R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Jano1 » 12. Dec 2016 22:12

devil napísal:noved pri tomasovciach bude koniec suvislej R2 tak tam budu intenzity ako na konci suvislej D1 pri bidovciach, to len potvrdzuje to ze suvisla dialnica generuje premavku.

D/RC generuje premavku ak sa zrychli doprava, vyrazne sa zvysi bezpecnost. A teda toto generovanie je podstatne silnejsie v oblastiach, kde su cesty realne pretazene a ludia neobchadzaju pretazenu cestu, nie su nuteni pouzivat iny druh dopravy, aj ked im to nevyhovuje.
A ak bude scitanie 2020 rovnako urobene ako 2015, tak na D1 pri Bidovciach bude intenzita pod 10 tisic, Olsany - Budimir mozno iba 6 tisic a zvladol by to aj polprofil, ale samozrejme od 3-4 tisic na plnoprofilovej R4 to bude daleko. To je zase gesto ku KE kraju, ze bude dalsich 15 km plneho profilu v KE kraji.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 12. Dec 2016 22:28

Výstavba D/RC by nemala byť o "prázdnych" gestách... od Olšan to mohol byť polprofil.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod i15 » 13. Dec 2016 06:57

Vy experti... poloprofil Olšany - Bidovce by bola rovnaká somarina, ako poloprofil Jablonov - Studenec. Úspora času 0 celá nič. Taktiež by som rád vedel, ako si predstavujete poloprofil Branisko - Prešov, ktorý tam vraj stačí, lebo v smere na Prešov tam vidím dlhé kilometre plnej čiary a ťažké nehody na krátkych úsekoch s prerušovanou čiarou.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Centurion96 » 13. Dec 2016 12:20

Prečo nestavať bežný polprofil na tomto úseku? Pretože je hlúposť dať 300 mil eur na to aby sme mali ďalšiu rovnako pomalú a rovnako nebezbečnú cestu vedľa už existujúcej pomalej a nebezpečnej cesty. Ako som už písal, polprofilom môžeme nazývať (a považovať za užitočný) len obchvat mesta, alebo prinajhoršom vyriešenie bodovaj závady (teraz myslím takú bodovú závadu, kde súdruhovia inžinieri naprojektovali cestu I. triedy ako testovaciu dráhu pre samovrahov). Toto nie je prípad tohto úseku. Radšej ako zbytočnosti, tu nestavať nič.
Centurion96
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 1
Založený: 02. Nov 2016 21:41

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod expwy » 13. Dec 2016 12:32

Prečo nestavať bežný polprofil na tomto úseku? Pretože je hlúposť dať 300 mil eur na to aby sme mali ďalšiu rovnako pomalú a rovnako nebezpečnú cestu vedľa už existujúcej pomalej a nebezpečnej cesty. Ako som už písal, polprofilom môžeme nazývať (a považovať za užitočný) len obchvat mesta, alebo prinajhoršom vyriešenie bodovej závady.

Vytesať do kameňa...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Kanky » 13. Dec 2016 12:38

devil napísal:ano vidim, bezne zvodila, bezna sirka a bez odstavneho pruhu.

presne tak a predsa rozhodli o tom, ze tam mozu vsetci klatit kolko chcu lebo ostatne parametre su inde (laicky povedane, zakruty su klopene do spravnej strany, co u nas na SK nehrozi)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Maxx787 » 13. Dec 2016 15:07

a v nemecku sa nestava ze po D pojde chodec krizom alebo cyklista ako niekedy na SK :-) a to este nehovorim o jelenoch a diviakoch, ktory akosi ignoruju oplotenie...
a niektore zakruty v polomere 5-10 km. a tiez je uz na polovici usekoch v nemecku obmedzena rychlost na 130 :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod mb1000 » 11. Jan 2017 18:01

http://naszvolen.sme.sk/c/20430491/usek ... -maja.html

...by mala na budúci rok pokračovať 22-kilometrovým úsekom Kriváň - Lovinobaňa. Podľa Dudáša sa v týchto dňoch rozhoduje, či sa v údolí v blízkosti obce Píla bude stavať za pomoci estakád, alebo cesta pôjde výlučne po zemi.

