Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 05. Nov 2016 18:05

devil napísal:
matematicky ich ma sice (aspon v porovnani s inymi krajmi) dost, chybaju vsak v najviac problemovych miestach (PO, Sarisky Stiavnik)


vzdy je "najproblemovejsie" miesto kde dialnica chyba. zaujimave je ale nielen pocet dialnicnych km ale aj ich pocet v pomere k medzinarodnym "E" tahom. narychlo spocitane snad som nic nevynechal

Kód: Vybrať všetko
Kraj/"E"cesty/D-RC v prevadzke+vystavbe

KE 220/25
BB 290/110
ZA 290/140
PO 190/110
TN 185/95
TT 148/106
NR 75/60
BA 115/102

RC bez R2 BN, ozdany, tornala, saca-dar.h,
R3 stubna, podzamok, trstena, R4 svidnik


Devil drz sa reality a nie toho co bude mozno o 5 rokov!

D/RC podla krajov k 1.1.2016:
Banskobystrický kraj 119 km
Prešovský kraj 115 km
Bratislavský kraj 110 km
Žilinský kraj 101 km
Trnavský kraj 93 km
Trenčianský kraj 88 km
Nitriansky kraj 67 km
Košický kraj 32 km

http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statis ... -2016.alej

2 z 3 krajov s najvyssou nezamestnanostou maju najdlhsiu siet D/RC.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 05. Nov 2016 18:07

devil napísal:
matematicky ich ma sice (aspon v porovnani s inymi krajmi) dost, chybaju vsak v najviac problemovych miestach (PO, Sarisky Stiavnik)


vzdy je "najproblemovejsie" miesto kde dialnica chyba. zaujimave je ale nielen pocet dialnicnych km ale aj ich pocet v pomere k medzinarodnym "E" tahom. narychlo spocitane snad som nic nevynechal

Kód: Vybrať všetko
Kraj/"E"cesty/D-RC v prevadzke+vystavbe

KE 220/25
BB 290/110
ZA 290/140
PO 190/110
TN 185/95
TT 148/106
NR 75/60
BA 115/102

RC bez R2 BN, ozdany, tornala, saca-dar.h,
R3 stubna, podzamok, trstena, R4 svidnik


Devil drz sa reality a nie toho co bude mozno o 5 rokov!

D/RC podla krajov k 1.1.2016:
Banskobystrický kraj 119 km
Prešovský kraj 115 km
Bratislavský kraj 110 km
Žilinský kraj 101 km
Trnavský kraj 93 km
Trenčianský kraj 88 km
Nitriansky kraj 67 km
Košický kraj 32 km

http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statis ... -2016.alej

2 z 3 krajov s najvyssou nezamestnanostou maju najdlhsiu siet D/RC.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 05. Nov 2016 18:19

Jano1 napísal:To je samozrejme uplny nezmysel co pises.
stupeň dosiahnutého vzdelania - zakladne vzdelanie - v KE a PO kraji cez 40%, v BA nieco cez 15%, TN a ZA okolo 20%. BB kraj tiez okolo 40%.

Tomu zodpoveda aj nezamestnanost podla krajov.

https://is.muni.cz/do/econ/soubory/kate ... cakova.pdf


To si fakt taky manipulator ...........? To co si uviedol "v KE a PO kraji cez 40%, v BA nieco cez 15%, TN a ZA okolo 20%. BB kraj tiez okolo 40%" je podiel nezamestnanych so zakladnym vzdelanim, nie stupen dosiahnuteho vzdelania. Podla stupna dosiahnuteho vzdelania je, pokial viem, najvzdelanejsi podiel vysokoskolakov v niektorom z okresov Kosic (mozes si to dohladat).

No a rovnako tato tabuka:
Jano1 napísal:D/RC podla krajov k 1.1.2016:
Banskobystrický kraj 119 km
Prešovský kraj 115 km
Bratislavský kraj 110 km
Žilinský kraj 101 km
Trnavský kraj 93 km
Trenčianský kraj 88 km
Nitriansky kraj 67 km
Košický kraj 32 km

http://www.cdb.sk/sk/Vystupy-CDB/Statis ... -2016.alej

2 z 3 krajov s najvyssou nezamestnanostou maju najdlhsiu siet D/RC.


