Moderátor: Moderátori
Zákazku realizuje: "Združenie Čebrať", hlavný člen - Váhostav - SK, a.s., člen č. 2 - OHL ŽS SK, a.s.
Pokyn na zmenu č. 11 k ZM/2013/0395 Diaľnica D1 Hubová - Ivachnová
Nález súvislého skalného pásu horniny v časti trasy SO 702-00 v dĺžke 30,79m a SO 703-00 v dĺžke 34,30m.
SO 702-00 Prekládka VTL plynovodu DN 200 v km 9,700 D1
SO 703-00 Prekládka STL plynovodu DN 100 v km 10,700 D1
Uvedené práce sú v sume 9 162,17 EUR bez DPH a nepredstavujú navýšenie pôvodnej zmluvnej ceny nakoľko sú čerpané z rezervy na nepredvídateľné náklady v zmysle zmluvy o dielo.
Predchádzajúce zmeny: Pokyn na zmenu č. 6-10 k ZM/2013/0395
rastislav5 napísal:Orientacne 10 mesiacov. V niektorych pripadoch aj viac, ked treba cakat na biologicke hodnotenie celej vegetacnej sezony. Tu su lehoty podrobnejsie: http://www.envis.sk/sk/Poradenstvo-a-sl ... e-EIA.html
Geologické a geotechnické pomery Čebrate
Na zistenie geologických úložných pomerov sa v ťažko prístupnom horskom teréne počas IGHG prieskumu aplikovali geofyzikálne odporové metódy v profiloch oboch tunelových rúr a realizovali sa jadrové štruktúrne vrty v oblasti západného (dva vrty s hĺbkou 58 – 80 m) a východného portálu (štyri vrty s hĺbkou 61 – 150 m). Na základe výsledkov prieskumných prác a IG mapovania sa zostrojili dva charakteristické IG rezy. Z nich vyplýva, že geologicko-tektonická stavba vrchu Čebrať je veľmi zložitá, geologické podmienky počas razenia tunela Čebrať budú tvorené sedimentárnymi horninami, najmä vápencami a slieňovcami – od pomerne kvalitných až po tie menej kvalitné v poruchových zónach. Extrémne prekvapenia v podobe veľkých prítokov vody či v podobe jaskynných útvarov sa však v tomto prípade neočakávajú. Z tunelárskeho hľadiska je horninové prostredie, kde sa bude raziť tunel Čebrať, charakterizované po čiastkových úsekoch s kvázihomogénnymi vlastnosťami podľa klasifikácie hornín Z. T. Bieniawského, ktorá je univerzálnejšia a lepšie aplikovateľná pri využití výsledkov výlučne z prieskumných jadrových vrtov.
Triedy hornín RMC sa zostavili podľa ratingového bodového ohodnotenia RMR, ktoré zohľadňuje pevnosť hornín v prostom tlaku, index kvality RQD, vzdialenosť a charakter diskontinuít, vplyv podzemnej vody a smer i úklon diskontinuít, hlavne vrstevnatosti vzhľadom na os tunela a smer razenia. V miestach tektonických porúch masívu sa dajú očakávať zhoršené geologické podmienky. Ak budú vertikálne tektonické poruchy siahať v určitých úsekoch do úrovne tunela, v týchto úsekoch bude treba postupovať pri razení o niečo pomalšie a používať väčšie množstvá vystrojovacích prostriedkov. Počas razenia sa bude vykonávať aj geotechnický monitoring, ktorého súčasťou je podrobné hodnotenie geologických podmienok v čelbe tunela a meranie deformácií výrubu. Na základe výsledkov meraní a hodnotenia podmienok sa rozhodne, či bude treba pridať alebo ubrať množstvá oceľových vystrojovacích prvkov, prípadne aplikovať hrubšie či tenšie vrstvy striekaného betónu.
medima napísal:Veru, úsek sa nebude kúskovať. Pustí sa až celý v plnej dĺžke a v plnom profile naraz. V praxi pre všetkých, ktorí ešte doteraz snívajú a konšpirujú: úsek bude otvorený buď od Hubovej po Ivachnovú alebo vôbec.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.