ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 16. Mar 2017 20:53

Elektrifikácia do Moldavy pôjde z OP Integrovaná infraštruktúra.
Tu sú všetky projekty na Slovensku financované cez CEF:
https://ec.europa.eu/inea/en/connecting ... y/slovakia
Z CEF sú isté peniaze pre úseky:
DNV - hranica SR/ČR(studies and works), konkrétne DNV - Malacky a Kúty - hranica SR/ČR, o 3 týždne sa predkladajú ponuky
Poprad - Lučivná(works), čakáme na tender
Sú tam isté podmienky, že v auguste 2017 by už mali začať práce na projektoch, ale zaväznejší je asi skôr dátum ukončenia prác, ktorým je december 2020, čo hlavne pri prvom projekte bude asi dosť napäté, keďže zhotoviteľ bude musieť najskôr zabezpečiť územko a stavebko.
Potom sú na železnici aj iné projekty, či už implementácia ERTMS, implementácia TSI v podnikoch atď. Mimo železnice lodná doprava, dostali sme 140 miliónov na opravu Gabčíkova; riadenie leteckej premávky atď.

Vo februári bola uzavretá tretia výzva, úspešné projekty budú známe v lete, asi tak v júli 2017.
ŽSR mali navrhnúť Implementáciu ERTMS na úseku DNV - hranica SR/ČR, Modernizáciu na úseku Čadca - hranica SR/ČR a neoficiálne info hovoria aj o uzle Žilina, konkrétne úsek Varín - Žilina(mimo). V poslednom období bola snaha dotiahnuť prípravu posledných dvoch projektov čo najskôr, posledný menovaný by mal mať stavebko ešte tento rok. Mali by sme tam mať cez 200 miliónov euro, ktoré ešte v tejto výzve patria iba nám a navrhlo sa celkovo cez 20 projektov od modernizácie tratí po budovanie siete alternatívnych palív.

Vo februári bola vyhlásená ďalšia výzva. Rozpočet je 1 miliarda z toho 450 miliónov na core network corridors, tak možno niečo kvapne. Pre porovnanie v druhej výzve odklepli projekty za viac ako 4 miliardy na koridory.

V našej národnej obálke bolo 743 miliónov eur + spolufinancovanie, ale Komárno 50 miliónov, D3 Čadca 90 miliónov, Gabčíkovo 140 miliónov. Čo sa týka projektov na železnici, musia mať platnú EIA a štúdiu realizovateľnosti. To medzi ZA a KE spĺňa iba Palúdza - Liptovský Hrádok, Lučivná - Poprad a Poprad - SNV.

ČR ma pekný zoznam projektov financovaných cez CEF: http://www.szdc.cz/modernizace-drahy/pr ... m-cef.html
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Tomas PO » 16. Mar 2017 22:22

Takze na vychod od ZA len LM-Paludza?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod DrX » 16. Mar 2017 22:48

Presov (aj Kosice) by sa mali ovela viac zamerat na severojuzny zeleznicny koridor (myslim, ze je to koridor IX ci XI), na ktorom poliaci tvrdo pracuju: http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... t138945058

V ramci neho by sa dala postavit aj uplne nova zeleznica pozdlz dialnice, aby vlaky PO-KE mohli jazdit 160kmh a celkovo aby sa dalo jazdit KE-Krakow za nejake 3 hodiny, a BP-KE-Krakow za 6.Tiez tie urovnove priecestia v PO by sa urcite dali z takychto EU penazi prestavat.

Ak sa k tomu v Starej Lubovni nastavia vhodne pripoje do Popradu a Spisskej, moze to byt skvele pre pritiahnutie polskych turistov na vychod. Mapa koridorov je tu https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... -pl-sk.pdf . Na slovensku su ale zeleznicne priority uplne inde... a presovcania tomu tiez nepomahaju - s tymi bizarnymi ideami, ze presmerovat LM-KE cez PO...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Tomas PO » 16. Mar 2017 23:39

neviem ci nie je skor bizarne prestavat urovnove priecestia stredom mesta. zapustit ano, ale ides vedla rieky...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 16. Mar 2017 23:42

LM-Paludza už akosi nie je v zozname ŽSR pre toto obdobie, sú tam veľké investičné náklady. ŽSR evidentne ráta s uzlom ZA. Ak by spravili uzol, tak core koridor by už bol pekne súvislý. Ak by nebodaj prešiel aj hraničný úsek za Čadcou, chýbal by už iba jeden úsek, ale zato najdrahší, ak ŽSR nebudú trvať na tej optimalizácii. Tak isto od BA na ČR ak to vyjde, bude dobre. Potom už hlavne ten uzol v BA.