je tiez totalne zavadzajuca, pokial sa tie cisla neznormuju velkostou kraja (ci uz stvorcovymi kilometrami alebo poctom obyvatelov). Resp este lepsie, podelit investovane miliony EUR do dialnic a zeleznic poctom obyvatelov jednotlivych krajov, aby bolo jasne ako Zilina (a mozno este Blava a Presov) ziari, a ako sa do KE v slotalande nedava vobec nic.

edit. devil, poprosim slusnejsie
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 06. Nov 2016 18:45

vies co...ked som videl ludi vo VW pri pasoch alebo casnikov v restauraciach, ktore su v mestach na kazdom rohu a v BA na kazdom rohu aj 2 tak pochybujem ze mali nejaky titul. a to je masa ludi. zase sa tu nehrajme na vzdelanostnu ekonomiku ked chceme byt montaznou halou. a tom ze uroven Sk VS je tiez taka aka je skoda reci.

Devil drz sa reality a nie toho co bude mozno o 5 rokov!


ake "mozno" ? tie useky maju podpisane zmluvy a stat si nedovoli ich zrusit. ZA kraj okrem vytrvalo ignorovaneho useku trstena-o. podzamok a obchvatu CA je/bude dialnicami vybaveny, BA vdaka D4-R7 tiez, TT a NR detto....

toto bol priklad lebo presovcania zacali vytahovat severnu R4 co je asi tak dolezity tah ako juzna R3 kde sa nic nepostavi do 2020 ba mozno ani do 2030. maju suvislu dialnicu od PO po hranicu kraja a smerom na HE nevedie ZIADNY hlavny medzinarodny tah co nie je zvlastne kedze ubla je len MALY hranicny prechod.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod svaco » 07. Nov 2016 09:17

V kosickom IT valley je zamestnanych 10000 ludi a bolo by ich aj viac, ak by mnohi uz skor neodisli do Blavy, Prahy, Londyna a pod. Pracuju tam ludia prakticky z celeho vychodneho Slovenska.

Osobne si myslim, ze ak by vsetci vzdelany vychodniari sa vratili domov a nezapocitavali by sa do statistiky Romovia, tak region vychodneho Slovenska by bol snad mozno okrem mesta Bratislavy (zo znamych dovodov), najvykonnejsim regionom Slovenska co sa tyka IT biznisu.

Blava vsak samozrejme stahuje aj ludi z inych regionov ako ORAVA, Kysuce a podobne.

Presov trpi na zle spojenie z BA co sa tyka vlakov a katastrofalnu dopravu v meste. Ale co sa tyka potencialu, tak ten je tu obrovsky. Rodi sa tu (spolu s Oravou) najviac deti a len v tom moze byt predsa buducnost. Blava, ak by nebola hlavne mesto a nestahovala by obyvatelstvo zo Slovenska, + jej pozicia (blizkost Viedne, Budapesti a Prahy), asi by bola na tom priblizne rovnako ako Nitra.

Vychod take benefity nema a predsa existuje a rozvyja sa. Tiez vychodu velmi ublizilo, to co sa stalo na Ukrajine. Ak by UA podpisala (tusim to boli asociacne zmluvy) s EU, vychod by sa rozvyjal este dynamickejsie + kvalifikovany ludia z Ukrajiny, by urcite radi prisli pracovat do Kosic, Presova a zvysit svoju zivotnu uroven.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Regionálne rozdiely a ... ľudia

Odoslaťod KN.SK » 07. Nov 2016 12:49

svaco napísal:Osobne si myslim, ze ak by vsetci vzdelany vychodniari sa vratili domov a nezapocitavali by sa do statistiky Romovia, ...
...
... Ale co sa tyka potencialu, tak ten je tu obrovsky. Rodi sa tu (spolu s Oravou) najviac deti a len v tom moze byt predsa buducnost.
Zarátať, či nezarátať??? :wink: Do tej onej hamletovskej štatistiky. :|
Ale pre objektivitu sú tam i iné rodiny, ktoré majú viac detí a dobre ich vychovali/vychovávajú, aj s dobrým vzdelaním. A ich rodičia majú VŠ vzdelanie. Poznám to z úzkeho príbuzenstva, rodiny žijúcej v istom neokresnom mestečku neďaleko Prešova.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Jan 2017 09:44

