Moderátor: Moderátori
StVO napísal:2. Prešovu ako mestu to pomôže asi ako veveričke luskáčik. Tranzit je v meste v hlbokej menšine a do týždňa od otvorenia D1 ho ochotne nahradí miestna, zdrojová a cieľová doprava. To sú tie "neuskutočnené cesty", keď je dopyt vyšší ako ponuka a teda vyšší ako súčasné intenzity. Táto téza by platila ešte aj v prípade, keby bol tranzit 50% (nie je ani zďaleka).
StVO napísal:3. Severný obchvat nebude. Aspoň nie v dohľadnej dobe a nie v tej podobe, ako bol naprojektovaný. Ja som si ho už pred pár rokmi interne zaradil do jedného šuflíka s R6, R8, R9 a úsekom R7 Nové Zámky - Lučenec. To, že sa projekt vôbec vytiahol na svetlo Božie, je podľa mňa asi len preto, aby križovatka Prešov-Západ mohla byť megalomanskejšia a drahšia ako bez - hoci aj neexistujúcej - R4 (a že je to teda suverénne najstrašnejšia obluda v SK). Alebo sa tam niekto chcel dať šikovne vyvlastniť.
StVO napísal:4. Ak chcete lepšiu dopravu v Prešove, zabudnite na to, že vám diaľnice významne pomôžu. Trochu áno, ale to si hneď vykompenzujete (viď bod 2 vyššie). Vy potrebujete vyriešiť hlavné mestské ťahy - a pointa je v tom, že mesto na to samozrejme peniaze nikdy mať nebude, takže ich potrebujete vytĺcť od štátu, nech vám postaví jedničky (precedensov na to máme dosť). Takže v dobrom - nemrhajte energiou na boj za stavby, ktoré vám aj tak nepomôžu a pritlačte na štát, nech vám postaví - 10x lacnejšie - cesty v meste. Toľko sa vytĺcť dá. Mimochodom, Prešovu by veľmi pomohlo, keby sa tam vyriešili svetlá, tie sú fakt katastrofálne (začalo sa to riešiť v 2009, ale nakoniec z toho nič nebolo, lebo sa zmenila vláda a tá nová prachy premrhala kdesi na zvodidlá a nový asfalt na rozpadnutom cestnom telese - pozdravujem odborníkov z nemenovanej partaje). A potom ešte železnica, hlavne cez Levočkú, to je peklo a v Žiline by to mali ukazovať študákom ako odstrašujúci príklad.
DrX napísal:i15 napísal:A aký odkaz máš pre mňa a ostatných tranzitujúcich? 30 rokov spájame BA a KE, ale keď sme sa konečne dostali ku Prešovu, tak zrazu je dôležité riešiť premávku v meste
Odkaz 1:
Na spajanie BA a KE mas R2+R1, ked uz musis ist autom, a aspon Slovensko zasmradis svojimi vyfukmi o 60km menej kazdym smerom.
Odkaz 2:
Cez PO bude paradny tranzit Z-J po Nabreznej uz o par mesiacov. (Ked sa Nabrezna pretazi, potom treba D1 PO JV) Teraz treba riesit V-J, a na to by mal byt VO ako polprofilova jednotka.
Tomas PO napísal:Takto hovori Kovalcik. Akokeby sam panboh prisiel nam "glupym" povedat, co maju robit. Mesto Presov ma snad naj MHD v celom SK. Svojho casu aj v CSSR, myslim po Hradci Kralove. Takisto mesto vyrazne investovalo do infrastruktury, postavilo Okruznu, co je jedinecny pocin v ramci investicnych akcii z mestskeho rozpoctu na celom SK, postavilo zopar krizovatiek, najma k priem. centram, zobralo 10mio uver na reko ciest - suvisle vymeny povrchov a aktivno-pravno-financne pomohlo SSC a PSK vyriesit neriseitelne majetkove spory (NK a Kuzmanka) a to nielen papierovo, ale aj majetkovo. Cyklocesty sa stavaju uz roky, tento rok dojde na dalsie stavby, ktore defacto prepoja cele mesto. Je aj mnozstvo pripravenych projektov, NSDI malo riesi zelenu vlnu (ved v PB inteligentnu krizovatku za 150mio korun pred postavenim D tiez riesila SSC a nie mesto).