Popri diaľnici? A prestup z PO smer BA bude kde?
V prvom rade poteší modernizácia Košice - Kysak, ak niekedy bude. V druhom Prešov - Drienovská Nová Ves.
Celkové náklady na projekt Podłęże – Piekiełko sú 7,17 mld zl čo je cca 1,7 miliardy eur.
Etapa 1, čo sú prípravné práce má stáť 70 miliónov eur. Etapa II, modernizácia trate 104 Chabówka - Novy Sacz 700 miliónov eur a etapa III budowa linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna 880 miliónov eur.
Nová trať by mohla byť financovaná cez EFSI.
V roku 2018 má byť rozhodnutie o umiestnení stavby a v 2019 výkup pozemkov.
V úseku Chabówka - Nowy Sacz bude rýchlosť do 120 km/h. V sekcii Tymbark - Nowy Sacz rýchlosť bude 120 km/h, v sekcii Tymbark - Chabówka 120 km/h, avšak s cieľom optimalizovať náklady sa navrhuje niekoľko krátkych úsekov s miestnym obmedzením rýchlosti na 80 km/h (oddiel Mszana Dolna - Tymbark na 60km/h).
Idea prestavať LM-KE cez PO nie je zlá, ale neaktuálna. Spojením s Poľskom by táto myšlienka bola aktuálnejšia.
Tie priecestia budú ešte dlhú dobu strašiť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Tomas PO » 17. Mar 2017 00:10

ak kovalcik tak tlaci na zeleznicu, tak preco nie? :)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod DrX » 17. Mar 2017 01:18

Ak by boli presovcania pozdlz dialnice za 10min KE, tak cely uzol Kysak sa moze eliminovat a presovcania mozu vybrat, ci pojdu na Zilinu, Zvolen, abo Budapest.

Nevidim dovod, preco by spojenie s Polskom spravilo LM-PO-KE aktualnejsim. Na to Polsko by od LM bolo vzdy vyrazne kratsie cez PP-Stara Lubovna.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 17. Mar 2017 08:48

DrX napísal: Na slovensku su ale zeleznicne priority uplne inde... a presovcania tomu tiez nepomahaju - s tymi bizarnymi ideami, ze presmerovat LM-KE cez PO...


V ramci neho by sa dala postavit aj uplne nova zeleznica pozdlz dialnice, aby vlaky PO-KE mohli jazdit 160kmh a celkovo aby sa dalo jazdit KE-Krakow za nejake 3 hodiny, a BP-KE-Krakow za 6.Tiez tie urovnove priecestia v PO by sa urcite dali z takychto EU penazi prestavat.


To by ako vlaky jazdili cez Margecany- Kysak aj po modernizácii PO-KE? Potom by to bolo lepšie presmerovať z Krompách na PO.

Celkové náklady na projekt Podłęże – Piekiełko sú 7,17 mld zl čo je cca 1,7 miliardy eur.
Etapa 1, čo sú prípravné práce má stáť 70 miliónov eur. Etapa II, modernizácia trate 104 Chabówka - Novy Sacz 700 miliónov eur a etapa III budowa linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna 880 miliónov eur.
Nová trať by mohla byť financovaná cez EFSI.
V roku 2018 má byť rozhodnutie o umiestnení stavby a v 2019 výkup pozemkov.
V úseku Chabówka - Nowy Sacz bude rýchlosť do 120 km/h. V sekcii Tymbark - Nowy Sacz rýchlosť bude 120 km/h, v sekcii Tymbark - Chabówka 120 km/h, avšak s cieľom optimalizovať náklady sa navrhuje niekoľko krátkych úsekov s miestnym obmedzením rýchlosti na 80 km/h (oddiel Mszana Dolna - Tymbark na 60km/h).


36261

Škoda že ŽSR vôbec neriešia zlepšenie tratí na Poľsko.
V podstate v kontexte Poľského projektu a pripojenia na trať Žilina-Košice existujú tri potenciálne prepojenia, ktoré by ŽSR mali zvážiť.

1. Muszyna-Prešov (Modernizácia) Potenciál prepojenia Krakow-PO-KE-Budapešť (všetky druhy dopravy)
2. Tunel pod Tatrami do Štrbského plesa v parametri light train. (Nový tunel a trať) Potenciál prepojenia oboch strán Tatier (turistická a osobná preprava)
3. Zakopané-Trstená-Dk-RK/Kraľovany (Modernizácia Orávky + Nová trať) (všetky druhy dopravy)+ turistická
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod DrX » 17. Mar 2017 12:08

Lorenc napísal:To by ako vlaky jazdili cez Margecany- Kysak aj po modernizácii PO-KE? Potom by to bolo lepšie presmerovať z Krompách na PO.