"Vzdušný" variant, ktorý je už naprojektovaný, je totiž o takmer 100 miliónov eur drahší. Rozhodnúť o tom, ako ďalej, by sa malo do konca januára 2017...
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 13. Jan 2017 09:47

mb1000 napísal:http://naszvolen.sme.sk/c/20430491/usek-r2-medzi-zvolenskou-slatinou-a-pstrusou-ukoncia-v-polovici-maja.html

...by mala na budúci rok pokračovať 22-kilometrovým úsekom Kriváň - Lovinobaňa. Podľa Dudáša sa v týchto dňoch rozhoduje, či sa v údolí v blízkosti obce Píla bude stavať za pomoci estakád, alebo cesta pôjde výlučne po zemi.

"Vzdušný" variant, ktorý je už naprojektovaný, je totiž o takmer 100 miliónov eur drahší. Rozhodnúť o tom, ako ďalej, by sa malo do konca januára 2017...


Tak toto by bolo super keby sa to začne stavať teraz!
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod mangernate » 13. Jan 2017 11:54

nebol by som velky optimista. ako bude financovana vystavba useku? ved nie je zaradeny ani v operacnom programe doprava na roky 2014-2020.
http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=169044
mangernate
návštevník
 
Príspevky: 37
Založený: 14. Jún 2014 19:27

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Vlados » 13. Jan 2017 23:28

Cez sviatky som tento úsek jazdil takmer denne. Priestoru je tam celkom dosť, takže je kde umiestniť Rku na zem, už len aby stúpanie bolo akceptovateľné. 100M je slušný balík...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod mb1000 » 14. Jan 2017 09:30

Podla mna tym nemyslia umiestnit cely usek na zem, len skratit estakady, t.j. cast umiestnit na zem a cast stale viest po estakadach. V istom momente je potom potrebne spravit stupanie na vynimku alebo vrcholovy tunel pri Krivani. To ale necham na odbornikov, som zvedavy na najblizsiu EIA ak sa to bude menit.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod furty » 16. Jan 2017 14:31

furty
nováčik
 
Príspevky: 8
Založený: 18. Máj 2015 17:36

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod mb1000 » 16. Jan 2017 15:34



Ak spravne rozumiem, usek sa rozdeli na 2 (Krivan-Mytna, Mytna-Tomasovce) s MUK pri Mytnej, pricom prvy sa bude stavat Mytna-Tomasovce (zevraj 2018) v 2+2 R24,5 a usek Krivan-Mytna sa preprojektuje na lacnejsi, cize odsuva na neurcito.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod sergej » 16. Jan 2017 16:52

Pozliepany clanok s bombastickym titulkom vyznievajuci ako PR miestneho starostu obsahujuci hned niekolko vylozenych nepravd. Treba brat s velkou rezervou. Blizia sa nejake volby, kde ma pan starosta svoj zaujem?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod 123 » 16. Jan 2017 18:00

Čo tak uviesť tie nepravdy keď už o nich píšeš aby sme mohli brať ten článok s rezervou. :wink:
123
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 19. Nov 2016 20:35

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod ANDi » 16. Jan 2017 19:05

Tiez sa mi ten clanok zda az prilis optimisticky...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod babar » 16. Jan 2017 21:38

MUK Mytna dava zmysel, usetrit nieco po zemi skratenim estakad tiez, aj obchvat Mytnej pomoze, ale stavat to najprv a az pootom dokoncit Krivan-Mytna je fakt divne. To sa pojde z BA do ZV po dialnici, cez ZV cez mesto, od Pstruse po Krivan po dialnici, Krivan-Mytna po statej ceste, Mytna-Tomasovce po dialnici a potom zas po starej ceste? Slusne Kocurkovo... Tak ale lepsie ako nic.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Andrej » 17. Jan 2017 08:29

Co je podla teba divne na tom, ze sa najprv postavi usek, ktory ma najvyssiu navratnost a vodicom usetri najviac casu a PHM?