Odliv mozgov po slovensky podla statistiky. pre nasu debatu su zaujimave okresy. suverenne vedie PO kraj potom KE a BB a prekvapujuco aj vychod ZA kraja. poloha ma vplyv ale evidentne je ze okresy pri alebo do 20-30 prip. 40 km od D2, R1 a povazskej D1 su az v druhej polovici statistiky teda menej postihnute odlivom mozgov.

http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=11308
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 03. Mar 2017 18:47

Nove statistiky o bananovej republike Blavastane z indexov EU: viewtopic.php?f=35&t=22304&p=191427#p191427
Kto si chce trocha postudovat priamo v originali, ten je tu: http://ec.europa.eu/regional_policy/en/ ... itiveness/
Relevantne pre tuto diskusiu je vykreslit si spidergraph Bratislavsky kraj oproti Vychodne Slovensko: v infrastrukture je rozdiel 43:10, cize BA na EU-priemere, vychod cca 4x horsi.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 07. Mar 2017 16:46

O akych konkretne regionoch bez priemyslu hovoris? R2 KE-ZV je jedina D/RC na Slovensku, ktora obsluzi priemysel Kosic (ktory je na juhozapad od KE) a teda druhe najvacsie priemyselne centrum Slovenska, a kraj, ktory je druhym najvacsim prispievatelom k HDP Slovenska (a zaroven ten, v ktorom sa za poslednych 25 rokov existencie Blavastanu investovalo do infrastruktury najmenej). Dalej sa takto jedinym schopnym sposobom vyriesi spojenie V-Z a obsluzi sa este aj PO a vsetko na vychod/sever od neho, cize cely KE a 2/3 PO kraja. A tiez sa vytvoria podmienky pre medzinarodny tranzit vychod-zapad, ktory po D1 nikdy jazdit nebude. A to vsetko za zlomok ceny, za ktoru sa stava nedokoncitelne naokolo blizsie. A, samozrejme, vyriesa sa regiony s najvacsou nezamestnanostou, ktore su na juhu BB kraja.

PS: To mi pripomenulo, ze ked teraz BB bojuje za spolocny kraj s Ruzomberkom, tak to totalny vrchol, ktory len dokazuje, ako BB ako centrum kraja totalne ignoruje svoje juzne casti, a ze ten kraj je nakresleny uplne najhorsie zo vsetkych, s uplne excentricky polozenym krajskym mestom. A to je Meciar z toho kraja a tak "pekne" im to zariadil.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 07. Mar 2017 18:39

Ja teda neviem, ale keď som pozeral tunajšie štatistiky intenzít, nepripadá mi to tak, že by v najbližšom desaťročí bolo potrebné stavať medzi ZV a KE v plnom profile aj niečo ďalšie okrem ZV obchvatu a KE obchvatu. :) Prinajhoršom si ešte kľudne prevŕtajte tunelmi Sorošku (aj tak je to na smiech, že Sorošku niekto nazýva horským priesmykom - keď si to človek porovná s priesmykmi v ZA/BB kraji, na ktorých sa ani D/RC neplánuje ;) ). Pri najbližšej príležitosti sa cestou na východ zastavím v Lučenci, Rimavskej Sobote, Tornali, Rožňave, či Moldave nad Bodvou, a budem sa pýtať miestnych, kde majú tie veľké priemyselné centrá, o ktorých DrX hovoril, a ktoré si vzhľadom na kvantum nákladného tranzitu vyžadujú prednostnú výstavbu plnoprofilovej R2... :D
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 07. Mar 2017 19:17

Co konkretne si sa docital, ked si si pozrel statistiku intenzit Kosice - Moldava? Ako vychadza v porovnani s D3? Pouc ma. Tak preco sa na nej nic nerobi, ani len obchvat Sace? A preco sa miesto toho na "RC" capu semafory (Peres) a 60-ky (pozdlz celej "RC" az po USSteel)? A to sa cely usek Kosice - Jablonov nB da stavat v plnom profile za 5mil EUR/km, a usetril by hromadu casu na spojeni KE-BA, kedze aktualne je tam vela dedin s 50-kou, 70-ky atd.

Soroska je jedina seriozna bodova zavada. Od Figy po Zvolen je to ale cele dost neprijemne a na obiehanie kamionov to tam nie je. Preto to treba cele cim skor na plny profil s obchvatmi , a kludne aj ako jednotku.