To je zas aka logika? Preco by vlaky nejazdili cez Margecany-Kysak? Co by sa udialo je, ze by sa eliminovala zastavka Kysak a vsetky vlaky by zastavovali v Margecanoch, aby sa este zlepsil pristup na Horehronie a BB.

No a ak by sa KE - PO riesilo ako priama zeleznica na 160kmh, aby fakt vlaky boli bez zastavky z PO v KE a naopak za 10-15 min, tak by to urcite malo aj obrovsky vplyv na to, kolko ludi by zvolilo tuto moznost v porovnani s autami. Da sa to sice riesit aj cez Kysak, ale uz len kvoli tomu zastaveniu a zlemu terenu to tam vzdy bude aspon na 20min.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 17. Mar 2017 12:23

DrX napísal:To je zas aka logika? Preco by vlaky nejazdili cez Margecany-Kysak? Co by sa udialo je, ze by sa eliminovala zastavka Kysak a vsetky vlaky by zastavovali v Margecanoch, aby sa este zlepsil pristup na Horehronie a BB.No a ak by sa KE - PO riesilo ako priama zeleznica na 160kmh, aby fakt vlaky boli bez zastavky z PO v KE a naopak za 10-15 min, tak by to urcite malo aj obrovsky vplyv na to, kolko ludi by zvolilo tuto moznost v porovnani s autami. Da sa to sice riesit aj cez Kysak, ale uz len kvoli tomu zastaveniu a zlemu terenu to tam vzdy bude aspon na 20min.


Aby chodil jeden vlak BA-TN-ZA-PO-KE to je logika
Dobré by to bolo do trasy zahrnúť PO a starú trať nechať pre nákladnú a osobné vlaky. Tu je článok z vlaky.net.

Štúdiu vypracovala firma REMING CONSULT, a.s. Z jej stránky pochádza prospekt venovaný uvedenej štúdii.
Cieľom štúdie bolo porovnanie ekonomickej efektívnosti troch základných variantov:
Postaviť novú dvojkoľajnú trať Krompachy - Prešov, modernizovať a zdvojkoľajniť trať Prešov - Kysak. Zrušiť železničnú trať Krompachy - Kysak resp. jej časti.
Postaviť novú dvojkoľajnú trať Krompachy - Prešov, modernizovať a zdvojkoľajniť trať Prešov - Kysak. Železničnú trať Krompachy - Kysak ponechať v jej súčasnom stave.
Modernizácia trate Krompachy - Kysak v súčasnej trase. 

Ako jednoznačne najekonomickejší určila štúdia 3. variant, modernizáciu trate Krompachy - Kysak v súčasnej trase. Definitívne rozhodnutie padlo v roku 2007. Podľa dokumentu Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry do roku 2020, by sa v rokoch 2016 - 2020 mala dofinancovať projektová dokumentácia pre realizáciu stavby (DRS) traťového úseku Krompachy - Kysak, aby v nasledujúcom období mohlo dôjsť k jej realizácii.
Spomeniem tu dve súvislosti. Prvá sú články v tlači s názvami „Primátor sľúbil metro v Prešove“ či „Hagyari chce využiť železničný tunel ako metro“ … Druhá pre mňa trochu nelogická súvislosť je nesúlad posudzovanej trasy v štúdii s trasou železnice, ktorú vymedzujú územné plány mesta Prešov a VUC Prešov.
Bývalý primátor Prešova JUDr. Hagyari bol známy tým, že rád otváral témy veľkých projektov aj keď nebol vždy on iniciátorom týchto projektov. Tieto témy vedel veľmi dobre mediálne využiť, aby sa v povedomí Prešovčanov na neho nezabudlo. V tomto prípade otvoril dokonca témy dve, priame spojenie Prešova s Bratislavou a tému zlepšenia verejnej dopravy v Prešove. Nemožno jemu resp. jeho poradcom v tomto prípade uprieť inovatívne myslenie. Prišiel však s témou neskoro. Rozhodnutie už padlo a bolo to nezvratné.


http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5 ... -zajtra-3/

A mohlo by to chodiť aj cez Kysak 160km/h- trať Kysak-Prešov načo popri diaľnici. http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... ospekt.pdf
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod DrX » 17. Mar 2017 12:43

Cize dalsia naokolo blizsie logika. Vyplieskat miliardy eur a BA-KE by dalej trvalo tolko isto, presne tak ako je to s D1. Investuju sa miliardy do dialnice D1 BA-KE, a vzdy je lepsie ist juhom R2+R1.

