Moderátor: Moderátori
eric987 napísal:Jedine rozumne vysvetlenie je, ze asi by bola nutna demolacia jedneho z postrannych mostov pre pesich / cyklistov a na jeho mieste vystavba noveho, pre dalsi jazdny pas+chodniky. Proste sirkovo by asi neslo vtesnat 2+2 na ten sucasny. Zasa pri jeho dlzke (cca 30 m) by to ale nemali byt bohvie ake naklady (hlavne ak sa zvazia mozne prinosy), takze skor ide o dalsi priklad uzasneho planovania.
Slovenská správa ciest napísal:Účelom navrhovanej úpravy križovatky Rusínska je zlepšenie priepustnosti dopravného uzla vzhľadom k prekategorizovaniu cesty I/20 (ul. Rusínska) na cestu I. triedy.
Cieľom navrhovanej úpravy je zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky a zvýšenie dopravného komfortu užívateľov komunikácie.
Vyššie spomínané ciele úpravy križovatky je možné dosiahnuť výmenou horných vrstiev vozovky, dobudovaním odbočovacieho pruhu, vylepšením zvislého aj vodorovného dopravného značenia a usmernením dopravy v priestore križovatky.
Najvhodnejším riešením odklonu dopravy mimo zastavaného územia sa však javí vybudovanie mestského okruhu, čo by výrazne prispelo k zlepšeniu životného prostredia, zvýšeniu bezpečnosti obyvateľov v zastavanom území a k zvýšeniu dopravného komfortu užívateľov komunikácie I/20.
Dĺžka rekonštruovaného úseku cesty I/20: 1110 m
úsek km 0 - 0,600: úprava len dopravného značenia
úsek km 0,600 – 1,110: stavebné úpravy
Jestvujúca kategória ulice Rusínska MZ14/60
Po úprave
voľná šírka: 15 m
voľná šírka v križovatke Rusínska: do 25 m
Úprava chodníka 324 m
Úprava cyklistickej cestičky 324 m
Celková plocha vozovky v úprave križovatky: 3 697 m2
Počet častí stavby: 5
Začiatok upravovaného úseku je v križovatke Východná – Rusínska, koniec úpravy v križovatke Rusínska – Arm. gen.Svobodu.
Úsek km 0 - 0,600
Zmenou vodorovného dopravného značenia sme jestvujúcu dvojpruhovú obojsmernú komunikáciu kategórie MZ 14/60 upravili na trojpruhovú obojsmernú komunikáciu s pôvodnou voľnou šírkou 15,0m. Všetky jestvujúce napojenia zostávajú bez zmien. V km 0,380 bude vybudovaný portál dopravného značenia ,čo si vyžiada vybúranie a spätné vybodovanie časti cyklistického chodníka vľavo a vpravo.
Úsek km 0,600 – 1,110
Pokračuje úprava z predchádzajúceho úseku. Úprava križovatky ulice Rusínska – ulice Arm. gen. Svobodu rešpektuje existujúcu priestorovú polohu cesty. Na vstupe do križovatky z Rusínskej ulice sa mení šírkové usporiadanie z troch na štyri pruhy so šírkou jazdných pruhov 3,50m a šírkou spevnenej krajnice 0,50m. Úprava komunikácie spočíva v rozšírení pravej strany existujúcej komunikácie tak, aby nedošlo k zásahu na okolité pozemky a stavby. Rozšírenie si vyžiada preloženie zastávky MHD , piatich stĺpov trolejového vedenia na ktorých je umiestnené aj verejné osvetlenie, preloženie chodníka , cyklistického pásu a preloženie zariadení cestnej svetelnej signalizácie.
V rámci úpravy križovatky budú zmenšené ostrovčeky v križovatke a na vjazde do OC LIDL. Z dôvodu zlepšenia šírkových pomerov bude odstránený deliaci ostrovček v km 0,888 – 0,922 vľavo.
Úprava existujúcej vozovky spočíva vo výmene horných asfaltových vrstiev vozovky v celkovej hrúbke 100 mm, v mieste navrhnutého rozšírenia komunikácie je navrhnutá vozovka hrúbky 540 – 620 mm s tým, že bude s existujúcou vozovkou previazaná stupňami po jednotlivých vrstvách vozovky. Bude obnovené a doplnené zvislé a vodorovné dopravné značenie dotknutého úseku.
Celková dĺžka úpravy je 1110m.
dragon napísal:Isiel som tadial o 8:15, ziadna premavka po novom moste, netrep.
aquila napísal:ad rusinska, vsak MZ15 by v pohode zniesla aj 4 pruhy .. skoda, ze sa nehecli, krasny priklad je vo viedni, kde v centre su ozaj uzke pruhy
Vlados napísal:eric987 napísal:Jedine rozumne vysvetlenie je, ze asi by bola nutna demolacia jedneho z postrannych mostov pre pesich / cyklistov a na jeho mieste vystavba noveho, pre dalsi jazdny pas+chodniky. Proste sirkovo by asi neslo vtesnat 2+2 na ten sucasny. Zasa pri jeho dlzke (cca 30 m) by to ale nemali byt bohvie ake naklady (hlavne ak sa zvazia mozne prinosy), takze skor ide o dalsi priklad uzasneho planovania.
Nie je ten most z prefabrikátu? ... zvládol by aj prekládku. Inak pri cene rozšírenia by jeho cena bola zanedateľná.
Nakoľko Kuzmányho aj Východná sú nerozširiteľné 1+1 tak bez ich zjednosmernenia by Rusínska ako 2+2 nemala veľký význam. Prešovu sa koncepcia vyhýva asi 40 rokov
ad rusinska, vsak MZ15 by v pohode zniesla aj 4 pruhy .. skoda, ze sa nehecli, krasny priklad je vo viedni, kde v centre su ozaj uzke pruhy
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.