Btw, velku estakadu na prekonanie stupania na Podkrivan bude potrebne postavit tak ci tak, ale na pilieroch nemusi byt nutne cely usek po Pilu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod babar » 18. Jan 2017 23:27

Podla mna ma dialnica najvacsi prinos ked je v jednom kuse nie takto rozkuskovana. Nebude tam zbytocne vela lievikov a havarii? Ale tak lepsie ako nic to je jasne. Len ci to naozaj tak aj bude.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod eric987 » 19. Jan 2017 10:42

barbar, nic v zlom ale najvacsim problemom na sucasnej ceste v tomto useku je prave Mytna a jej nevyhovujuci prietah. Tymto sa odstrani bodova zavada, prva cast useku sa zoptimalizuje (zrejme dojde k znizeniu nivelety, vyraznemu skrateniu hlavnej estakady a nahradeniu dalsich nasypom) a dodatocne pojde tiez. Ked uz nieco podobne ako tak funguje na vytazenejsich tahoch (D1 Dubna Skala, predtym aj D1 Fricovce-Svinia-Presov), nevidim dovod preco by to nemohlo takto fungovat aj tu. Hlavne nech tym moc neutrpia smerove paramere (polomery pod 700 m by mali byt uz konecne zakazane) a nech je to teda aspon R22,5/100.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod PeterPeter » 19. Jan 2017 10:51

eric987 napísal:barbar, nic v zlom ale najvacsim problemom na sucasnej ceste v tomto useku je prave Mytna a jej nevyhovujuci prietah. Tymto sa odstrani bodova zavada, prva cast useku sa zoptimalizuje (zrejme dojde k znizeniu nivelety, vyraznemu skrateniu hlavnej estakady a nahradeniu dalsich nasypom) a dodatocne pojde tiez. Ked uz nieco podobne ako tak funguje na vytazenejsich tahoch (D1 Dubna Skala, predtym aj D1 Fricovce-Svinia-Presov), nevidim dovod preco by to nemohlo takto fungovat aj tu. Hlavne nech tym moc neutrpia smerove paramere (polomery pod 700 m by mali byt uz konecne zakazane) a nech je to teda aspon R22,5/100.


No ten problém nie je len samotná obec Mýtna, ale práve úsek pred Mýtnou od Kriváňa. Ten by sa mal riešiť čo najskôr.
PeterPeter
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 22. Okt 2016 17:00

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod johhan » 19. Jan 2017 19:21

Takže ak som to správne pochopil, v rámci "šetrenia" sa vybuduje nová MUK (50-70 mil.) a namiesto polprofilu sa vybuduje plný profil Mýtna-Tomášovce a aby to nevyzeralo blbo tak sa MUK Tomášovce presunula do nasledujúceho úseku a spraví sa dočasné napojenie. Parádne to šetrenie :-). A samozrejme som zabudol na "výpalné" pre Mýtnu vo výške 1 mil. EUR.
.
Teraz vážne - navrhnuté riešenie je v celku logické a praktické - až na to presunutie MUK Tomášovce. Jednoducho ZV-LC v polprofile nemá logiku. Čo je absolutne zbytočné je preverovanie Kriváň Mýtna ten úsek môže ísť technicky len po estakáde ponad železnicu, cestu a vodný tok alebo pôvodným variantom tunelmi. Jednoducho kto čítal technické zhodnotenie riešenia musí vedieť že takzvané uzemnenie je možné iba za cenu tunelu alebo otvorenia georizík zárezmi a násypmi - čomu sa chceli vyhnúť - druhá vec je že uzemnením diaľnica dostane charakter húsenkovej dráhy ( 100 km/h ) a aj vznikne potreba 3-4 ekoduktov. Takže zlacnenie v konečnom dôsledku bude zdražením.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod i15 » 20. Jan 2017 06:33

R2 má križovať I/16 severozápadne od Mýtnej. Pokiaľ nie je príliš vysoko nad, doplnenie MÚK nebude za 50-70 mil €, ale za 5-7 mil €
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň - Lovinobaňa, Tomášovce

Odoslaťod Andrej » 20. Jan 2017 10:51

johhan, dovolim si opat oponovat :-)

100 km/h v plnom profile by bolo v udoli Krivanskeho potoka skvele a pohodlne riesenie. Myslim, ze ovela lepsie, ako polprofil na estakade, ktora je sice vyhladovo projektovana na 130 km/h, ale v polprofile tam bude realne rychlost 80-90 km/h a za rovnaku cenu.

50-70.mil.€ za 1 MUK - to dufam nemyslis vazne :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.