od expwy » 02. Dec 2016 21:26
To, že je niečo v územnom pláne, neznamená, že sa musí aj niekedy postaviť. Územný plán definuje funkčné využitie územia a zabezpečuje územnú rezervu, v tomto prípade diaľnicu a akési paralelné cesty. Ak tie paralelné cesty majú byť súčasťou diaľnice, tak na diaľnicu sa môže cestná sieť pripájať len na miestach na to určených a to sú križovatky. Či v križovatke Triblavina budú "kolektory" alebo nie, nezmení to spôsob pripojenia ostatnej cestnej siete.
Čo si budeme klamať ide tu o pripojenie Triblavinskej cesty a majiteľov pozemkov okolo nej na diaľnicu, toto je alfa a omega celého sporu a obyvatelia okolitých obcí sú týmto majiteľom, ktorí sú úplne náhodou členmi OZ Triblavina, úplne ukradnutí, ale dobre sa to predáva. Veľmi presne to popísal aquila o čo tu vlastne ide. Obyvatelia Chorv. Grobu, Ivanky a Bernolákova ani netušia aký je rozdiel medzi novo navrhovaným riešením a pôvodným s "kolektormi". A ten mýtus o pripájaní každých 500 m, tak tomu vôbec nerozumiem, veď podľa normy na ceste I. triedy môže byť križovatka minimálne 1000m a tu zrazu 500m na diaľnici - to je čo cesta III. triedy? Vedia obyvatelia, že pôvodné riešenie prakticky odreže Čiernu vodu od Ivanky, pretože terajší mostík na Triblavinskej ceste má byť v pôvodnom riešení nenávratne zrušený a miesto neho boli navrhnuté pripojenia cez "kolektor" jednosmerne na diaľnicu? Opakujem jednosmerne bez možnosti obojsmerného napojenia? Vedia obyvatelia Ivanky a Bernolákova, že im "kolektory" vôbec nepomôžu, lebo smerom do Bratislavy sa na nich nedá napojiť a že prakticky aj tak budú chodiť cez práve zastavenú križovatku Triblavina? Vedia obyvatelia, ktorí podpísali petíciu, že križovatka Triblavina či už s "kolektormi" alebo bez vôbec nemení charakter napojenia plánovanej cesty Pezinok - Sl. Grob - Ch. Grob - Bernolákovo - Zálesie a všetkých týchto obcí na diaľnicu? Nevedia a ani nie je pre OZT žiaduce aby poznali pravdu.
Jedinou dogmou, prečo OZT pretláča "kolektory" je napojenie Triblavinskej cesty na diaľnicu D1. Mimochodom všetky križovatky (Triblavina, Ch. Grob, Senec, Blatné, Čataj, Igram, Zeleneč) z územného rozhodnutia rozšírenia diaľnice D1 sú možné postaviť aj bez "kolektorov" okrem napojenia Triblavinskej cesty, lebo toto napojenie nikdy nebolo križovatkou. Mimochodom Blatné sa stavia a bez kolektorov. Zaujímavé je, že nikto tu nespomenie križovatku Čierna voda medzi ČV a Vajnormi na D4, ktorá komplet vybaví ČV s napojením na diaľničnú sieť a napojenie Triblavinskej cesty (účelová komunikácia) tým absolútne stráca opodstatnenie a zákonným spôsobom toto napojenie nemožno ani realizovať. Mimochodom križovatka ČV bude sprevádzkovaná v roku 2020 spolu s D4 a to je aj termín sprevádzkovania rozšírenia D1 Vajnory - Triblavina, ktorá so stavbou križovatky Triblavina viac-menej nesúvisí. Pardon, jediný aquila tu spomenie križovatku ČV, ktorý by ju nenávratne zrušil aj s Triblavinou - súhlasil by som, keby BSK a mesto BA reálne plánovali aspoň severný obchvat Vajnor a nejaké preložky ciest II. a III. triedy. Ivanke najviac pomôže križovatka Ivanka na D4 a čiastočné rozšírenie I/61.
Takže jediná mantra OZT je pripojenie Triblavinskej cesty na D1 a mýtus, že prostredníctvom "kolektorov" to pôjde a preto toto prospechárske združenie blokuje križovatku Triblavina, kde chcú vidieť zárodky "kolektorov", ktoré by sa potom v ďalšej stavbe spojili s Triblavinskou cestou. No bohužiaľ nepôjde to, lebo to nie je technicky možné. Keby sa našlo riešenie ako pripojiť Triblavinskú cestu na D1 aj bez kolektorov tak, slovo "kolektor" zrazu vypadne z pojmológie BSK a OZT.
Ďalší mýtus o Einsteinovej ulici v BA, že je "kolektor" alebo kolektorový pás, ak by sme mali byť presný. No nie je. Je to mestská zberná jednosmerná komunikácia, ktorá nemá s diaľnicou nič spoločné. Mimochodom stavalo ju mesto BA zo svojich peňazí a stála skôr ako diaľnica D1.
Kolektorový pás je podľa normy priepletová vetva križovatky fyzicky oddelená od hlavného jazdného pásu diaľnice. V SR sa kolektorový pás vyskytuje jedine v križovatkách Patrónka, Stupava, Bratislava-Letisko, Nové Mesto n/V, Trenčín-Juh, Žilina-Juh (aka Lietavská Lúčka) a podobne.
Zaujímavé je, že nikomu neprekáža nečinnosť BSK ohľadom obchvatov Sv. Jura, Pezinka, prípojok na DK Triblavina, ktorú čiastočne robí NDS za BSK...
Rozbité cesty II. a III. triedy bez smerových stĺpikov, vodorovného a zvislého značenia. Miesto toho bratríčkovania sa s pánom Frešom, by bolo vhodné sa ho opýtať čo župa pod jeho vedením urobila pre zlepšenie cestnej infraštruktúry v jej pôsobnosti. Nič.