Moderátor: Moderátori
Nie pohodak, je to tak ako hovorí Lorenc. Na banské dielo nepotrebuješ stavebné povolenie. Čiže prieskumná štôlňa alebo ako by sa to po banícky nazvalo by sa mohla hoci aj na plný tunelový profil raziť aj bez stavebného povolenia. Ale naozaj len raziť, všetko ostatné si už vyžaduje SP a tým aj potrebný proces EIA.
Mohli by sme s tým takto vybabrať, ale náklady na to razenie by nám EK nepreplatila a bohvie ako by sa postavili k celému projektu, ak by sme proces EIA takto obabrali, síce legálne, ale na životné prostredie je DG Enviro veľmi háklivé. Spočítali by nám to raz dva.
pristy27 napísal:Lorenc, tato tvoja teoria ako aj par dalsich z inych vlakien ma len jeden zadrhel. Ziadne "nase" momentalne nie su a nebudu. Takze sa uz skus zamysliet nad tym co tu pises. Bolo by to pekne ale kedze ziadne peniaze na vystavbu dialnic vyclenene nie su a tak skor ani nebudu, musi sa cakat na vsetky tieto kroky a potom nam to mozno zaplati aj EU.
Lorenc napísal:Tu je to čierne na bielom.Národná diaľničná teraz oficiálne čaká na to, aby novú trasu posvätil rezort životného prostredia. NDS zatiaľ zadal vypracovať podrobné prieskumy. Z verejne dostupných dokumentov vyplýva, že diaľničiari majú povolenia, aby začali raziť dve tunelové rúry v dĺžke 1,2 kilometra v novej trase. Ako prieskumné dielo. Dokumenty sú pritom z konca januára, pokyn na začiatok prác doteraz neprišiel. Dosiaľ sa robila len časť prieskumu – ten na povrchu. NDS sa bráni, že prieskumné dielo ešte nerieši, lebo ho možno nebude treba a povrchové zisťovanie bude stačiť.
Z konca januára do vydania EIA koncom októbra tj. ďaľších min 9 mesiacov v čudu.Stavbu by to však mohlo urýchliť. „Prieskumné dielo predstavuje len časť prác na tuneli, je však jedným z prvkov, ktoré môžu prispieť k výraznému skráteniu celkovej lehoty výstavby a uvedenia diaľnice do prevádzky,“ povedala Jana Matulajová, šéfka komunikácie OHL, ktorá úsek stavia. Podľa nej stavbári s takouto geologickou úlohou v harmonograme prác počítajú a rovnako rátajú aj s využitím takto vyťaženého materiálu.
viewtopic.php?f=35&t=22617
Vlados napísal:Lorenc si to predstavuje ako keď idem stavať drevený altánok... ak bude zle tak ho posuniem alebo predám. Vôbec neberie do úvahy fakt, že čo skutočne môže posunúť portál alebo trasu tunela. Kľudne sa môže stať, že bude musieť posunúť celý tunel, aj vyrazená časť a bude nový východný portál. Čo potom, nielen s tými pár 10mil. ale konzerváciou nepoužitých rúr?
fh napísal:ako by si tým urýchlil alebo len zabezpečil aby sa na danom úseku stavalo?
fh napísal:A peniaze nie sú, lebo dlhová brzda
Je nutné/žiadúce potrestať niekoľko úradníkov, ktorí za uvedený stav môžu (nečinnosť). Ostatný snáď dostanú rozum, a pohne sa to. Evidentne na tomto úseku chýba vôľa, lebo sa obávajú že vinu hodia práve na nich (možno).Urorníci (NDS a Ministerstva dopravy) robia iba to, do čoho ich tlačí šéfstvo). Je možné, že úradníci by to vedeli urobiť oveľa rýchlejšie, ak by boli správne motivovaný (nie len pozitívne ale aj hrozbou represie).
Vceliak napísal:Toto je už stokrát vyvrátený blud. Peniaze sú v štátnom rozpočte, len ich nie je možné čerpať, lebo nie je pripravená súťaž ani len na projekty, nie to ešte na samostatnú stavbu úsekov diaľníc a rýchlostných ciest.
PS: Futbalových štadiónov a hasičských zbrojníc sa predchádzajúci výrok samozrejme netýka
Ale rád by som si tu alebo inde prečítal solídne informácie o to tom kde mohlo vzniknúť zdržanie a kto to spôsobil.
fh napísal:Nie sú. A nie je to blud, len tvoje želanie a krčmový žvást. V rozpočte sú ale podelené po kapitolách, na tento úsek sa ráta s peniazmi z EU.
Za cenu tých blbých štadiónov tam postavíš tak kadibudky
Používatelia prezerajúci si toto fórum: esteen a 35 hostí.