Co ale z toho, ked na rannu spicku ZSSK posle 50 rocny vagon??? Lebo nove masiny su v zapadnych okresoch? Ako na to tlacit? Ako dosiahnut, aby ZSR pokosila travu v okoli trate, ktore deli mesto na dve polky? Nijak. A Kovalcik nam ide hovorit, aby ZSR zmodernizovala trat, ked ZSR este aj bielu blikacku odstrani, lebo nemaju na vymenu ziarovky...
Problem Presova je iny. NK mala stat uz v roku 2004, kedy bol naplanovany koniec stavby. Okolo 2010 mala byt dokoncena D1ka a teraz dostavovat R4, kludne aj v polprofile, ak to FS tak urcila. A SSC mohla od 2004 kludne za tych 13 rokov zacat realizovat MK-3 a MK-5.
kazdym dnom sa v praxi ukazuje, ze presov zahlcuje tranzit. najma v smere PL-KE je narast za posledne roky enormny.
Jedno stastie, ze nikoho tvoj interny suflik nemusi trapit . Porovnas lokalne mestecka s krajskym mestom, co silne evokuje pohlad na "daleky vychod"
devil napísal:JPP (jeden presovcan povedal), cez barwinek jazdi 2.737 aut z toho asi jedentisic nakladnych. aj keby vsetci isli PL-KE tak nezahltia nic.
kazde mesto na Sk okrem BA a KE je lokalne, zato ze niektore dostali od sudruhov nejake to sidlisko navyse a potom od meciara titul krajske este neznamena ze neostali lokalne.
tak ale jedna tranzitna za vsetko: https://scontent.fbts1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5989CB60
ano, v porovnani s londynom je lokalne. aj v porrovnani s brnom, ci prahou. ale v porovnani s inymi mestami na SK (PP, TT, TN, HE, VT) je radovo vacsie.
jarino napísal:Pre Trenčín, žilinu a Košice sa z OPD kúpilo 10 poschodových jednotiek. Okrem toho ešte 10 push-pull jednotiek do okolia BA, ktoré sú prispôsobené pre tamojšie pomery a 12 DMJ. S 10 kusmi zázraky sa robiť nedajú. Aj v okolí ZA chodí veľa starých vozňov, to je investičný dlh, ktorý sa rýchlo nedobehne.
Teraz ŽSSK vyhlásila nový tender na nákup 10 ks EJ za 160 miliónov eur s opciou na ďalších 15 kusov. O mesiac sa majú predkladať ponuky.
ŽSR by trať zmodernizovať mohli, ale ako ich k tomu pritlačiť. Za milióny sa urobil terminál v Moldave, idú to tam zelektrizovať, TIOP Trebišov má stáť 16 miliónov. Minister sníva o zdvojkoľajnení a elektrifikácii trate do Komárna (zmysel nespochybňujem), tak prečo by ŽSR si nemohli dať spraviť aspoň CBA na modernizáciu (Košice) - Kysak - Prešov - hranica SR/PL. S Obišovcami sa sotva niečo spraví, ale Prešov - Drienovská Nová Ves nemôže byť drahá záležistosť. Len to už mesto nemá moc ako ovplyvniť. To platí aj pri SSC, ktorá mohla na MK-3 a MK-5 už dávno pracovať, presne ako píšeš.
