Moderátor: Moderátori
Tomas PO napísal:ja som to tiez nestihol, ale naopak, zachytil som v komentaroch, citujem: "min. do juna sa nebude staviat dialnica ZAPAD-JUH.. Severny obchvat je pripraveny nato aby sa mohol na KONCI roka iba vysutazit.."
tu je dnesny clanok z korzara, spolocne vyhlasenie zupana (slhodobo smer) a primatorky (silno opozicne kdh), v podstate proti kazimirovi, co je z politickeho hladiska znacne netradicne: http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22213
zajtra je verejna beseda s dudasom (investicny riad NDS, kovalcikom (ineko) a kuzmom (sdku - viceprimator Presova, povereny riesenim dopravy). v piatok jedno OZko (s mierne politickymi ambiciami) nabudilo uz velke mnozstvo presovcanov a planuje druhu, tentokrat vyraznejsiu blokadu Levocskej ulici. V praxi prechzadzaju ludia non-stop prechodom pre chodcov, a za 5 minut sposobia defacto staticku situaciu v celom PO (hned vedla je obrancovka, ktora sa upcha, detto hlavna krizovatka, cize obidva hlavne uzly).
no zacina to tu vriet, citit dost nervozitu, prerastajucu do agresivnejsich vystupov a to najma v spojeni s tym, ze sa tu okrem zle naprojektovanej rusinskej za 25 rokov nepostavila ani jedna dopravna stavba. to uz 3 najvacsie mesto nezvlada.
Minulý týždeň Érsek dostal štúdiu od znalcov. Tento týždeň si majú sadnúť spolu so znalcami a zhotoviteľom. Znalci vidia možnosť usporiť 6%.
Podľa ministra stavať D1 obchvat v polprofile nie je dobrý nápad, nevidí tam úsporu ak po čase bude nutné dostavať úsek na plný profil.
Východný obchvat nie je v ÚP mesta Prešov, to znamená, že východný obchvat ak by sa teraz začal kresliť, tak chytro nebude, najskôr za 8-9 rokov.
EIA sa ma stihnúť do júna tohto roka, ak sa vyjedná cena. Do prípravy sa investovalo 50 miliónov euro(?).
Robia sa právne analýzy, čo robiť, keď NDS počas riadenia Auxta cenovú ponuku akceptovala.
Takže nehovorte, že príprava východného obchvatu by trvalo 8-9 rokov!
Nervozita sa aspoň trochu ukludní, ked začne fungovať nábrežná...treba vydržať ešte zopár mesiacov....
Veď priamo z vrecák Prešovčanov to nebude (teda ak to bude), a je to podobné ako pri zdravotníctve
Stavat JZO na 1/2 profil by bol nezmysel storocia; jednak jeho dostavba by bola mimoriadne narocna a jednak by to bol asi najvytazenejsi 1/2 profil v SR.
a toto ma byt co??? akoze presovcania su oslobodeni od dani? Je tu nejaka zvlastna colna zona, kde zdanitelne obchody nepodliehaju DPH ani spotrebnym daniam ??? Ked sa stavalo inde (a naozaj neefektivne, nie ako sa to planuje tu) tak vsetko bolo OK a islo to zo spolocnych penazi, do ktorych svojou mierou prispeli aj Presovcania, hoci v PO sa zo statnych za posledne roky nestavialo takmer nic. Takze klud.
eric987 napísal:Veď priamo z vrecák Prešovčanov to nebude (teda ak to bude), a je to podobné ako pri zdravotníctve
a toto ma byt co??? akoze presovcania su oslobodeni od dani? Je tu nejaka zvlastna colna zona, kde zdanitelne obchody nepodliehaju DPH ani spotrebnym daniam ??? Ked sa stavalo inde (a naozaj neefektivne, nie ako sa to planuje tu) tak vsetko bolo OK a islo to zo spolocnych penazi, do ktorych svojou mierou prispeli aj Presovcania, hoci v PO sa zo statnych za posledne roky nestavialo takmer nic. Takze klud.
devil napísal:stale si nenapisal kto vymyslel (ine slovo na to nie je vhodne) tych 19.000 aut na JZO pri intenzite 12.000 vozidiel na useku svinia-PO, zapad. inac povedane preco sa bavime o fesibility študy ktora je ucelova. hodnota za peniaze hovori o intenzite 11.000 co je cislo ktore uplne zapada do realne nameranych intenzit v 2015.
toto ta este naozaj bavi ?...PO kraj ma suvislu dialnicu od hranice kraja pri strbe az na PO, staru dialnicu do KE. to vsetko si postavil PO asi svojpomocne...
Otazka znie ci to este bavi teba. Za prve, suvisia D to nieje, lebo usti do 1-ruroveho Braniska a D je ex lege stvorpruhova komunikacia. Ak aj pripustime, ze je suvisly tah (hoc s polprofilovym usekom v dlzke cez 7 km) tak usti akurat do preplneneho RK. Bez nadvaznosti na inu D/RC. A toto je uz aka vyhoda? ze kvoli "suvislej D" (co ani suvisla je tak mozno podla dennika N) je teraz mesto upchate ? Ako osoh to prinieslo PO ? Ako z toho profitovali ludia z okresu PO ? Odpoved je jedina - ziaden a nijako. A mimochodom, jedinym ako-tak priepustnym tahom S-J tahom v PO je nenapadna Okruzna a tu si PO vybudoval fakt svojpomocne.