Viem si predstavit prerobenie tej trate na PO, ale kedze to spravi jazdu KE-ZA-BA este horsou, potom treba ratat s realnym postavenim juznej vetvy KE-ZV-BA, aby mohli ICcka jazdit po okruhu BA-ZA-PO-KE-ZV-BA. Tak jazdia ICcka napr v Madarsku: Budapest-Miskolc-Debrecin-Budapest. To by sa potom dal celkom dobre zariadit ICckovy takt kazde dve hodiny, kedze v KE/PO/BA by si ludia mohli vybrat, ci pojdu na BA/PO/KE severnym ICckom abo juznym, a zlepsilo by to aj prepojenie dalsich regionov.

To je ale privelky sen o normalizacii zeleznicnej siete na SK. Nateraz je realita ten jeden koridor, ktory treba skracovat a nie predlzovat. A aj studia, co si postol, dosla k zaveru, ze to je financne najrealnejsie. A pridat k tomu v ramci koridoru sever-juh postavenie novej vetvy od Licartoviec pozdlz dialnice do KE by bolo zdaleka najlacnejsie co mozu vymysliet.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 17. Mar 2017 15:07

Cize dalsia naokolo blizsie logika. Vyplieskat miliardy eur a BA-KE by dalej trvalo toľko isto, presne tak ako je to s D1. Investuju sa miliardy do dialnice D1 BA-KE, a vzdy je lepsie ist juhom R2+R1.


A R2 ZV-KE je tak isto náročné morfologicky aj v cca km tunelov ako D1 RK-PO a už ten úsek stojí a je to od stredu na východ.
Železnica ide v náročnejšom teréne. Ale RK-PO máš turisticky najatraktívnejšie destinácie Poprad Tatry, LM -Jasná. To je o preferencii trasy, ktorá je logická. Vlaky sú plné turistov, čo cestujú do Tatier.

Viem si predstavit prerobenie tej trate na PO, ale kedze to spravi jazdu KE-ZA-BA este horsou, potom treba ratat s realnym postavenim juznej vetvy KE-ZV-BA, aby mohli ICcka jazdit po okruhu BA-ZA-PO-KE-ZV-BA. Tak jazdia IC-cka napr v Madarsku: Budapest-Miskolc-Debrecin-Budapest. To by sa potom dal celkom dobre zariadit ICckovy takt kazde dve hodiny, kedze v KE/PO/BA by si ludia mohli vybrat, ci pojdu na BA/PO/KE severnym ICckom abo juznym, a zlepsilo by to aj prepojenie dalsich regionov.


A v čom horšou... BA-ZA-PO-KE do troch hodín po modernizácii tých 10-12 minút navheje ok. A nestojíš po dedinách ako Margecany, Kysak ale v mestách.

Južný ťah by stál ďaľsie prostriedky a projektové práce na 20 rokov. Ako dlhodobo stačí na východ jedna rýchla trať pod Tatrami a Lučenec-KE len upgrade trate, elektrifikácia. TT-NR-BB by bola vhodná na 160-200km/h aj kvôli JLR, ale to je na inú diskusiu.

To je ale privelky sen o normalizacii zeleznicnej siete na SK. Nateraz je realita ten jeden koridor, ktory treba skracovat a nie predlzovat. A aj studia, co si postol, dosla k zaveru, ze to je financne najrealnejsie. A pridat k tomu v ramci koridoru sever-juh postavenie novej vetvy od Licartoviec pozdlz dialnice do KE by bolo zdaleka najlacnejsie co mozu vymysliet.


Či už pridáme ku koridoru sever-juh PO-KE, spojku Krompachy-Prešov alebo Krompachy-Kysak stále sú tam porovnateľné trasy. Len celá doprava je plynulejšia a integrovanejšia.
V podstate tak funguje aj leoexpress. A hlavne dopravný uzol Prešov by mal hlavu a pätu.

Trasa popri diaľnici nieje podložená ničím. A treba vykupovať pozemky za niekoľko desiatok miliónov a míňaš aj medziľahlé stanice. Jedine, že by tam bola VRT na 200-250km/h.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod DrX » 17. Mar 2017 16:14

Na R2 ZV-KE treba jeden jediny: Soroska.


Netrep.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 22. Mar 2017 13:05

jarino napísal:LM-Paludza už akosi nie je v zozname ŽSR pre toto obdobie, sú tam veľké investičné náklady. ŽSR evidentne ráta s uzlom ZA. Ak by spravili uzol, tak core koridor by už bol pekne súvislý. Ak by nebodaj prešiel aj hraničný úsek za Čadcou, chýbal by už iba jeden úsek, ale zato najdrahší, ak ŽSR nebudú trvať na tej optimalizácii. Tak isto od BA na ČR ak to vyjde, bude dobre. Potom už hlavne ten uzol v BA.


