Dendik napísal:Super Jaro dakujem za data.
- Ak sa 20 rokov na vychodnom okraji nestavalo, znamena to ze vystavbu vychodneho obchvatu predbedli individualni stavitelia domov. To si fakt myslis ze sa tam
lahko, lacno a rozumne (chapaj bez falosnych predajov pozemkov) da postavit 4 pruhova cesta? Po tom co odohnali spanielskeho investora? Respektujme to...
- Sucasne konstelacie su take, ze ak nebudu zakulisne tahy a nevyhlasia sa tri tendere naraz, tak sa do sutaze prihlasi aspon 5 konzorcii a cena MOZE byt kludne
aj viac ako 25% pod expertizu... Tak preco by sme s porovnanim Ziliny memohli mat kvalitne cesty R4 - (535-30%=374) a MK3+MK5 za cca 160mil spolu priblizne o
200 milionov eur menej?? Ja ich kludne dozicim okresnym mestam nech si spravia obchvaty, nemam s tym ziaden problem...
- Pokial ucelne vynalozenie uspory na obchvatoch presova nezaruci ani ten kto chce setrit, (Kazigraf) tak aky ma zmysel setrit? Ma, taky aky pisem vyssie:)
- Prepac Jaro, pisal som to uz pohodakovi, ale za severnym obchvatom MA zmysel plakat. Kam chces umiestnit vacsieho investora tak aby mal priamy pristup zo zavodu
na europsku dialnicnu siet ak nie zo severnej R4ky? Skus sa postavit na sekcov kazdy pondelok a piatok (nie len, ale najma) to tento TIR harrasment inac neporiesi.
A k tym intenzitam, dobry priklad BB. 10-20 tis to je aky velky rozptyl? Tak kolko presne? Dalsia drobna a dobra poznamka: ...na niektorych usekoch...
)
Cize o akej spravodlivosti alebo cislach sa tu bavime, a na co? Handrkovat o ciselka na papieroch, ktore si aj tak ludia, ktori chcu, ohybaju ako sami chcu? Ako hady... Treba prist do Presova, zit tu aspon styri mesiace najma od konca augusta po koniec decembra:) a porovnat to so skreslenymi udajmi ludi, ktori inym nedopraju...
- Čo si ja myslím nie je až tak podstatné, keďže ja to nezmením. Ale keď sme už pritom, ak by sa do toho pustili, príprava bude trvať dlho, lebo tiež si myslím, že ju budú ľudia pri každej možnosti napádať. A štát to pojme veľkoryso, vykašle sa na to. Ďalší vtip sú financie, nikto nevie čo bude o 10 rokov a či na niečo také ako je východný obchvat sa niečo nájde.
- Pri súčasnej konštelácii hlavne musia nájsť peniaze, aby to vedeli zafinancovať. Kažimír to asi nechce platiť zo štátneho rozpočtu, takže musia hľadať ďalšie možnosti. A to ešte čaká Turany - Hubová za 900 miliónov euro.
- Aký má zmysel "šetriť"? Jednoduchý. SO PO je jeden z najpripravenejších projektov. Ak spochybníme jeho trasovanie, účelnosť a efektivitu a navrhneme jeho úpravu, už pripravený nie je. Dá sa takto pekne naťahovať čas a zároveň dobre vyzerať na verejnosti, lebo šetríme peniaze. To, že štát doteraz minul nemalé peniaze na prípravu a teraz znova minie je detail, ktorý nikto nevidí. Ale nemusí sa povedať, že na SO PO nie sú peniaze, tak budeme ho riešiť za 5-10 rokov. Zároveň málokto vie, koľko peňazí je momentálne vyčlenených na SO PO (konkrétne 0 celá nula nič) a z toho ušetriť stámilióny sa dá iba pred kamerou, v skutočnosti určite nie.
- Asi myslíš priemyselný park Grófske. Tak SO PO má určitý zmysel čo do prístupu východne od PO, to je bez debaty. Aj keď podľa mňa úpravou istých úsekov v PO a postavením Kapušany - Lipníky by sa možno dosiahlo lepší efekt.
Taká KIA je východne od Žiliny, na Kysuciach komplet diaľnicu nemajú, na západ od ZA to tiež dlho bolo kadejako. Jediný značný rozdiel so ZA je, že kým Prešov má hlavný ťah dosť mizerný, t.j. kopa semafórov, priecestie so železnicou, ide vedľa centra, zúženie do jedného pruhu; tak ZA ho má riešený pomerne dosť luxusne.
Komunikácie MK-3 a MK-5 by samozrejme neodviedli nákladné vozidlá z Prešova, to nie. Ale aj vozidlá teraz chodiace cez Sekčov by tam mohli byť presmerované. Bola by to hlavná kostra vedúce mestom, ktorá by vedela v pohode na seba vziať dopravu v smere SB - KE a všetko východne od PO - KE. Smer PP - KE by poriešila Nábrežná a D1 obchvat. Smer PP -všetko východne od PO by zostal.
Ja PO celkom poznám, preto si myslím, že čo do riešenia problému v meste PO MK-3 a MK-5 sú lepšie ako SO PO. Avšak je nutné povedať aj b). Štát ignoroval tento projekt pekne dlhú dobu a chytili sa ho iba z dôvodu, ktorý píšem vyššie. Neexistuje garancia, že štát o 5-10 rokov, ak dovtedy by tieto projekty pripravili, bude mať na realizáciu vôľu a peniaze.
Hodnota za peniaze spomína investície mimo ciest, ktoré pomôžu mestu. Čakám či niekto príde s niečím, ja mám určitú predstavu, ale tiež to nie je zrovna najlacnejšie.
K tým intenzitám. Dal som Ti link. Vyber si kraj, následne mesto BB. Máš tam aj tabuľkovú časť, kde ku každému meranému úseku na mapke máš následne v tabuľke rozpísané, koľko je tam osobných vozidiel, koľko nákladných, koľko motocyklov a koľko celkovo. Sú tam križovatky, prečo by sa nemohli intenzity po každej križovatke meniť... Taktiež je logické, že na SO PO budú nižšie intenzity ako na teoretickej MK-3 a MK-5 a preto tieto mestu pomôžu viac, no vzhľadom na ich stav prípravy až o niekoľko rokov. Obchvaty PO odvedú menšiu časť dopravy, ale ak to bude čo i len 10 tisíc vozidiel, bude to v meste značne citeľné.