Napisal som to minimalne raz, ale pre istotu ti to zopakujem: nik si nic nevymyslel, 19.000 je intenzita po dostavbe SO, 11.000 je intenzita bez SO. Navyse, pri oboch sa nezaratavali ti, co sa v MUK PO-zapad pripoja v smere na KE namiesto PO-juh. BTW, MUK PO-zapad je v okoli SII, SIII a Vydumanca, co je dokopy nejakych 30 tis. ludi. Takze povodna FS moze byt ucelova ale isto NIE V PROSPECH PO. Ucelove je vsak urcite to, co sa robi teraz, lebo asi niekto "tam hore" ma zaujem vyuzit alebo skor zneuzit posledne €€€ v OPII na TEN-T podla seba. Holt, PO financne skupiny nedevelopuju, takze tu nic netreba.
devil napísal:zase tato pesnicka dookola, zapieras, zvelicujes a s*** si do vlastnej huby...typicky stavarsky text. OK, beriem - ex-lege dialnica je len plny profil. npr. D26,5 hoci aj pre 11.000 aut - to si dajte niekde patentovat. ten suvisly tah je skoro 100 km a RK uz nie na uzemi PO kraja, ze tvoji rodaci sa tu chvalia ze ako sa chodi cez donovaly/certovicu nejak nespominas, ze do BA trva cesta do 4 hod. tiez nespominas, cize hej naozaj nikto z PO z dialnice neprofituje, to len zapadniari chodia na vikendy...
a ja som uz tiez min. raz napisal ze 19.000 je namerana intenzita ktora je na juznom okraji mesta a k tomu stara cesta KE-PO 3-5.000. v tom su vsetci, aj sidliska, aj dochadzajuci aj tranzit cize tvorcovia fesibility študy bez mihnutia oka naprognozovali taku intenzitu porovnatelnu s mestskou premavkou ktora nie je realna ani v najoptimistickejsom sne. nech JZO vychadza co najrealizovatelnejsie. takze mi sem nemiesaj SO PO lebo na obchvate by sa auta nemali len tak stracat. o SO by sa tiez dalo bavit lebo tam je prognoza tusim okolo 13.000 aut co zrejme zase bez zapocitania vplyvu JZO to je ako ked tu bol kritizovany kovalcik ze prisiel si pozriet dopravu cez den a nie je rannej spicke. lebo vsak podla zvratenej slovenskej koncepcie so obchvaty od toho aby riesili rannu spicku.
Dendik napísal:Ahojte som tu novy. Zaujimam sa uz dlhsie o stavby v okoli Presova hoci som neprispieval do tohoto fora, citavam ho uz roky.
Zda sa mi dost nespravodlive a cynicke po rokoch predrazenych tendrov na celom Slovensku setrit na Presove. Idu sa tendrovat Zeleznice, aj potom bude take kuvikanie?Uvidime.
A hlavne:
- Kto nazyva magelomanstvom postavenie styroch pruhov v okoli 3 najvacsieho SVK mesta, na krizovatke EU koridorov, mal by sa zamysliet a prejst sa SRBSKOU dialnicou.
- Kto chce stavat obchvaty v polprofile (napr D1) nech premysla dokedy kapacitne taka cesta vydrzi - mysliet aspon na dvadsat-tridsat rokov dopredu... hm?
- Kto vie hladiet do mapy a chapat ako zlozity je geologicky teren okolo Presova? A hlavne rozostavanost na vychodnej periferii - tu sa predsa malo stavat uz pred20.rokmi.
- Kto hovori ze R4 BUDE stat 535 milionov, ked este ziadna sutaz neprebehla?
- Kto zaruci, ze usetrene peniaze z (paskvilu) R4ky budu pouzite napr. na vystavbu MK-3 a MK-5 ked vieme v akom stave je SSC?
a posledne:
Prosim znalych veci, chcel by som namatkovo urobit take porovnania: mozte mi odhadom napisat niekto napisat kolko Eur sa vynalozilo na obchvaty:
1, Ziliny toto bude isto zaujimavy udaj... (tri full-profil tunely,estakada ponad hradzu,velkokapacitne mimourovnove krizenia)
2, Banskej bystrice (apropo ake su tam dnes denne intenzity nielen osobakov, ale kamionov-a porovna to so sidl. Sekcov, alebo Duklians.PO toto mi niekto prosim zistite)
hoci BB s PO tazko geograficky porovnavat kedze severny obchvat BB nesmeruje dopravu do ineho statu a asi nieje ani v koridore TENt,ale su podobne velke)
3, Nitry (ak sa to tam nejako da vycislit)
Ak dostanem odpovede na otazky v zarazkach a pri ocislovanych bodoch hadam sa nasa debata posunie spravnym SMEROM:)
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 33 hostí.