viewtopic.php?f=35&t=22573&p=195233#p195233Medzi Žilinou a Košicami však štát musí zmodernizovať ešte približne 240 kilometrov tratí, ktoré vedú cez náročný hornatý terén. Modernizácia tratí východne od Žiliny však už nemusí byť hradená z eurofondov v prípade, že Slovensko v novom programovom období po roku 2020 nedostane možnosť čerpať dostatočne veľký objem európskych peňazí.
„Vysokorýchlostná trať má zmysel v tom prípade, ak umožňuje dopravu na veľké vzdialenosti s minimálnym počtom zastavení. V opačnom prípade sa technicky vlak na danú rýchlosť nerozbehne a vynaložené investície by vyšli nazmar,“ uvádza Ducká.
Podľa jej slov Slovensko nie je možné porovnávať s okolitými krajinami kde sú medzi veľkými mestami silné dopravné prúdy, ktoré na Slovensku chýbajú. „Slovenská republika má najväčšie mesto Bratislavu, ktorá sa v rámci rebríčka miest krajín EÚ podľa počtu obyvateľov umiestňuje na 70. mieste.
Druhé najväčšie slovenské mesto Košice sa v prvej stovke najväčších miest EÚ nenachádza. Z tohto dôvodu nie je možné porovnávať Slovensko s krajinami EÚ s rozvinutou sieťou vysokorýchlostných tratí, pretože tie spravidla spájajú násobne väčšie mestá,“ dodáva Ducká.
ZA a Kosice nemôžu ísť 200km/h, lebo prečo ? Ako keby som videl od ŽSR Case study porovnanie s animáciou na 160, 200 vedľa seba potom by som povedal dobre, ale toto je absolútne blúznenie nejakej hovorkyne.
Ako zapravdu by som dal, že 360km/h na severe alebo vôbec na Slovensku význam nemá, jedine v kontexte štátov starej monarchie v smere Wien-BA-BP-Miskolc-KE-UA. Ale aj o tom sú ticho. Už mala byť hotová podobná štúdia krajín V4. Od toho článku by som čakal aj technické riešenie, ktoré vyžaduje trať na 200km/h pre konvenčné vlaky. To si mal zistiť autor u Remingu nech má článok nejakú fundovanosť.
https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4 Celkom usefull názory nejakého brita na tému VRT v ČR.
https://www.youtube.com/watch?v=puOvuMBMbCkSeverná trasa by sa mala naprojektovať práve preto, že je v horskom teréne na 200km/h. ZA-SNV bezproblémov aj s cca rovnakým počtom zástaviek pre osobné vlaky. A to by mal byť update železničného projektu v tejto trase. Nie hľadanie, kde ušetriť a bacnúť úseky so 140km/h.