Ze bude core coridor suvisly je sice fajn, z medzinarodneho vyznamu nas to ale nikam dalej neposuva. Spojenia z Varsavy na Vieden/Bratislavu su aj tak vedene paralelnym koridorom cez Moravu a ani ZSSK nevedie aktualne ziadne spojenia z BA na Kysuce. Treba si uvedomit ze cely Va koridor ma v zasade regionalny vyznam a ide len o 'interne' prepojenie vychodu a zapadu Slovenska. Kazdopadne je zabavne ako ZSR stale meni projekty medzi ZA a KE, ale chapem ze vsetko stoji a pada na peniazoch, nakolko ide o dost brutalne investicie.
Z medzinarodneho hladiska je urcite dolezite riesit IV.koridor zo Sturova do Kutov a BA uzol zrekonstruovat tak aby sluzil aj v ramci mestskej integrovanej dopravy.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod DrX » 22. Mar 2017 14:36

Z medzinarodneho hladiska by bolo byvalo zaujimave zabojovat za to, aby vysokorychlostny koridor Budapest-Ukrajina viedol cez Miskolc-Kosice, nie cez Debrecin. To, ze by sa takto obsluzila dalsia krajina pri porovnatelnej dlzke, by bol urcite dobry argument. Ale, samozrejme, kedze to nejde cez BA ani cez ZA, tak...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 22. Mar 2017 16:27

Koniec koncov máme asi iba jedno trasovanie na železnici, ktoré má význam nie len pre Slovensko. Hranica ČR/SR - Kúty - BA - hranica SR/MR.
BA - Štúrovo aktuálne nie je core corridor. Tým pádom sú tam obmedzené finančné zdroje.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Yoggy52 » 22. Mar 2017 17:44

Take vyznmane, ze vlak prejde celou bratislavou a spravi minimalne 20km naviac (mozno aj viac) :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod stanley » 23. Mar 2017 00:58

:oops: vazeni toto je vlakno LM-Kosice asi ste si pomylili vyhybku..uz som sa tesil ze sa tu dozviem nieco nove z tohto useku a zase nic,predcasna radost.. ako inak ,som velmi zvedavy ci tento rok vobec nieco zacnu realizovat na useku Kosice-Zilina.. mame rok 2017 a stale ani cm kolajnice nie je na tomto useku vymeneny.. :oops: :evil:
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod RudoLM » 18. Apr 2017 07:27

Ten usek Paludza - Lipt.Hradok 600mil Eur to bude niekedy?
https://nasmikulas.sme.sk/c/20504532/pr ... ref=njctse
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 70
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Yoggy52 » 18. Apr 2017 16:54

Tak urcite skor ako Presov - Kosice :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod jarino » 03. Máj 2017 17:14

Tender Poprad - Lučivná má byť vyhlásený ešte tento mesiac. Momentálne MDV SR vykonáva kontrolu súťažných podkladov.

Poprad - SNV má vydané územné rozhodnutie, ktoré je platné do 2.1.2018
http://www.zsr.sk/slovensky/media-room/ ... ge_id=5370
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod mino » 04. Máj 2017 12:03

Z potencialnych kandidatov na reko medzi ZA a KE mi tento usek pride ako jeden z najmenej potrebnych (prakticky rovina) a paradoxne ide len kvoli pripravenosti ako prvy...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod stanley » 04. Máj 2017 15:30

ano lebo ich to "nic navyse nestoji" a idu po rovine, bez prekazok, bez mostov ci tunelov.. skoda ze aspon neurobia rovno s tymto usekom aj SNV-PP tam tiez treba vacsinou len prelozky a je tam len 1 kratsi tunel(aspon ako nahradu zruseneho useku Paludza-L.Hradok)
stanley
diskutujúci
 
Príspevky: 171
Založený: 26. Máj 2015 01:48

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod bongi111 » 04. Máj 2017 21:24

vedel by som niekde najst vykresovu alebo mapovu dokumentaciu k useku Poprad - Spisska Nova Ves? na enviro som nasiel len text...
zaujima ma trasovanie...
bongi111
diskutujúci
 
Príspevky: 100
Založený: 29. Okt 2014 16:21

Re: ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

Odoslaťod Lorenc » 05. Máj 2017 11:51

http://www.sta-ita-aites.sk/index.php?p ... _planovane

Tu sú nejaké fragmenty úseku s tunelmi.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.