od nonick » 21. Apr 2017 13:14
Vcera som siel juznou trasou Zvolen-Presov, kedze bola zatvorena D1tka - celkovo podla mna relativne prijemna cesta, premavka ok a hlavne vela moznosti na obiehanie. Od konca Zvolena po Sacu, 188km, 2:07, 89km/h. Moj nazor, ako surne treba jednotlive useky (podla mnozstva usetreneho casu, odhadovanych nakladov a intenzit):
1. obchvat Zvolena, bohuzial vieme ze tak skoro nebude...
2. od Rimavskej Soboty po Figu (kludne v polprofile), klukata uzka cesta, neda sa predbiehat, cely cas sa ide okolo 50-60, bud kvoli obmedzeniam alebo kvoli kamionu pred vami, podla mna toto by malo mat jednoznacne prioritu
3. Soroska, teoreticky ak chceme efektivne vyuzivat financie, kludne by stacilo rozsirit cestu na 2+1, su to dokopy styri zakruty, pokial by hore kopcom nezavadzali pomale kamiony a dal sa cely usek (asi 8km) prejst priemerkou tak 70-80, tak nevidim problem.
4./5. Obchvat Kosic, idealne aj s obchvatom Sace, aby sa nestalo na semafore
4./5. Krivan (respektive ak chceme setrit, tak postacovalo by aj od Mytnej) - Ozdany. Polprofil podla mna nema zmysel, bud plny, alebo zrekonstruovat jednotku, novy kryt, rozsirit krajnice, mozno niekde trochu narovnat cestu + popripade obchvat Pincinnej a Mytnej.
Zvysok: Tornala - Roznava a Jablonov nad Turnou - Saca je rovna rychla cesta, dorobit odbocovacie pruhy a protihlukove steny (ak niekde treba), a zvysit MPR na 100/110, prietah Plesivcom a Bohunovom na MPR 70, plus obchvat Coltova, co moze byt tak 500m cesty. V Cecejovciach by to tiez chcelo obchvat, ale tam to asi moc nejde bez nejakeho velkeho predlzenia trasy, takze tam to moze zatial ostat ako to je, jedna dedina na 200km tahu by sa dala prezit. Ked tak po nejakom case (5-10 rokov) predlzit Rku v plnom profile zo Sace po Moldavu.
Ked sa spravia tieto upravy, co by sa dalo urobit aj za celkom rozumny peniaz, tak cely juzny tah je luxusne porieseny na minimalne 10-20 rokov...