K LC, RS, Tornali, Roznave je odpoved, ze centra maju v KE, a tam potrebuju dochadzat - jednoducho KE je tolko priemyslu ako minimalne pozdlz celeho D1 od Martina az do Presova. A, rovnako ako okolo ZA, ak by ta R2 existovala, tak by nebola v RS/LC/RA 30% nezamestnanost lebo by prisli investori, a boli by tam vyssie intenzity aj nakladnej dopravy aj osobnej. A o tom, ze by to bola realna tranzitna cesta vychod-zapad pre spojenie zap Europa/Vieden - UA/vych Europa ani nehovoriac. Radsej tu budeme verklikovat o tom, ako tretorade spojenie na Polsko po D3 (tretorade, lebo je az po spojeni na Ostravu a na Cesky tesin a v porovnani s nimi aj po dokonceni tych miliardovych usekov najhorsie bude), vybojovane meciarovsko-slotovkou uderkou, je podla zailincanov najvacsim europskym dialnicnym uzlom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod richie » 08. Mar 2017 20:55

BoroZA napísal:... A možno práve po dostavbe celej D1 po KE sa odľahčí aj mestám/dedinám na juhu - divil by som sa východnému tranzitu, keby za cenu kratšej vzdialenosti využíval okresky miesto súvislej diaľnice. ;) Predsa len cez Maďarsko je to stále najdlhšia cesta a treba zaplatiť maďarské mýto. ;)


nie som odbornik, ale toto mi nedalo :) .. hlasim sa ako jedne z mnoha (ako pozorujem na pravidelnej ceste po madarskej dialnici), ktory radsej idu KE-BA cez madarsko ako severnou D1.. a to aj po uplnom dokonceni D1 ! .. pretoze je to porovnatelne s madarskou dialnicou len za pekneho pocasia (kilometrovo), akonahle sa pocasie trocha zhorsi je to vdaka parametrom/profilu D1 vyrazne lepsie/bezpecnejsie/pohodlnejsie cez madarsku M3/M1 (naviac ak "coskoro" bude kompletna M30 aj M15)

naviac dokoncenie D1 nema ako pomoct regionu Rimavska Sobota, Roznava, Revuca

teraz laicky mne na "R2" osobne vadia useky ZV-Lovinobana, potom Rimavska Sobota-Figa .. opravit/obist Plesivec a potom uz pretrpim aj Sorosku ;) (teda ak ju nezablokuju kamiony) .. pretoze zvysna cesta je pre mna parametrovo vcelku dostacujuca .. ale to su len moje OSOBNE preferencie za cca 20 rokov pravidelneho cestovania a bez akychkolvek narokov na odborne zdovodnenie
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 08. Mar 2017 21:09

Ja zas nechápem tvojmu rozčulovaniu sa. Chcel si príklad tak si ho dostal, zrazu už je to len pár sto metrov. Veď aj na trenčianskej R2 sa ráta s využitím polprofilu a postavením paralelnej cesty. A práve fakt, že I/11 má mať paralelnú preložku dlhšiu tak nahráva tvojej úspore. Viac využitia terajšej trasy, viac ušetríme oproti novej D. To si napísal.

A porovnávam to s R1 na vyše 150km lebo si povedal, že od Trnavy do BB, tak kde je problém. A ako čítam ďalej rád ľudí upozorňuješ na čítanie s porozumením tak sa skús ísť ukľudniť, vezmi knihu trebars, a potom si prečítaj poriadne čo som napísal o spoplatnení.

Docela nedávno tu bol článok o tom ako sa ľudia sťažujú, že musia prechádzať po R1 na čierno. Síce kúsok ale musia, rovnako cesta medzi Žarnovicou a Novou Baňou nie je žiadna slasť, ale dá sa aspoň prejsť.

Takže ešte raz, neopakujme rovnaké chyby. Zato, že tebe postavili v Prievoze D nad hlavou ja nemôžem a a nemôžu zato ani zvyšní obyvatelia SK. Pohronská R1 je hlúposť. Presne sa ukazuje ako tzv šetrenie na základnej diaľničnej sieti sa nám vracia na miestach kde rastú intenzity a budú ešte rásť.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod Vlados » 08. Mar 2017 21:29

@richie, nech si chodia cez Maďarsko, aspoň sa šetria naše cesty ;) Ani z NA ani z OA nie je prínos pre NDS vyšší ako náklady na prevádzku a opotrebenie. Ak má príjmy tunelovať SkyToll tak radšej chodia cez Maďarsko.
Zlý úsek je RS-Figa... Soroška je "problém" skôr vhej spotreby.

