 dnes netreba ani polprofil. Ak by sme boli na tom ako Dubaj, tak by sme mohli dovoliť aj luxus v podobe 2+2 až po Ukrajinu.


Samozrejme, ze z medzinarod.tranzitu mas prinos: nakladaky platia myto. Keby takto tupo rozmyslali madari, nikdy by nemali poprepajanu celu krajinu od hranic az k hraniciam... Ale vedia, ze na tom mozu ryzovat, a aj ryzuju. Akurat na Slovensku Zilina ryzuje na tom, ze vycuciava vsetky infrastrukturne investicie na predrazenu megalomaniu - a potom nikde inde "netreba".

Nie ak by sme na tom boli ako Dubaj, ale ak by sa delili poslednych 20 rokov peniaze 60:40 (sever:juh), tak cely vychod-BA sa jazdi po hotovej R1-R2 a videl by si ine intenzity za zlomok penazi. A preto to aj treba cim skor dostavat - a vsade je lepsie 17.5metrova 4-prudovka nez zbytocne polprofily (pred ktorymi treba uprednostnit obchvaty na sucasnej jednotke, aby sa odlahcilo obciam).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 05. Nov 2016 21:20

i15 napísal:
Vlados napísal: Na dnešné a budúce intenzity by toto postačovalo aj na 20 rokov.

Súdiš podľa sčítania dopravy 2015 v réžii VÚD? Podľa neho netreba stavať nič, okrem D3. Náhoda? :) ZV-LC má zmysel stavať rovno na plný profil, polovičný jedine ak by sa oprášil projekt Mýtna-Lovinobaňa

Chceš povedať že manipulovali číslami? Nechápem "polovičný jedine ak by oprášili...".
DrX napísal:Samozrejme, ze z medzinarod.tranzitu mas prinos: nakladaky platia myto. Keby takto tupo rozmyslali madari, nikdy by nemali poprepajanu celu krajinu od hranic az k hraniciam... Ale vedia, ze na tom mozu ryzovat, a aj ryzuju. Akurat na Slovensku Zilina ryzuje na tom, ze vycuciava vsetky infrastrukturne investicie na predrazenu megalomaniu - a potom nikde inde "netreba".

Maďari stavajú za iné peniaze tak pre nich to môže byť ziskový. My nemáme takú rovinu ako oni takže ani také lacné to u nás tak nebude.
DrX napísal:vsade je lepsie 17.5metrova 4-prudovka nez zbytocne polprofily (pred ktorymi treba uprednostnit obchvaty na sucasnej jednotke, aby sa odlahcilo obciam).

Megalómania... tak nebude nikdy hotová južná trasa po KE.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2016 22:57

Vlados napísal:Megalómania... tak nebude nikdy hotová južná trasa po KE.


Co konkretne je megalomania? Stavat obchvaty miest na jednokach, alebo stavat Rky v parametroch R17.5? Este ma "pouc" :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 05. Nov 2016 23:11

(všade) stavať Rky 17,5 kde nie je na existujúcej ceste 10.000 vozidiel. Mi to pripadá rovnako zvrátnené ako D1 BA-TT 2+3+3+2, D3 40mil./km, D1 40mil./km... nepoučujem.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.