Myslím, že aktivity mesta v činnostiach ktoré môže priamo ovplyvniť nikto nespochybňuje, t.j. MHD, cyklocesty atď.
dragon napísal:* devil by sa mal ist niekedy pozriet na SPZ a krajinu povodu vozidiel co stoja v takej dennej beznej zapche v PO na ulici Kosickej, Solivarskej, Masarykovej, Skultetyho, Armadneho generala Svobodu atd. (severnu cast mesta ani nespominam, lebo tadial CHVALABOHU nechodim - vid tam je to tiez katastrofa Duklianska, Levocska, Sabinovska atd....).Pokial ide o slovenske okresy su to: KE, BA, SL, VT, BJ, a mnohe dalsie, A CUDUJ SA SVETE V MENSINE SU TIE Z PO. Dalej, krajiny: pokial je to kamion tak na 80% PL, potom BG, HU, RO, BY (ano bezne sa najde aj Bieorus, ci dokonca KZ!!!!!!!), prakticky cele pobaltie: LT,LV, EST) a AZ potom vsetko ostatne, ISTE VSETKY SMERUJU NA VYKLADKU/NAKLADKU DO PO, PRE TEN MONSTRUOZNY PRESOVSKY PRIEMYSEL S MILIONMI PRACOVNYCH MIEST. A zahranicne turisticke autobusy, ktorych prejde pomaly kazdych 10 minut jeden po AGS uz ani nespominam. Preto hovorim, este raz sa najde nejaky psychopat co povie, ze tranzit v po je zanedbatelny, nevyrazny, a ze problem je zdrojova doprava, rad ho hodim pod nejaky ten neexistujuci tranzitujuci kaminon, lenze to by sa samozrejme musel na tej presovskej ceste viac hybat nez stat....
edit admin: Odstranene nevhodne oslovenie
Tomas PO napísal:StVO napísal:2. Prešovu ako mestu to pomôže asi ako veveričke luskáčik. Tranzit je v meste v hlbokej menšine a do týždňa od otvorenia D1 ho ochotne nahradí miestna, zdrojová a cieľová doprava. To sú tie "neuskutočnené cesty", keď je dopyt vyšší ako ponuka a teda vyšší ako súčasné intenzity. Táto téza by platila ešte aj v prípade, keby bol tranzit 50% (nie je ani zďaleka).
vsetci cakame na realne cisla scitania. kazdym dnom sa v praxi ukazuje, ze presov zahlcuje tranzit. najma v smere PL-KE je narast za posledne roky enormny. nepochybne, riesenie vnutromestskej dopravy je takisto klucova vec, ale zaujat stanovisko vevricka-luskacik je prilis radikalne. nie je mozne, aby krajske mesto, tretie najvacsie na SK, stale stalo na "docasnej prelozke" I/68 od roku 1990, ktora isla durch hlavnou ulicou, potom o ulicu dalej a teraz durch sidliskom.
Tomas PO napísal:StVO napísal:3. Severný obchvat nebude. Aspoň nie v dohľadnej dobe a nie v tej podobe, ako bol naprojektovaný. Ja som si ho už pred pár rokmi interne zaradil do jedného šuflíka s R6, R8, R9 a úsekom R7 Nové Zámky - Lučenec.
Jedno stastie, ze nikoho tvoj interny suflik nemusi trapit . Porovnas lokalne mestecka s krajskym mestom, co silne evokuje pohlad na "daleky vychod"
Tomas PO napísal:StVO napísal:A potom ešte železnica, hlavne cez Levočkú, to je peklo a v Žiline by to mali ukazovať študákom ako odstrašujúci príklad.
Takto hovori Kovalcik. Akokeby sam panboh prisiel nam "glupym" povedat, co maju robit.
Tomas PO napísal:NSDI malo riesi zelenu vlnu (ved v PB inteligentnu krizovatku za 150mio korun pred postavenim D tiez riesila SSC a nie mesto).
StVO napísal:Čítaj ešte raz a lepšie. Hovoril som o prúsere s idiotským vedením železnice cez mesto, ktoré zabíja cestnú dopravu a nie o tom, že máš naskočiť na vrbostojku do Lipian. Najmä priecestie na Levočskej je hrôza, čo sa musí odstrániť, lebo s ním to nikdy fungovať nebude. A železnice s ním samozrejme nepohnú ani o milimeter, takže sa musí zdvihnúť cesta. Ale aspoň by sa zároveň nahradil ten nešťastný 3-pruh cez Torysu a križovatka s Obrancov mieru by potom z princípu musela byť MÚK...
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.