@milan_KM mal si ukázať kde sa postavila paralelná cesta k R1.
Áno, miestami je R1 zbytočne skromná, ale keby sa všade stavala ako chcete luxusne cestu cez Kysuce tak dodnes by nestála súvisle po ZV/BB. Ak máš pocit, že sa šetrilo tak pozri koľko sme zaplatili. 25 rokov si sústavne požičiavame na všetko. Rád by som videl ako si požičiavaš s vidnou že bude čokoľkovek spávať do dožitia 150 rokov... budem sa predsa voziť v Octávke keď "môžem" v Porsche.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Obchvaty (všeobecne)

Odoslaťod peterle » 09. Mar 2017 19:34

marian vančo napísal:Kamarát bol v lete v Taliansku, šiel do Benátok...a šokoval ma, že nešiel po dialnici ale po normálnych cestách a vždy pred väčším mestom ho ta nasmerovalo na obchvat mesta, takže ani raz nebol v nejakej zápche...aj tu krásne vidno ako sme veeelmi veeelmi daleko od vyspelej západnej Európy. Obchvaty by mali byť základom cestnej siete krajiny..a potom by na ne mali nadvázovať D/RC...u nás podla"analytikov" najprv riešme dopravu v meste a potom obchvat vid Prešov...Dokonca v Madarsku má vela obcí už postavené obchvaty...a to aj na cestách 2. triedy...


Nie je problém dotiahnuť tú vyspelú západnú Európu. Stačí zdvojnásobiť verejný dlh. My ho máme 55%, Taliansko 130% a stále stúpa. A budeme aj my veeeľmi vyspelí.
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Obchvaty (všeobecne)

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Mar 2017 19:54

:wink: staci sa pozriet ako zdvihol dlh RB za svojej vlady, problem je v socialnej vlade celkovo, ci uz v Taliansku, Slovensku, Grecku atd. Socialisti su zlo... ale na slovensku je latka hodne nizko nastavena, najlepsiu vladu co sme tu mali bol asi dzurinda :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 09. Mar 2017 20:56

Presne podla ronakej logiky sa toto vsetko bude diat aj na celom useku od Lucenca po Kosice (a desiatkach inych miest SK), ak sa tam investuje polovica toho, co sa uz nalialo a ide naliat do D3. Ak by z Roznavy mohli po dialnici a bez Sorosky dojst za 1/2 hod do Kosic, urcite by tam dnes nebola 25% nezamestnanost. V Blave praveze ten potencial ZA vytvorili tym, ze slubili KII D1 po ZA. Ale neocakavam, ze ZA pazravci sa zastavia pri tom, co sa im uz dalo. Dalej budu na ukor ostatnych ziadat viac, viac, viac.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 09. Mar 2017 21:13

DrX, to nie je o D3. To je o smeráckych starostoch a smeráckom županovi. V kombináciou s dlhoročným vládnutím SMERu sa do regiónu posledných 10 rokov celkom slušne zainvestovalo (nehovorím teraz o diaľniciach, ale o podpore zamestnanosti a priemysle vrátane KIE a súvisiacich závodov, ktoré naďalej rastú a profitujú). Takže diaľnice sú len spojenou nádobou, ktoré je nutné postaviť kvôli existujúcemu stavu dopravy, nie je to ako pri LC, kde žiadny priemysel nie je a my len dúfame, že po výstavbe R2 tam aj nejakí investori prídu. Ale povedzme si pravdu, čím je zaujímavý región južného Slovenska pre investora? Ničím. Nekvalifikovaná pracovná sila, chudoba, veľká vzdialenosť k metropolám priemyslu a obchodu, proste tam nepomôže len vybudovať R2 - zase by sa museli rozdávať vládne stimuly. Takže preto má logiku postaviť prioritne diaľnice tam, kde už priemysel a hustá doprava je. Nie do poľa pre pár tranzitujúcich východniarov žijúcich v BA a kmitajúcich vždy v piatok večer a v nedeľu večer medzi BA a KE. :)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod milan_KM » 09. Mar 2017 21:39

Boro, to nie ani smerákmi, ani nejakými extra šikovnými starostami, ani nejaky všemocní "Za pažravci" .. Ale jednoduchým faktom. A tým je, že región Horného Považia a aj Kysúc má veľmi silné korene v strojárskej výrobe. Tým pádom firmy prišli sem, lebo tu mali skúsených zamestnancov. Príklad INA hovorí za všetko, vďaka bývalej najväčšej fabrike v ČSSR na ložiská. A prišli tu aj bez diaľnice. Ktorú už však kvoli kolónam nutne potrebujú - podľa ich slov.

