Moderátor: Moderátori
aquila napísal:
preto nema uz ine spojenie podporu, lebo uz postavili tolko km a zaviazali sa zmluvne. keby za meciarovej vlade dali D3 smerom cesko a smerom polsko by tlacili R3, tak poliaci by to rovnako podpisali a postavili tych 50-60 km novych RC ..
Viem, že ty si kopce v živote nevidel,
A v porovnateľnom terénnom profile vychádza poliakom cena podobná ako u nás presne ako ti Jano ukázal. Veď sa už zobuď dávaš na rovnakú úroveň úseky R7 po absolútnej rovine a horskú R2 Sorošku.
devil napísal:na svrc-skal cize asi 12 km mame toto
- 13 mostov s celkovou dĺžkou 4,04 km pre jeden dvojpruh a dva tunely (Svrčinovec 410 m a Poľana 888 m).
- Na vetvách križovatky Svrčinovec (prepojenie s cestou I/11) bude vybudovaných 5 mostov s celkovou dĺžkou 921 metrov.
- Ďalších 7 mostov bude vybudovaných na prístupových komunikáciach.
- Celkovo budú mimo diaľnice upravené, preložené alebo novo vybudované komunikácie v celkovej dĺžke 14 km.
skalite-hranica co su asi 3 km mame toto:
- Budú tam štyri mosty v celkovej dĺžke 1,42 km,
- Dĺžka najdlhšieho mosta (most č. 201) bude 494 metrov. Výška mostných pilierov je až 32 metrov
urcite vsetko toto je bezpodmienecne nutne
Maxx787 napísal:...ze tam bude tak 3000-4000 aut....
Pozri si pozdlžak úseku, alebo terennu 3D mapu od Googlu a uvidíš, že je. Mosty preklenujú hlboké údolia, ktoré sa nedajú obísť. Inak sa cesta kľukatí a vinie po svahoch, s náročnými geotechnickými opatreniami, tu aj terén aj geológia sú vysoko nevyhovujúce. Preto tvrdím, že projekčne to rozhodne nie je spravené nejak veľkoryso ako sa tu snažíš sugerovať.
Ak je v Čadci 15 tisíc, prečo by mali ísť 2/3 do Českej republiky - neviem.
Úžitok/neúžitok uvidíme do 1-4 rokov. Potom môžme naozaj hodnotiť oprávnene. Teraz je to predčasné.
Lorenc napísal:Presne tak teraz keď sa tu píše ako ďaleko od hraníc aká intenzita tak S7 resp zakopianka má celkom vysoké intenzity a to 12 km od slovenska. A tieto dve by sa dali dopravne vyriešiť jednou cestou. Víkendové intenzity na Zakopianke idú v niektorých úsekoch až na 50 000.
náčrt s intnezitami SSC a GDDKIA
+ video s výstavby S7 rabka šipko stavaju
https://www.youtube.com/watch?v=CPBEoHzlDHs
BoroZA napísal:Ak by sme zbúrali obce Svrčinovec, Čierne a Skalité, a potiahli diaľnicu stredom doliny, teoreticky by sme nepotrebovali žiadne mosty ani tunely...
co to napoveda aj fakt, ze za cenu useku svrcinovec - skalite - hranica by bol porieseny cely usek od dolneho kubina az po polsku hranicu a to zrejme ronov v plnom profile
duro_z_dediny napísal:Inými slovami - Poľsko nás dotlačilo k tomuto cestnému prepojeniu za pomerne veľké peniaze. Úžitok/neúžitok uvidíme do 1-4 rokov. Potom môžme naozaj hodnotiť oprávnene. Teraz je to predčasné.
cize aj po vyrazne zdvihnutych poslendych odhadoch na R3 by bola cela R2 od hranic az po dolny kubin za 449 mio euro .. s tym, ze keby sa pri niznej vyhodila MUK nizna a tender by bol pri tom povodnom odhade este z roku 2014, tak R3 ma rozpocet 360 .. teda zbytocna D3 od svrcinovca stale by bola o 20% drahsia, ako usek, ktory je vyuzivanejsi a s radovo vyssimi intenzitami (vid nizna, ktora mala 12 t/24 hod uz v 2010 .. )
jednu skusenosti sme si uz na tom istom useku vyskusali pri zeleznici, kde sa v od 1997 do 2002 preinvestovalo 3-4 miliardy korun do elektrifikacie a rekonstrukcie trati do polska. realita ? teraz tam nejazdia pomaly ani manipulaky .. preco sme museli vyplieskat dalsie stovky milionov euro do rovnako zbytocneho a nevyuzivaneho prepojenia ?
devil napísal:Jano1 ktory vytiahne najdrahsi usek S69 a ked mu ukazem lacnejsi a v plnom profile tak ostane ticho
proste D3 je vyrazne drahsia ako S69 alebo ceska I/11.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.