Keby tak zochceli zverejniť všetky štúdie realizovateľnosti.
Keby SO PO CBA neodporúčila, tak by mohli na eurofondy zabudnúť.
Predpokladané náklady z CBA:
D1 Prešov, západ - Prešov, juh 360 mil. eur
D1 Budimír - Bidovce 268 mil. eur
R4 SO PO 570 mil. eur
R4 SO PO modifikovaný 460 mil. eur
R4 VO PO + privádzač 280 mil. eur
R2 Šaca - Košické Oľšany 398 mil. eur
Košice, východný privádzač 125 mil. eur
Prešov, preložka 1/68 138 mil. eur
Z hľadiska hodnotenie rizík geologickej stavby územia konštatujeme, že:
- Pri D1 Prešov západ – Prešov juh predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,57 km
- Pri R4 Prešov, severný obchvat predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,67 km
- Pri R4 Prešov, východný obchvat predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,93 km a najmä územie s nepreskúmaným pod dolovaným územím bývalej ťažby kamennej soli v dĺžke cca 3,3 km
- Pri preložke cesty I/68 predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,675 km
- Pri D1 Budimír - Bidovce predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,42 km
- Pri R2 Šaca - Košické Oľšany predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 0,85 km
- Pri privádzači Vyšné Opátske predstavujú najväčšie riziká územia so svahovými deformáciami v dĺžke 3,15 km
Upozornil by som, že preložka 1/68 v štúdii realizovateľnosti je uvažovaná iba v úseku od SO PO na Dúbrave po križovatku s Rusínskou s cenou 138 mil. eur a dĺžkou 6,6 km. Vraj ďalej by to iba zvyšovalo náklady a zhoršilo dopravu. Alternatívne povedané, križovatka ZVL je naprojektovaná a pomaly už aj zrealizovaná úplne zle, ak by sme tam mali ťahať preložku 1/68.
Namiesto tunela sa spomína zárez. A tomuto nerozumiem:
"V mieste kríženia s cestou I/18 sa nachádza mimoúrovňová útvarová križovatka Duklianska. Križovatka má v súčasnosti obmedzenú plochu pre svoje situovanie (bez potreby rozsiahlych demolácií). Mimoúrovňová križovatka s okružnou križovatkou pri ceste I/18 zabezpečí dopravné prepojenie ciest a zároveň dopravnú obsluhu severnej časti centrálnej mestskej zóny. Z tejto okružnej križovatky zároveň bude možné výhľadovo napojiť plochy priemyselnej zóny. Z mimoúrovňovej križovatky duklianska smeruje preložka cesty súbežne s riekou Sekčov na jej ľavom brehu do kríženia so železničnou traťou Prešov – Strážske kde sa nachádza mimoúrovňová križovatka Prešovská s napojením pomocou vetiev na križovatku na ceste III/068 15 pri OC MAX. Pri modrom variante je z tejto križovatky na ceste III/068 15 napojený východný privádzač na rýchlostnú cestu. Z križovatky Prešovská smeruje preložka cesty súbežne so železničnou traťou do križovatky Rusínska, ktorá sa nachádza na ulici rusínska v oblasti plánovaného obchodného centra."
Neviem prečo to navrhli tak trasovať. Načo ku sídlisku Sekčov? Rusínka a Lesík Delostrelcov s križovatkou sú problémové, tak tam ukončime preložku 1/68...
A už absolútne netuším, prečo na Duklianskej, arm.gen.L Svobodu atď. majú potrebu navrhovať kruhové objazdy. Arm.gen.L. Svobodu/Prešovská je vyhodnotená v CBA, že by tam nemusel byť problém ani v budúcnosti, tak tam dajme KO pre istotu. To isté 1/18 pri Kapušanoch a jedničky kade-tade po Slovensku.
K VO PO:
"Pri porovnaní územných plánov mesta Prešov a obce Teriakovce dochádza k rozporom v stanovení polohy „východného obchvatu mesta Prešov“ ako aj územia určeného na zastavenie. V súčasnosti je územie medzi Šalgovíkom a Teriakovcami výrazne urbanizované pričom v prípade nerešpektovania polohy uvedenej komunikácie bude v prípade jej budovania potrebný zásah do zastavaného územia. Pri porovnaní so severným obchvatom mesta Prešov bude východný obchvat veľmi významne a výraznejšie zasahovať do zastavaného územia alebo jeho blízkosti. V súčasnosti je zatiaľ vynechaný koridor šírky cca 100 m pre situovanie východného obchvatu z pohľadu zásahu do zastavaného územia kritické."