Preto nedávam až taký spásonosný efekt R2 na Gemeri, lebo tam o silných strojárskych podnikoch človek moc nepočul. Resp sieti menších dodávateľov. Čo tam bolo už dávno skrachovalo. Teraz je práve krásna doba, ktorá dokazuje moju myšlienku, keďže firmy jednoducho nemajú zamestanncov. A počul si, žeby sa nejaký dodávateľ bral na juh aby mal ludí? Nie lebo tam ludia nemajú kvalifikáciu. JLR tiež šiel k Nitre a nie do Zvolena či Detvy aj keď tam "zázaračná" diaľnica vedie.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 09. Mar 2017 21:45

Ja si tiež myslím, milan, že je to s južným Slovenskom vopred prehratý boj o industrializáciu. Radšej by sa malo investovať do poľnohospodárstva, tam sú vhodné poveternostné podmienky. A tým pádom by ani nebola potrebná R2, maximálne v polprofiloch a postupne budovaná najskôr ako obchvaty miest a obcí. ;)
Ale samozrejme, že nikto z tunajších diskutérov žijúcich mimo ŽSK, nepochopí historické súvislosti (AVC, ZVL, Považské strojárne, Martinská zbrojovka, atď).
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 09. Mar 2017 21:46

Sam sebe dookola protirecis. Ked je raz juzne Slovensko na priamej ose medzi BA a KE, tak je praveze blizko k tymto centram (zatialco nejake lazy na konci sveta pri lyziarskych strediskach mozu byt len koncom sveta). Este raz, cely primysel okolo ZA dotiahla KIA, ktora tam prisla so slubom infrastruktury zo strany vlady. Presne takyto statny impulz ma dostat region od ZV po KE (a ine regiony), pricom na to v jednoduchom terene staci zlomok penazi, a ti ludia nebudu mat problem dojst do KE, ZV, BB, NR, TN, BA; a ti investori nebudu mat problem tam prist. Nebudem ani odbacat k tomu, ze zobrac (ktora niekde v KNM zaraba o 10% viac ako niekde pri LC, ale v porovnani s tym, co sa zaraba v kazdej civilizovanej krajine je to aj v KNM aj v LC mozno jedna patina, cize obaja su rovnako chudobn), sa ide vyvysovat nad ine casti Slovenska. Ale logika je praveze taka, ze investori hladaju lacnu prac.silu, takze ak by bola infrastruktura, tak vhodny investor rad pride na juh, lebo ma viac potencialnych zamestnancov. Ale zazracne, slovensky stat investuje do infrastruktury len na povazi a nikde inde netreba. Cize cista politika a nic viac. Staci si pozriet, kam prisiel Amazon. Aku "kvalifikaciu" podla teba potrebuje balic a odosielac balikov????

Uvidim, co s tym srapvi Ersek. Naposledy sa na R2 ZV - KE stavalo presne za dzurindovej vlady, takze je dobra sanca, ze aj teraz sa tym pohne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 09. Mar 2017 21:53

DrX napísal:..............


Amazon je majster na logistiku, a títo súdruhovia veľmi dobre vedia, prečo sa tlačia ku Blave. ;) Prečítaj si niečo o histórií ťažkého priemyslu v bývalom Stredoslovenskom kraji, potom možno pochopíš, že tu bol silný priemysel dávno pred tým, než sme sa všetci narodili. ;) KIA len prišla do ideálnej pozície, už som to niekde písal, že s Hyundaiom Nošovice šlo o koordinovaný postup.
Ja južanom samozrejme fandím, konečne majú "svojho" ministra, a tak je tu veľká šanca, že tak ako Prokopovič ťahal R4 k Svidníku, bude Ersék ťahať R2 k Rimavskej Sobote. ;) Ale aj tak nakoniec podľa môjho názoru zvíťazí rozum, a dostavia sa to, čo už malo stáť pred rokmi na základe medzinárodných dohovorov (= D3). ;)
Naposledy upravil BoroZA dňa 09. Mar 2017 22:03, celkovo upravené 1 krát.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 09. Mar 2017 22:13

milan_KM, zas obracias pricinu a nasledok: R2 nebola pripravena a nie je pripravena prave len kvoli tomu, ze *** si volia svojich Slotov, Meciarov, Ficov, ktori nie su ochotni nic ine pripravovat (samozerejme, s vynimkou Blavy, kde jednoducho musia, lebo cely parlament je blavacky). Cize to co pises praveze dokazuje, ze treba urychlene robit pripravu a potom stavat inde.

A zajimave je, ze meciarovsko-ficovskym sudruhom nevadilo nechat prepadnut eurofondy, ktore boli pripravene na PPP2, len aby mohli nakradnut cez PPP. Cize na Kysuciach je vsetko argumentom, aby sa tam stavalo. A inde je to iste argumentom, aby sa tam nestavalo.

Boro, ty si nieco precitaj o historii tazkeho priemyslu v KE (napr. kde bol najvacsi sukromny zamestnavatel na Slovensku a najvacsi vyvozca Slovenska). A ked si pozrieme, ze realne im (USSTEEL) aj celemu vychodu stavaju dialnicu madari (a podla toho sa aj zariadzuju priemysel. parky ako Kechnec), tak je uplne jasne, ze toto slovenske kreslenie nezmyselnych dialnic na povazie a kysuce je len politicka tlacenka.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod BoroZA » 09. Mar 2017 22:28

O VSŽ sa taktiež vždy vedelo a vie, aj keď od nástupu Rezeša to ide s nimi postupne dolu vodou (prepúšťanie, privatizácia, atď). Smutnou skutočnosťou však je, že VSŽ vznikli práve preto, aby zamestnávali východné Slovensko, ktoré teraz migruje na západ. Aj samotná D1 PO-KE vznikla aj za účelom napojenia druhého a tretieho najväčšieho mesta a VSŽ. A keďže súdruhovia v socíku vybrali pre trasu D1 (už len ten názov značí prioritu :D ) Považie, Liptov, a Spiš, budovanie paralelného prepojenia cez juh neobstojí, kým nie je dokončené to severné - to je holý fakt, ktorý je v zahraničí štandardom (viď Maďarsko a tzv. primárna diaľničná sieť). To isté platí aj pre severojužné prepojenie - budovanie severnej R3 neobstojí kým nebude dokončená D3. ;) Kým toto ľudia z Novohradu, Gemeru, Abova, či nakoniec aj z Oravy, nepochopia a nezmieria sa s tým, je akákoľvek diskusia na tomto fóre úplne zbytočná.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: D3 všeobecne

Odoslaťod DrX » 09. Mar 2017 22:39

Vidno, ze si tu kratko, takze len pises klamstva, ktore boli davno vyvratene.

Napr. D1 sla cez Považie, Liptov, a Spiš, ale nie na Blavu, ale na Prahu, ktora bola vtedy hlavnym mestom. Tak? Praveze pre Slovensko bola dohoda delit financie na severne a juzne spojenie 60%:40% az do prichodu Meciara. A keby sa to dodrzalo, vychod-zapad SK je uz davno prepojeny. Staci sa k tomu vratit. Cesi svoju D1 po rozdeleni zmysluplne presmerovali na Ostravu. My sme nezmyselne vymysleli naokolo blizsie do Ziliny.

Napr. USSteel KE vobec nejde dole vodou. Ako mozno jediny podnik praveze zaraba americkemu US Steelu aj v case cinskeho dumpingu (a bude zarabat dalej).

Vychodne Slovensko na zapad nemigruje, aj ked zapadniari si to radi nahovaraju. Najviac dochadzajucich do BA je zo zap. a sev. Slovenska (oficialne statistiky - staci si pohladat linku tu na fore).

Praveze, tieto nenazrane poziadavky o tom, ako treba D1, potom D3, potom rozsirit D1, potom vychodny obchvat ZA, dokazuju, ze cakat na to, ze najprv nech sa dokonci D1 je nezmysel. Chybaju jej najtazsie useky, ktore este nevieme ani ako budu vyzerat. Cize sa treba pustit do pripravy celej R2, aby sa mohlo stavat, ked budu peniaze.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.